- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (73 opinie)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (101 opinii)
- 3 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (55 opinii)
- 4 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (232 opinie)
- 5 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (77 opinii)
- 6 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (512 opinii)
Korki paraliżują ruch na Morenie. Po zmianach będzie lepiej?
Od kilkunastu dni kierowcy narzekają na większe niż zwykle korki wokół głównego skrzyżowania Rakoczego z ul. Bulońską na Morenie. Długie zatory tworzą się tam nawet po godzinach szczytu i wieczorem. Jako "winowajcę" wskazują niewłaściwie ustawione światła na prawoskręcie z Rakoczego w Bulońską w kierunku alei Adamowicza. Zapytani o to przez nas urzędnicy zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem problemu.
- Wcześniej tego nie było - mówi pan Mateusz. - Na jednej zmianie świateł przejeżdża tam kilka samochodów. Raz jest ich pięć, a często mniej, bo zielone światło świeci się bardzo krótko i brakuje tam zielonej strzałki. Płynność ruchu na skrzyżowaniu dodatkowo ogranicza fakt, że w ul. Bulońską można jechać tam tylko ze skrajnego prawego pasa trzypasmowej Rakoczego. Sama Bulońska za zakrętem też ma dwa, a nie jeden pas, więc oczywistym wydaje się, że osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście powinny umożliwić nam skręcanie z dwóch, a nie jednego pasa.
We wtorek na korki w tym miejscu uwagę zwracali także nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Problem ze światłami na Rakoczego i Bulońskiej (24 opinie)
Bulońska-Rakoczego: Zielonej strzałki nie będzie
W imieniu pana Mateusza i innych kierowców tkwiących w uciążliwych korkach na Rakoczego i Bulońskiej zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o przeanalizowanie sytuacji i ewentualne wdrożenie pomysłu czytelników domagających się co najmniej warunkowej zielonej strzałki.
- To rozwiązanie nie może być stosowane przy obecnym układzie sygnalizacji, gdzie na każdym pasie występuje sygnalizator kierunkowy. Taka sygnalizacja wyklucza dopuszczenia relacji kolizyjnych, jak jest w przypadku strzałki warunkowej w prawo. Upraszczając - przepisy wykluczają zieloną strzałkę, kiedy mamy sygnalizator kierunkowy - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Skrzyżowanie na Morenie: dwa prawoskręty zamiast jednego
Brak możliwości włączenia zielonej strzałki nie oznacza jednak, że zmian mających poprawić przepustowość ruchu na skrzyżowaniu nie będzie. Pracują nad tym zarówno urzędnicy z Działu Inżynierii Ruchu, jak i zespół Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, który chce w tym miejscu przyspieszyć ruch tramwajowy.
Urzędnicy chcą tam m.in. dopuścić dodatkową relację do skrętu w prawo z obecnego pasa do jazdy na wprost.
- Przewidujemy też wprowadzenie zmiany w programach sygnalizacji świetlnej oraz na sygnalizatorze dla pasa środkowego. Korekty będą też wymagały oznakowania poziomego i pionowego - dodaje Kiljan. - Podstawą wdrożenia zmian jest projekt zmian sygnalizacji świetlnej, który przygotowuje ZTM w ramach swojego zadania na przyspieszenie tramwajów.
Opinie (315) 7 zablokowanych
-
2022-06-08 11:38
Będzie jeszcze gorzej (1)
Nasi wcale nie zaślepieni ideologicznie planiści zapowiedzieli wyznaczenie buspasu w górę Łostowickiej, więc Morena wkrótce będzie doszczętnie zakorkowana również z drugiej strony.
- 13 2
-
2022-06-08 12:05
Co ma buspas w gore lostowickiej
Z wplywem na korki na morenie?
- 1 10
-
2022-06-08 11:41
Gdańscy i gdańscy urzędnicy powinni Nobla dostać za to co mieszkańca robią od lat
- 7 0
-
2022-06-08 11:42
Budować, zagęszczać i mieć z tyłu dzień jutrzejszy
Aż na koniec utopimy się w naszym wspólnym goownie.
- 9 0
-
2022-06-08 11:43
Wina miasta (1)
Zróbcie jeszcze droższe bilety. Niech każdy autem dojeżdża.
- 22 2
-
2022-06-08 11:52
Wsiadam do tramwaju czy autobusu tylko gry muszę.
Zdecydowanie wolę auto, zdecydowanie nawet w korkach jest szybciej niż autobusem czy tramwajem, a nie muszę wąchać menela i czekać 5 minut wczesniej na przystanku.
A na krótkie dystanse rower.
Problemem jest centralizacja miast - to oczywiste, że kazde miasto ma swoje centrum, ale gdy wszystkie interesy życia codziennego są w centrum to nic dziwnego, ze jest problem. Gdyby jeden z budynków OBC postawić bliżej obwodnicy, to nagle magicznie część ruchu z miasta by wyparowała.- 7 1
-
2022-06-08 11:45
Korki to naturalna kolej rzeczy (2)
Następują po wybudowaniu szerokich dróg.
Czas zacząć zwężać, egzekwować płatne parkowanie i budować infrastrukturę dla alternatywnych środków transportu.
Korki oznaczają, że już więcej aut się w mieście nie zmieści (a już mamy za dużo). Etap godzinnych korków musi nadejść, żeby ludzie mogli się zreflektować, że osobisty transport samochodowy to droga do nikąd.- 5 18
-
2022-06-08 13:05
A gdzie leży nikąd? (1)
- 3 2
-
2022-06-08 13:40
Słownik polecam
https://sjp.pwn.pl/doroszewski/nikad;5460330.html
- 0 1
-
2022-06-08 11:49
Droga Pani Prezydentko! (1)
Kolejne pozwolenia na budowę, ogromne osiedla ale infrastruktura leży na łopatkach.... Przy Jaśkowej kolejne bloki, olbrzymie osiedle Górskiego, kolejne w okolicach Myśliwskiej/Adamowicza i wąskie drogi dojazdowe Brawo! We wspomnianej lokalizacji stoi wszystko wokół - Rakoczego z każdej strony, Matuszewskiego w szczycie stoi w górnym odcinku - dramat!!! Pani Prezydentko proszę przejechać się po mieście około 16 może dostrzeże Pani problem.....
- 25 2
-
2022-06-08 12:01
to nie "wina" p. Prezydentki tylko Biuro Niedorozwoju m. Gdańska i jego planów zagospodarowania przestrzeni sprzed 15 i później lat pozwalających na taką zabudowę. dzisiaj zbieramy wyniki.
- 1 1
-
2022-06-08 11:56
Wydłużyć czas na oświetleniach wtedy nie będzie takich korków
- 0 4
-
2022-06-08 11:57
od kilku dni skręt z Bulońskiej w prawo w Rakoczego - horror - jakby ktoś fatalnie przestawił światła. Skręt w prawo z Rakoczego w Bulońską - obok jest bardzo szeroki, rzadko używany chodnik i droga dla rowerów, wydaje się że można by tam to trochę zawęzić i poszerzyć to miejsce o dodatkowy pas do skrętu w prawo
- 4 6
-
2022-06-08 11:57
pozamykac drogi,korki i korki same znikną.
- 3 4
-
2022-06-08 12:01
tam powinno być duże rondo
tak się kończy pozwolenia na zabudowę działek bez inwestycji w infrastrukturę, jakoś ci ludzie z nowych osiedli, które pobudowano w ciągu ostatnich kilku lat muszą dojechać do swoich kurników, pod którymi nawet jako gość nie da się stanąć, bo nie przewidzieli na to miejsca..
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.