• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole ciężarówek wożących zboże lub węgiel bez plandek

MKo
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (125)

Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku w ostatnim czasie baczniej przygląda się ciężarówkom przewożącym do i z portu sypkie ładunki. W poniedziałek świadkiem takiej kontroli był jeden z naszych czytelników, gdy na Marynarki PolskiejMapka kierowcę ciężarówki bez plandeki, ale z pełnym załadunkiem, na gorącym uczynku zatrzymali inspektorzy ITD.



Które służby powinny bardziej przyglądać się temu, co dzieje się na i wokół portu w Gdańsku?

Ciężarówki przewożące sypkie ładunki to jedna z przyczyn zwiększonego pylenia na i wokół terenów portowych.

Brak zabezpieczenia ładunku przy zwiększonej prędkości i silnym wietrze sprawia, że za jadącym pojazdem unosi się chmura szkodliwego i uciążliwego brudu i pyłu, który zagraża zdrowiu mieszkańców, obniża jakość życia, brudzi ulice, chodniki i miejską infrastrukturę (np. kosztowne systemy bezpieczeństwa w tunelu pod Martwą Wisłą).

Obowiązek zaciągania plandek na ciężarówkach to też jeden z postulatów mieszkańców, którzy od kilku tygodni apelują do władz portu o zminimalizowanie skutków pylenia węgla z terenów portowych.


Mieszkańcy protestują przeciwko emisji pyłu węglowego Mieszkańcy protestują przeciwko emisji pyłu węglowego

Wkrótce ten sam problem może dotyczyć przeładunków zboża. Ma być ono przewożone do portu właśnie samochodami ciężarowymi, a następnie przeładowywane na statki. Jeśli będzie się to odbywało bez zabezpieczenia (bo tak jest szybciej i taniej), to skala przeładunku może spowodować kolejny kryzys z pyleniem nad Gdańskiem. Z tą różnicą, że zamiast pyłu węglowego wdychać będziemy pył zbożowy.


Mandat nawet do 3 tys. zł



Aby do tego nie dopuścić, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku przeprowadza wyrywkowe kontrole ciężarówek jadących do gdańskiego portu. Na jedną z takich kontroli w poniedziałek natknął się jeden z czytelników.

Mieszkańcy formułują 17 postulatów do władz portu Mieszkańcy formułują 17 postulatów do władz portu

- Ciężarówka - prawdopodobnie przewożąca zboże - jechała Marynarki Polskiej w kierunku Wyzwolenia. Tuż przed zjazdem w kierunku elewatorów zbożowych dogonił ją radiowóz WITD i włączył sygnały świetlne i dźwiękowe. Inspektorzy wyprzedzili ciężarówkę i nakazali jej kierowcy zawrócić na skrzyżowaniu i jechać za nimi w kierunku ul. Śnieżnej. Tam, na pasie wyłączonym z ruchu, zatrzymali się i przeprowadzili kontrolę - opowiada nasz czytelnik.
Na przesłanym filmie widać, że ciężarówka była wyposażona w plandekę. Mimo to jej kierowca nie zdecydował się na jej zaciągnięcie i zabezpieczenie ładunku przed pyleniem.

Za przewóz ładunku bez zabezpieczenia kierowcy grozi mandat do 3 tys. zł (na podst. art. 97 Kodeksu wykroczeń).



MKo

Miejsca

Opinie (125) 3 zablokowane

  • (6)

    I bardzo dobrze,niechay zakładają plandeki.A nie wszystko się sypie na drogi...

    • 24 2

    • Jak jeden z drugą

      Zapłaci Po min 10000 zł to może zaczną zakładać plandeki!

      • 8 0

    • Pisowskie władze portu mają gdzięś miasto i jego mieszkańców (2)

      • 10 4

      • Brzmi dramatycznie ale to nieprawda

        • 1 5

      • Wiesz ile peowski janusz biznesu traci czasu i kasy

        Na tym, ze mu kierowca musi włazić na naczepę i plandekę ściągać i nakładać

        • 4 0

    • Dlaczego ich nie ważycie?

      • 5 0

    • Niechay zamilczy

      I nie pisze o wiadomym

      • 2 0

  • (2)

    Nie będę tego krył, przeszkadza ten węglowy pył,

    • 27 2

    • ...to nie jest sprawa dla beki, kierowcy muszą zakładać plandeki!

      • 15 1

    • on tam był jak ktoś go krył

      • 0 2

  • (1)

    Zapraszamy na Przerobke. Wszedzie zakaz, a jada non stop

    • 18 1

    • To zrób zdjęcie i przekaż gdzie trzeba - nie czekaj az ktos to zrobi

      • 6 1

  • (2)

    Wielkim panom kierowcom się nie chce tylko ruszyć i białych skarpetek ubrudzić więc to olewają, bo skoro zarabia 8 000zl za 400 godzin to przecież chyba jest kimś

    • 21 8

    • Za 400h to by zarobił 16000 tak dla twojej informacji (1)

      • 3 3

      • 160 000 od razu swieze bułki wędliny itd

        • 6 1

  • (22)

    Nie rozumiem czemu dopiero teraz. Przecież tak łatwo wyeliminować ten problem, wystarczy patrol przy wyjeździe z portu i wszyscy wyjeżdżaliby z plandeka

    • 225 3

    • Bo mamy państwo z kartonu (14)

      PiSlam ma .... na ludzi.

      • 55 6

      • (7)

        Za PoKo wszyscy mieli plandeki!Buhahaha))

        • 17 28

        • (2)

          Jakoś pyłu wtedy nie było.

          • 24 9

          • Wtedy nie było niczego. Piniendzy też. (1)

            • 7 11

            • Więc twierdzisz, że pieniądze były i są?

              To po co trzydzieści pięć nowych podatków zwanych dla niepoznaki opłatami i daninami? Skąd rekordowa inflacja i wysokie ceny towarów i usług? Skąd wysokie ceny paliwa, węgla, gazu, energii elektrycznej przy niskich cenach surowców na giełdach światowych?

              • 10 2

        • Za poko nie zwozili produktu węglopodobnego za 3tys zł tona.

          • 29 4

        • Też zwozili odpady kopalniane z Australii? (2)

          Biznes tysiąclecia, zapłacić za coś, co powinno zostać zutylizowana w Australii i jeszcze odtrąbić sukces. Kangury to się pewnie do dzisiaj śmieją z waszych narodowych czempionów.

          • 16 5

          • Zwozili śmieci radioaktywne z Ukrainy (1)

            do Portservice

            • 3 2

            • To 2 różne sprawy i obydwie wkurzające NP

              • 0 0

      • NP (5)

        Mieszkańcy chorują--ropne zapalenie siatkówki ,na zatoki, kaszel przewlekły,,astmę,alergie,nowotwory.....

        • 14 3

        • Bzdury... (4)

          Mieszkałem 20 lat w Nowym Porcie, obecnie 26 lat w Brzeźnie i jakoś nie choruję. Toksyczni są bardziej komentujący mieszkańcy.

          • 6 19

          • (3)

            Mogłeś i 100 lat mieszkać.Ten problem narasta od ubiegłego roku !!!

            • 19 4

            • (2)

              Tak a port węglowy i przeładunki węgla w porcie są od zeszłego roku ...

              • 3 6

              • To jest wyrób węglopodobny, koło węgla to nawet nie leżało.

                Kupili odpady po 3000zł tona, sukces na miarę PiSu.

                • 7 2

              • Miału węglowego-tak.

                • 0 0

    • Plus ważenie co 10 ciężarówki (5)

      • 13 1

      • W miejscach gdzie jest załadunek, mogliby się rozstawić na stałe. (3)

        Od razu z bramy na wagę

        • 10 0

        • Nie rozumiem czemu tego nie robią (2)

          • 12 0

          • To powinien być standard

            Ważenie i plandeka

            • 8 0

          • Bo to biznes naszego kochanego Prawa i ZPRawiedliwości, nie do ruszenia przez ITD i policję.

            • 7 2

      • Nie

        Każda ważyć i sprawdzać chłopaki z ITD.

        • 0 0

    • Jak wyrywkowo ?

      Każdy jeden samochód powinien być kontrolowany.

      Te z dziurawymi plandekami i nieszczelnymi burtami też .

      Bez wyjątku.

      Od tego jest ITD i jej generał.

      Łaski nie robią.

      • 2 0

  • Teraz to już za późno. (2)

    Kto wymyje całe miasto od tego syfu. Wjazd do tunelu wyglada jak wjazd do kopalni!!

    • 41 3

    • Zaświnieny jest nie tylko Nowy port ale i inne dzielnice.

      • 5 1

    • Spadnie deszcz będzie ok....

      • 2 5

  • Rychło w czas. O parę miesięcy za późno

    • 29 0

  • (2)

    Brawo, kasować po 3 koła do ITD a Straż Miejska drugie 3 tys do budżetu Gdańska

    • 24 2

    • Straz wiejska oli

      PO takie drobne to sie nie schyla

      • 2 1

    • Dają po 300zł mandatu

      3000 to górna granica, nikt tyle nie daje.

      • 0 0

  • mamy system Tristar z kamerami na większości głównych skrzyżowań, dodatkowy monitoring i nadal WITD musi na gorącym uczynku (1)

    • 40 2

    • przecież to powinien być automat, albo jak napisał ktoś poniżej nie ma plandeki nie wyjeżdża z terenu portu.... a tu zabawa w "kotka i myszkę" jednego złapią 100 przejedzie bez kontroli.

      • 15 1

  • Nie rozumiem, dlaczego plandeka nie jest sprawdzana od razu przy wyjeździe z portu? (9)

    To chyba najprostsze i najbardziej logiczne. Nie masz plandeki - w ogóle nie pojawiaj się w porcie, a jak nie założysz - nie wyjeżdżasz. Po co marnować czas inspekcji, skoro to wszystko można zrobić zaraz po załadunku?

    • 249 5

    • (4)

      a co ma prywatna firma do tego w jakim stanie jest pojazd

      • 4 26

      • Ma i to dużo. Z jej winy w miescie jest syf

        • 35 3

      • Bo ta prywatna firma postawiła człowieka na bramie do portu (2)

        I powinien on nie tylko kontrolować kto wjeżdża na teren portu i go wpuszczać ale też to kogo wypuszcza. Jak chcesz wyjechać a nie masz plandeki to nie wyjedziesz.

        • 17 3

        • I postawić sklep z plandekami obok wyjazdu (1)

          Aby zwróciło się za pracownika

          • 6 3

          • Albo baner.

            Z napisem " bądz eko, jedź z plandeko".

            • 13 0

    • Tu nie o plandeki chodzi

      To się pyli z tych hałd co zgromadzili

      • 12 2

    • Bo to obowiązek kierowcy zabezpieczyć ładunek a nie portu ...

      • 11 5

    • Po pierwsze

      blokada wyjazdu, po drugie zero mandatów a to jest wbrew polskiemu ładowi.

      • 4 1

    • logiczne

      Tak logiczne, sęk w tym, że w tym kraju coś takiego jak logika nie występuje zbyt często, o ile w ogóle...

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane