• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po włączeniu sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim

Maciej Naskręt
7 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu. Nowa sygnalizacja nieopodal Novotelu.

Zaczęły działać światła u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego. zobacz na mapie Gdańska Efekt? Wygoda dla pieszych, ale też ogromne korki na Trasie W-Z. Urzędnicy tłumaczą, że musieli je włączyć tymczasowo, bo część pieszych już zaczęła korzystać z nowych przejść. Sygnalizacja zostanie przeprogramowana.



Jak ci się podoba pomysł zmian na Podwalu Przedmiejskim?

Kierowcy jeżdżący na co dzień dolnym odcinkiem Trasy W-Z w Gdańsku utknęli we wtorek w korkach. Powodem zatorów było włączenie sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic: Chmielnej i Podwala Przedmiejskiego.

Przypomnijmy, że przebudowywany był odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie muszą już korzystać z tunelu.

Przebudowa to krok do likwidacji barier między Starym Przedmieściem a Śródmieściem Gdańska. Przekrój Podwala Przedmiejskiego zniechęcał do spacerów w tamtym miejscu. Uruchomienie świateł pokazało, że była to oczekiwana zmiana. Praktycznie na każdej zmianie widać tam przechodzące osoby.

Wykonawcą robót była Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Koszt inwestycji to niecałe 16 mln złotych, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 proc. pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostała kwota, czyli ok. 4 mln. zł pochodzi z GIWK-u.



Poranne korki po włączeniu świateł na Podwalu Przedmiejskim


Dlaczego włączono świata?



- Zdecydowaliśmy się na włączenie sygnalizacji Podwale Przedmiejskie - Chmielna w trybie przyspieszonym. Dotarły do mnie osobiście, ale również do innych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem ruchu drogowego informacje, że po wykonaniu przez wykonawcę oznakowania pionowego i poziomego, część pieszych już zaczęła korzystać z tych przejść mimo, że były wygrodzone barierkami - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Według miejskiego inżyniera ruchu doszło tam do kilku bardzo niebezpiecznych sytuacji, szczególnie po zmroku.

- W takiej sytuacji podjąłem decyzję, że nie możemy czekać na wykonanie wszystkich prac przy sygnalizacji świetlnej i musi zostać ona załączona w trybie stałoczasowym - podkreśla Wawrzonek.
Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań. Zmiany na skrzyżowaniu przy Hotelu Novotel to tylko wstęp do zmian na Podwalu Przedmiejskim. Docelowe zmiany na Podwalu Przedmiejskim obejmą wszystkie pięć skrzyżowań.

Czy będą detekory na nowym skrzyżowaniu?



W obrębie skrzyżowania są detektory ruchu zarówno na lewoskrętach w ul. Chmielną, jak również na wylotach z tej ulicy. Trwają teraz prace nad skonfigurowaniem sygnalizacji z uwzględnieniem detekcji ruchu.

W układzie docelowym lewoskręty w Chmielną będą włączać zielone światło tylko w przypadku jeżeli pojawi się tam pojazd. Długość sygnału zielonego dostosowana będzie do liczby pojazdów, a wszelkie rezerwy przekazywane będą na relacje główne.

Zmiany następować będą także na wlotach podporządkowanych. Obecnie długość sygnału zielonego dla Podwala Przedmiejskiego to ok. 50 proc. cyklu, docelowo będzie wynosić do 72 proc. cyklu.

Zmiany te nastąpią w ciągu kilku najbliższych dni.
07:00 8 LISTOPADA 18

Korki wróciły na Armii Krajowej w Gdańsku (23 opinie)

Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Kolejny dzień z rzędu kierowcy na Trasie WZ zaczynają w korku, a nawet dwóch korkach. Najpierw muszą bowiem stać w zatorze przed Łostowicką, a potem między Chełmem a Okopową. Przyczyną wciąż są nowe światła sygnalizacji na Podwalu Przedmiejskim i Chmielnej. Pisaliśmy o tym w osobnym artykule.

Zagęściło się też na trasach południa Gdańska. Tradycyjnie postoicie na Małomiejskiej, Havla, Świętokrzyskiej czy Trakcie św. Wojciecha.
Zobacz więcej

Opinie (572) ponad 10 zablokowanych

  • Najbliższe 5 lat morda w kubeł lemingi. (1)

    • 9 6

    • A to czemu?

      Ja nie głosowałem na budynia więc mogę pisać z czystym sumieniem.

      • 0 0

  • ZDiZ w Gdańsku i wszystko jasne

    Kolesie z tej instytucji niewiele ogarniają. Przebudowy skrzyżowań bez dobrych przemyśleń. Sygnalizacja działa jakby nikt tego mądrze nie propgramował. Tragedia.

    • 6 4

  • Co trzeci cykl świateł przechodzi jedna, dwie osoby. Nic dziwnego , bo ci co kupili mieszkania też niestety mają samochody i wolą nimi jeździć niż tramwajami. Całość ma wymiar reklamowo -biznesowy. Można twierdzić, że Toruńska to już odnoga Długiej i podnieść stawkę z metr.

    • 10 5

  • uwielbiam tych kierowców

    zatroskanych o jakość powietrza i bezpieczeństwo pieszych:D

    • 9 3

  • Miasto potrzebuje gospodarza a nie deweloperow

    • 7 5

  • (1)

    Chytrze to wymyślono włączając światła dzień po wyborach. Z 50 tysięcy głosów by odpadło zwycięzcy.

    • 7 5

    • A jakby ktos tam zginął dzień przed wyborami?
      Może powinieneś był się poświęcić, dla dobra Wodza i Partii.

      • 1 3

  • super się czyta te rzewne komentarze kierowców (2)

    tymczasem ja za 4 godziny kończę pracę (albo za 2? nie wiem, jak mi pasuje w sumie) i pójdę sobie tamtędy, spacerkiem:) skrzyżowanie i przejście już jest i nic tego nie zmieni, więc dajcie sobie spokój, marudy

    najgorszy syf to tunele na wysokości Łąkowej i przy ramie Żuławskiej. Wiecznie zaszczane i brudne. Kiedy kolejne skrzyżowania?

    • 10 12

    • Kierowcy tymi tunelami nie przejeżdżają, nie brudzą i nie szcz*ją, tylko takie menele jak ty.

      • 5 4

    • Tak, tak, przy ramie Żuławskiej najgorsze.

      • 4 0

  • Widać, że w Gdańsku panuje totalny chaos.

    Cała uwaga skupia się na małych, okolicznych problemach bo brak jest koncepcji rozwiązania problemów komunikacyjnych dla całego miasta. I nie dotyczy to tylko dróg i rozwoju komunikacji miejskiej ale też terenów zielonych, zapobiegania powodziom i bezładnej zabudowy. Chaos, chaos i jeszcze raz chaos.

    • 8 5

  • swiatelka (1)

    Jaki gospodarz miasta takie zarządzanie teraz nie narzekać tylko stać w korkach

    • 7 3

    • i to są święte słowa!

      pod każdym tekstem tego typu winny królować te słowa!

      • 0 3

  • kurczę w mieście gdzie są uczelnie, Politechnika podobno niezła

    i brakuje inżyniera
    kogoś z wyobrażnią
    gdzie sa absolwenci, inżynierowie?

    wszystko robione jest jakby ludzi nie było w tym mieście...
    no może dla paru osób z kasą reszta się nie liczy

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane