• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok do budowy nowej zajezdni na południu Gdańska

Ewelina Oleksy
29 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt. Tak może wyglądać nowa zajezdnia w rejonie ul. Warszawskiej. To na razie tylko koncepcja, ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Gdańscy radni dali zielone światło dla budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. WarszawskiejMapka. Na majowej sesji przyjęto plan zagospodarowania przestrzennego, który był niezbędny do tego, by inwestycja zapowiadana od dawna, mogła wystartować. Do użytku może być oddana w 2026 r.



Okolica, w której mieszkasz mocno się rozbudowuje?

Uchwalony na czwartkowej sesji plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ul. Warszawskiej", umożliwia wykorzystanie tego terenu do budowy nowej zajezdni dla pojazdów komunikacji miejskiej.

Plan obejmuje teren pomiędzy al. Armii KrajowejMapka a Warszawską.

To tu stacjonować będą na co dzień tramwaje obsługujące tzw. górny taras Gdańska.

Na części tego terenu plan dopuszcza się powstanie budynków mieszkalnych oraz usługowych.

Plan budowy hipermarketu przy Nowej Warszawskiej



- Uchwalenie tego planu to pierwszy krok do budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej w południowych dzielnicach Gdańska - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

Działka kupiona przez GAiT za blisko 18 mln zł, stara zajezdnia na sprzedaż



Nowa zajezdnia dla autobusów i tramwajów powstanie na działce kupionej przez spółkę Gdańskie Autobusy i Tramwaje za blisko 18 mln zł. Po jej wybudowaniu zlikwidowana zostanie baza dla autobusów przy al. Hallera, bo jak tłumaczył już w 2017 roku Maciej Lisicki, prezes GAiT: "nie ma sensu utrzymywać zajezdni blisko atrakcyjnego terenu pasa nadmorskiego, który można przeznaczyć na coś dla ludzi".

Innymi słowy: na terenie obecnej zajezdni przy al. Hallera powstanie osiedle mieszkaniowe.

Jak zabudować teren zajezdni przy al. Hallera?



Nowa zajezdnia może być gotowa w 2026 r.



Wstępną koncepcję nowej zajezdni przy ul. Warszawskiej zaprezentowano już dwa lata temu.

Prace przy jej budowie nie mogły ruszyć, bo nie było uchwalonego planu zagospodarowania, który przyjęto dopiero teraz.

Nie oznacza to jednak, że budowa już teraz się rozpocznie. Terminu rozpoczęcia prac, ani kosztów inwestycji jeszcze nie ma, bo kolejnym krokiem po uchwaleniu planu jest opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego. A następnie uzyskanie pozwolenia na budowę i przetarg na realizację.

- Koszt inwestycji będzie znany po opracowaniu projektu budowlanego i wykonawczego w obszarze wszystkich branż - informuje Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT. - Będziemy starać się o pozyskanie środków unijnych na jej realizację.
Szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu - ok. 1,5 roku, budowy - ok. 1,5 roku. Oznacza to, że o ile nie będzie opóźnień, nowa zajezdnia na południu może być gotowa dopiero w 2026 roku.

Miejsca

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • Jedyne o co tu chodzi to deal z deweloperem na zajezdni Hallera

    Gdańsk to chyba jedyne duże miasto, które ma tylko jedną zajezdnię autobusową. I jak przeflancują zajezdnię na Gdańsk Południe, to pomyślcie ile kilometrów "na pusto" będą robiły autobusy, by dojechać na swoje trasy z Przymorza, Żabianki, Sopotu... No ale czego się nie robi dla różnych interesików...

    • 27 2

  • (1)

    A kiedy cokolwiek na prawdziwym południu czyli na Łostowicach? Po co nam zajeznia w miejscu skąd tramwaje jadą 40 minut do centrum?

    • 15 0

    • Prawdziwe poludnie to Lipce i sw Wojciech

      • 4 0

  • Tu jest Gdańsk więc powstanie wielki biurowiec z sauną , salami konferencyjnymi i galerią obrazów oraz zdjęciem rydwanu

    dla dyspozytora zrobią biuro w kontenerze, obok dwa kibelki. Na klepisko nawiozą żwiru i trochę płyt betonowych - to będzie noclegownia autobusów, zrobią 4 tory odstawcze i tam będą stały tramwaje. Amen

    • 14 2

  • Taka baza powinna byc przy Trasie Sucharakiego. Latwy dojazd, brak korkow. A ci laduja zajezdnie w zakorkowane osiedla

    • 14 2

  • Zapytajcie od kogo działka kupiona :)

    • 15 0

  • Chrobrego, Leszczyńskich

    Już są niewydolne w godzinach szczytu. Ludzie ładują się już osiedlowymi skrótami i powstańców wielkopolskich z płyt. O korkach na czarnym dworze i płażynskiego nie wspomnę bo i letnica - pekińska dzielnica. Zgode na wielkie osiedla dadzą, kasę zgarną. A reszta ich nie obchodzi, niech się tłuszcza na rowery i tramwaje przerzuci. Światła na skrzyżowaniu grunwaldzkiej z hallera żeby zrobić dobrze słoików z pierwszej zajezdni Wrzeszcz pol roku do użytku oddawali.

    • 12 0

  • Żenada (7)

    Od dawna wiadomo, że adamowicz w centralnej części tego terenu miał działkę i bez tego GAIT nic nie mógł zrobić. Od dawna wiadomo że teren po zajezdni autobusowej już dawno kupił robyg ale musi czekać aż żona po budyniu zwolni za opłatą teren. Wyrok był nie po myśli więc żeby problemów sobie nie robić po cichaczu przepisała teren. Ludzie otwórzcie oczy.

    • 133 57

    • Ja jestem ciekawy ile Górski zabulił za koncept Parku Południowego (3)

      Miasto blokowało wszystkie projekty na Budżet Obywatelski w tym rejonie (między Ujeściskiem a Lawendowymi). No a teraz nagła zmiana frontu i przez środek tego planowanego parku przechodzą działki Górskiego, które dostał od Adamowicza za przekazanie miastu dwóch czy trzech bloków pod mieszkania komunalne ;)

      Teraz te mieszkania pójdą tam pewnie po 10 tys. za metr.

      • 24 8

      • Jak nie wiesz o co chodzi to na pewno chodzi o pieniądze. Kto komu i ile dał pod stołem to zupełnie inna opowieść.

        • 13 6

      • jakies konkrety,bo to juz glosil gwiazda na przmorskim rynku!!

        • 7 5

      • Niestety, ale Górski ma mocne plecy w GDN. Na południu robi, co chce.

        • 13 1

    • Tak się dzieje zawsze i wszędzie na styku polityki, biznesu, wpływów silnych ludzi, kościołów, władzy. Żadne prawo tego nie zmieni.

      • 10 2

    • Qvo Vadis Ujeścisko (1)

      a jeszcze kilka lat temu z inicjatywy Moja Orunia z funduszy unijnych robiono ludziom wodę z mózgu że w tym miejscu ma powstać centrum usługowe z centralny miejscem aktywności mieszkańców w dzielnicy . Projekt zrobiono , kasa wydano a teraz będzie zajezdnia. Moja Orunia dostałą kasę to może lepszy portal będzie

      • 10 1

      • To nie należy do Oruni. To jest Gdańsk Południe. Ta strona podchodzi pod dzielnice Chełm ,osiedle Ujeścisko.

        • 3 0

  • Już widzę radość kierowców i motorniczych

    Cały dzień w korkach, to jeszcze muszą dojechać i wrócić z tego wygwizdowa, nazywanego, z dziwnego powodu, Gdańskiem.

    • 7 1

  • (3)

    Przy takich cenach biletow nie inwestowalabym w zajezdnie dla tm. Ludzie beda w domach siedziec bo nie bedzie ich stac na dojazd gdziekolwiek. Zardzewieja wam te autobusy na wlasne zyczenie

    • 5 1

    • (2)

      Bilet miesięczny drożeje o 10zł. To naprawdę tak dużo 109 zł na miesiąc? Ile wydajesz na paliwo i utrzymanie samochodu?

      • 1 1

      • Nie każdy potrzebuje miesięcznego. (1)

        A wydawać, tylko po to, żeby go mieć jest bezsensem.

        • 0 0

        • To tym bardziej, jeśli korzystasz z komunikacji tylko od czasu do czasu to mniej niż 5 zł za przejazd to tak bardzo dużo?

          • 0 0

  • zajechane

    czyli czemu tylko urzędnicy o tym nie wiedzą;, że korki i autobusy nie wyjadą? Nie wyjadą, to nie wyjadą, nie o to tu chodzi, mieszkańcy he, he po co mieszkają tak daleko jak chcą do centrum ? : działka na Hallera dla kolegów developerów .. na tym. każdy z nich zarobi

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane