• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok do budowy nowej zajezdni na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
29 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt. Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Gdańscy radni dali zielone światło dla budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. WarszawskiejMapka. Na majowej sesji przyjęto plan zagospodarowania przestrzennego, który był niezbędny do tego, by inwestycja zapowiadana od dawna, mogła wystartować. Do użytku może być oddana w 2026 r.



Okolica, w której mieszkasz mocno się rozbudowuje?

Uchwalony na czwartkowej sesji plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej", umożliwia wykorzystanie tego terenu do budowy nowej zajezdni dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Plan obejmuje teren pomiędzy al. Armii KrajowejMapka a Warszawską.

To tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras Gdańska.

Na części tego terenu plan dopuszcza się powstanie budynków mieszkalnych oraz usługowych.

Plan budowy hipermarketu przy Nowej Warszawskiej



- Uchwalenie tego planu to pierwszy krok do budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej w południowych dzielnicach Gdańska - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

Działka kupiona przez GAiT za blisko 18 mln zł, stara zajezdnia na sprzedaż



Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi".

Innymi słowy: na terenie obecnej zajezdni przy al. Hallera powstanie osiedle mieszkaniowe.

Jak zabudować teren zajezdni przy al. Hallera?



Nowa zajezdnia może być gotowa w 2026 r.



Wstępną koncepcję nowej zajezdni przy ul. Warszawskiej zaprezentowano już dwa lata temu.

Prace przy jej budowie nie mogły ruszyć, bo nie było uchwalonego planu zagospodarowania, który przyjęto dopiero teraz.

Nie oznacza to jednak, że budowa już teraz się rozpocznie. Terminu rozpoczęcia prac, ani kosztów inwestycji jeszcze nie ma, bo kolejnym krokiem po uchwaleniu planu jest opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. A następnie uzyskanie pozwolenia na budowę i przetarg na realizację.

- Koszt inwestycji będzie znany po opracowaniu projektu budowlanego i wykonawczego w obszarze wszystkich branż - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT. - Będziemy starać się o pozyskanie środków unijnych na jej realizację.
Szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Oznacza to, że o ile nie będzie opóźnień, nowa zajezdnia na południu może być gotowa dopiero w 2026 roku.

Miejsca

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • Obstawiamy co"dla ludzi"powstanie po zajezdni na ul.Hallera (8)

    Mam przeczucie graniczące z pewnoscią iż wspomniany teren ma juz wlaściciela.

    • 44 3

    • Dla ludzi:

      - korki,
      - drastyczne pogorszenie stanu powietrza, zwłaszcza że obok w planach jest zagłada zieleni i ptaków pod parking.

      • 12 4

    • (1)

      Jak co? Osiedle Zajezdnia 2

      • 11 1

      • Albo Zajezdniove Love

        • 8 0

    • Kolego , na terenie Bazy Hallera są nawet znaki geodetów

      • 10 1

    • Lisek to jeden z najbardziej zaufanych ludzi Adamowicza

      • 6 0

    • Jak co? Apartamenty pod wynajem

      • 5 0

    • No i dobrze, bo właściciel płaci podatki na spełnienie Twoich żądań

      • 1 2

    • Kopulatoria.

      • 1 0

  • Jedna baza autobusowa na tak duże miasto to jest jakaś parodia zarządzania miastem!!! (4)

    Potrzebne są co najmniej dwie bazy autobusowe, jedna na południu a druga gdzieś przy trasie Sucharskiego, albo zostawić tam gdzie jest tylko o połowę mniejszą. Ciekawe ile teraz autobusy tracą na czasu i paliwa na dojazdy trasowe i ile paliwa spalają przy tym? Ale co ja tam mogę wiedzieć, przecież są duże mądrzejsze głowy w "Mieście"!!

    • 105 9

    • Dokładnie

      Mam takie samo zdanie, ale trzy zajezdnie to nie byłby wcale przesyt. Zajezdnia Południe na linie typowo południowe (stan obecny) - 213, 295, 164 czy 155, Wrzeszcz na Hallera okrojona - to co zaczyna we Wrzeszczu PKP i Śródmieście - przy trasie Sucharskiego - te, które obecnie zaczynają/kończą na Jana z Kolna czy Muzeum II WŚ. Rozwiązanie o tyle dobre, że nie trzebaby stać w korkach dojeżdżając na przystanki początkowe przez całe miasto.

      • 12 2

    • Nie wytlumaczysz tego tym durniom od zarzadzania miastem od 23 lat.

      • 10 1

    • Dolny Taras, Górny Taras

      Ogólnie ze względu na takie nie inne ukształtowanie terenu GD, wszelka infrastruktura powinna być podwójna: na Dolny i na Górny Taras.
      Ciepłownia przydałaby się na Południu też i mała elektrownia

      • 0 0

    • kiedyś były 2 bazy jedna na halera a 2 na kokoszkach egzaminu to nie zdało

      • 0 0

  • Przygotowanie zamówienia - pół roku? XDD

    W takim tempie to i za 10 lat nic tam nie stanie, zwłaszcza jak budową i liczeniem kwot na przetargi zajmie się nasza cudowna (zawsze punktualna) jednostka rozbudowy Gdańska :)

    • 11 6

  • (2)

    Zajezdnia miała być pierwotnie na ogródkach działkowych przy Adamowicza. Patron ulicy jak żył obawiał się jednak protestów "działkowców", a właściwie stałych mieszkańców i wpadł na pomysł, aby odkupić teren po absurdalnych kwotach od prywatnego podmiotu. I w ten oto sposób powstanie zajezdnia w miejscu, gdzie nigdy nie była planowana. Miało tam natomiast powstać ogromne centrum handlowe - są jeszcze wizki w internecie.

    • 24 3

    • Jakby powstało centrum handlowe tez byście protestowali

      • 2 0

    • Ta lokalizacja przy Warszawskiej

      Jest lepsza. To będzie punkt, do rozwoju na południe Południa ;)

      • 0 0

  • już raz to przerabialiśmy (1)

    sprzedali teren pod petla autobusowa Wałowa a po roku kupili i wybudowali nową obok, coś tu śmierdzi, ale zarząd po wodzą pana z nieruchomości który po konsultacjach z mieszkańcami odnosnie śmieci wprowadził opłate od metra , a mieszkańcy chcieli od wody ,wszystkiego można sie spodziewać , to kłamczuch i powinien mieć zarzuty, ale myśle że w końcu do tego dojdzie, czytajcie szybko bo zaraz zniknie jak to na trojmiasto , nieprzychylne dla władz komentarze, znikają .

    • 32 3

    • Nic ci nie dadzą wiadukty nad havla przeniosą korki do najbliższych świateł czyli pod forum gdansk i centrum będzie jednym wielkim korkiem dlatego odeszli od budowy tych wiaduktów które nic nie dadzą A będą kosztowne , światła regulują fale ruchu samochodów by nie spiętrzały się w jednym miejscu

      • 3 0

  • Dzień dobry,
    Porą, abym ja Ryszard wypowiedział się merytorycznie na ten temat. Jest to tylko moje zdanie i nie trzeba się z tym zgadzać. Moje spostrzeżenia są poparte obserwacją.
    Zaczynamy !
    -Moim zdaniem czas zajezdni autobusowej na Hallera dobiegł końca, ponieważ jest to bardzo atrakcyjny termin do jak, że znanej nam deweloperki. Teren ten może przydać się ludziom,
    -teren przy Warszawakiej to dobra lokalizacja na postój autobusów i tramwajów, ale tylko na papierze, dlaczego ? Ponieważ ulica Warszawska i Jabloniowa są zakorkowane notorycznie. Rozprowadzenie autobusów będzie kłopotliwe dla mieszkańców jak i kierowców. Zajezdnia nie ma szans powodzenia beż budowy Nowej Jabloniowej i jezdni wzdłuż Nowej Warszawskiej. Mniej ważne, ale pomocne w tej sprawie były by wiadukty na skrzyżowaniu Havla -AK .
    Dodatkowo dodam, że węzeł Jabłoniowa będzie ogromnie przeciążony.

    • 29 5

  • Pod względem korków Gdańsk, a w szczególności południe Gdańska osiągnęło poziom dna, pętla będzie (9)

    gwoździem do trumny. Dlaczego mamy tracić czas w korkach? nasza prezydent w ogóle nie kontaktuje z rzeczywistością miasta tylko biega po paradach równości i planuje nowe przejścia dla pieszych.. na grunwaldzkiej ..

    • 139 40

    • (2)

      Korki robią osoby jeżdżące w samochodach, więc do nich miej pretensje i pytaj dlaczego nie chcą rezygnować z jeżdżenia w pojedynkę swoimi samochodami. Jak dostaniesz odpowiedź, możesz opracować nową koncepcję ruchu osobowego w mieście

      • 21 27

      • Dlaczego nie autobusami? Pomyśl człowieku.

        Ja kiedys byłem bez autka i przerabiałem temat autobusów - 2 razy dłużej się jedzie, wliczając czekanie na przyjazd autobusu. Oczywiście wszystkie, no dobra większość, miejsc zajęte przez dzieciaki operajuące na telefonach.
        Do tego dochodzą sytuacje, kiedy trzeba mieć 2, 3 przesiadki, nie wspominając o tym, że niektórzy mają pracę w Gdyni lub Sopocie.
        To, że niektórzy są sami w samochodzie, nie oznacza, że np: nie zostawili dzieci w przedszkolu lub szkole. Ja tak przez kilkanaście lat dowoziłem swoje dzieci i faktycznie do pracy dojeżdżałem sam. A że najpierw jechałem do Pruszcza, do teściowej, nie miałem wypisanego na aucie.
        I na koniec, najwazniejsze. Niech w tej okolicy Panna Dulkiewicz w końcu zaproponuje parking dla chcących zostawić samochód przy np: przystanku tramwaju/zajezdni przy Warszawskiej. Ale nie taki na 20 samochodów, tylko na 200, może 300. Oczywiście darmowy. ja wiem, że nie jest to możliwe, bo to dość duży teren (deweloperzy chętnie zapłacą za ten teren, a wiemy, kto rządzi w 3mieście) i trzeba trochę w niego zainwestować. Ale łatwiej biadolić, dlaczego ludzie z górnego tarasu czy Kaszub ładują się do pracy w centrum, niż zaproponować sensowne rozwiązanie. Nie takie jak przy Łostowickiej, gdzie zbudowano (?) parking pomiędzy jezdniami Armii Krajowej. Miejsca na 20 samochodów, a do tego trzeba przejść przez kilka ulic (a propos - dlaczego tylko na tyle samochdoów, a nie powiększyć go 2 lub 3 razy bardziej?)

        • 26 6

      • To tak jakby mówić że za miejsca wykluczone komunikacyjnie odpowiadają rowerzyści bo robi się dla nich ścieżki rowerowe kosztem linii kolejowych. Jak możesz to zapytaj się mieszkańców czy by skorzystali z pociągu gdyby jeździł. Jak dostaniesz odpowiedź zrozumiesz skąd tyle aut w mieście.

        • 6 2

    • Tez mam dość Dulkiewicz. Ona nic nie robi dla miasta, nie jest gospodarzem miasta

      I tez nie ciebie pisu

      • 28 14

    • O jakiej pętli piszesz?

      Artykuł jest o zajezdni.

      • 10 1

    • Nie przesadzaj. Korków jeszcze nie widziałeś (3)

      jedz do moskwy i zoabcz jak korki na ich 12 pasach wyglądają

      • 11 4

      • Porównujesz Gdańsk z Moskwą?

        To tak jak Bielawski kiedyś porównywał centrum. w Śródmieściu z Wieżą Eiffla. Ładnie oderwani jesteście.

        • 8 1

      • Moskwa z obwodem to ponad 20 mln ludzi (1)

        • 3 0

        • no i powierzchnia też jest 20 tyle co 3miasto

          więc na jedno wychodzi

          • 1 1

  • Już widzę jak kierowcy będą jeździć na te Pierdziszewo.

    • 18 4

  • Gdzie jest nowa świętokrzyska (4)

    Buduje się mosty, zajezdnie, planuje się nowe trasy kolei podmiejskiej a Nowa Świętokrzyska - cisza. Gdańsk Południe niedługo zakorkuje się całkowicie, ul. Niepołomicka tak rozjeżdżona, że strach nią jeździć. Tak trzymać

    • 35 6

    • O nową Świętokrzyską pytaj sołtysa Kolbud. (2)

      • 5 3

      • X D

        • 0 0

      • a tobie jak się mieszka w zaszczurzonej klatce po babce?

        a może nie, przepraszam, tyś ten nowobogacki z kredytem za klitkę na Wałowej :D:D:D

        • 1 0

    • qqqqq

      no właśnie zaczyna się I etap Nowej Świętokrzyskiej, od Havla do Kampinoskiej.

      • 0 0

  • CBA jak najszybciej do ZKM (3)

    ZKM to spółka z o.o. 51 % miasto 49 ......Lisicki i kumple. Sprzedadali już działkę 7 ha na Hallera za min 150 mln zł. 49 % do kieszeni. A miasto ma wybudować za nasze nowa zajezdnię. Ludzie to przekręt 100 lecia.

    • 41 5

    • Nie ma w Gdansku ZKM od lat

      • 4 4

    • Nie ma czegoś takiego jak ZKM w Gdańsku. Jest ZTM i GAIT

      • 1 1

    • Jak pusto trzeba mieć w głowie żeby pisać takie brednie

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane