• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok do budowy nowej zajezdni na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
29 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt. Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Gdańscy radni dali zielone światło dla budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. WarszawskiejMapka. Na majowej sesji przyjęto plan zagospodarowania przestrzennego, który był niezbędny do tego, by inwestycja zapowiadana od dawna, mogła wystartować. Do użytku może być oddana w 2026 r.



Okolica, w której mieszkasz mocno się rozbudowuje?

Uchwalony na czwartkowej sesji plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej", umożliwia wykorzystanie tego terenu do budowy nowej zajezdni dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Plan obejmuje teren pomiędzy al. Armii KrajowejMapka a Warszawską.

To tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras Gdańska.

Na części tego terenu plan dopuszcza się powstanie budynków mieszkalnych oraz usługowych.

Plan budowy hipermarketu przy Nowej Warszawskiej



- Uchwalenie tego planu to pierwszy krok do budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej w południowych dzielnicach Gdańska - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

Działka kupiona przez GAiT za blisko 18 mln zł, stara zajezdnia na sprzedaż



Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi".

Innymi słowy: na terenie obecnej zajezdni przy al. Hallera powstanie osiedle mieszkaniowe.

Jak zabudować teren zajezdni przy al. Hallera?



Nowa zajezdnia może być gotowa w 2026 r.



Wstępną koncepcję nowej zajezdni przy ul. Warszawskiej zaprezentowano już dwa lata temu.

Prace przy jej budowie nie mogły ruszyć, bo nie było uchwalonego planu zagospodarowania, który przyjęto dopiero teraz.

Nie oznacza to jednak, że budowa już teraz się rozpocznie. Terminu rozpoczęcia prac, ani kosztów inwestycji jeszcze nie ma, bo kolejnym krokiem po uchwaleniu planu jest opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. A następnie uzyskanie pozwolenia na budowę i przetarg na realizację.

- Koszt inwestycji będzie znany po opracowaniu projektu budowlanego i wykonawczego w obszarze wszystkich branż - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT. - Będziemy starać się o pozyskanie środków unijnych na jej realizację.
Szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Oznacza to, że o ile nie będzie opóźnień, nowa zajezdnia na południu może być gotowa dopiero w 2026 roku.

Miejsca

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można

    Aha, czyli prawda, że od dawna kupiec deweloperski czeka na tą działkę na Hallera, by pobudować "coś dla ludzi", czyli bloki, bloki, bloki

    • 10 0

  • A nie handel samoochodami albo poszerzenie drogi dla kierowców?

    Niemożliwe. Przecież kierowcy chcą więcej i więcej.

    • 1 2

  • Coś dla ludzi

    Dobre atrakcyjna działka blisko morza można zrobić coś dla ludzi rewelacja nowe bloki No waktycznie mało ich w gdańsku trzeba każde wolne miejsce na nie przeznaczyć rewelacja

    • 5 1

  • Gduńsk

    1. opchnąć tereny 10 km od centrum w szczerym polu na którym niedawno pasły się krowy, były wiochy do których dojeżdżały tylko PKS-y
    2. pozwolić na odrolnienie i zabudowę przez patodeweloperkę, która ma w poważaniu infrastrukturę i problemy z dojazdem, ważne żeby zbudować więcej za mniej (a czy w pobliżu jest wysypisko, lotnisko czy tylko jedna lokalna droga dojazdowa to nie ma znaczenia)
    3. na koszt wszystkich bulących haracz w podatkach budować infrastrukturę wodno-kanalizacyjną i elektryczną ku uciesze dewelopera (ale to że pozostałe sieci dostają po 4literach bo są niedoinwestowane od PRL to co tam...tam gdzieś podmyje, tam gdzieś coś spali, tam gdzieś oczyszczalnia siądzie albo będzie trzeba dowalić nowe przepompowanie za kilka baniek warte więcej niż te osiedla w polu....
    4. potem przez x lat planować drogi dojazdowe, bo przy planowaniu rozbudowy osiołki z miasta nie zaplanowały w wielu miejscach rezerw terenowych, a te które były na to przeznaczone zabudowano

    • 7 0

  • Swietny Plan

    Spowolnijmy autobusy jadace na wlaczenie na popoludniowg Dodatek dodatkowymi korkami na Warszawskiej, kartuskiej i Morenie. Brawo Gait, brawo Gdansk. Obecna zajezdnia autobusowa kluje w d wlodarzy bo jest to drogi i atrakcyjny teren. Nie wazne, ze ludzie do pracy na Autobusach beda cisneli sie w korkach, jeszcze wiecej korkow, jeszcze wiekszy syf w tym miescje...

    • 7 0

  • aleś ty głupi

    • 0 0

  • Zalecenie

    W związku z rozwojem transportu autobusowego na terenie największych polskich miast, warto zastanowić się nad przekwalifikowaniem się i zostaniem kierowcą autobusu miejskiego. W Warszawie są doskonałe ku temu możliwości. Przewoźnik regionalny Arriva oferuje tam bowiem darmowe kursy na prawo jazdy kat. D.

    • 0 0

  • trasy rano zaczyna się z mieszkania do pracy/ szkoły więc z Gdanska Południe do Centrum do Wrzeszcza do Oliwy...

    wieczorem też jest "zjazd do domu" czyli wielu na Południe Gdańska, więc Warszawska ma sens!

    • 0 2

  • czyli co? robyg juz moze starą kupić?

    nic w przyrodzie nie ginie

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane