• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki paraliżują ruch na Morenie. Po zmianach będzie lepiej?

Maciej Korolczuk
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wkrótce korki, jakie tworzą się na skrzyżowaniu Rakoczego z Bulońską, mają być krótsze. Urzędnicy zapowiadają tam m.in. zmiany w ustawieniach świateł i umożliwienie skręcania w prawo ze środkowego pasa. Wkrótce korki, jakie tworzą się na skrzyżowaniu Rakoczego z Bulońską, mają być krótsze. Urzędnicy zapowiadają tam m.in. zmiany w ustawieniach świateł i umożliwienie skręcania w prawo ze środkowego pasa.

Od kilkunastu dni kierowcy narzekają na większe niż zwykle korki wokół głównego skrzyżowania Rakoczego z ul. BulońskąMapka na Morenie. Długie zatory tworzą się tam nawet po godzinach szczytu i wieczorem. Jako "winowajcę" wskazują niewłaściwie ustawione światła na prawoskręcie z Rakoczego w Bulońską w kierunku alei Adamowicza. Zapytani o to przez nas urzędnicy zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem problemu.



Co robisz, gdy korki nagle pojawiają się w miejscu, gdzie dotąd ich nie było?

Na problem, jaki od pewnego czasu daje się we znaki kierowcom i mieszkańcom Moreny, zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników. Pan Mateusz wracając z pracy, korzysta z ul. Rakoczego (od strony Potokowej) i jedzie w kierunku Bulońskiej. Od kilkunastu dni każdego popołudnia stoi tam w długim korku.

- Wcześniej tego nie było - mówi pan Mateusz. - Na jednej zmianie świateł przejeżdża tam kilka samochodów. Raz jest ich pięć, a często mniej, bo zielone światło świeci się bardzo krótko i brakuje tam zielonej strzałki. Płynność ruchu na skrzyżowaniu dodatkowo ogranicza fakt, że w ul. Bulońską można jechać tam tylko ze skrajnego prawego pasa trzypasmowej Rakoczego. Sama Bulońska za zakrętem też ma dwa, a nie jeden pas, więc oczywistym wydaje się, że osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście powinny umożliwić nam skręcanie z dwóch, a nie jednego pasa.
We wtorek na korki w tym miejscu uwagę zwracali także nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

07:35 7 CZERWCA 22 (aktualizacjaakt. 10:38)

Problem ze światłami na Rakoczego i Bulońskiej (24 opinie)

Korek Rakoczego skręt w Bulońska... kto i dlaczego zmienił cykl świateł ??? Od miesiąca na Rakoczego korek coraz bardziej rośnie. Na zielonym świetle przejeżdżają 3 auta
Korek Rakoczego skręt w Bulońska... kto i dlaczego zmienił cykl świateł ??? Od miesiąca na Rakoczego korek coraz bardziej rośnie. Na zielonym świetle przejeżdżają 3 auta


Bulońska-Rakoczego: Zielonej strzałki nie będzie



W imieniu pana Mateusza i innych kierowców tkwiących w uciążliwych korkach na Rakoczego i Bulońskiej zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o przeanalizowanie sytuacji i ewentualne wdrożenie pomysłu czytelników domagających się co najmniej warunkowej zielonej strzałki.

- To rozwiązanie nie może być stosowane przy obecnym układzie sygnalizacji, gdzie na każdym pasie występuje sygnalizator kierunkowy. Taka sygnalizacja wyklucza dopuszczenia relacji kolizyjnych, jak jest w przypadku strzałki warunkowej w prawo. Upraszczając - przepisy wykluczają zieloną strzałkę, kiedy mamy sygnalizator kierunkowy - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Czy zdublowanie prawoskrętu skróci korki na Morenie? Czas pokaże. Czy zdublowanie prawoskrętu skróci korki na Morenie? Czas pokaże.

Skrzyżowanie na Morenie: dwa prawoskręty zamiast jednego



Brak możliwości włączenia zielonej strzałki nie oznacza jednak, że zmian mających poprawić przepustowość ruchu na skrzyżowaniu nie będzie. Pracują nad tym zarówno urzędnicy z Działu Inżynierii Ruchu, jak i zespół Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, który chce w tym miejscu przyspieszyć ruch tramwajowy.

Urzędnicy chcą tam m.in. dopuścić dodatkową relację do skrętu w prawo z obecnego pasa do jazdy na wprost.

- Przewidujemy też wprowadzenie zmiany w programach sygnalizacji świetlnej oraz na sygnalizatorze dla pasa środkowego. Korekty będą też wymagały oznakowania poziomego i pionowego - dodaje Kiljan. - Podstawą wdrożenia zmian jest projekt zmian sygnalizacji świetlnej, który przygotowuje ZTM w ramach swojego zadania na przyspieszenie tramwajów.
  • W ostatnich dniach korki na Morenie wyraźnie dają o sobie znać.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że korki dokuczają także po godzinach szczytu komunikacyjnego.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że korki dokuczają także po godzinach szczytu komunikacyjnego.

Opinie (315) 7 zablokowanych

  • ptoblem jest taki ze ruch zapychaja ci co jada rano z południa/zachodu/zza obwodnicy i później wracają

    • 2 1

  • No tak

    Wina świateł, miasta, drogi, brak dodatkowego pasa do skrętu.... Ludzie, co jak co ale to kierowcy robią największe problemy. Jest duży ruch i są korki. Biały samochód na środku skrzyżowania i wina świateł? Ludzie co jadą do końca pasa do jazdy na wprost i wpychają się na początek, żeby skręcić w prawo, bo przez światła nie mogą jechać? Wina świateł, że ludzie siedzą w telefonach i nie ruszają od razu tylko potrzebują 10 sekund, żeby ogarnąć sytuacje?
    Dzisiaj jechałem al. Żołnierzy Wyklętych w kierunku lotniska i na skrzyżowaniu z Kościuszki niebieski Golf stał na zielonym do jazdy na wprost i obstawiam, że grzebał w telefonie albo patrzył na kierunkowy sygnalizator w lewo, które było czerwone. Skręcając natomiast w Hynka do strony lotniska to na samym początku lewoskrętu biały dostawczak próbował się wcisnąć na sam początek i zakorkował obydwa pasy. Ale wiadomo, że wina wszystkiego tylko nie kierowców.

    • 2 0

  • Przysięgam. Codziennie stoję tam w korkach w godzinach wieczornych. Cieszę się, że o tym napisaliście, bo może coś wkoncu się zmieni.

    • 2 0

  • urzędnicy zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem problemu

    analizy, badania, symulacje, konsultacje i tak jeszcze ze 2 lata

    • 1 0

  • Korek jest

    od 15tej do 18tej. Stoją głównie ci z kodem 80-180. Kupili tańsze mieszkania to teraz cierpią w korkach.

    • 1 0

  • Pani Magdalena chyba nie wie o czym mówi.

    Dlaczego nie może być strzałki na prawoskręcie? Codziennie przejeżdżam przez skrzyżowanie w Gdańsku w którym z jednej strony jest sygnalizator ze strzałką do skrętu bezkolizyjnego a z drugiej strony zwykły sygnalizator ze strzałką do skrętu warunkowego, więc w czym problem?

    • 1 0

  • No niestety, jeżeli najpierw budujemy w opór nowych bloków a potem myślimy o przepustowości dróg to żadne dumanie włodarzy nic nie zmieni. Tysiące rodzin po dwa auta każda- nie do przeskoczenia sprawa rdzenni mieszkańcy lwsm morena maja przechlapane.

    • 2 0

  • Rozwiązań należy szukać u podstaw.
    Czy ktokolwiek myśli o przepustowości dróg podczas ustalaniu MPZP?
    Dopóki na pierwszym miejscu dla Włodarzy miasta będą potencjalne zyski z inwestycji dewelopera, osiedla beda coraz bardziej zakorkowane. I żadne strzałki tego nie zmienia. Gdyby cała słoneczna morena miała max 4 kondygnacje, nie byłoby kompletnie tematu.

    • 2 0

  • Ruch

    Zapewne znacznie poprawi jakość jazdy przepustowość kolejne budowane na szybko osiedla deweloperskie, wszak betonowa jeszcze w 200/ nie zabudowana gdańskiej przestrzeni miejskiej?

    • 1 0

  • Lepiej już było, jakieś 30 lat temu.

    Samochodów przybywa i żadne zabiegi drogowców nie zlikwidują korków.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane