• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki paraliżują ruch na Morenie. Po zmianach będzie lepiej?

Maciej Korolczuk
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wkrótce korki, jakie tworzą się na skrzyżowaniu Rakoczego z Bulońską, mają być krótsze. Urzędnicy zapowiadają tam m.in. zmiany w ustawieniach świateł i umożliwienie skręcania w prawo ze środkowego pasa. Wkrótce korki, jakie tworzą się na skrzyżowaniu Rakoczego z Bulońską, mają być krótsze. Urzędnicy zapowiadają tam m.in. zmiany w ustawieniach świateł i umożliwienie skręcania w prawo ze środkowego pasa.

Od kilkunastu dni kierowcy narzekają na większe niż zwykle korki wokół głównego skrzyżowania Rakoczego z ul. BulońskąMapka na Morenie. Długie zatory tworzą się tam nawet po godzinach szczytu i wieczorem. Jako "winowajcę" wskazują niewłaściwie ustawione światła na prawoskręcie z Rakoczego w Bulońską w kierunku alei Adamowicza. Zapytani o to przez nas urzędnicy zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem problemu.



Co robisz, gdy korki nagle pojawiają się w miejscu, gdzie dotąd ich nie było?

Na problem, jaki od pewnego czasu daje się we znaki kierowcom i mieszkańcom Moreny, zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników. Pan Mateusz wracając z pracy, korzysta z ul. Rakoczego (od strony Potokowej) i jedzie w kierunku Bulońskiej. Od kilkunastu dni każdego popołudnia stoi tam w długim korku.

- Wcześniej tego nie było - mówi pan Mateusz. - Na jednej zmianie świateł przejeżdża tam kilka samochodów. Raz jest ich pięć, a często mniej, bo zielone światło świeci się bardzo krótko i brakuje tam zielonej strzałki. Płynność ruchu na skrzyżowaniu dodatkowo ogranicza fakt, że w ul. Bulońską można jechać tam tylko ze skrajnego prawego pasa trzypasmowej Rakoczego. Sama Bulońska za zakrętem też ma dwa, a nie jeden pas, więc oczywistym wydaje się, że osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście powinny umożliwić nam skręcanie z dwóch, a nie jednego pasa.
We wtorek na korki w tym miejscu uwagę zwracali także nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

07:35 7 CZERWCA 22 (aktualizacjaakt. 10:38)

Problem ze światłami na Rakoczego i Bulońskiej (24 opinie)

Korek Rakoczego skręt w Bulońska... kto i dlaczego zmienił cykl świateł ??? Od miesiąca na Rakoczego korek coraz bardziej rośnie. Na zielonym świetle przejeżdżają 3 auta
Korek Rakoczego skręt w Bulońska... kto i dlaczego zmienił cykl świateł ??? Od miesiąca na Rakoczego korek coraz bardziej rośnie. Na zielonym świetle przejeżdżają 3 auta


Bulońska-Rakoczego: Zielonej strzałki nie będzie



W imieniu pana Mateusza i innych kierowców tkwiących w uciążliwych korkach na Rakoczego i Bulońskiej zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o przeanalizowanie sytuacji i ewentualne wdrożenie pomysłu czytelników domagających się co najmniej warunkowej zielonej strzałki.

- To rozwiązanie nie może być stosowane przy obecnym układzie sygnalizacji, gdzie na każdym pasie występuje sygnalizator kierunkowy. Taka sygnalizacja wyklucza dopuszczenia relacji kolizyjnych, jak jest w przypadku strzałki warunkowej w prawo. Upraszczając - przepisy wykluczają zieloną strzałkę, kiedy mamy sygnalizator kierunkowy - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Czy zdublowanie prawoskrętu skróci korki na Morenie? Czas pokaże. Czy zdublowanie prawoskrętu skróci korki na Morenie? Czas pokaże.

Skrzyżowanie na Morenie: dwa prawoskręty zamiast jednego



Brak możliwości włączenia zielonej strzałki nie oznacza jednak, że zmian mających poprawić przepustowość ruchu na skrzyżowaniu nie będzie. Pracują nad tym zarówno urzędnicy z Działu Inżynierii Ruchu, jak i zespół Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, który chce w tym miejscu przyspieszyć ruch tramwajowy.

Urzędnicy chcą tam m.in. dopuścić dodatkową relację do skrętu w prawo z obecnego pasa do jazdy na wprost.

- Przewidujemy też wprowadzenie zmiany w programach sygnalizacji świetlnej oraz na sygnalizatorze dla pasa środkowego. Korekty będą też wymagały oznakowania poziomego i pionowego - dodaje Kiljan. - Podstawą wdrożenia zmian jest projekt zmian sygnalizacji świetlnej, który przygotowuje ZTM w ramach swojego zadania na przyspieszenie tramwajów.
  • W ostatnich dniach korki na Morenie wyraźnie dają o sobie znać.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że korki dokuczają także po godzinach szczytu komunikacyjnego.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że korki dokuczają także po godzinach szczytu komunikacyjnego.

Opinie (315) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Dlaczego tam nie ma ronda ?

    • 14 21

    • i tramwaj zasuwa przez środek. (3)

      głupiej i kolizyjnej nie da się tego zaprojektować

      • 10 5

      • Odezwał się znawca

        W tym miejscu to jest jedyna możliwość. Przesunięcie na bok ma sens gdy główna droga łączy się z innymi drogami tylko z jednej strony patrz np Hawla, ale Hawla ma o wiele mniejszy rch
        Ponadto w tym miejscu tramwaj także ma skrzyżowanie, więc przesunięcie na bok i tak by wymuszało blokadę wszystkich dróg. Dzięki temu, że idzie to przez środek, to tramwaj nie blokuje żadnego prawoskrętu.

        • 4 1

      • da sie,

        na razie jest optymalnie, tylko za duzo ludzi w amochodach , za mało w tramwajach

        • 5 4

      • Nie dało się też w letnicy,,, a nie czekaj,,,

        • 0 0

    • bo nic nie zmieni.

      • 1 1

  • Miasto jak dziecko (3)

    Najpierw coś robi a później patrzy na efekty.

    • 80 5

    • tak jak z nowym wałem i tarczami , takie mamy trendy wkraju

      • 5 5

    • Upraszczając - przepisy wykluczają zieloną strzałkę, kiedy mamy sygnalizator kierunkowy - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik (1)

      No to co za problem zamienić sygnalizator kierunkowy na zwykły ze strzałką?

      • 2 3

      • zwykły ze strzałką może być tylko nad pasem przeznaczonym do jazdy w więcej, niż jednym kierunku

        • 1 0

  • A super inteligentny Tristar za 100 milionów to śpi,czy dalej się "uczy" jak nam wmawiano? (3)

    Chodziło chyba o zainstalowanie tych setek kamer do śledzenia obywateli, i nic poza tym.

    • 86 4

    • Jak ma się uczyć, jak nikt w mieście nie przestrzega przepisów?

      • 8 13

    • A to już przecież były podsumowania (1)

      Że dzięki tristarowi, przeciętny mieszkaniec Gdańska oszczędza rocznie.. 10 minut co w skali wszystkich mieszkańców daje kilka tysięcy dni i tym podobne pytu pytu xD

      • 13 1

      • bez tristara traciłbyś 30 min

        • 1 7

  • Widocznie ceny paliwa ciągle są za niskie. (11)

    Wszyscy ciągle robią płaku płaku jakie to paliwo drogie, a na ulicach takie same korki, jak nie większe. To tylko pokazuje jak współczesne społeczeństwo radzi sobie w kryzysach, a nie radzi wcale. Typowy współczesny użytkownik kapitalizmu woli nie spłacić raty w banku (bo państwo pomoże, da wakacje itp) niż zrezygnować z pojazdu, kolejnego telefonu komórkowego, elektrycznej hulajnogi, traficara i wszystkich tych rzeczy które do życia są zupełnie niepotrzebne, ale ich brak obniża komfort życia który dzisiaj jest priorytetem. Powodzenia xD

    • 53 25

    • samochód niepotrzebny? (9)

      Rozumiem że wszędzie dojedziesz tym tramwajem ...

      • 13 10

      • Oczywiście że nie (4)

        Ale patrząc na trójmiejskie drogi, wychodzi na to że dla wszystkich samochód jest niezbędny. Aktualne korki są nawet większe niż gdy paliwo było po 4,50zł. Ludzie narzekają i jeżdżą dalej. Żadnej autorefleksji, instynktu samozachowawczego. Póki jest co do gara włożyć to waha będzie się lać strumieniami.

        • 11 8

        • zawsze mozna pieszo (1)

          refleksję to ja mam jak myślę o gdańskiej komunikacji. Mam odruch wymiotny.

          • 9 4

          • Mylisz refleksje z refluksem

            • 6 1

        • Dla większości mieszkańców jest niezbędny

          Żeby nie tracić pół życia na dojazdy komunikacją miejską.

          • 6 1

        • To jezdzij tramwajem

          Ostatnio miałam plan, że przerzucam się na tramwaj. I co? kurs odwołany! Pojechałam autem, a potem czytam w raporcie - awaria tramwaju (akurat na mojej trasie). To ja dziękuję. Wolę tę godzinę dłużej popracować niż wkurzać się pod wiatą, że zamiast o 16 będę w domu o 17.

          • 4 1

      • nie wszędzie, ale do roboty dojadę (3)

        dziwnym trafem korki robią się głównie w godzinach kiedy ludzie do pracy jeżdżą lub z niej wracają.

        • 4 1

        • Dzięki za info (2)

          Sam nie wpadłbym na to, że o drugiej w nocy nie ma korków.

          • 2 1

          • Dla wielu to jest odkrycie (1)

            że ludzie jeżdżą do pracy, a nie dla przyjemności.

            • 4 2

            • Nie no co ty

              Blachosmrodziarze to w kółko tak po mieście bez powodu jeżdżą, w zasadzie tylko po to, żeby prześladować rowerzystów. Sprawdzone info!

              • 3 1

    • Cena paliwa przekłada się na ogólną drożyznę.

      Koszty transportu i produkcji rosną....

      • 3 0

  • (1)

    Nie będzie lepiej,za dużo aut,za mało dróg.Takie sprawy najpierw się planuje a teraz to musztarda po obiedzie.Inna sprawa to wiedza kierowców,nie wiem zaprawdę gdzie ta osoba w białym aucie robiła prawko ,nie wie że na skrzyżowanie wjezdzamy tylko jeśli mozna je opuścić???

    • 27 7

    • i tak zawsze tam pas środkowy jest zajęty przez "wbijaczy" więc i tak stoi - to korków nie rozładuje, zwłaszcza , ze często skrzyżowanie jest zablokowane przez takich co wjadą na nie i nie mają jak opuścić bo czerwone - bezmyślność i cwaniactwo to powód korków

      • 7 0

  • od jakiegoś czasu obserwuję w Gdańsku na skrzyżowaniach takie ustawienia świateł, które (2)

    każą przypuszczać, że programują je kompletni amatorzy. Np. Toruńska Okopowa. Czerwone wszędzie, a gdy już jest zielone (na trzy samochody) to trzeba bardzo uważać czy ktoś mimo to cię nie stratuje bo akurat skręca. Przy Śródmieście skm to samo, a zwłaszcza piesi się wyczekają, mimo że nic nie jedzie. O czerwonej fali na głównych ulicach już nie wspomnę.

    • 42 1

    • Jak kierowcy nie umieja ruszac to i długie zielone może byc na trzy samochody

      Piszesz jako kierowca czy pieszy? O który kierunek chodzi? Szczegoly kolego a nie wszyscy czerwone, stoje na kazdym itp.

      • 1 4

    • dokladnie

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Tam jest potrzebny dodatkowy pas do skrętu w prawo, (19)

    Tak jak ma to miejsce gdy skręcamy z Bulonskiej w prawo, w stronę Kerfura

    • 83 29

    • nie, nie jest. (9)

      i tak jest za duzo asfaltu. niech zrobią skręt ze środkowego i wystarczy. Reszta do tramwaju.

      • 18 21

      • Jako faszysta wyznacz tych którzy nie mogą korzystać ze swojego pojazdu tylko mają iść do tramwaju. (8)

        • 20 3

        • Stoję nie jeden raz na tym prawoskręcie. (7)

          Korki są, bo piesi mają zielone (pierwsze przejście na Bulońskiej, czyli od KFC do wesołego miasteczka). Przez miesiąc może trzech pieszych tam widziałem. Wyłączyć im światło zielone i zrobić tylko na przycisk. Wtedy kierowcy w prawo pojadą.

          • 8 7

          • ciekawe, zawsze myślałem że korki robią samochody (2)

            • 8 9

            • Źle myślałeś. Samochody stoją w korkach a powody ich tworzenia bywają różne.

              Likwidacja w Gdańsku przez ekipę pani Dulkiewicz przejść dla pieszych na przycisk jest jednym z większych problemów niepotrzebnych na drogach w Gdańsku. Ile osób w Gdańsku zmarło z powodu dotknięcia przycisku na przejściu dla pieszych ?? odpowiedź zero 0.
              Dlaczego więc urzędnicy pani Dulkiewicz zlikwidowali je w Gdańsku ???
              Może ma to związek z nie leczonymi stanami lękowymi pani Dulkiewicz? Przez które mieszkańcy płacą setki tysięcy złotych na ochronę pani Dulkiewicz zamiast udać się na terapię do szpitala na Srebrzysku tam stany lękowe szybko i skutecznie się leczy.
              Panią Dulkiewicz mogła by chronić przecież straż miejska w ramach obowiązków własnych chyba że jakość tej służby jest aż tak kiepska że nie byli by w stanie zapewnić bezpieczeństwa.

              • 13 6

            • Bo zawsze byłeś i będziesz ograniczony.

              • 4 2

          • Idźmy krok dalej.

            Dla kierowców też zróbmy na przycisk.

            W końcu nie proponowałbyś przecież rozwiązania, z którego sam nie chcesz korzystać, prawda?

            • 5 11

          • Chyba najlepiej byłoby przejścia zagrodzić drutem kolczastym (1)

            Aby piesi nie przeszkadzali użytkownikom samochodów.

            • 4 7

            • Durniu, tam bie ma pieszych, czytać nie umiesz?

              • 8 5

          • 3 pieszych???? Ulice mylisz

            • 0 0

    • tam jest potrzebne radykalne ograniczenie ilości złomu (7)

      • 12 15

      • Jako faszysta wyznacz tych mieszkańców którzy nie mają prawa korzystać z zakupionego przez siebie pojazdu tylko mają korzystać (6)

        Z tramwaju.

        • 9 7

        • każdy ma prawo stać tam w korku, korwinisto (5)

          jak chcesz, to stoisz, nie chcesz, to wybierasz inny środek komunikacji.

          • 8 6

          • Faszysta nie daje jak ty wyboru tylko wyklucza część z prawa do korzystania z drogi i pojazdu. (2)

            • 4 2

            • Masz pełne prawo (1)

              Stać w korku

              • 1 2

              • A ty masz pełne prawo zamknąć

                dziób.

                • 2 0

          • xxx (1)

            A inny środek komunikacji nie stoi w korku, bo...faszysci wyznaczyli tylko kierowców aut jako skazanych na korki;)

            • 4 1

            • Marek poproś mamę niech wytłumaczy ci co przeczytałeś.

              • 1 2

    • tu przyspieszysz a na wstępnym skrzyżowaniu będzie gorzej

      matematyka

      • 0 4

  • Ten mały biały co tak stoi...na co liczy?Zderzenie z tramwajem?Zdaje sobie sprawę że cały ruch przez niego stoi?

    • 9 2

  • Tylko rower... (14)

    I po korkach:) A leniwi narzekacze niech sobie siedzą w swoich blachach;) I narzekają na drogie paliwo:)

    • 21 54

    • tylko rower !!!!!! (2)

      • 6 22

      • Miasta dla ludzi, nie dla rowerów!!! (1)

        • 20 4

        • rowery bez ludzi nie jadą

          Miasta przyjazne dla rowerów zajmują najlepsze miejsca w rankingach jakości życia. Na pagórkowatość rozwiązaniem są rowery wspomagane elektrycznie (nie mylić z rowerami elektrycznymi)

          • 0 1

    • Najlepiej taki rower z miejscem dla 2 dzieci i miejscem na zakupy w biedronce. (6)

      A dla pogotowia tandem z wbudowanymi noszami. Przydalyby sie też rowery do wywozu śmieci. I takie z beczkowozem dla strażaków.

      • 24 8

      • miejsce na zakupy mam w plecaku lub sakwach (1)

        a miejsce dla dwójki dzieci jest w przedszkolu, które powinno być na każdej porządnej dzielnicy w zasięgu dojścia pieszo z domu, niestety państwo zamiast finansować nowe darmowe przedszkola daje patoli 500 na alko

        • 8 18

        • Nie państwo, a samorządy. Bo to one za przedszkola odpowiadaja.

          W Gdańsku w latach 2000 zlikwidowano dużo przedszkoli. A najlepszym rozwiązaniem jest takie planowanie miasta, aby droga dom-przedszkole-praca-szkola-dom była jak najkrótsza. Bez wiosek biurowcow w centrach miast i wielkich centrów handlowych, które są przeżytkiem lat 90.

          • 12 5

      • A gdzie chcesz te dzieci wozić?

        Następny, co wybrał szkołę na drugim końcu miasta, a potem zbuduj mi autostradę, bo muszę dzieci wozić?

        • 4 6

      • Dziecko jeździ samo na rowerze (1)

        Z przedszkola jeździmy razem do domu, a zakupy z Biedronki mam w sakwach. Da się, ale wygodniej wozić d*pę, smrodzić i narzekać.

        • 8 8

        • a ja sobie jadę z rodziną w swoim starym dieselku z klimatyzacją i nowym filtrem kabinowym

          i specjalnie gazuję przy chodniku zebyś jadąc zdyszany nawdychał się jak najwięcej szkodliwych NOxów

          • 6 3

      • A jaki będzie się nadawał dla podobnego Tobie i**oty?

        • 0 4

    • Rowerem z dziecmi i zakupami trochę ciężko.

      • 6 5

    • Jak się jest zdrowym

      Osoby starsze i niepełnosprawne nie zawsze mogą poruszać się rowerem. Dlatego pomocny byłby rozbudowany trosport publiczny o dużej częstotliwości. A nie co 20 min. lub PKM nar na godzinę.

      • 9 1

    • Jak wszyscy przesiądą się na rowery to będzie (1)

      armagedon jak w Chinach albo Indiach.

      • 4 3

      • nieprawda

        rowery są dużo mniej terenochłonne niż samochody. Sieć ulic w Gdańsku jest dużo bardziej rozwinięta niż w wielu miastach Chin czy Indii.

        • 1 2

  • Uwaga! Korki nie paraliżują ruchu, robią to samochody (2)

    • 26 12

    • nawet na jednym ze zdjęć widać pacana, który zapchał jeden z wylotów skrzyżowania

      za takie chamstwo powinno być 1500-

      • 2 1

    • Samochody nic nie robią same.
      Przyczyną korków są osobniki trzymające kierownicę.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane