• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na Słowackiego. Więcej pytań niż odpowiedzi

Bartłomiej
2 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia. Korki na ul. Słowackiego to zmora kilku tysięcy kierowców każdego dnia.

- Kierowcy mają dość stania w korkach na Trasie Słowackiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Rozbudowa drogi zmieniła niewiele. Wciąż stoimy w zatorach. Dlaczego? - pyta pan Bartłomiej, nasz Czytelnik.



Czy doskwierają Ci korki na Trasie Słowackiego?

Mija już prawie rok od hucznego otwarcia tej ulicy i obietnic rozładowania korków w Gdańsku dzięki budowie tej trasy. Niektórzy pewnie jeszcze trzymają w swoich kuchniach słynne korkociągi - gadżety rozdawane przy otwarciu. Poprawy jednak nie widać.

Korki dalej są olbrzymie, a jedyne co udało się osiągnąć, po tak gigantycznej budowie, to przeprogramowanie świateł, dzięki czemu korki mamy w tej chwili na każdym odcinku trasy. Czy odpowiedzialni za tę budowę są zadowoleni z efektów? Czemu obiecywano rozładowanie korków?

Jakiś czas temu od jednego z urzędników w ZDiZ usłyszałem, że to na pewno tylko kwestia remontu Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. Remont się zakończył, korki są nadal.

Jedyni, którzy skorzystali na tej budowie (oprócz rowerzystów, którym zbudowano ścieżkę rowerową), to mieszkańcy okolicznych miejscowości zza obwodnicy (Banino, Żukowo), nie płacący podatków w mieście i przez to nie dokładający się do tej budowy, którym zmniejszyły się trochę korki "w górę" w godzinach popołudniowych. Niestety ofiarami stali się mieszkańcy Gdańska, którzy po pracy chcą wrócić do swojego miasta i muszą stać w olbrzymim korku, którego przed budową po prostu nie było. Oczywiście generalizuję, ale niestety w wielu przypadkach tak to wygląda.

Mam więc kilka pytań do urzędników:

Dlaczego jedyne ułatwiania to te, dotyczące wyjazdu i wjazdu tylko osobom spoza Gdańska (odrobinę mniejszy korek w dół rano i mniejszy korek w górę po południu, podczas gdy rano ul. Potokowa stoi od ul. Matemblewskiej). Ostatnio znów zmieniono takt sygnalizacji świetlnej na niekorzyść tego kierunku, a po południu stoi cały leśny odcinek Słowackiego w dół. Ułatwia się dojazdy osobom nie płacącym w Gdańsku podatków, a utrudnia mieszkańcom.

Dlaczego kolejną trasę po al. Havla zaprojektowano i wykonano tak, że ta nie rozwiązuje problemów mieszkańców? Jedyna z nowych dróg, która zapobiegła problemom komunikacyjnym, to Południowa Obwodnica Gdańska, która odkorkowała Podwale Przedmiejskie. Z tą inwestycją Gdańsk nie ma jednak nic wspólnego.

Czemu mamy zgadzać się na kolejne wydawanie wielkich pieniędzy przez urzędników (np. tunel pod Pachołkiem) nie będąc pewnymi, że pieniądze wydane będą właściwie?
Bartłomiej

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (547) 7 zablokowanych

  • nie przejedziesz Hawla (40)

    do Kartuskiej jak 3 razy nie postoisz na światłach. drogę zrobili na dwa pasy a sygnalizacja nie ustawiona.

    • 356 16

    • chcieliscie POstkomune to nie narzekajcie (13)

      przeczytajcie "gazete wyborcza" wasz elementarz, tam pisza ze jest zaj...scie

      • 42 91

      • bo pisiory to by wszyyyystko zrobiły lepiej (10)

        tylko dlaczego jak mieli szansę - czas prosperity - to jej nie wykorzystali?

        • 92 32

        • wykorzystali, ale twoje bobki wszystko zawinely dla siebie i rodzinek (2)

          • 22 51

          • w "gazjecie wbjorczej" piesali zie we trojmiescie zije sie najlepiej (1)

            w kraju. zrjodlo "rankjing przepriowadzjony przez gw"

            • 13 32

            • a po polsku napisac...

              nie można, ale tak po ,,polsku'' polsku, bo ten twój ,,prawdziwie polski'' polski jest nie zrozumiały.

              • 21 3

        • jako PiSior walnąłbym wiadukt na de la Salle & Armii/Srebrzysko i PO sprawie! (1)

          ale do tego trzeba mieć łeb a nie tępą pulpę Budynia!

          • 17 9

          • Co się martwisz - wszystkiego jednocześnie nie wybudują. I chyba

            twoją wypowiedź wezmą pod uwagę.

            • 3 3

        • PIS nie wykorzystał? (4)

          2 lata rządzili w kiepskiej koalicji: obniżyli podatki i zrobili 2 reformy. Tusk przez 7 lat nie zrobił żadnej reformy i tylko podwyżki nam ładuje do tego zabrał emerytury młodym i podwyższył wiek emerytalny. Jak masz mózg to sam oceń kto zrobił lepiej obywatelom. Słuchasz tą telewizję na okrągło i ci mózg wyprali.

          • 23 19

          • Po jakiego rzucili się na Leppera i pozostałych - dla igrzysk ?

            Trzeba było go jeszcze zdzierżyć do końca kadencji i robić reformy i być może w nowej kadencji Lepper i Giertych nie byliby potrzebni już do koalicji.
            A tak tymi igrzyskami zraziliście do siebie niezdecydowanych wyborców, a tacy byli, są i będą wszędzie w normalnych krajach - bo przez nich różne partie raz wygrywają, raz przegrywają. Bo nie ma tak że każdemu dogodzisz w 100 procentach. Jednemu w jednej partii podoba się to, a nie podoba tamto, które widzi w innej partii.
            A PiS ma takich gdzieś - a skoro gdzieś, to cześć i nie głosuję na was.
            Marzysz o ponad 50 % w sejmie dla swoich pisiorków, ale dla mnie forsując tezę o zamachu w Smoleńsku to możesz pożegnać się chyba na zawsze z tym, że na nich zagłosuję. A dodatkowo - skończcie z tymi "obietnicami" rozprawy z PO i innymi - bo oni też są ludźmi, a jak każdy normalny człowiek w chwili zagrożenia ukąsi (instynkt samozachowawczy) a nie da się zarżnąć jak frajer - więc musisz się liczyć z tym, że to PiS może zostać rozgromiony. Miecz jest obusieczny - pamiętaj o tym.
            I tu taka uwaga do tych co chcieli wieszać komunistów w 1989 / 1990. Z czym na nich na MSW i MON ? Z kijem ? Wiatrówkami ? Jakby co do czego doszło to już wiem kto by zawisł na latarniach, na pewno nie oni - komuniści. Causescu w Rumuni obalony został przez wojsko (i innych komunistów), a nie uzbrojonych co najwyżej w patyki cywili.

            • 13 2

          • tak rozdawać tylko do czasu jak jest co to każdy głupi potrafi.jak nie było co rozdawać to się pis rozłożył i abdykował.też tak bym potrafił.

            • 3 0

          • To emerytury są dla młodych? (1)

            • 1 0

            • ale będe stary, a o emeryturz już moge zapomnieć. Chyba ze wypracuje sobie ją za granicą....

              • 0 0

      • (1)

        a co ma PO do tego ?mamy takich zakichanych inżynierów,projektantów ,że niech piaskownice projektują.po starych układach dróg mykało się szybciej.szl..g mnie trafia.

        • 3 3

        • czemu minusy?co to rząd zatwierdza projekty dróg,mostów,i co tam jeszcze można,jak nie ma z czego wybrać!bo takie denne projekty,nie mówiąc nic o synchronizacji świateł,nowa słowackiego porażka czy pojadę 40,50,60,70,od świateł do świateł to i tak stoję!może jakbym 120 śmignął to zdążę.to jest usprawnienie ruchu ?chyba paranoi.

          • 4 0

    • tak wyjazd z Havla to dramat (9)

      Całe szczęście że zwykle góra to 20 min stania. Zapewne nikt z radnych z tej drogi nie korzysta w godzinach szczytu wiec tak to wygląda.

      • 40 4

      • a wystarczylo postawic wiadukt na armii krajowej... (8)

        • 40 5

        • nadal nie rozumiecie, ze likwidacji nadwagi nie zaczyna sie od kupienia szerszych spodni? (5)

          Ile jeszcze inwestycji musi zniszczyc miasto i jego budzet, aby wreszcie zrozumiano, ze nie da sie rozwiazac korkow budowa jednej szerszej drogi. Bo tak jedna szersza droga w innym miejscu laczy sie z 2 innymi szerszymi drogami. Tyle, ze nadal wszystko ma 2 pasy, samochodow jest 3x wiecej.

          Wybudowano Podwale - no trudno, dawno temu nikt nie wiedzial.
          Przebudowano Slowaka - tu juz bylo widac, ze ktos dziala na niekorzysc miasta
          Buduje sie Nowa Walowa - ciagle myslenie wylaczone.
          Kiedys jeszcze zabije sie Wrzeszcz budowa N. Politechnicznej i Drogi Czerwonej oraz dokonczeniem trasy Slowackiego. Bedzie to dzielnica autostrad. BRAWO.

          Nie dla kolejnych autostrad w miescie, tak dla rozsadnie pomyslanej komunikacji miejskiej.

          Wydaje sie olbrzymie pieniadze aktualnie na tramwaje i PKM, ale z Moreny na UG trzeba bedzie jechac z dwoma przesiadkami. No chyba kogos zdrowo pogielo.

          • 46 17

          • jak przytyję i kupie większe spodnie to mam luźniej

            logiczne

            • 16 3

          • dobrze prawisz, ale po co te resztki postawy roszczeniowej? (1)

            po mieście można się przemieszczać nie tylko samochodem lub komunikacją publiczną. Z Moreny do Wrzeszcza rower jak znalazł. PKM plus rower publiczny na dolnym odcinku dla mniej wydolnych.

            • 6 15

            • i pewno w lutym tez rowerem publicznym jezdzic bedziesz.

              A dwoje dzieci na sankach przywiązanych sznurkiem do publicznego roweru.

              • 36 3

          • No to pewnie tworzenie miejsc pracy nie likwiduje problemu piesrobocia.

            Mieszkań, braku mieszkań; przedszkoli, braku przedszkoli; szpitali, braku szpitali. Najlepiej się powiesić??

            Autostrady wyglądają inaczej...

            • 9 3

          • ogonki ci zj...ały

            • 0 0

        • wiadukt ? to przerasta myśl techniczną naszych rodzimych

          inżynierów,których tysiące opuszcza rok w rok różne uczelnie - jak można nie wykorzystać naturalnego ułożenia terenu ??? opuścić Havla,to faktycznie horror,korki niebotyczne.....

          • 6 2

        • "a wystarczylo postawic wiadukt na armii krajowej... "
          hmm "wystarczyło" - wszyscy wiedzą że wystarczyłoby, ale pisali już kiedyś o tym, że na ten wariant nie mają w tej chwili pieniędzy i na razie będzie wersja okrojona "bez wiaduktu"

          • 3 1

    • Mnie to nie dziwi. Wybiera się na guru duru to jak ma być? (1)

      Lemingi się dziwią że jest jak jest, a oni to nie chwaląc się sprawili. Hehe.

      • 16 20

      • Zastanawiam sie

        Po co zabierasz głos skoro już w podstawówce uczyli żeby malo rozumnych omijać z daleka. Nie zauważyłeś ze określenie lemingi już jakiś czas temu stało sie niemodne. A ty przecież chcesz nadążać za moda, prawda.

        • 17 9

    • Estakada nad armii krajowej (3)

      Potrzebna jest estakada na armii krajowej z havla. Widac nawet nasypy tylko cos kasa sie skonczyla na wiadukty.

      • 31 10

      • taka estakada przesunie korek kawalek dalej. (2)

        Nadal nie rozumiecie, o czym jest artykul?

        Zbudowano szeroka Slowackiego - korki zostaly. Korki beda, bo wiele osob widzac, ze droga szeroka nie pomysli nawet o innym sposobie dostania sie do pracy / na zakupy niz samochodem.

        Jak kto lubi. Wspolczuje jednak ludziom, ktorym zrobiono autostrade pod nosem. Wolalbym tez, aby rozsadniej wydawano pieniadze z budzetu miasta.

        • 22 8

        • ja tam na slowackiego nie narzekam (1)

          Jedzie sie wygodnie i wreszcie okolica nie wyglada jak dalekie przedmiescia Pcimia Dolnego (nic nie ujmujac Pcimowi)..:)

          • 14 6

          • Bo przez ekrany nic nie widać

            • 14 2

    • odpowiadam na wszystkie pytania autora tekstu:

      Bo nas stać!

      • 6 4

    • i dwa pasy na Słowackiego też nic nie dały, mega korki przez to na Jaśkowej Dolinie

      • 8 1

    • już wcześniej pisali,że dłużej zielone się pali dla trasy W-Z specjalnie

      • 5 1

    • slowackiego w dół (4)

      jeżdżę ul. Slowackiego od ok 5lat. jak stałam od matarni w dół w korku rano czy popoludniu tak stoję. podobnie jadąc do góry.ostatnio żeby dojechać na czas do wrzeszcza jeżdżę Armii Krajowej,przez Główny i jestem szybciej we Wrzeszczu niż jadąc Slowackiego.paranoja!!A już tekst że mieszkańcy cierpią bo mieszkający poza terenem miasta i jak Pan twierdzi nie zasilających kasy miejskiej z podatku jest taką bzdurą jakiej jeszcze nie słyszałam. Może Pan nie jest świadomy,że na Matarni,na Kokoszkach, w Żukowie i wielu innych obrzeznych miejscowościach pracują i oczywiście dojeżdżają do pracy mieszkańcy Wrzeszcza, Zabianki, Politechniki Matemblewa itd....?Leczyć kompleksy radzę i może jakąś grupę wsparcia!!!

      • 30 17

      • A gdzie Żukowo płąci podatki? (3)

        Bo Matarnia i Kokoszki w Gdańsku.

        • 17 1

        • podatki (2)

          ciekawe gdzie płacą podatki CIT firmy, do których jeżdżą pracować ci ludzie z Banina... w Baninie??? hahhaahahhah Żeby pisać o podatkach nie wystarczy kończyć swojej edukacji na podstawowym podatku PIT. Poczytajcie trochę, to nie będziecie się denerwować, że ktoś wam korki robi. Jeszcze na Rosjan nikt nie pisał, że korki robią hahahaha. Zaraz, zaraz, może oni też nam jakieś pieniądze przywiozą??? Autorze artykułu, poczytaj trochę na przyszłość nim zaczniesz lamentować w tak szerokim gronie :)

          • 21 0

          • " (...) ciekawe gdzie płacą podatki CIT firmy, do których jeżdżą pracować ci ludzie z Banina... (...)" (1)

            Proste - tam, gdzie jest zarejestrowana firma. Ale w tym przypadku automatycznie nie oznacza to, że w Gdańsku.

            • 1 0

            • podatki

              zgadzam się, są pewnie i takie, które pompują zyski do Luksemburga. Ale jest masa porządnych, nie cwaniaków. Dodatkowo, wydaje mi się, że jest sporo ludzi, którzy mieszkają za miastem, a mieszkali kiedyś w Gdańsku... i nadal płacą tam podatki, sam znam ich wielu. Autor artykułu uważa ich za intruzów :). Problemu należy szukać w pomyśle na miasto, planowanie przestrzenne, umieszczenie szkół, szpitali itp. a nie w dojeżdżających do pracy.

              • 1 0

    • To nie trasa

      ale światła robią korki. Duże wielopasmowe ronda by mogły rozładować korki, gdyż one same rozładowują korki. Natomiast mądrale postawili światła na największym rondzie na Marynarki Polskiej - zgroza.

      • 7 2

    • Z Oruni Grn

      jak wyjeżdżam na 8ą rano do pracy, to jadę aż 40 min do obwodnicy!!! Tj jakiś koszmar - na samych 4 światłach stoję co najmniej 20 min!!!

      • 0 0

  • "Rozbudowa drogi zmieniła niewiele. Wciąż stoimy w zatorach. Dlaczego?" (71)

    Bo jest za dużo samochodów i wciąż ich przybywa. Tak proste rzeczy trzeba tłumaczyć jak dziecku?

    • 409 345

    • (11)

      Bo sygnalizacja swietlna jest niezsynchronizowana a te glaby z urzedu nie potrafia tego naprawic:)

      • 105 37

      • Do wszytskich njmadrzejszych.... (10)

        Najłatwiej powiedzieć, że to wina głąbów z urzedu i napisać artykół do trójmiasta bo my Polacy kochamy narzekać...

        A napisałeś choć jeden list do organizacji odpowiadającej za drogi i sygnalizacje?
        Założę się że, NIE

        Poza tym pamiętaj o jednej rzeczy:
        korki nigdy nie znikną, poprostu przesuną się w inne miejsce.

        Skoro został oddany węzeł karczemki, mamy 3 pasy obwodnicy, to osoby dojeżdżające z okolicznych miejscowości przemieszczają się szybciej.

        Korki przez zakończone inwestycje się zmniejszyły znacząco, czas przejazdu np słowackiego w górę od galerii do potokowej w tej chwili zajmuje ok. 10 min a nie jak wcześniej prawie 20 min.
        Choć przyznaję rację, że między 15 a 18 zjazd w dół na odcinku leśnym to istna katastrofa.

        Armi krajowej od chełmu do gda nska głównego jest mniej zakorkowana, a korek od Jasienia do Havla idzie w miarę szybko, choć sam przejazd ul. Havla jest dość ciążliwy.

        Z kolei przez południową obwodnice znacząco zwiększył się ruch na obwodnicy, i w godzinach szczytu np na węźle Matarnia w kierunku autostrady włączenie się do ruchu jest katastrofą.

        Po prostu ilość samochodów na m2 zwiększa się szybciej niż ilość powstałych dróg, jednak zadać należy sobie pytanie:
        "W jakich korkach teraz byś stał, gdyby nie te inwestycje?" do dobrego jest się w stanie szybko przyzwyczaić i wiecznie narzekać

        • 103 26

        • (4)

          Drogi gdanszczaninie,po pierwsze,'artykol' pisze sie zawsze bez bledu,pamietaj o tym:)
          Po drugie,zaklad juz przegrales bo pisma poszly juz dwa do zdiz i do wspomnianych urzedasow,po trzecie listy te ze spora iloscia podpisow zostaly zapewne szmyrgniete do smietnika bo efektow brak,po czwarte uzdrawianie swiata zacznij od siebie.Dziekuje,dobranoc.

          • 21 42

          • Jak zwracasz uwagę innym to używaj, z łaski swojej, przecinków i kropek we własnej wypowiedzi...

            • 31 10

          • korki (2)

            W godzinach popoludniowych zjazd w dol Slowackiego jest blokowany nie przez mieszkancow Banina ale przez mieszkancow nieszczesnej Moreny skrecajacy w lewo ze Slowackiego.

            • 11 8

            • Lol (1)

              To nie mieszkańcy moreny, tylko ludzie spoza gdanska wracających z pracy na obwodnice...
              A swoją droga najwiecej korków powodują nie drogi czy źle ustawione światła, tylko kierowcy zachowujacy kilkunastometrowe dostępny, ruszajacy z opóźnieniem na jednym zielonym, by na kolejnych światłach tez mieć zielone-ci za nimi zostają na czerwonym i powiększają korek, puszczajacy kilka samochodów z praktycznie pustej podporzadkowanej, podczas gdy za nimi stoją setki samochodów...i tak dalej...

              • 15 2

              • Kurde, kupie sobie odrzutowiec skoro nie mam prawa jezdzic przez slowackiego do domu

                • 2 2

        • Może "Gdańszczani(n)" (2)

          powinien słownik ortograficzny sobie przestudiować?
          "ArtykÓł"??? No i nazwy własne piszemy z wielkiej litery!

          • 7 18

          • (1)

            weź się tak nie podniecaj polonisto.. bo mi bigmaca przypalisz

            • 12 7

            • slabe z tym bigmackiem....2/10

              • 3 9

        • jeżeli korki na dwupasmowej jezdni uważasz za coś lepszego

          od korków od jezdni z jednym pasem w każdą stronę, to życzę sukcesów. Całe szczęście budowany będzie na Morenę tramwaj i PKM, sama budowa dróg to zachęta do budowania sobie rezydencji w Baninie i okolicach i dojazd z coraz większych odległości.

          • 7 8

        • Dokładnie !

          • 1 0

    • Bo nie ma odpowiedniej komunikacji publicznej jak w Niemczech, Szwajcarii czy Szwecji (2)

      • 41 32

      • udział przejazdów komunikacją publiczną w Gdańsku jest wyższy niż w wielu miastach Niemiec (1)

        całe szczęście, że buduje się tramwaj na Morenę i PKM

        • 10 6

        • Chyba nie. Nie zapomniałeś o kolejach - u-bahn (metro) i s-bahn ?

          Nie jestem częstym bywalcem kraju za Odrą i Nysą, ale jak tak jestem to korzystam z komunikacji publicznej, tej szynowej i mało tam ludzi nie jeździ.

          • 4 3

    • (5)

      To swoją drogą, ale to nie znaczy że inwestycje drogowe nie powinny przynosić poprawy. Pozostaje mieć nadzieję że to kwestia świateł bo te da się przeprogramować bez większych kosztów

      • 19 5

      • (2)

        Powiedz to urzednikom:)
        Swoja droga to miasto ma w tym interes bo wiecej postowoj to wiecej spalonej benzyny a co za tym idzie wiekszy ruch na stacjach paliw:)
        Te urzedasy to jednak maja leb :D

        • 18 10

        • Mylisz się człowieku (1)

          Żaden podatek (prócz CITu) nie trafia do miasta, wszystko leci do kieszonki bez dna czyli Skarbu Państwa

          • 8 8

          • W roku 2012 udział gmin w podatku PIT wyniósł 37,26%. Taki procent podatku, który płacicie Państwo do urzędu skarbowego, wraca

            Najpierw się doinformuj, a potem pisz.

            • 0 0

      • mam wrażenie że reprezentujesz tzw. myślenie życzeniowe (1)

        drogi rozwiązują problemy doraźnie (i to nie zawsze i wszędzie); jeśli są traktowane jako jedyne sposoby na codzienne dojazdy, to mamy problem.

        • 3 0

        • samochody sluza ludziom

          wishfull thinking

          • 1 0

    • (27)

      dokładnie.. ludzie narzekają na korki, a jeżdżą w samochodzie w towarzystwie powietrza.. rozumiem, gdy ktoś pracuje np. w firmie budowlanej i ma do przewiezienia sprzęty, rozumiem, gdy ktoś ma małe dzieci (zawsze milej i ciszej w autobusie, gdy takie nie płaczą/krzyczą/piszczą), rozumiem, gdy np. 4 osoby zostawiają auto na parkingu na Matarni i przesiadają się do piątego, ale gdy ktoś jedzie autem sam, zwiększa korek i w dodatku narzeka, że ciągle są korki i że to urzędasy itp, to tego już nie rozumiem.. przesiądźcie się do komunikacji. gdy ztm czy tam zkm zobaczy większe zainteresowanie komunikacją zbiorową, gdy będą większe wpływy z biletów, gdy zobaczą, że jest większe zapotrzebowanie na parkingi na obrzeżach miest (taki parking już jest zaplanowany przy przystanku Matarnia PKM), to zwiększą tabor, zwiększą częstotliwość kursów. trochę zrozumienia, podejścia do sprawy z drugiej strony, a nie od tej zza kierownicy, narzekając na wszystko wkoło..

      • 73 26

      • W Twoim wezwaniu, zabrakło "proszę (14)

        Jak się wszyscy tam przesiądziemy, oszalejesz od ścisku. Więc, z obu metod musi korzystać tylko ten, kto chce.

        • 13 13

        • (2)

          przecież właśnie napisał, że jak zwiększy sie zainteresowanie to w ślad za tym pójdzie częstotliwość kursów, tabor itd.

          • 11 5

          • wrąg order (1)

            czyli odwrotna kolejność
            najpierw musi byc w co się przesiąść, wygodnie, tanio i fizycznie MOŻLIWE, a potem pogadamy.

            czyli nigdy

            • 18 6

            • już widzę arystokrację w zaszczanych autobusach ZKM

              • 1 2

        • w SKM przewożono kiedyś dwa razy więcej ludzi i nie było ścisku (10)

          ścisk zależy od ilości taboru i częstotliwości połączeń. Możliwości przewozowe transportu publicznego można zwiększyć dużo mniejszym kosztem niż budując nowe drogi.

          • 13 2

          • Ależ jest większy koszt k! (9)

            Koszt utraty kontroli nad tym co dotyczy jednostki bezpośrednio.

            Problem korków jest mocno przejaskrawiony. Jeśli tkwisz w nim ponad 15 minut, to nadaje się do telewizji. To pikuś, przy ogromie zalet auta.

            Czyli liczba wagonów SKM spadła od czasu komuny?

            Korzystaj z tego co chcesz, ja z tego co chcę. Zgoda?

            • 6 5

            • A wiesz, że niektórzy kierowcy postulują budowę szerszych arterii ? (7)

              Powiedzmy zróbmy na Słowackiego po 6 pasów w jedną stronę - jak pokonać w poprzek taką trasę jako pieszy ? Z auta widzę wolne miejsce na parkingu po prawej stronie i je po chwili zajmuję. Ale cel mojej podróży jest po drugiej stronie trasy. I co ? Tunelem ? Kładką ? Czy przejściem dla pieszych ? Tunele i kładki - dłuższe przez 12 pasów - jaki koszt wybudowania i utrzymania (konserwacji) ? Przejście dla pieszych - czy po wyjściu z auta, przestaję się spieszyć do pracy, urzędu, sklepu, lekarza, dentysty itp. ? Ile mi zajmie czasu (i dodatkowo starszym ludziom) pokonanie na zielonym wszystkich 12 pasów ? To oznacza dłuższy postój na czerwonym dla samochodów.
              I chcesz dalej forsować co jest tańsze ?
              I nie zauważyłem aby twój przedmówca nakazywał ci korzystanie z komunikacji publicznej.
              A tu zapominasz o jednym ? Wszyscy 100 % kierowców może codziennie rano skorzystać z samochodu ? Nie ma awarii aut, kolizji, rannej nietrzeźwości (bo chyba nie wszyscy pijani wsiadają za kierownicę), braku zdrowia, wieku, zażywania lekarstw mających wpływ na koncentrację, i wielu innych czynników, które powodują niedyspozycję do kierowania samochodem kiedy trzeba wyjść z domu bo sprawy, zakupy czekają ?
              Widzę, że matematyka wypłukała ci resztkę wyobraźni. Trochę przyswój humanizmu !

              • 10 6

              • (4)

                Problem w tym, że Polacy nadal uważają samochód za element statusu społecznego. W Berlinie na jednego mieszkańca przypada mniej samochodów niż w Gdańsku. Niemcy mają świetną komunikację miejską, ciągle ją modernizują w Polsce nadal uważa się, że jedynym rozwiązaniem jest budowa dróg. Owszem mamy słabą infrastrukturę i komunikację miejską (mała częstotliwość kursowania) ale jedna osoba w aucie jadąca do pracy to przesada.

                • 9 5

              • Nie, rzygam już tym przestarzałym myśleniem.

                Problem masz Ty. Bo stosujesz przestarzałe od pokoleń myślenie że są kręgi kulturowe lepsze i gorsze. Poszczególne kręgi kulturowe mają bezwzględne prawo różnić się na tle pozostałych. Więc to że w Berlinie, (znanym niedawno z wielkiej nietolerancji) robią tak czy inaczej nie jest argumentem, tylko antropologiczną ciekawostką. Kopiować rozwiązania, ale nie bezmyślnie. Kierownikowi zmiany nie wypada przyjechać do zakładu na zabawce. W Berlinie wypada? To ciekawostka (nudna), nie argument. Krąg kulturowy inny. Szanować się wzajemnie. Albo wykażesz się bardzo niemieckim myśleniem. Kapujecie?

                • 3 12

              • oficjalnie wielu "ekspertów" deklaruje, że jedyną alternatywą

                samochodu jest rozwój komunikacji miejskiej. Całe szczęście, że są tacy, którzy myślą także o pieszych i rowerzystach

                • 6 1

              • populizm bije z wypowiedzi, że aż... przykro.

                (...)jedna osoba w aucie jadąca do pracy to przesada(...)
                W mojej okolicy nie mieszka nikt inny z pracy, więc jeżdżę sam do pracy (z kimś byłoby taniej, a tak daje Państwu zarobić).
                Mam pracę w różnych godzinach, często wracam około lub po 23-ciej, wówczas nie ma już komunikacji?! Jak lub czym mam wrócić (o nocnej komunikacji zapomnij)?
                Samochód, wbrew Twojej opinii, nie jest wyznacznikiem statusu- poza tym jaki to wyznacznik skoro statystycznie każda rodzina posiada auto, lecz koniecznością.
                Porównując Gdańsk do Berlina... wybacz, ale to jest niepoważne. Nie ta skala, nie te problemy, nie ta infrastruktura, nie ...

                • 8 3

              • o jo joj w Berlinie

                Przeciez ogolnie wiadomo ze tam same hipstery (czytaj:golodupce) ,artysty i teczowi a oni samochoda nie lubia...;)

                • 1 0

              • Nie liczą się tylko pieniądze. Przede wszystkim: godność. (1)

                Jeśli godność przyrównać do szmalu, koszty pozbycia się auta są straszne.

                Jestem wzruszony, że zarzuciłeś mi brak wyobraźni, zamiast inteligencji. Tak często mówią mi odwrotnie...

                Wszelkie utrudnienia w ruchu pieszych nie są dla nich problemem. Bo czy muszą za wszelką cenę iść wszędzie w linii prostej? To równie dobrze, można wyburzać budynki, bo nie chce im się skręcić, czasem. Uważam, że pieszym jest się dopiero 5 minut i za 5 minut przestanie się nim być. Czy to kolejką, czy autem... Kto lubi wszędzie z buta?

                • 3 6

              • rozumiem, że do sypialni i do biura wjeżdżasz samochodem

                lub chciałbyś, żeby dla ciebie za pieniądze publiczne stosowano takie rozwiązania?

                • 2 3

            • spadła i ilość i częstotliwość, zdziwiony?

              nie matematyk tylko głąb jesteś, do tego za kółkiem

              • 4 4

      • (1)

        "gdy ztm czy tam zkm zobaczy większe zainteresowanie komunikacją zbiorową, gdy będą większe wpływy z biletów, gdy zobaczą, że jest większe zapotrzebowanie na parkingi na obrzeżach miest (taki parking już jest zaplanowany przy przystanku Matarnia PKM), to zwiększą tabor, zwiększą częstotliwość kursów."
        tak sobie myślę, że na prima aprilis to jeszcze za wcześnie. wyobraź sobie, że w ztm oraz zkm mają w nosie czy tobie się dobrze podróżuje. ich interesuje wynik. ludzie cisnę się w jednym autobusie czyli się mieszczą, więc taboru nie zwiększą. w 2005 zamieszkałam na ujeścisku, do gdańska dojeżdżałam jednym autobusem. zbudowano pętlę na chełmie, zostałam zmuszona do przesiadki oraz kasowania dodatkowego biletu. przesiadka wyglądała tak, że niemal za każdym razem trzeba było czekać na autobus/tramwaj. teraz mieszkam na zakoniczynie, nowa pętla nowe problemy. żeby dojechać na stary chełm muszę dwa razy się przesiadać, za każdym razem tracąc na tym ok 15-30 (wieczór) minut. tak więc miało być lepiej, a wyszło jak zawsze. dlatego wolę stać w korku (choć w sumie mnie to dotyczy tylko w drodze powrotnej) i nie narzekać (dwójka dzieci do dostarczenia) niż liczyć na ztm/zkm. do tego nie ma tygodnia by nie było awarii na liniach tramwajowych. tak więc jak pasuję. wiele osób myśli podobnie. niestety nie ma odpowiedniego transportu, który mógłby konkurować z samochodem.

        • 20 2

        • Gdańsk wyremontował torowiska a nie zmodernizował infrastruktury. Jeden zapusty tramwaj blokuje kilkanaście innych. Ludzie czekają w zamkniętych tramwajach, zero informacji. Taką mamy profesjonalną komunikację.

          • 11 1

      • a skąd ja mam wziąć tych ludzi?! (7)

        jak jadę na uczelnię, to chyba nie będę brał ze sobą rodziców, albo dziecka?
        Gdyby klimat w Pl był nieco łaskawszy, można by jednośladem dojeżdżać codziennie, no ale kurczę nie jest...

        • 13 6

        • Klimat to tylko wymówka (6)

          Jeżdżę do pracy na rowerze cały rok i nie narzekam. Codziennie po 25 km. Da się? Da się. Ci, którzy uważają, ze się nie da mogą stać w korkach.

          • 6 16

          • (3)

            Nie zawsze się da, jeśli trzeba dzieci zawieźć i przywieźć i ogarnąć, no ale mężczyźni nie wiedzą, o co chodzi...

            • 11 7

            • Nie generalizuj, na pewno po wszystko rowerem nie pojedzie, np.

              do Castoramy po większe zakupy - albo samochodem albo mi je z niej przywiozą.

              • 3 1

            • i z zakupami na ramie...

              • 5 2

            • dzieci rosną, jak są małe, można dowozić rowerem

              jak są większe, do 10 lat mogą jeździć chodnikami, jak będą większe, powinny mieć warunki samodzielnego docierania pieszo lub rowerem. Dowożenie ich samochodem pod drzwi szkoły to zabieranie im dzieciństwa.

              • 3 4

          • Da się zrobić o wiele bardziej spektakularne osiągnięcia.

            Twój gust i godność na to pozwalają. Ale gusta i godności innych nie. To zbyt poważne sprawy, aby prostacko nazwać je "wymówkami". Wymówki nie są poważne.

            • 2 2

          • ale w zimowych ciuchach to się idzie zapocić na rowerze

            • 0 0

      • demagogia czystej wody... (1)

        jak będą większe wpływy z biletów, to co najwyżej wysocy rangą urzędnicy dostana premię za "sukcesy"... a mieszkańcy będą jeździć w ścisku. Nawołujesz do tego, by mieszkańcy więcej płacili za dojazd do miejsca pracy. Mam np. dojechać samochodem do "jakiegoś" parkingu, zostawić auto i wsiąść do komunikacji publicznej, którą z przesiadkami dojadę do celu. Ok., propozycja może byłaby do przyjęcia, gdyby był wspólny, tani (tzn. konkurencyjny cenowo) bilet na wszystkie środki lokomocji... Pozostaje jeszcze czas dojazdu, a tutaj z tym jest najgorzej, i niech "wypadnie" jeden pojazd ( w mieście są często np. awarie, zerwane linie trakcyjne) i możesz zapomnieć o punktualnym przyjeździe...

        • 3 1

        • Wątpię, aby cena biletu metropolitalnego normalnego na wszystko w Trójmieście była większa, niż cena za paliwo wykorzystane na odcinku, gdzie jest możliwość przesiadki na autobus/tramwaj do miejsca pracy.

          • 2 1

    • Zakupy paliw spadły w ostatnim roku średnio ok 10% (1)

      no to jakich samochodów na ulicy przybyło? Elektrycznych?

      • 22 15

      • Tych na paliwo

        z Obwodu.

        • 61 2

    • normalnie autor tego artykułu to jakiś debil, narzeka że remont słowackiego ułatwił tylko jazdę osobom pracującym tylko w gdańsku, które nie płacą w tym mieście podatków to ciekawe kto stoi popołudniu na słowackiego w stronę gdańska? tak mieszkańcy którzy pracują w innych miejscowościach i tam generują korki ale nie płacą tam podatków więc jakie jest wyjście? pracować w mieście w którym się mieszka.

      • 32 8

    • (5)

      matołku, to dlatego że Budyń i jego ferajna zainteresowana jest "dojeniem" urzedu dla siebie a nie dba o mieszkańców. Już na poczatku budowy tej trasy mówiono, ze jst za wąska, są złe lewoskręty ale mośki z urzędu wiedzą lepiej bo tędy nie jeżdzą. A to, że samochodów bedzie przybywać powinien wiedzić każdy debil.

      • 6 12

      • miala byc 3-pasmowa? (3)

        Pierwsze slysze. Poza tym, 3 pasmowa droga wpadalaby w ciagle tak samo szeroka Grunwaldzka. Korek moze nie bylnu na de la salla, ale przy GB.

        Nie rozpoczynaj odchudzania od kupna szerszych spodni.

        Budowanie wszerz nie rozwiaze problemu korkow. Po prostu wiecej ludzi stwierdzi, ze skoro jest szeroka droga to lepiej jechac samochodem.

        Natomiast mieszkancy miasta dostana autostrade za oknem, wiec wyprowadza sie poza miasto i ... wsiada w samochod, aby do miasta dojechac. Przy okazji swoje podatki zostawia w tamtej gminie. Oto, jak Gdansk strzela sobie w kolano. Brawo

        • 11 4

        • (1)

          Tak sobie pomyslalam, ze Gdansk sam sie zabije - potnie cale dzielnice autostradami. Ludzie nie beda chcieli mieszkac w takim smrodzie i halasie. Wiec wyprowadza sie za miasto. I tak w kolko, smutne to wszystko.

          • 9 4

          • możliwy jest inny scenariusz

            • 3 4

        • Dokładnie ! Nie wszyscy nie rozumieją pojęcie szczytów komunikacyjnych,

          że w tym czasie na ulice wyjeżdżają potężne ilości pojazdów.

          • 2 0

      • kierowca, który myśli, że można rozładować korki poszerzając ulice

        ma kłopoty z wyobraźnią, ale nie nazwę go debilem. To samo dotyczy otyłego, który chce zwalczać otyłość popuszczając pasa. Pisałem o tym na tym portalu już kilka lat temu, gdy entuzjazm dla budowy trasy Słowackiego nie znał granic.

        • 6 5

    • Rozbudowa ...

      • 1 2

    • Rozbudowa...

      Jakie masz stanowisko w ZDiZ ?

      • 2 4

    • (1)

      Przecież to, że rozbudowa dróg w mieście sprawi, że korki będą tak samo długie tylko SZERSZE, jest już wiadome od dosyć dawna. Przykład miasta Berlina dobitnie pokazał, że budowanie autostrad w mieście się nie opłaca.

      • 8 4

      • ... opłaca się tylko metro.
        Tramwaje jeźdżą zbyt wolno, by być alternatywą dla samochodu na trasie, powiedzmy, Morena/Chełm-Oliwa.

        • 1 0

    • no i co? (1)

      Zabrac ludziom samochody?

      • 3 4

      • nie zabierać, ale stosować wiele rozwiązań:

        po pierwsze poszerzać wyobraźnię
        po drugie tworzyć alternatywy (w tym przypadku tramwaj i PKM)
        po trzecie stosować bodźce ekonomiczne - np. kilometrówkę za dojazdy rowerem
        Rozwiązań jest dużo, tylko trzeba się chwilę zastanowić i nie traktować samochodu jako jedynego wariantu poruszania się po mieście.

        • 4 4

    • cymbał (1)

      • 1 1

      • To trzeba mieć talent.

        2 razy wysłać sam podpis.

        • 5 0

    • cymbał !!!!!!!!!

      • 1 1

    • mniej samochodów i mniej smrodu

      podwyżka paliwa 15zł tylko na samochody osobowe rozwiąże napewno problem

      • 6 4

    • Głupoty piszą

      Że przybywa samochodów zgoda. Ale kierowców nie.
      Jeden kierowca nie pojedzie naraz dwoma samochodami.

      • 5 0

    • ....

      ...to i Tobie trzeba wytłumaczyć jak dziecku, że jak przybywa samochodów to nie wystarczy dołożyć pas ale zmienić sygnalizację świetlną na inteligentną z czujnikami i wszystkim co potrzeba.

      Tylko głupi idzie na łatwiznę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 1 2

    • prawda boli :D

      337 opinii negatywnych. Najwyraźniej logiczne myślenie boli samochodziarzy. Oni by chcieli FRUWAĆ. Naoglądali się reklam koncernów samochodowych, gdzie widać jeden samochód, góra kilka, puste miasto albo piękną drogę, otoczoną pięknym krajobrazem, a na tym tle ich ukochane autko po prostu płynie, sunie, pięknie się porusza, ach och. A tu - ups! - żadna ulica nie jest z gumy. Kupili, teraz tylko dokładają, i STOJĄ zamiast jechać :D

      • 5 1

  • Płatne miejsca parkingowe są jedynym rozwiązaniem (10)

    Jedynie płatne miejsca parkingowe są w stanie wymusić przesiadkę z aut do komunikacji miejskiej. Konieczne jest znaczące rozszerzenie strefy płatnego parkowania.

    • 145 297

    • Jedynie sprawna komunikacja miejska jest w stanie wymusić przesiadkę z aut do komunikacji (7)

      Jeden cel - dwa tory myślenia.

      Cel: Rozładowanie korków poprzez używanie komunikacji miejskiej.

      Tor 1: "gnębiący", płatne miejsca parkingowe, utrudnienia w ruchu, a przy tym nieudolna komunikacja

      Tor 2: "zachęcający", sprawna, punktualna, szybka, zintegrowana i nowoczesna komunikacja miejska.

      Dlaczego popierasz tor 1? Nie dość już dróg przez mękę w naszym codziennym życiu? Kolejną kładę trzeba podrzucać, żeby osiągnąć ten sam cel?

      • 34 2

      • Tylko komunikacja miejska (2)

        Zgadzam się, że konieczne jest usprawnienie komunikacji miejskiej. Jednoczesne stosowanie oby działań (lepsza komunikacja + płatne parkingi) są w stanie zmniejszyć korki w aglomeracjach.

        • 17 3

        • Zgoda buduje - niezgoda rujnuje (1)

          Już nasi (pra-) dziadowie wiedzieli, że bardziej opłaca się współpraca niż rywalizacja.

          Dlatego proponuję drogę odwrotną niż nasi włodarze: skokowe, zintegrowane usprawnienie komunikacji miejskiej. Pieniądze (kilkadziesiąt, albo nawet kilkaset milionów na tunel pod Pachołkiem) przeznaczyć na duży zastrzyk gotówki dla komunikacji miejskiej.

          Zakładam, że ta inwestycja okazałaby się systemowo lepszym rozwiązaniem.

          • 16 3

          • 1. Chyba urzędnicy mogą więcej zarobić na tunelu.
            2. Zintegrowana komunikacja: Tak
            3. Kto to zrobi, kiedy do dzisiaj urzędnicy nie potrafią dogadać się w sprawie jednego biletu, jednolitych stawek za przejazd?

            • 2 1

      • komu kładę, innemu korzyść

        • 0 0

      • mumin - nie czujesz bluesa (2)

        opłaty za parkowanie to nie podatek tylko sposób na poprawę produktywności wykorzystania przestrzeni w mieście. Miasto nie jest z gumy. Sama poprawa komunikacji publicznej nie działa, bo popyt na parkowanie jest mało elastyczny. Zajęcie 3 metrów kwadratowych przez samochód parkujący przez osiem godzin dziennie to nie jest sposób na dobrą jakość życia w mieście.

        • 2 6

        • Jednym słowem: zamordyzm. (1)

          Tego chcesz. W Indochinach rowerów jest pełno. I mimo to, żyć byś tam nie chciała.

          • 7 3

          • albo ograniczenia administracyjne

            albo opłaty i finansowanie alternatyw,
            wszystko połączone z łagodną perswazją, wolą polityczną i determinacją, bez obrażania inaczej myślących

            • 0 0

    • wszyscy idioci powinni płacić za głupotę

      • 0 0

    • Plus opłata za wjazd do centrum

      jak w Londynie, płatne miejsca plus opłata za wjazd do centrum i problem rozwiązany, ludzie jeżdżą do pracy komunikacją. Tyle że komunikacja musi być wzorowa a Gdańskowi jeszcze trochę do tego brakuje.

      • 2 0

  • Moze po prstu budowac drogi o 1 pas jezdni szersze? Wyremontowano trakt Św. Wojciecha i co? (19)

    Mniej świateł?

    A przede wszystkim mniej urzędasów

    • 187 64

    • Komunikacja publiczna jest w oplakanym stanie (14)

      • 17 25

      • (9)

        to nie jechałes autobusem (cały tobar nowy) ani tramwajem (większość nowa) od 10 lat, że pitolisz takie głupoty

        • 34 12

        • Przecież nie napisał, że tramwaje i autobusy są w opłakanym stanie, (8)

          tylko że komunikacja publiczna jest w opłakanym stanie. Uczą was w tych gimnazjach czytania ze zrozumieniem, czy nie? Skoro ciągle z takiej np. Osowej szybciej do Oliwy dostać się samochodem (przez wiecznie zatkaną Spacerową) niż czymkolwiek innym, to jak inaczej określić stan gdańskiego transportu publicznego?

          • 22 11

          • (6)

            Z Osowej do Oliwy pojedziesz DOKŁADNIE tak samo szybko (czy tam tak samo wolno, zależy jak patrzeć) autobusem jadącym dokładnie tą samą trasą - no, może minutę krócej samochodem, bo autobus ma 3 przystanki po drodze.

            • 11 6

            • Opieram się na wynikach ostatnie testu lokalnej GW, (3)

              które nie zostały na forach jakoś zasadniczo podważone. Jest jeszcze jeden psikus - wygodniej siedzieć w samochodzie niż tłoczyć się w autobusie, więc KM musi być albo znacząco szybsza, albo znacząco tańsza. Zresztą, o jakim rozwoju KM można mówić, jeśli PKM ostatecznie zaprojektowano w takim kształcie, by dla mieszkańców Osowej była praktycznie bezużyteczna? PS. Nie, nie mieszkam na Osowej, traktuję ją tylko jako jeden z przykładów rozwoju zrównoważonego transportu w wydaniu gdańskim.

              • 18 3

              • Nie wiem, czy piszac to jestes swiadomy tego, ze na Osowej tez ma byc przystanek PKM (2)

                • 2 7

              • Nie wiem, czy to pisząc jesteś świadomy tego, (1)

                GDZIE ten przystanek ma być.

                • 9 1

              • a Osowiak by dojechać 'do fabryki' do Sopotu ma jechać przez Wrzeszcz, albo przez Gdynię.

                tylko usługi erotyczne przez redtube da się sprzedawać nie wychodząc z domu

                • 2 2

            • autobus (1)

              Nie zawsze punktualny

              • 6 4

              • samochód też się może zepsuć

                • 7 7

          • a jak ma być inaczej skoro pomysły utworzenia buspasów powodują atak wścieklizny jaśniepanów jeżdzących w pojedynkę?

            • 19 7

      • (3)

        to jeździj sobie komunikacją z 10. przesiadkami marnując pół dnia.

        Czas to pieniądz.

        • 25 10

        • a spiesz się powoli. O slow live słyszałeś?

          • 3 9

        • Znalazł się

          WX czy inne WW czy PZ, handlowiec rozwożący tanie kosmetyki

          Ja to nawet wolę autobusy mimo że mnie stać na auto

          ty siedzisz sam w aucie i ogladam piękne kobiety a Ty wąchasz spaliny i swoje bąki
          (bo sam siedzisz i się delektujesz)

          • 3 11

        • ale ponoc stoisz w korku, wiec gdzie tu oszczednosc czasu?

          • 5 1

    • drogi mogą być i trzykrotnie szersze (1)

      krytyczne są skrzyżowania. Prosta droga się nie zakorkuje, natomiast przepustowość skrzyżowań jest tragiczna. Sprawę pogarszają "bezkolizyjne" cykle świateł.

      • 19 3

      • Niestety taka prawda

        Jechałem którejś niedzieli po południu Spacerową. Praktycznie od Obwodnicy do ostatnich świateł na Spacerowej już w Oliwie jeden olbrzymi korek średnia 2-5km/h. Od tych świateł jazda piękna i płynna.

        • 0 0

    • Światła przy Urzędzie Wojewódzkim są ustawione dla urzędników

      Oni mają światła długo, a cały Trakt stoi.

      • 4 1

    • Nieważne ile pasów będzie może to pomoże na rok a później co? Kolejny pas dobudujesz bo znowu korki? Tylko czekaj... nie ma już miejsca na kolejne pasy zresztą żeby to coś dało to drogi dojazdowe (główne) musisz też poszerzyć o kolejne pasy bo gdzieś coś w końcu się zapcha.

      • 1 0

  • Wrrr (3)

    Trzeba było zrobić estakadę ze słowackiego w potokową, a z góry osobny prawoskret.

    • 238 21

    • to wszystko wina rowerzystów

      • 22 3

    • estakada na każdym skrzyżowaniu!

      • 15 3

    • a ja jako pieszy postuluję zwężenie skrzyżowania słowaka z potokową do 4 pasów w obie strony, likwidację wyspy centralnej, zbliżenia obu nitek do siebie, skrócenie fazy świateł dla aut bo mam dosyć czekania 4 zmian świateł (8 minut - 100m!) żeby przejść skrzyżowanie po przekątnej

      • 11 3

  • No niemożliwe! (16)

    Poszerzyli Słowackiego do 2x2, rozdali na otwarciu korkociągi, a korki są jeszcze większe! No to pozostaje przebudować do 2x3, albo 2x4! Na Zachodzie już zrozumieli, że poszerzanie ulic tylko powiększa problem (bo do samochodów przesiada się coraz więcej ludzi), no ale u nas oczywiście nie da się wyciągnąć wniosków z cudzych błędów.

    • 216 98

    • te, wytrzezwiej (5)

      bo idac twoim idiotycznym tokkiem myslenia drogi powinno sie zwezic do 1 pasa ruchu

      • 29 32

      • A masz jakieś merytoryczne argumenty, gimbusie? (4)

        Jakoś dziwnie się składa, że mój idiotyczny tok rozumowania sprawdza się w wielu miastach na Zachodzie, gdzie te problemy przerabiali 20-30 lat temu - pozwężali ulice w centrum, postawili na rozwój transportu zbiorowego. No ale rozumiem, durni Niemcy to pewnie biedne cebulaki wobec polskich panów w Golfach, bo w Berlinie na 1000 mieszkańców jest mniej samochodów niż w Gdańsku. Zresztą, po co gadam z głupkiem. Przenieś się do Houston - tam jest raj dla takich jak ty, 6 pasów w jedną stronę zapchanych w godzinach szczytu, a wieczorami po centrum hula wiatr.

        • 47 25

        • Dokladnie tak

          Dokladnie tak jest, Zachod przerobil to juz wiele lat temu, dokladnie te same problemy. W USA w latach 50-tych ludzie wynosili sie na przedmiescia, kazdy mial sobie dojechac samochodem, na kt. byl wtedy wielki boom. Wszystko sie zakorkowalo, zaczeli budowac po 4-5 pasow i dalej wszystko stoi w korkach. To samo bylo tez np. w Holandii - tylko tam pewnego dnia czesc ludzi sie zdenerwowala ze wzgl. na duza ilosc wypadkow, zabitych (w tym dzieci) i zaczal sie powolny powrot do komunikacji miejskiej i rowerowej. My jestesmy spoznieni o jakies 30-50lat. W miastach nie ma przyszlosci dla samochodow, tam grunt jest na wage zlota. A nie kolejne powierzchnie dla drog, parkingow, skazone powietrze itd.

          • 25 9

        • Pozwezali

          Ale głownie do 2x2 i do tego w pobliżu zawsze jest droga do szybkiego przemieszczania...u nas ludzie jak Ty chcą ten etap przeskoczyć....

          • 3 3

        • Przestarzałe myślenie:

          Przestarzałe dzielenie kultur na lepsze i gorsze. Prawda jest taka, że to co zachwyca jedne kultury, powoduje mdłości u innych. Zapominasz o sztandarowym frazesie Zachodu jakim jest tolerancja. Lansowane przez Ciebie rozwiązania nie rajcują nas. Za wiele kosztują: godność i wygodę.

          • 1 5

        • no wężej to tam już było

          i korki były wieksze, na tyle ze po prostu sie tamtedy nie jezdzilo jak nie bylo musu. to tak jak z rurami. rura o wiekszym swietle przepusci z ta sama predkoscia wiecej wody

          • 1 1

    • No tak, to proste (4)

      Trzeba zlikwidować drogi.
      Wtedy zniknie problem korków.

      Na zachodzie już to dawno zrozumieli.

      • 29 6

      • świetnie podsumowałeś tego idiotę który twierdzi że na zachodzie w miastach są jedno pasmowe drogi - buhaha (3)

        w rzeczywistości są co najmniej 3 pasmowe... często bywam w Hamburgu i tam wszystkie drogi prowadzące na wszystkie dzielnice mają co najmniej 2 pasy W każdą stronę, ale to rzadkość zazwyczaj po 3 pasy na stronę, mało tego jak jest zakręt w prawo/lewo, to na sam skręt są dodatkowo dwa/trzy pasy, i w tym 3 milionowym mieście SĄ MNIEJSZE KORKI niż w "metropolii" z niecałym milionem, czyli Trójmieście

        • 10 9

        • Chciałem coś ci napisać, (1)

          ale z młotkiem, który Gdańsk porównuje do miasta o 3 razy większej powierzchni i 4 razy większej liczbie ludności (tak, tumanie, Hamburg ma 1,7 miliona ludności a nie jakieś mityczne 3) naprawdę nie ma sensu dyskutować.

          • 10 5

          • Typowy dla rowerzystów bardzo prostacki komentarz.

            • 5 7

        • Korki są mniejsze choćby dlatego, że w Hamburgu jest znacznie mniej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Gdańsku.

          • 2 1

    • Moim zdaniem wzdłuż całej słowaka powinien być tramwaj do kościuszki.

      • 17 3

    • tylko że na tym zachodzie ulice już są poszerzone i nadal poszerzane

      gdyby nie były to mieli byśmy to co w Polsce...

      • 3 5

    • wnioski da się wyciągnąć: tutaj już wiele z nich wyartykułowano (1)

      dlatego tworzenie PKM i tramwaju na Morenę postępuje

      • 3 0

      • Ale nie zachęca to

        korzystania z komunikacji bo nasi włodarze chcą aby przy okazji nowych rozwiazań przesiadać się wiele razy po drodze do pracy

        • 4 1

    • Na zachodzie...

      Kolega nie jechał nigdy SKM? Albo innym szajsem?

      • 2 1

  • Skandalem są światła na MAtarni. Jak tylko jedno autko chce wyjechać z osiedla, to zatrzymują całą Słowackiego dla tego auta.. (9)

    TO JEST CHORE ! Dla jednego autka z małego osiedla zatrzymuje się dwa podwójne pasy Słowackiego.. I to często nie da się tam przejechać za drugim światłem.. tylko trzeba dłużej czekać.

    • 219 50

    • racja.. jak podjedzie drugi do wyjazdu z osiedla to odrazu zatrzymuje się Słowackiego jeszcze raz.. (3)

      bardzo czesto sie zdarza, że po 5 sekundach pali sie ponownie czerwone światło dla Słowackiego.. ktoś bardzo inteligentny to wymyślił

      • 43 11

      • Może tam mieszka jakiś prominent? (1)

        • 31 4

        • tak, ja tu mieszkam i

          ...nie lubię czekać na światłach

          • 39 1

      • Światła dla.Słowackiego powinny dłużej świecić na zielono, to przecież jasne dla każdego, ciekawe jaki urzędnik podjął decyzję o dłuższych światłach dla potokowej

        • 19 2

    • Taaaa ... (2)

      A piesi z autobusów nie se fruwają :P

      • 14 2

      • autobus co 20min, czerwone dla Słowackiego co 20 sekund (1)

        • 7 2

        • ???

          co 20 ? nie przesadzaj :P lepiej niech się kierowcy skupią na jeździe a nie na facebookach , pocztach smsach itp itd , szlag mnie trafia jak stoję za pierdołami, którzy nie potrafią ruszyć równocześnie :P

          • 23 0

    • matarnia

      skandalem jest jakie głupoty wypisujesz,problem zakorkowanej ulicy słowackiego nie jest spowodowany jedynym wyjazdem z osiedla, wystarczy synchronizować te światła ze światłami na skrzyżowaniu z budowlanych,i przebudować skrzyżowanie przy biedronce na matarni tak żeby nie jechać przez całe osiedle żeby dostać się na śłowackiego i budowlanych

      • 5 1

    • matarnia

      Bo tacy buracy jak ty ,nie dają wyjechać temu autkowi

      • 8 0

  • korki byly sa i beda,tak jest we wszystkich duzych miastach na swiecie, (8)

    nawet gdy zbudujecie tysice rond ,zjazd, tuneli,i obwodnic!!,trzeba niestety je polubic.

    • 123 74

    • czyli cwaniaczku co ? nie rozbudowywac ulic ? (5)

      • 1 12

      • tak, doklanie. (4)

        Jest moment, w ktorym wystarczy ulic. Trzeba wtedy zaczac myslec o alternatywnych rozwiazaniach - komunikacja miejska, rowery publiczne, sciezki rowerowe, odpowiednie rozwiazania urbanistyczne - nie budowac dzielnic biurowcow, dzielnic handlowych i dzielnic sypialnych, aby kazdy musial codziennie jezdzic z jednej do drugiej tylko budowac przeplatana tkanke miejska.

        Zakladam, ze niestety jeszcze troche za wczesnie dla Ciebie na taka zmiane myslenia. Mieszkam w Gdansku od 7 lat i niedawno kupilem dopiero samochod. I nie dlatego, abym potrzebowal szczegolnie, po prostu bardzo mi sie spodobal.

        Chyba, ze sie mieszka gdzies na rubiezach miasta - wtedy jest potrzebny samochod. Ale kazdy przeciez moze wybrac, gdzie mieszka.

        • 13 5

        • Rób sobie komunikację miejską. Jest czymś normalnym wszędzie gdzie dobrobyt. (2)

          Ale godność daruj mi! Ja się tak strasznie wstydzę, gdy ktoś obok mnie sam się poniża. To jest poniżenie i dla mnie, oddychać tym samym powietrzem co dorosły na zabawce. Wynalazek tak spartaczony, nie jest godny nazywania "alternatywą".

          • 2 8

          • o czym pleciesz Adamie?

            • 5 0

          • To od wąchania kleju koleś ma takie wizje ha ha ha

            • 6 0

        • bredzisz gimbusie! takich głupot was teraz w gimnazjum uczą?!

          • 0 3

    • korki od początku

      Może i wszędzie na świecie są korki ale nie od momentu oddania nowej trasy, która ma te korki rozładować. W innych krajach buduje się drogi z myślą o przyszłych latach i potencjalnym zwiększeniu się natężenia ruchu.

      • 0 0

    • Dokładnie

      Londyn, populacja 8mln, drogi dwu, 3, 4 pasmowe, wiadukty, mosty, tunele, cuda na kiju, ronda. Korki są takie że jeżdżenie do pracy samochodem zupełnie mija się z celem, wszyscy pracujący w centrum jeżdżą komunikacją bo inaczej się po prostu nie da, pomijam że ceny za parkowanie są kosmiczne a dodatkowo jest opłata za wjazd do centrum miasta.

      • 2 0

  • (22)

    Korki są to fakt. Ale jakim debilem trzeba być żeby podnosić sprawę niepłacących w Gdańsku podków. To co może najlepiej ustawić rogatki ma wieździe do Gdańska i ich nie wpuszczać.
    Autor artykułu to jakiś zakompleksiony tłuk.

    • 299 93

    • siedź sołtysie u siebie na d.pie bo zapewne też przez całe 3miasto lewym pasem swoim wypierdzianym vw lub audikiem jedziesz (1)

      • 27 34

      • Ale to głębokie było co naskrobałeś! Brawo, wietrzę Nobla z literatury.

        • 15 4

    • Co ma piernik do wiatraka (3)

      Kierowcy z całej reszty Polski też nie płacą u nas podatków i co, nie wpuszczać ich do Gdańska bo korkują nam ulice? To może gdańszczan nie wpuszczać do Warszawy i tak dalej. Co za potworna bzdura, że korki są przez tych z Banina czy Żukowa. Chyba autorowi tych mądrych wywodów coś się pomieszało w główce.

      • 56 11

      • a kto chce jechać do zakopconej i nudnej jak flaki z olejem warszawy ??? (2)

        chyba tylko studenci z pobliskich wsi omamieni "wielkością" tego miasta

        • 15 9

        • na egzamin czasem trzeba jechać (1)

          • 5 2

          • nie ma obowiązku jazdy samochodem

            • 6 3

    • Zgadzam się w100%

      A ze wsi będą chcieli opłaty za wyjazd z miasta

      • 15 5

    • typowe napuszczanie ludzi na siebie (3)

      na co sobie ten portal pozwala???? Ktoś ewidentnie chce odwrócic wsciekłość ludzi od skorumpowanych tepych urzedasów, a skierowac na Bogu ducha winnych ludzi z poza Gdańska !!!!

      • 32 6

      • od lat płacę wszytkie podatki przewidziane w polskim prawie podatkowymi, zgodnie z zasadami jaie to prawo wyznacza (2)

        więc jak czytam wtrącenia idiotów, którzy jeszcze próbują mi wmówić gdzie i w jaki sposób mam je płacić to tylko uśmiecham się z politowaniem. miejcie pretensje do ustawodawców i administracji, ze są niezyciowi a nie do płatników podatków

        • 16 7

        • bardzo dobrze, ze placisz (1)

          jednak jesli przykladowo mieszkasz w Baninie, to nie oczekuj, ze mieszkancy Gdanska zrzuca sie, aby Tobie bylo latwiej dojechac do pracy.

          Zapraszamy do Gdanska. Jest tu wiele ciekawych miejsc do mieszkania. Kazdy ma prawo wyboru. Jesli wybiera sie tanszy i wiekszy dom w Baninie czy gdzies dalej to ma sie do tego prawo. Jednak nie mozna wteyd wolac, ze sie stoi w korku. To bylo wliczone w cene.

          • 12 28

          • ale ja nie wołam i nie krzyczę, mi korki nie przeszkadzają.

            i nie oczekuję na zrzuty mieszkańców Gdańska na rozbudowę dróg. Nie podoba mi się tylko szczekanie o podatkach bo jak pisałem, płace wszystkie zgodnie z polskim prawem, więc podnoszenie tego w dyskusji to zwykła ksenofobia i dyskryminacja :-D

            • 23 5

    • Nie zakompleksiony tłuk, ale mało rozgarnięty matoł.

      • 13 4

    • i pewnie sam jest imigrantem z jakiejś wiochy

      • 11 3

    • Jeszcze raz (2)

      Opłata za wjazd do centrum załatwiłaby sprawę ,masz tablice rej inne niż gd a dojezdzasz do roboty plac za to lub wybierz komunikacje miejska,do tego powiększenie stref płatnego parkowania to jest jedyny sposób na rozładowania korków .

      • 7 19

      • Czyli zamordyzm.

        Stać mnie na to wszystko. Ale wolałbym wydać ten szmal na coś innego (pożytecznego). Może w Twojej firmie. A jak nie, to tej dla której jesteś dostawcą. Albo dostawcą, dostawcy. Ale nie! Pójdzie na haracz, albo na nic, bo nie przyjadę. Więc stracisz na tym. A mogliśmy być obaj zadowoleni...

        • 6 3

      • gratuluje

        Pamiętaj tylko, że po pierwsze będzie to działało to w dwie strony. Myślisz, że ludzie z gdańska nie pracują po za gdańskiem? Po drugie zaraz każda dzielnica będzie chciała opłaty od ludzi z po za ich dzielnicy, a potem każda ulica :P Chyba nie o to w tym wszystkim chodzi?

        • 7 2

    • proszę tylko bez chamstwa...

      Słoma z butów wyłazi koledze i strzela do autora nazywając tłukiem, nie rozumiejąc chyba tekstu.Zostawmy chamstwo za drzwiami i rozmawiajmy jak ludzie, bo nikt nie chce zamykać miasta dla ludzi z wiejskich okolic Gdańska i nie w tym jest problem !!!!

      • 2 5

    • Płatne mosty i tunele (1)

      Proponuje zrobić płatne odcinki dróg (mosty, tunele, pasy ekspresowe). Płatne dla wszystkich za każdy przejazd i wcale nie tylko dla "obcych" bo to bzdura. Oczywiście wymagany byłby system automatycznego poboru opłat np po numerze rejestracyjnym (via boxy i inne bezsensowne urządzenia to porażka). Wtedy Ci którym się spieszy, zaspali czy nie chcą korzystać z komunikacji miejskiej zapłacą realne pieniądze na budowę kolejnych szybkich tras dojazdowych. Przy okazji na podstawie rozliczeń będzie dokładnie wiadomo gdzie nowe odcinki są potrzebne. No i żeby nie było. Pomysł wcale nie jest mój ani nie jest nowy. Taki system sprawdza się całkiem nieźle w USA (Nowy Jork, Floryda, Kalifornia)

      • 2 6

      • Ale tam ludzie zarabiają pieniądze.

        Tutaj dają kieszonkowe na fajki pod pseudonimem pensji.

        • 5 2

    • My w Gdyni już wprowadzamy wizy i winiety dla mieszkańców Gdańska. Nie ma jeżdżenia za darmo po naszej obwodnicy i estakadzie.

      • 3 2

    • gdyby...

      gdyby postawić rogatki dla tych z za "wielkiej drogi", to korków w 3m by nie było... taka jest prawda.

      • 0 4

    • LOL popieram

      Od razu zaczyna się na dzielenie, my z miasta, wy ze wsi, świetny początek do tworzenia podziałów w narodzie. Przypomina mi się sytuacja z oruni górnej gdzie spółdzielnia mieszkaniowa postawiła płot za kupe kasy tylko po to żeby oddzielić kilka bloków nie należących do spółdzielni, utrudniając obu stronom życie.

      • 1 0

  • Budowa nowych dróg przy ciągle wzrastającej ilości aut to jak walka z nadwagą przez kupowanie większych spodni (13)

    Na pewno nasze miasto już przyjemniejsze nie będzie. Potrzeba nam sprawnej i szybkiej komunikacji miejskiej jako alternatywy, a nie kolejnych wielopasmówek, które i tak się w końcu zapchają.

    • 194 47

    • (4)

      I zmiany mentalności wg której każdy powinien mieć samochód bo jak nie ma to znaczy że jest nieudacznikiem.

      • 44 7

      • eh, tam - moze i kazdy miec samochod (3)

        tyle, ze nie kazdy musi codziennie wozic nim sie do pracy czy na zakupy.

        No i nie mialbym nic przeciwko temu, aby trzeba bylo miec wykupione co najmniej jedno miejsce postojowe w miescie.

        Mam samochod, ale do pracy jade tramwajem, bo mam 10 minut. Smaochodem, moze byloby szybciej, ale znalezienie miejsca parkingowego, zima skrobanie szyb itp. sprawia, ze nie mam ochoty. Poza tym, przeciez stanie w korku jest najbardziej irytujaca rzecza na swiecie. Jak niektorzy moga sie do tego zmuszac kazdego dnia? Nie wiem.

        • 15 2

        • A dla mnie najbardziej irytującą rzeczą na świecie jest stanie w tramwaju.

          Miejsc siedzących co kot napłakał. Wiele z nich jest skierowanych na tyłki stojących. Fatalny widok na okna, który pomógłby wmawiać sobie, że jest się w aucie. Osobiste rzeczy na wyciągnięcie ręki. Niektórych użytkowników to tylko wygnać z miasta. Wybierając tramwaj, tracisz podmiotowość i prywatność. Aby zaoszczędzić góra 15 minut w korku. Jak niektorzy moga sie do tego zmuszac kazdego dnia? Nie wiem.

          • 7 7

        • (1)

          Mnie tez najbardziej wkurzają ci co dojezdzaja codziennie do pracy samochodem. Wsadziliby tylek w komunikacje miejska i tyle. Do tego zachowują się na drodze jak niedzielniaki jak maja pojechac inna droga... bo w jedna i w druga strone w korku a prawdziwej jazdy ani przez minute. Blokuja wszystkie dojazdowki i centrum. Pracujesz w biurze 8 godzin to na co ci samochod pod firma???

          • 5 1

          • Istnieje możliwość abym rażąco obniżył swój standard życia w komunikacji.

            Musisz poprosić. Napisz "proszę" osiem razy, wyślij listem poleconym do mnie. A jak za dekadę lub dwie powiadomię Cię o decyzji odmownej. Nie muszę się tłumaczyć z mojej wolności.

            "Pracujesz w biurze 8 godzin to na co ci samochod pod firma???" - na nic, jeśli jestem sprzątaczką. Na autorytet, jeśli ciut wyżej.

            • 0 6

    • Czemu mamy zgadzać się na kolejne wydawanie wielkich pieniędzy przez urzędników (np. tunel pod Pachołkiem) nie będąc pewnymi, (2)

      no własnie to Podatnicy są sami sobie winni bo daja sie dymac POlitykom i ich kolesiom z urzedu miasta zamiast budowac dziurawy stadion mozna było zbudowac dla ludzi mnustwo wazniejszych i potrzebnych inwestycji ale wtedy urzedasy i POlitycy mówią ze kasy niema ale jak potrzebuja na co kolwiek dla siebie albo dla swoich partyjnych interesów
      to są gotowi wydac miliardy !!Kolejny chory pomysł to tunel przez pachołek same analizy bedą kosztowac miliony i naturalnie poto by kolesie polityków mogli sie nachapać z kasy podatnika!!

      • 6 16

      • napisz jeszcze że prawo powszechnego ciążenia to wymysł Tuska i platformy

        • 1 2

      • na drogówce urzędasy chyba najlepiej obławiają się

        toteż tunel jest niezbędny!

        • 1 2

    • tylko ze wraz z budowa wplywa sie na wiele rzeczy ale tego nie ucza na wyzszej szkole pedagogiki w starzynie (1)

      • 3 2

      • a konkretniej?

        • 3 0

    • Tylko 25 zł za litr paliwa i nic innego nie rozładuje korków (2)

      Nie potrzeba nam tyle aut skoro jest komunikacja miejska. Nie dla samochodu dla każdego! Nie dla rozdawania bogactwa jakim jest ropa naftowa za pół darmo

      • 5 7

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • czy Ty nie jesteś masochistą?

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane