• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • źle ustawione światła

    Gdzie można zgłosić źle ustawione światła? Co dzień poruszam się po trójmieście i widzę absurdalne ustawnie na drogach.

    • 5 2

  • Cóż za zaskoczenie

    Kto by się spodziewał tego, że po uruchomieniu sygnalizacji będą korki. No naprawdę nie mam pojęcia... A nie, chwila. Może mówiło o tym kilkadziesiąt tysięcy osób, chociażby w komentarzach do artykułów wspominających o tym przejściu? Już były niebezpieczne sytuacje, a też o tym wspominało sporo osób, że tak będzie...
    Naprawdę ciężko było przewidzieć taką sytuację? Zbudujcie jeszcze takie skrzyżowanie przy Akademii Muzycznej, życzę powodzenia w staniu w korkach zarówno w tramwajach jak i samochodach.

    • 11 5

  • Mieszkaniec

    Tak po przemyśleniu sprawy jestem jak najbardziej za światłami ponieważ
    Mieszkańcy
    1) mieszkańcy mieszkający na dolnym mieście będą mieli łatwiejszy wyjazd
    2) na pewno ożywi i połączy rozdzielone dwie części miasta ( zobaczcie na starych zdjęciach jak to wyglądało
    3) jestem mieszkańcem dzielnicy Chełm i nie muszę aby dostać się - Petrochemia, Warszawa, Port jechać przez podwale tylko jadę na Lipce ewentualnie albo WZ wbijam na obwodnice i jadę.
    4) pkt 3 dotyczy również mieszkańców innych dzielnic nie trzeba cisnąć przez Podwale aby dojechać do Wschodnich części Gdańska
    5) Nie będę ukrywał ale nie korzystam z komunikacji miejskiej ale do pracy zawsze mam pełen samochód (kierunek pracy nie do centrum więc ciężko z autobusami ). Jak widzę na Havla sznur samochodów pustych gdzie teoretycznie ten sznur pewnie dwa autobusy załatwiły daje to do myślenia. Trzeba pewne nawyki zmieniać - pamiętajmy że żyjemy w mieście ( tak wybraliśmy )

    Osoby spoza Gdańska
    Miałem dyskusje ze znajomym że on pracuje w gdańsku więc firma płaci podatki w gdańsku więc powinni " autostradę pod pracę wykonać ". bzdura podatki pracodawca za pracownika płaci do urzędu skarbowego pod który podlega więc Kościerzyna , Żukowo, Elbląg. I teraz dzisiaj na WZ kiedy powstawał ten artykuł z jakimi blachami samochody stały ? w większości gka, ga, gda, n.. oczywiście że zdarzają się osoby z Gdańska. Tylko przez te osoby ja tkwie w korkach i za te podatki co w Gdańsku Płacę mają być robione udogodnienia dla osób które nie dorzucają się w ogóle do przebudowy dróg
    Trochę się rozpisałem ale pomyślcie w ten sposób że inwestycje mają być dla Mieszkańców a nie przyjezdnych :) dla przyjezdnych niech będzie starówka na którą przyjadą w weekend ewentualnie po 9:00 kiedy korków nie ma :)

    • 10 18

  • Jak zwykle od du.y strony. (4)

    Takie rzeczy robi się w miastach, gdzie jest sieć dróg alternatywnych pozwalających ominąć centrum. W gdańsku takich dróg nie ma i cały ruch tranzytowy wali przez centrum włącznie z tirami. Chcecie wytruć spalinami wszystkich mieszkańców?

    • 10 8

    • ale jest obwodnica południowa jak nie ma
      TIR-y nie mają wstęp do centrum dzięki Tunelowi
      więc przez rozsądną politykę można parę rzeczy w prosty sposób poprawić

      • 1 3

    • Jak nie ma? Obwodnica jedna druga trasa Sucharskiego tunel.......

      • 3 5

    • (1)

      Nie, chcemy, żebyście nauczyli się poruszać po mieście inaczej niż samochodem.

      • 2 4

      • Czym? Tramwajem, który nie przyjechał, bo się zepsuł pięć metrów za bramą zajezdni? Autobusem, który nie przyjechał, bo brakuje w GAiT 70 kierówców?

        • 2 1

  • Strzał w kolano.....

    Rozumiem chęć przypodobania się ruchom miejskim, ale nie rozumiem w jakim celu są wybudowane przejścia podziemne??? Na skrzyżowaniu z Chmielna przydałoby się rondo, żeby połączyć płynnie!!! ruch spływający z Dolnego miasta, z nowych dzielnic. Argument przyblizenia, nijak sie ma do 6 pasów ruchu...Co tu przybliżono? Zlikwidowano płynność na drodze i auta stoja w korkach zasmradzając tak Nowe jak i Dolne miasto. Współczuję ludziom mieszkającym przy Podwalu Przedmiejskim.

    • 10 5

  • Panie Wawrzonek

    a innych użytkowników ruchu ma pan w d....? Gdzie wyobraźnia? Odpowiedzialność? Polowa miasta sparaliżowana, bo inżynier ruchu nie wpadł na to, że ludzie przechodzą gdzie chcą!!!! Obciążyć pana inżyniera, za te dwa dni korków!!!!

    • 7 6

  • Panie Macieju w którym szpitalu Pan się leczy

    Przechodzące osoby to turyści którzy spragnieni alkoholu gnają do Centrum a później w stanie nieważkości wracają mam kilka fajnych filmików z ich powrotów :)

    • 10 7

  • Jak korki przeszkadzają kierowcom to zamknąć jezdnie przynajmniej dla prywatnych aut i po problemie

    Sami produkują korki i potem narzekają że są korki? Co to za rozdwojenie jaźni???

    • 6 10

  • (2)

    Kiedy wreszcie zasypią ten brudny tunel. Kwestia czasu jak ucywilizują tą ulicę. Koniec z autostradą.

    • 9 12

    • Jeszcze konne dorożki i konny tramwaj (1)

      Na drewnianych szynach, riksze zamiast taksówek i mamy cywilizację pełną gębą. Gdzie można kupić frak i cylinder?

      • 6 4

      • Frak? Tam, gdzie garnitury i smokingi.

        • 2 1

  • Codziennie w korku do pracy

    Nie rozumiem zasadności tych świateł. Prawie nic z pod hotelu noe jeździ, a jak nawet to można było zainstalować cewki indukcyjne na podpożądkowanej

    • 8 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane