• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki paraliżują ruch na Morenie. Po zmianach będzie lepiej?

Maciej Korolczuk
8 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wkrótce korki, jakie tworzą się na skrzyżowaniu Rakoczego z Bulońską, mają być krótsze. Urzędnicy zapowiadają tam m.in. zmiany w ustawieniach świateł i umożliwienie skręcania w prawo ze środkowego pasa. Wkrótce korki, jakie tworzą się na skrzyżowaniu Rakoczego z Bulońską, mają być krótsze. Urzędnicy zapowiadają tam m.in. zmiany w ustawieniach świateł i umożliwienie skręcania w prawo ze środkowego pasa.

Od kilkunastu dni kierowcy narzekają na większe niż zwykle korki wokół głównego skrzyżowania Rakoczego z ul. BulońskąMapka na Morenie. Długie zatory tworzą się tam nawet po godzinach szczytu i wieczorem. Jako "winowajcę" wskazują niewłaściwie ustawione światła na prawoskręcie z Rakoczego w Bulońską w kierunku alei Adamowicza. Zapytani o to przez nas urzędnicy zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem problemu.



Co robisz, gdy korki nagle pojawiają się w miejscu, gdzie dotąd ich nie było?

Na problem, jaki od pewnego czasu daje się we znaki kierowcom i mieszkańcom Moreny, zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników. Pan Mateusz wracając z pracy, korzysta z ul. Rakoczego (od strony Potokowej) i jedzie w kierunku Bulońskiej. Od kilkunastu dni każdego popołudnia stoi tam w długim korku.

- Wcześniej tego nie było - mówi pan Mateusz. - Na jednej zmianie świateł przejeżdża tam kilka samochodów. Raz jest ich pięć, a często mniej, bo zielone światło świeci się bardzo krótko i brakuje tam zielonej strzałki. Płynność ruchu na skrzyżowaniu dodatkowo ogranicza fakt, że w ul. Bulońską można jechać tam tylko ze skrajnego prawego pasa trzypasmowej Rakoczego. Sama Bulońska za zakrętem też ma dwa, a nie jeden pas, więc oczywistym wydaje się, że osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście powinny umożliwić nam skręcanie z dwóch, a nie jednego pasa.
We wtorek na korki w tym miejscu uwagę zwracali także nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

07:35 7 CZERWCA 22 (aktualizacjaakt. 10:38)

Problem ze światłami na Rakoczego i Bulońskiej (24 opinie)

Korek Rakoczego skręt w Bulońska... kto i dlaczego zmienił cykl świateł ??? Od miesiąca na Rakoczego korek coraz bardziej rośnie. Na zielonym świetle przejeżdżają 3 auta
Korek Rakoczego skręt w Bulońska... kto i dlaczego zmienił cykl świateł ??? Od miesiąca na Rakoczego korek coraz bardziej rośnie. Na zielonym świetle przejeżdżają 3 auta


Bulońska-Rakoczego: Zielonej strzałki nie będzie



W imieniu pana Mateusza i innych kierowców tkwiących w uciążliwych korkach na Rakoczego i Bulońskiej zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni o przeanalizowanie sytuacji i ewentualne wdrożenie pomysłu czytelników domagających się co najmniej warunkowej zielonej strzałki.

- To rozwiązanie nie może być stosowane przy obecnym układzie sygnalizacji, gdzie na każdym pasie występuje sygnalizator kierunkowy. Taka sygnalizacja wyklucza dopuszczenia relacji kolizyjnych, jak jest w przypadku strzałki warunkowej w prawo. Upraszczając - przepisy wykluczają zieloną strzałkę, kiedy mamy sygnalizator kierunkowy - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Czy zdublowanie prawoskrętu skróci korki na Morenie? Czas pokaże. Czy zdublowanie prawoskrętu skróci korki na Morenie? Czas pokaże.

Skrzyżowanie na Morenie: dwa prawoskręty zamiast jednego



Brak możliwości włączenia zielonej strzałki nie oznacza jednak, że zmian mających poprawić przepustowość ruchu na skrzyżowaniu nie będzie. Pracują nad tym zarówno urzędnicy z Działu Inżynierii Ruchu, jak i zespół Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, który chce w tym miejscu przyspieszyć ruch tramwajowy.

Urzędnicy chcą tam m.in. dopuścić dodatkową relację do skrętu w prawo z obecnego pasa do jazdy na wprost.

- Przewidujemy też wprowadzenie zmiany w programach sygnalizacji świetlnej oraz na sygnalizatorze dla pasa środkowego. Korekty będą też wymagały oznakowania poziomego i pionowego - dodaje Kiljan. - Podstawą wdrożenia zmian jest projekt zmian sygnalizacji świetlnej, który przygotowuje ZTM w ramach swojego zadania na przyspieszenie tramwajów.
  • W ostatnich dniach korki na Morenie wyraźnie dają o sobie znać.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że korki dokuczają także po godzinach szczytu komunikacyjnego.
  • Kierowcy zwracają uwagę, że korki dokuczają także po godzinach szczytu komunikacyjnego.

Opinie (315) 7 zablokowanych

  • A może po prostu wreszcie zaakceptować prosty fakt: korki produkują tłumy przyspawanych do kierownic i foteli kierowców, którzy muszą i inaczej nie mogą?
    Należy pozwolić im gnić w tych korkach - aż dojrzeją do przesiadki na maskom/rowery.
    I tyle

    • 0 3

  • korki sie nie zmniejszą

    bo buduja kolejne osiedla i ludzie jezdzą samaochodami, wiec bez zmian

    • 3 0

  • Trzeba cały czas podnosić ceny paliwa, prędzej czy później korki się zmniejszą.

    • 1 1

  • Czyli rozwiązaniem ma być domalowanie strzałki w prawo na środkowym pasie Rakoczego? Genialne! Tyle tam miejsca na dorobienie dodatkowego pasa do prawskrętu, ale nie. No to teraz pod górkę na Rakoczego od Potokowej już obydwa pasy będą codziennie trenować ruszanie i ciągłą jazdę na półsprzęgle. Ci, którzy przejeżdżają przez Rakoczego prosto - korzystajcie póki możecie, bo po tej zmianie przepustowość na tym kierunku będzie dokładnie taka sama jak obecnie prawego pasa skręcających w Bulońską.

    • 1 0

  • Pisałem do nich o takiej zmianie 5.02.2020, odpisali, że przemyślą....długo mysleli.

    • 1 0

  • to słoje i kaszubiaki są winni...

    jest ich za dużo... a to miejsce jest fatalne , i to od lat

    • 0 0

  • Po co???

    Jak dalej w kierunku alei Adamowicza na pierwszych światłach 85% kierowców przejeżdża na czerwonym świetle!!!!!! W zasadzie w tą i druga stronę również (tuż przy kiosku) Dwa razy już złapałam jakieś dziecko za plecak bo auto by je przejechało na zielonym świetle dla pieszego. Jeżdżą tam kierowcy jak wariaci i oczywiście nos w komórce!!!

    • 0 0

  • Prawoskret

    Drugi pas do skrętu w prawo ok
    Ale to wydłuży kolejkę aut do jazdy prosto
    Proponowane rozwiązanie nie
    Trzeba zabrać trochę gruntu po prawej stronie i dołożyć dodatkowy pas

    • 0 0

  • Zabetonowali morene

    I tyle wszędzie budują w laskach pagórkach niedługo na chodnikach będą stawiać 12 pięter

    • 1 0

  • Logika wskazuje,

    że gdy krzyżują się dwie drogi dwupasmowe to lewo I prawoskręty powinny być też dwupasmowe. Widać po wszystkich inwestycjach w Gdańsku, że w zdiz z logiką są na bakier.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane