• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole ciężarówek wożących zboże lub węgiel bez plandek

MKo
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (125)

Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku w ostatnim czasie baczniej przygląda się ciężarówkom przewożącym do i z portu sypkie ładunki. W poniedziałek świadkiem takiej kontroli był jeden z naszych czytelników, gdy na Marynarki PolskiejMapka kierowcę ciężarówki bez plandeki, ale z pełnym załadunkiem, na gorącym uczynku zatrzymali inspektorzy ITD.



Które służby powinny bardziej przyglądać się temu, co dzieje się na i wokół portu w Gdańsku?

Ciężarówki przewożące sypkie ładunki to jedna z przyczyn zwiększonego pylenia na i wokół terenów portowych.

Brak zabezpieczenia ładunku przy zwiększonej prędkości i silnym wietrze sprawia, że za jadącym pojazdem unosi się chmura szkodliwego i uciążliwego brudu i pyłu, który zagraża zdrowiu mieszkańców, obniża jakość życia, brudzi ulice, chodniki i miejską infrastrukturę (np. kosztowne systemy bezpieczeństwa w tunelu pod Martwą Wisłą).

Obowiązek zaciągania plandek na ciężarówkach to też jeden z postulatów mieszkańców, którzy od kilku tygodni apelują do władz portu o zminimalizowanie skutków pylenia węgla z terenów portowych.


Mieszkańcy protestują przeciwko emisji pyłu węglowego Mieszkańcy protestują przeciwko emisji pyłu węglowego

Wkrótce ten sam problem może dotyczyć przeładunków zboża. Ma być ono przewożone do portu właśnie samochodami ciężarowymi, a następnie przeładowywane na statki. Jeśli będzie się to odbywało bez zabezpieczenia (bo tak jest szybciej i taniej), to skala przeładunku może spowodować kolejny kryzys z pyleniem nad Gdańskiem. Z tą różnicą, że zamiast pyłu węglowego wdychać będziemy pył zbożowy.


Mandat nawet do 3 tys. zł



Aby do tego nie dopuścić, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku przeprowadza wyrywkowe kontrole ciężarówek jadących do gdańskiego portu. Na jedną z takich kontroli w poniedziałek natknął się jeden z czytelników.

Mieszkańcy formułują 17 postulatów do władz portu Mieszkańcy formułują 17 postulatów do władz portu

- Ciężarówka - prawdopodobnie przewożąca zboże - jechała Marynarki Polskiej w kierunku Wyzwolenia. Tuż przed zjazdem w kierunku elewatorów zbożowych dogonił ją radiowóz WITD i włączył sygnały świetlne i dźwiękowe. Inspektorzy wyprzedzili ciężarówkę i nakazali jej kierowcy zawrócić na skrzyżowaniu i jechać za nimi w kierunku ul. Śnieżnej. Tam, na pasie wyłączonym z ruchu, zatrzymali się i przeprowadzili kontrolę - opowiada nasz czytelnik.
Na przesłanym filmie widać, że ciężarówka była wyposażona w plandekę. Mimo to jej kierowca nie zdecydował się na jej zaciągnięcie i zabezpieczenie ładunku przed pyleniem.

Za przewóz ładunku bez zabezpieczenia kierowcy grozi mandat do 3 tys. zł (na podst. art. 97 Kodeksu wykroczeń).



MKo

Miejsca

Opinie (125) 3 zablokowane

  • Zapraszam do portu w Gdyni jak wyglądają ulicy przy Terminalu Promowym i Muzeum Emigracji - wizytówkach Gdyni

    • 3 2

  • Artykuł dla mydlenia i ankieta,, głąba,,. Może podpowiedź iż pojazdy nie wyjadą z portu bez kontroli ani nie wjadą do miasta bez zaciągniętej plandeki.

    • 4 1

  • Bo Port przeładunkowy powinien się wynieść z tej strony Martwej Wisły (4)

    Stary Port powinien funkcjonować tylko na kontenery i ładunki jak samochody oraz przystanie promowe itp. Reszta a przede wszystkim ładunki sypkie powinny wynieść się do Portu Północnego, aby ciężarówki nie przejeżdżały tunelem i nie wjeżdżały do dzielnicy Nowy Port

    • 49 6

    • (2)

      co było wcześniej? port czy mieszkanie?

      • 3 10

      • Zdecydowanie mieszkanie.

        • 11 2

      • Niektóre kamienice i domy tam akurat są starsze niż obecny port

        • 10 1

    • Zawsze możesz przeprowadzić się np. na Szadółki....albo gdzieś dzie są mieszkania za pół ceny u dalej marudzić...

      • 2 11

  • Plandekowanie

    Wanny czy łódki max 5 minut można by ! tylko czy mi się chce ? Tylko ,że wszyscy piasek czy ten pył wdychamy róbcie to jak nie dla siebie to dla swoich rodzin

    • 5 1

  • Gdańskie Zagłębie Węglowe

    Czy to nie czas kupić portowym mundury galowe i czapki z pióropuszem?
    No i na Barbórkę trzynastka oraz wczasy FWP w Beskidzie Śląskim a nawet w Zakopanem dla menejdż-mentów

    • 9 0

  • A na hałdach

    bez zmian. Ale zaciekle walczymy z promilami zanieczyszczeń. Przy okazji wpływy z mandatów rosną. Tylko ile musiał by zapłacić Port, proporcjonalnie do emisji?

    • 8 0

  • Gdzie jest aktualny Masterplan dla terenów portowych w Gdańsku? (1)

    Pamiętam jak w bólach wybudowano tunel pod Martwą Wisłą i wreszcie ciężarówki przestały pałętać się po całym mieście i niszczyć ulice. Po prostu dostały zakaz wjazdu do innych części miasta.
    Co to było za odkrycie sezonu, że można opracować zasady poruszania się pojazdów uciążliwych i z niebezpiecznymi ładunkami w mieście. Mnie uczono o tym już dużo wcześniej na studiach w Wawie. Teraz powinien być opracowany masterplan dla terenów portowych, gdzie ulokować jakie przeładunki, jaki sposób dojazdu, ograniczenia ochrony środowiska itp. I potem ten plan po kolei wdrażać

    • 4 0

    • NP ul.Wyzwolenia

      Po co? Po prostu wystarczy z lokalnej ulicy zrobić autostradę i walić cięzarówkami i tirami do portu środkiem osiedla mieszkaniowego.

      • 0 0

  • powinni tez tak samo karani byc ci co nie dopilnowali.

    • 4 0

  • Wow, ITD moze sie przygladnie po

    tygodniach pisania. Juz na drugi dzien powinni tam stac i łupac tych bez plandek co chca przycwaniakowac.

    • 4 0

  • to co lezy zanosic pod mieszkania urzednikow odpowiedzialnych za ten balagan

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane