• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • DNO (3)

    Pomysł był głupi od początku i rzeczywistość od wczoraj brutalnie go weryfikuje. Droga, która była w godzinach szczytu całkiem przejezdna nawet pomimo częściowego zajęcia 1 pasa z powodu budowy, po uruchomieniu tylko 1 świateł zakorkowała się całkowicie - nie mówimy to o staniu przed światłami parę minut dłużej - mamy do czynienia z całkowitą blokadą przejazdu od węzła obok Forum począwszy. Co za tym idzie stoi "końcówka" Armii Krajowej bo samochody nie mają gdzie zjechać. Korek trwa i ma się świetnie nawet o 8.20. Samochody stłoczone poruszają się "skokami" o metr, góra 2, spalanie mają w takim trybie wysokie, oraz emisja spalin z powodu ciągłego ruszania od zera (wtedy silnik każdy "bierze" najwięcej) jest najwyższa z możliwych. nikt mnie nie przekona, że tak jest lepiej dla osób, które muszą przechodzić chodnikiem obok, albo czekają przejściu dla pieszych. Lub dla rowerzystów, którzy muszą i będą to wdychać. Czy też dla osób pracujących/mieszkających w budynkach obok jezdni. nie rozumiem dlaczego uruchamia się przejście dla pieszych zanim jest ono w pełni gotowe? Co to znaczy, że piesi z niego korzystają? Skaczą przez barierki uniemożliwiające wejście na takie "nieczynne" przejście???? Czy też raczej nikt nigdy ich tam nie postawił a przejście w zasadzie zaprasza?? Dlaczego jesteśmy przeciwni ucywilizowaniu tunelów pod tą ulicą???? Nic nie stoi na przeszkodzie aby były czyste, przyjazne, bezpieczne, wyposażone jednocześnie w podjazdy dla wózków, windy i np. schody ruchome. Osoby z ograniczoną mobilnością na pewno wtedy też się w nich dobrze odnajdą. to kosztuje? A zrobienie tego cyrku z jezdnią i przejściami naziemnymi nie kosztowało? Przyjmijmy zatem, że taka jest cena zrównoważonego rozwoju naszego miasta.

    • 27 9

    • Deweloperzy są zadowoleni ze zmian, reszta się nie liczy w tym mieście.

      • 5 3

    • wow

      ale się rozpisałeś

      • 4 2

    • Popieram opinię w 100 procentach!

      • 2 4

  • Idea jest jednoznaczna, tworzyć jak najwięcej buforujących sygnalizacji świetlnych na Podwalu Przedmiejskim aby skrzyżowanie z ul. Okopową się nie zadławiło w przyszłości. Inne powody to tylko zaciemnienie sprawy.

    • 3 3

  • do leniwych nudnych ludzi w samochodach (7)

    zrozumcie, ze sa ludzie ktorzy spaceruja, odwiedzaja kawiarnie, restauracje. Sa tez ludzie co potrafia zamienic samochod na rower lub tramwaj, a nie cale zycie spedzaja w samochodzie, przed TV lub w galeriach. Czesc z was samochodziarzy jezdzi na wakacje zwiedzac zachodnie miasta ale dalej nie kumacie dlaczego tam jest tak ladnie i przyjemnie sie zwiedza centra miast. Jesli wasz wiejska mentalnosc tak bardzo w was siedzi wyprowadzcie sie za miasto. PS mam samochod za gotowke w cenie wiekszej niz 80% tutaj narzekajacych ma mieszkanie, ale dla mnie nie ma obciachu jechac tramwajem czy busem, bo nie mam kompleksow jak wy.

    • 14 22

    • Tak, tak, odwiedzają kawiarnie i restauracje w dzień powszedni między 6-9 rano. (1)

      90% ludzi jedzie wtedy do pracy.

      • 12 5

      • o to chodzi

        ze prawie nikt tutaj nie umie lub nie moze (brak kasy) korzystac z tego co moze zoferowac miasto, jak restauracje czy puby. Najlepiej jakby centrum bylo sypialnia z parkingami I autostradami. Co do godzin 6-9 na zachodzie jakos miasto I cala gastronomia zyje, bo sa turysci a I miejscowi potrafia zjesc na miescie np w trakcie lunchu. Chodzi o to ze miasto ma inne zadanie niz byc sypialnia dla mieszkancow spedzajacych czas tylko w domu I pracy. A od transportu po miescie sa tramwaje, rowery, czy taxowki ktore w przeliczeniu na roczny koszt utrzymanie samochodu nie wypadaja cenowo tak zle

        • 3 3

    • Do leniwych pieszych

      Jak ciężko pokonać kilka stopni w dół i w górę dla własnego bezpieczeństwa! Przecież trzeba zatrzymać i rozpędzić tylko kilkadziesiąt ton stali w kilkudziesięciu samochodach, autobusach i tramwajach żebym Ja mógł przejść. Bo liczę się Ją i tylko Ja. A Straż Pożarna, Policja i Pogotowie niech sobie kupi śmigłowce, jak im się spieszy.

      • 6 5

    • Smog..... (1)

      Lubisz smog? Teraz te setki samochodów stojących w korku smrodzą mieszkańcom, a Ty zgrabnie odwiedzasz sobie restauracje i kawiarnie, których nota bene przy tej ulicy nie ma!!! Ta trasa to przelotówka, która jak w każdym miescie istnieje i służy do szybkiego usunięcia aut z miasta.

      • 7 7

      • taaa bo jeżdżące samochody smogu nie tworzą ;) tylko te stojące

        • 6 3

    • Leniwy i nudny to jest ten co ma problem żeby zejść po schodach do tunelu!
      Wiem gdzie w Gdyni też było takie miejsce to ludzie narzekali etc zrobili windy a leniwe bezmózgi dalej po ulicy prosto pod koła samochodu!

      • 4 4

    • do ktośa z Gdańska.

      Cały Twój wywód, to tylko błąd logiczny. Nie bierzesz pod uwagę żadnych innych wymagań, a patrzysz jedynie nas swoje wymysły.

      • 3 3

  • nie rozumiem... (2)

    Jeśli jest przejście podziemne, po co tworzyć dodatkowo naziemne? To niepotrzebna inwestycja, a na dodatek komplikuje i tak już trudny stan komunikacyjny.

    • 19 5

    • nie rozumiem...

      skoro jest obwodnica to po co jezdnia tranzytowa w centrum miasta

      • 3 5

    • zapytaj sie FRAGU to jeden z ich poronionych pomysłów

      • 1 3

  • Niedawno był artykuł o budowie buspasa na Śłowackiego.

    Ma on przyspieszyć przejazd autobusów o 4 minuty. A o ile opóźni transport miejski to przejście ze światłami?

    • 10 2

  • Moze inaczej podejść do sprawy. Uruchamiać tą sygnalizację poza godzinami szczytu ( np przerwa 2-godzinna).

    • 1 4

  • Przebudowa skrzyzowania wymyslona przez FRAG miala trwac dwa miesiace a trwa?

    i jeszcze nie skonczona , jak zbudują pozoastałe dodatkowe skrzyżowania przejazd przez Podwale będzie wydluzony o kilkanaście minut a hasłach było usprawnienie ... tak samo jak umilono pokonanie skrzyżowania Kartuskiej /Bema /Zakopianskiej wybudowano rondo zwężono wjazd w Kartuska gdzie mieściły dwa auta obok siebie do waskiego paska gdzie miesci się ledwo jedno i sa już tam zatory , na dokładne na kartuskiej sa wymalowane pasy przerywane dla Wyjezdzajacych z ul.Jasnej gdy jest ona jednokierunkowa o przeciwnym kierunku ruchu

    • 7 4

  • Co za kretyn to wymyślił?!! (1)

    Jest przejście podziemne a jakiś czubek zwiększa korki i tak już na zapchanych ulicach! Takich gienialnych planistów powinno się natomiast zwalniać z pracy w UM !!

    • 15 6

    • Egoisto

      myślisz tylko o swojej wygodzie. Bardzo brzydko!!!

      • 2 0

  • Większość piszących niezadowolonych to ci, (5)

    którzy mieszkają poza Gdańskiem ,a dojeżdżają tutaj do pracy. Jeszcze będzie gorzej,bo jak z Elbląga można dojechać do Gdańska w 30 minut to wielu tam się przeprowadzi bo są tańsze działki i mieszkania. Oczywiście podatki tam zapłacą.

    • 17 12

    • I wcale się nie zdziwię

      Gdańsk jest coraz mniej przyjazny dla swoich mieszkańców!

      • 5 7

    • spokojnie tak ustawimy światła na rogatkach że postoją godzinkę (2)

      • 5 1

      • a ty z Gdańska nie wyjeżdzasz? nigdy? (1)

        • 1 4

        • pewnie wyjeżdża

          ja też wyjeżdżam

          ale z auta korzystam w zrównoważony sposób, a jak już się nim gdzieś ruszę, to nie mam parcia, żeby się spieszyć, swoje odstoję i jest ok

          • 4 2

    • Mieszkam w Gdańsku jeżdżę na rowerze i uważam że to kretynizm do 10, potęgi.

      • 3 1

  • ,,Zła Komuna" budowała szerokie ulice przewidujac zwiekszenie ruchu drogowego i dbajac o bezpieczenstwo pieszych (3)

    zbudowala im podziemne przejścia , natomiast dzisiejsza władza zweza ulice powodując korki i wydłuza czasy jazdy komunikacji miejskiej , stwarza większe zagrozenie zycia ludzkiego budując kolizyjne przejścia nad tunelami a wszystko za namowa kilku oszołomów z pewnej organizacji która opanowala magistrat gdanski.. Czekam na pierwsze wypadki na przejściach nziemnych i pozwy od poszkodowanych na te organizacje za stworzenie zagrozenia.

    • 21 9

    • (2)

      Te przejscia podziemne to jeden syf. No i schody, co szczególnie zniechęca starsze osoby.

      • 2 6

      • to je wyremontujcie i windy załóżcie

        zamiast korkować miasto i stwarzać zagrożenie

        • 4 2

      • Wy?
        Czyli kto?
        Bo ja tylko tam przechodzę czasem. Pracuję w innej branży.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane