- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (79 opinii)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (103 opinie)
- 3 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (61 opinii)
- 4 Zapadł się portal w Nowym Ratuszu (12 opinii)
- 5 Budowa przejścia przy dworcu ruszy w lipcu (315 opinii)
- 6 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (231 opinii)
Korki paraliżują ruch na Morenie. Po zmianach będzie lepiej?
Od kilkunastu dni kierowcy narzekają na większe niż zwykle korki wokół głównego skrzyżowania Rakoczego z ul. Bulońską na Morenie. Długie zatory tworzą się tam nawet po godzinach szczytu i wieczorem. Jako "winowajcę" wskazują niewłaściwie ustawione światła na prawoskręcie z Rakoczego w Bulońską w kierunku alei Adamowicza. Zapytani o to przez nas urzędnicy zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem problemu.
- Wcześniej tego nie było - mówi pan Mateusz. - Na jednej zmianie świateł przejeżdża tam kilka samochodów. Raz jest ich pięć, a często mniej, bo zielone światło świeci się bardzo krótko i brakuje tam zielonej strzałki. Płynność ruchu na skrzyżowaniu dodatkowo ogranicza fakt, że w ul. Bulońską można jechać tam tylko ze skrajnego prawego pasa trzypasmowej Rakoczego. Sama Bulońska za zakrętem też ma dwa, a nie jeden pas, więc oczywistym wydaje się, że osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście powinny umożliwić nam skręcanie z dwóch, a nie jednego pasa.
We wtorek na korki w tym miejscu uwagę zwracali także nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.
Problem ze światłami na Rakoczego i Bulońskiej (24 opinie)
Bulońska-Rakoczego: Zielonej strzałki nie będzie
W imieniu pana Mateusza i innych kierowców tkwiących w uciążliwych korkach na Rakoczego i Bulońskiej zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o przeanalizowanie sytuacji i ewentualne wdrożenie pomysłu czytelników domagających się co najmniej warunkowej zielonej strzałki.
- To rozwiązanie nie może być stosowane przy obecnym układzie sygnalizacji, gdzie na każdym pasie występuje sygnalizator kierunkowy. Taka sygnalizacja wyklucza dopuszczenia relacji kolizyjnych, jak jest w przypadku strzałki warunkowej w prawo. Upraszczając - przepisy wykluczają zieloną strzałkę, kiedy mamy sygnalizator kierunkowy - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Skrzyżowanie na Morenie: dwa prawoskręty zamiast jednego
Brak możliwości włączenia zielonej strzałki nie oznacza jednak, że zmian mających poprawić przepustowość ruchu na skrzyżowaniu nie będzie. Pracują nad tym zarówno urzędnicy z Działu Inżynierii Ruchu, jak i zespół Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, który chce w tym miejscu przyspieszyć ruch tramwajowy.
Urzędnicy chcą tam m.in. dopuścić dodatkową relację do skrętu w prawo z obecnego pasa do jazdy na wprost.
- Przewidujemy też wprowadzenie zmiany w programach sygnalizacji świetlnej oraz na sygnalizatorze dla pasa środkowego. Korekty będą też wymagały oznakowania poziomego i pionowego - dodaje Kiljan. - Podstawą wdrożenia zmian jest projekt zmian sygnalizacji świetlnej, który przygotowuje ZTM w ramach swojego zadania na przyspieszenie tramwajów.
Opinie (315) 7 zablokowanych
-
2022-06-08 20:55
ptoblem jest taki ze ruch zapychaja ci co jada rano z południa/zachodu/zza obwodnicy i później wracają
- 2 1
-
2022-06-08 21:09
No tak
Wina świateł, miasta, drogi, brak dodatkowego pasa do skrętu.... Ludzie, co jak co ale to kierowcy robią największe problemy. Jest duży ruch i są korki. Biały samochód na środku skrzyżowania i wina świateł? Ludzie co jadą do końca pasa do jazdy na wprost i wpychają się na początek, żeby skręcić w prawo, bo przez światła nie mogą jechać? Wina świateł, że ludzie siedzą w telefonach i nie ruszają od razu tylko potrzebują 10 sekund, żeby ogarnąć sytuacje?
Dzisiaj jechałem al. Żołnierzy Wyklętych w kierunku lotniska i na skrzyżowaniu z Kościuszki niebieski Golf stał na zielonym do jazdy na wprost i obstawiam, że grzebał w telefonie albo patrzył na kierunkowy sygnalizator w lewo, które było czerwone. Skręcając natomiast w Hynka do strony lotniska to na samym początku lewoskrętu biały dostawczak próbował się wcisnąć na sam początek i zakorkował obydwa pasy. Ale wiadomo, że wina wszystkiego tylko nie kierowców.- 2 0
-
2022-06-08 21:38
Przysięgam. Codziennie stoję tam w korkach w godzinach wieczornych. Cieszę się, że o tym napisaliście, bo może coś wkoncu się zmieni.
- 2 0
-
2022-06-08 22:30
urzędnicy zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem problemu
analizy, badania, symulacje, konsultacje i tak jeszcze ze 2 lata
- 1 0
-
2022-06-08 23:16
Korek jest
od 15tej do 18tej. Stoją głównie ci z kodem 80-180. Kupili tańsze mieszkania to teraz cierpią w korkach.
- 1 0
-
2022-06-09 04:59
Pani Magdalena chyba nie wie o czym mówi.
Dlaczego nie może być strzałki na prawoskręcie? Codziennie przejeżdżam przez skrzyżowanie w Gdańsku w którym z jednej strony jest sygnalizator ze strzałką do skrętu bezkolizyjnego a z drugiej strony zwykły sygnalizator ze strzałką do skrętu warunkowego, więc w czym problem?
- 1 0
-
2022-06-09 06:41
No niestety, jeżeli najpierw budujemy w opór nowych bloków a potem myślimy o przepustowości dróg to żadne dumanie włodarzy nic nie zmieni. Tysiące rodzin po dwa auta każda- nie do przeskoczenia sprawa rdzenni mieszkańcy lwsm morena maja przechlapane.
- 2 0
-
2022-06-09 06:49
Rozwiązań należy szukać u podstaw.
Czy ktokolwiek myśli o przepustowości dróg podczas ustalaniu MPZP?
Dopóki na pierwszym miejscu dla Włodarzy miasta będą potencjalne zyski z inwestycji dewelopera, osiedla beda coraz bardziej zakorkowane. I żadne strzałki tego nie zmienia. Gdyby cała słoneczna morena miała max 4 kondygnacje, nie byłoby kompletnie tematu.- 2 0
-
2022-06-09 07:14
Ruch
Zapewne znacznie poprawi jakość jazdy przepustowość kolejne budowane na szybko osiedla deweloperskie, wszak betonowa jeszcze w 200/ nie zabudowana gdańskiej przestrzeni miejskiej?
- 1 0
-
2022-06-09 07:50
Lepiej już było, jakieś 30 lat temu.
Samochodów przybywa i żadne zabiegi drogowców nie zlikwidują korków.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.