• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrole w porcie. 50 tys. mandatu za przeładowaną ciężarówkę

Maciej Naskręt
6 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Regularnie niszczą ją przeładowane ciężarówki zmierzające do i z portu.

Od rana trwa kontrola ciężarówek wyjeżdżających z portu w Gdyni. Kilku przewoźników dostało mandaty w wysokości 30 tys. zł. Powód? Przeładowane kontenery.



Czy popierasz kontrole prowadzone przez Inspektorów Drogowych?

O problemie przeładowanych ciężarówek, które zagrażają nawierzchni i konstrukcji Estakady Kwiatkowskiego, portal Trojmiasto.pl pisał dwa tygodnie temu. Inspektorzy wzięli sobie nasze ostrzeżenia do serca, bo w środę od rana kontrolują wszystkie tiry wyjeżdżające z portu w Gdyni.

- W porcie od rana panika. Wszystkie samochody są skrupulatnie sprawdzane. Jeden ze współpracujących z nami przewoźników dostał trzy kary administracyjne w ciągu godziny. Każdą w wysokości 30 tys. zł - mówi pan Adam, pracownik jednej z gdyńskich firm spedycyjnych.

Informację o akcji potwierdziliśmy w pomorskim Inspektoracie Transportu Drogowego. - Rzeczywiście, od rana prowadzimy kontrolę aut w Gdyni. Jeśli chodzi o efekty to na jednego przewoźnika została nałożona opłata w wysokości 50 tys. zł - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, Pomorski Inspektor Transportu Drogowego

Kontrole są tym bardziej uzasadnione, że jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 tys. samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. - Akcja ma nie tylko zapewnić ochronę dróg, w tym Estakady Kwiatkowskiego, ale też uczciwą konkurencję wśród przewoźników - dodaje Grzegorz Kamiński.

Posłuchaj rozmów przez CB Radio kierowców ciężarówek poruszających się nieopodal Trasy Kwiatkowskiego. Pobierz plik MP3.

Miejsca

Opinie (220) 4 zablokowane

  • bo czas nagli a sprzętu brak : )

    co druga ciężarówka dowożąca piasek na węzeł karczemki w gdańsku też jest przeładowana : ) i nikt nic nie robi bo trzeba się śpieszyć na 2012 : )

    • 2 0

  • Inspektorzy królami na "berlinku"

    • 3 0

  • Inspekcja na stałe pod estakadą i problem z głowy (2)

    wrescie by sie zmieniły stawki i jazda na tarczki a nie jak teraz sa lepsi i gorsi jedni biora lepsze ładunki np 2 teamty lekkie bo biora i ciezary jak trzeba a drudzy chłam za smieszna stawke bez powrotu. Skoczyc z tym bo to juz zabawa w kotka i myszke kogo inspekcja zna tego bedz!!!! a resza sie smieje ze to nie on!!

    • 4 0

    • (1)

      Sorry stary ale nie mam kompletnie pojęciaco przed chwilą napisałeś ;P

      • 1 0

      • wyjasniam na prosty polski

        Wiesz ile daja za trasę GDYNIA-WRASZAWA 1400zł policz kilometry to wychdzi 1,7za km
        a dlaczego bo drugi przewożnik ładuje 2x20 za 25 ton kazda i ma 2800zł za Warszawę a do mnie mówią za chce za duzo!!!! Inspewcja 24godz na dobe i skończyc z Tymi debi.......... kótrzy mysla ze sa mądzesi o innych !!!!!!

        • 0 0

  • dowalic cwaniakom z tirow jak najwięcej bo uwarzaja sie za panow i władców szos.

    • 4 2

  • I wytrzepać dupę wakozom i oltransom

    I wytrzepać dupę wakozom i oltransom oraz kaszubom za przeładowane wanny z piachem i żwirem. Oraz niech psiarnia z sm sprawdza czystość jezdni przy budowach. Sterty piachu i błota na jezdni to polska norma.

    • 9 0

  • i bardzo BARDZO DOBRZE!!! Gratulacje dla pomysłodawców i wykonawców tych mandatów!!!

    • 6 2

  • brać ich za mordy

    bravo!!!!!!!!!!

    • 4 2

  • świetnie polska kultura - brać za mordy (1)

    A skąd przewoźnik ma wiedzieć,że kontener jest przeładowany jeżeli na dokumentach waga jest ok i dopiero kontrola wagą wykazuje nieprawidłowość. Kara się przewoźników , bo najłatwiej. Powinno kontrolować się kontenery przy rozładunku ze statku, dlatego że Chińczycy, żeby płacić mniejszy fracht oszukują na wadze. Czy transport nie jest już wystarczająco obciążony wszelkimi podatkami i opłatami (winiety, podatek drogowy, licencje,certyfikaty, kursy dokształcające itp.), żeby jeszcze i przeciążeniami karać przewoźnika. Najprościej byłoby nie brać takich kontenerów, ale realia są takie nie inne, trzeba mieć za za co przeżyć

    • 5 2

    • Jesteś w błędzie bo przewoźnik doskonale wie ile wiezie :-) Waga wskazana w dokumentach z BCT czy GTC zawsze się zgadza ze stanem faktycznym .

      • 1 0

  • Super wiadomość - byle częściej. Tego typu

    akcje winne być prowadzone systematycznie i nieprzerwanie.

    • 2 3

  • lepiej inwestowac w bardziej wytrzymałe drogi (1)

    autostrada i podjazdy do portu muszą być wytrzymałe. ja exportuje towar i chce wysyłać jak najwięcej a tu takie akcje!!!!!!!! co za kraj debili, wszystkie wypowiedzi na forum są nie przemyslane. moze lepiej droge zrobic lepsza bo mieszkamy w miescie protowym i chcemy porty rozwiajc. w niemczech na autostradach takiego problemu nie ma, w rosji cz na bialorusi tez nie ma, ale u nas oczywiscie musza za to kasowac niz wspomagac krajowego exportera, zeby wiejcej z kraju wywozili i rozwijali nasza gospodarke...

    • 2 0

    • A powiedz mi coś takiego, gdyby drogi miały większą wytrzymałość, to czy przestrzegałbyś prawa? Domyślam się, że nie. Powiedziałbyś: ciężarówka udźwignie więcej, inni też tak robią, a tak w ogóle to robię to dla was żebyście mieli taniej w sklepach. Prawda, że tak być zrobił? Nie martw się o gospodarkę całego kraju tylko o to czy przestrzegasz prawa.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane