• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konsultacje w sprawie Obwodnicy Metropolitalnej: mieszkańcy chcą więcej czasu

Maciej Naskręt
19 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie. Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Metropolitalne przyciągnęły tłumy m.in. do szkoły w Żukowie.

Zakończyły się spotkania konsultacyjne w sprawie tzw. studium korytarzowego Obwodnicy Metropolitalnej. Za pół roku dowiemy się, które nieruchomości zostaną zajęte na drogę. Drogowcy odrzucili wariant uznany przez naszych czytelników za najlepszy.



Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery. Spośród siedmiu wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej drogowcy z GDDKiA i projektanci ze spółki Lafarenz wybrali cztery.
W tym tygodniu zakończył się cykl spotkań z mieszkańcami miejscowości, przez które wytyczono przebieg (cztery warianty) Obwodnicy Metropolitalnej. Z mieszkańcami spotykali się drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - inwestora - oraz projektanci z poznańskiej firmy Lafarentz.

Będą oni mieli twardy orzech do zgryzienia, bo mieszkańcy - jak zwykle - drogi nie chcą. Część nie chce jej w ogóle - obawia się wywłaszczeń i zniszczenia środowiska w dolinie Raduni. Inni domagają się przesunięcia trasy maksymalnie na zachód. Wszystkich łączy jedno: żądają przesunięcia terminu składania postulatów do zaproponowanych wariantów.

- Budowa drogi jest już przesądzona, ale termin składania protestów wyznaczony na 30 listopada jest kuriozalny. Chcemy się porozumieć z sąsiadami i wspólnie przygotować protest. Trzeba wydłużyć ten czas przynajmniej do 15 grudnia - postulowała pani Joanna z Sulmina, podczas konsultacji w Żukowie.

GDDKiA nie zgadza się na wydłużenie terminu. - Inwestycja musi być realizowana zgodnie z terminem. Zresztą protesty i wnioski mogą dotyczyć tylko korytarzy o szerokości 300-400 m. Na tym etapie prac na Obwodnicą Metropolitalną nie wskazujemy jeszcze nieruchomości wytypowanych do wykupu - tłumaczy Robert Marszałek, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czy konsultacje społeczne powinny mieć wpływ na przebieg Obwodnicy Metropolitalnej?

Czytelnicy portalu Trojmiasto.pl uznali, że najkorzystniejszym z proponowanych przebiegów Obwodnicy Metropolitalnej jest wariant 1b. Przewidywał on zakończenie drogi na węźle w Koleczkowie. Niestety, drogowcy ten projekt odrzucili. Dlaczego?

- Ten wariant mógłby nieodwracalnie pogorszyć warunki środowiskowe w północnej części gminy Żukowo. Droga przechodziłaby po wschodniej stronie jeziora Tuchomskiego, gdzie znajdują się cenne obszary środowiskowe oraz tereny rekreacyjne. Prowadzenie tamtędy drogi wzbudziłoby poważne kontrowersje. Droga oddzieliłaby te cenne środowiskowo tereny od jeziora - tłumaczy Dariusz Jarysz z Lafarentz Polska

Drogowcy czekają teraz na sprzeciwy i protesty dotyczące czterech wariantów przebiegu Obwodnicy Metropolitalnej. - Jeżeli będą one merytoryczne, a rozwiązania technicznie mozliwe do wprowadzenia, z całą pewnością uwzględnimy je w Studium Korytarzowym - zapewnia Jarysz.

Na podstawie studium departament środowiska w GDDKiA w Warszawie zarekomenduje co najmniej dwa warianty do kolejnego etapu prac. Wtedy przygotowane zostanie tzw. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Dopiero to opracowanie określi wstępnie, które nieruchomości znajdą się w świetle planowanej drogi i będą przeznaczone do ewentualnego wykupu.

Także STEŚ będzie poddany konsultacjom społecznym. Odbędą się prawdopodobnie w czerwcu przyszłego roku.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta. Jej termin budowy zaplanowany jest wstępnie na lata 2014-2016. Drogowcy nie znają jeszcze kosztu jej budowy.

Zobacz dokładnie (na mapach lotniczych z czerwca 2010 r.), w świetle jakich miejscowości drogowcy chcą wybudować Obwodnicę Metropolitalną.

Okolice Chwaszczyna. Okolice Chwaszczyna.
Okolice Tuchomia Okolice Tuchomia
Okolice Barniewic. Okolice Barniewic.
Okolice Miszewa i Pępowa Okolice Miszewa i Pępowa
Okolice Żukowa - Północ Okolice Żukowa - Północ
Okolice Żukowa - Południe Okolice Żukowa - Południe
Okolice Niestępowa Okolice Niestępowa
Okolice Lublewa Okolice Lublewa
Połączenie z POG Połączenie z POG

Opinie (280) ponad 20 zablokowanych

  • Mi się podoba

    ten wariant obwodnicy, który ma największą ilość km w odcinkach prostych, gdzie będzie można pocisnąć na maxa!

    • 2 5

  • Zacznijcie wymagać najpierw od siebe !! (2)

    Nie porównujcie kilkakrotnie większych aglomeracji (Berlina, Monachium) do Trójmiasta !!!!
    3/4 albo i więcej tego, co wypisujecie, moim zdaniem to bzdury... Oczywiście jak oprotestujemy budowę tej drogi, to jej nie będzie ale za 10/15 lat się zdziwimy (ale to już będzie za późno) i będziemy stać w jednym wielkim korku, jak dzisiaj na wlotach do miast albo wewnątrz miasta: z Orunii/Ujeściska/Łostowic i wielu innych miejsc w kierunku do centrum i dalej do Wrzeszcza i Sopotu... - również na krajówkach...

    Jak już ktoś tworzy, analizuje coś z wyprzedzeniem, żeby uniknąć takiej sytuacji, jaka się przytrafiła w postaci korków samorządowcom na dojazdach / wlotach do miast, to wyzywacie tych od dróg krajowych, wkładają w to swój wysiłek - od bezmózgowców... Zastanówcie się...
    Ciekawe czym się zajmujecie zawodowo..., że tak jednoznacznie uznajecie niekompetencje autorów tej drogi? Z tego, co czytam, przypuszczam, że zapewne to, co sami wykonujecie zawodowo musicie sami robić na odwal, bo takie macie podejście do tego, co robią inni - inżynierkowie i sztab innych fachowców w sprawie obwodnicy... Zacznijcie więc od siebe naprawiać świat i wówczas wymagajcie od innych !!

    • 6 4

    • (1)

      Trzeba było być na spotkaniu z "Fachowcami od drogi " to byś sam zobaczył i usłyszał ich kompetencje !!!! Zero konkretnych odpowiedzi na szczegółowe pytania !!!!

      • 5 1

      • ...

        nie chcę być prokuratorem diabła ale z tego co wiem, to skoro na razie są warianty i dyskusje, to nie ma co dyskutować o szczegółach, to chyba nie ten etap - teraz mają zebrać opinie, skorygować warianty, uzupełnić o inne informacje / wiedzę o terenie, przez które warianty droga przebiega, jeszcze raz zaprezentować skorygowane warianty, wybrać jeden do dalszego uszczegóławiania rozwiązań technicznych

        przecież, nie będą konsultować z ludźmi trasy po zaprojektowaniu wszystkich szczegółów - bo to już byłoby za późno...

        • 0 1

  • Tylko wariant II B

    Pozostałe zakorkują Żukowo. Budować trzeba, bo już mamy problemy z poruszaniem się po drogach. Trasa musi być bezpieczna z łagodnymi łukami, dlatego popieram ten projekt !!!

    • 1 3

  • zbudowałem dom Sulminie (3)

    żeby mieć święty spokój od tej porąbanej "cywilizacji", a teraz chcą mi puścić obwodnicę 300m od domu nie licząc się ze mną i moją rodziną. To jest państwo totalitarne!

    • 7 2

    • (1)

      ale do pracy jeździsz najprawdopodobniej do G-ka i to nam gdańszczanom trujesz powietrze i dokładasz się do korków,(nie płacąc w G-ku podatku).Widzisz tylko swój koniec nosa.

      • 0 3

      • ale ty mieszczuchu jak tylko szef cie zwolni prze 15 to wsiadasz do swojego golfa i jedziesz za obwodnicę żeby pospacerować ze swoją nową laską a potem ją bzyknąć na tylnym siedzeniu gdzieś w lasku- teraz zostanie ci tylko parking na obwodnicy

        • 1 2

    • będziesz szczęściarzem jak wywyalczysz ekran dzwiękoszczelny......

      prawda .... jakby było mało miejsca aby ominąć siedliska ludzkie ,które i tak nie bedą jeżdziły ta drogą ,bo zrobią, ja płatą i wszystkie tiry rozjadą drogę żukowską do tego ludzi ,bo nie wybudowano jej chodników i dróg rowerowych......to jest dopiero przykład bezmyślnosci za kupę kasy....

      • 0 0

  • Tylko wariant II B

    Ja to wiem i widzę najbardziej korzystny wariant

    • 0 2

  • Budować, budować !!

    Zgadzam się, dyskutujmy nad przebiegami wariantów, ich kształtem, na szukaniu najlepszego ale nie kwestionujmy sensowności budowy tej drogi !!

    • 2 4

  • obwodnica powstanie, tak czy inaczej

    to jest polityka. Nazwy używane to Transeuropejska, Viabaltica itd. Połączenie Litwy, Łotwy, Estonii słowem bloku wschodniego z niemcami. Dlaczego z niemcami ? Każdy sam odpowie. Dlatego trzeba walczyć o sensowny korytarz. jak nie, to panowie z GDDDKiA zrobią to po swojemu, przez miasta, wsie, domy, firmy, drzewa, lasy..... to są dopiero ku.....

    • 5 0

  • ...

    ale bzdury, szkoda, że nie brzydzicie się jeździć niemieckimi samochodami...., autobusami firmy Mercedes... itd.

    • 0 3

  • ...

    A tak z innej beczki, to nie wiem, czy wiecie, że część ludzi ze Szczecina do Krakowa jeździ niemieckimi autostradami i później A4 ?? Daje do myślenia, prawda?

    • 0 1

  • nie zesr..cie się (1)

    Te opinie to jedna wielka stękanina!!!
    Spójrzcie na pozytywy.
    Jak już zostanie wyznaczona trasa to Ci których ominie zobaczą że stękali na marne a Ci których domy zostaną wyznaczone do wykupu dostaną tyle kasy, że postawią sobie 10 razy ładniejszą chatkę 20 km dalej i jeszcze dzieci ustawią.

    A co do odległości trasy od Trójmiasta, to pamiętajcie, że na prostej jak stół, dwupasmowej szosie po której można mknąć 120/h, zrobienie dodatkowych 10km zajmuje 5min, więc argument że ktoś musi nadrobić trzy i dlatego trasa jest "głupia" jest bez sensu

    pozdrawiam dyżurnych narzekaczy

    • 0 5

    • glupie jest twierdzenie ze nadrobienie tych 10 kilosow cos zmieni odnosnie zakorkowanych wiecznie zjazdow

      czy przez to ze bedzie dodatkowa bardziej okrezna droga zmieni sie przepustowosc wielkopolskiej, spacerowej, slowackiego?
      ano nie :)
      tyle w temacie

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane