• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok do budowy nowej zajezdni na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
29 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt. Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Gdańscy radni dali zielone światło dla budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. WarszawskiejMapka. Na majowej sesji przyjęto plan zagospodarowania przestrzennego, który był niezbędny do tego, by inwestycja zapowiadana od dawna, mogła wystartować. Do użytku może być oddana w 2026 r.



Okolica, w której mieszkasz mocno się rozbudowuje?

Uchwalony na czwartkowej sesji plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej", umożliwia wykorzystanie tego terenu do budowy nowej zajezdni dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Plan obejmuje teren pomiędzy al. Armii KrajowejMapka a Warszawską.

To tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras Gdańska.

Na części tego terenu plan dopuszcza się powstanie budynków mieszkalnych oraz usługowych.

Plan budowy hipermarketu przy Nowej Warszawskiej



- Uchwalenie tego planu to pierwszy krok do budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej w południowych dzielnicach Gdańska - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

Działka kupiona przez GAiT za blisko 18 mln zł, stara zajezdnia na sprzedaż



Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi".

Innymi słowy: na terenie obecnej zajezdni przy al. Hallera powstanie osiedle mieszkaniowe.

Jak zabudować teren zajezdni przy al. Hallera?



Nowa zajezdnia może być gotowa w 2026 r.



Wstępną koncepcję nowej zajezdni przy ul. Warszawskiej zaprezentowano już dwa lata temu.

Prace przy jej budowie nie mogły ruszyć, bo nie było uchwalonego planu zagospodarowania, który przyjęto dopiero teraz.

Nie oznacza to jednak, że budowa już teraz się rozpocznie. Terminu rozpoczęcia prac, ani kosztów inwestycji jeszcze nie ma, bo kolejnym krokiem po uchwaleniu planu jest opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. A następnie uzyskanie pozwolenia na budowę i przetarg na realizację.

- Koszt inwestycji będzie znany po opracowaniu projektu budowlanego i wykonawczego w obszarze wszystkich branż - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT. - Będziemy starać się o pozyskanie środków unijnych na jej realizację.
Szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Oznacza to, że o ile nie będzie opóźnień, nowa zajezdnia na południu może być gotowa dopiero w 2026 roku.

Miejsca

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • a co to jakieś wybory niedługo

    Chyba jakieś wybory się zbliżają

    • 12 4

  • To sie nie uda. Najtansza oferta na dokumentacje bedzie wyzsza o 300% od zakladanej

    • 13 1

  • Budujcie

    To realny koszt najtańszego biletu wzrośnie do 30 zł. Zamiast obecnych 15

    • 16 4

  • opinia

    Lisicki pewnie cos przytulił za cos dla ludzi

    • 18 3

  • Pytanie (2)

    kto na tych portalu boi się niewygodnej prawdy czyli takiej by dla Gdańska zrobić coś czego od lat nie mogą doczekać się mieszkańcy czyli Chwaszczyna zrobić dodatkowy autobus z Kaczych Buków do ronda w Chwaszynie i z powrotem to by rozładowało tą sytuację która jest od lat tam i dawno była przed budową Trasy Kaszubskiej do dzieła radni pokażcie że coś umiecie zrobić dobrze i szybko bez czekania latami na efekty. Autobus który tam jeździ czyli nr 171 to jest dobry temat
    na artykuły grozy to autobus widmo . A my mieszkańcy nie chcemy być nazywani głęboka wsią bez komunikacji tej normalnej.

    • 5 6

    • Zapytaj burmistrza Zukowa. On odpowiada za komunikację w Chwaszczynie, Zapłaci to będzie.

      • 6 0

    • Ale jesteście

      • 0 1

  • To COŚ dla ludzi, to kolejne betonowe kloce z "apartamentami" na wynajem. (1)

    • 28 2

    • Ci co minusują chyba myślą, że tam powstanie park i jeziorko :))))

      • 3 0

  • Polaki Narzekaki

    Ludzie co z wami co by nie napisali to źle... narzekania, hejty, wszystko wam nie pasuje wszystko źle... pierdzielę trochę optymizmu trochę wiary trochę dobrego humoru ... Wybudują to wybudują nie wybudują to nie... naprawdę nie macie nic w życiu do roboty tylko narzekać???? Jak czytam te komentarze to krew mnie zalewa jak można być takim pesymistą... dlatego w naszym kraju tak mamy jak mamy tu nikomu nic nie pasuje a gdzie 2 Polaków tam 3 zdania i wszystkie negatywne Narodzie opamiętaj się...

    • 10 27

  • Czyli nowa baza to kukułcze jajo dla tamtych dzielnic

    • 12 4

  • Zdiz kupuje parę elektrycznych aut, że niby taka ekologia (2)

    a tutaj setki autobusów będą jeżdzić dodatkowe setki km do pętli na samym skraju miasta. Ekologia...

    • 22 3

    • Odwrotnie (1)

      Dziś ruszają z hallera na pusto przez całe miasto by ruszyć z kowal, mackowego czy ujesciska. Teraz będą miały bliżej, więc mnie kursów na pusto

      • 5 3

      • Za to dalej na dolny taras, na którym masz o wiele więcej linii i połączeń.

        I nadal będą jeździć na pusto. I nie. To nie jest kwestia, że rozpoczynają o 4-5 rano. Są także autobusy dokładkowe w czasie szczytów komunikacyjnych. Zwróć uwagę na rozkłady. Np. Rano 4 autobusy na godzinę, potem w okolicach południa 2, a następnie w popołudniowym szczycie znowu 4-5. Te dodatkowe kursy nie biorą się z powietrza.

        • 0 0

  • W przyszłości jak GAiT kupi elektryki np 30 sztuk to jak je wszystkie podłączy w nocy to na Południu lodówki rozłączy i prądu nie będzie...

    • 22 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane