• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto odpowiada za korek na Chwaszczyńskiej?

Patryk Szczerba
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami. Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami.

Od czterech dni kierowcy jadący rano ulicą Chwaszczyńską w kierunku centrum Gdyni zmagają się z potężnymi korkami. Ich zdaniem zator związany jest z przeprogramowaniem świateł. Wśród urzędników próżno jednak szukać odpowiedzi, dlaczego ulica jest zablokowana.



Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin. Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin.

Jak jeździ ci się po Gdyni w stosunku do zeszłego roku?

Gehenna kierowców trwa od wtorkowego poranka. Przygotowywane przez nas codzienne raporty drogowe nie pozostawiają wątpliwości: na górnym odcinku ul. Chwaszczyńskiej jeździ się źle. Choć było tam zawsze tłoczno, tak źle jak teraz nie było jeszcze nigdy. Każdego ranka ulica jest zatkana. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulec poprawie. Kłopoty zaczynają się na zjazdach z obwodnicy Trójmiasta i na skrzyżowaniu z ul. Nowowiczlińską.

- Samochody stoją, bo nawet jak zapala się zielone światło, to stoi ruch za skrzyżowaniem z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni. Na skrzyżowaniu 100 metrów dalej zobacz na mapie Gdyni świeci się czerwone dla tego kierunku. Jak się ktoś wepchnie na skrzyżowanie, to zatarasuje kierunek poprzeczny, ale jak się nie wepchnie, to nigdy nie ruszy, bo stojąc przed skrzyżowaniem pojazdy z kierunku poprzecznego zastawią mu cały przejazd - alarmuje pan Jakub, jeden z naszych czytelników.

Zator na skrzyżowaniach ma swoje odzwierciedlenie w jeździe na dalszym odcinku. Przejazd do ul. Sopockiej w normalnych warunkach trwa kilka minut. Obecnie zajmuje kierowcom nawet pół godziny.

Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznają, że na górnym odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. Sopockiej do Chwaszczyńskiej sygnalizacja w najbliższych dniach będzie koordynowana na nowo w związku z Tristarem. Montowane są m.in. słupy z sygnalizacją.

- Wszystko jednak pozostaje na razie bez wpływu na sygnalizację świetlną. Tristar steruje ruchem na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej. W kolejnych dniach chcemy podpiąć sygnalizację świetlną na kolejnych skrzyżowaniach aż do ul. Nowowiczlińskiej. Sprawdzaliśmy to miejsce i wszystko było w porządku - podkreśla Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacją na zjazdach z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni zawiaduje z kolei gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie udało się nam ustalić, czy następowały zmiany programu, jego przedstawiciele zapewniają natomiast, że żadnej awarii w tym miejscu nie odnotowano.

Ruch ma się w pełni unormować, gdy zacznie działać Tristar. Na razie do systemu zostały wpięte skrzyżowania w ciągu ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdańska, ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska, Węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdańskaal. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. W ostatnich dniach system pilotażowo działa także na odcinku ul. Morskiej do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni oraz na skrzyżowaniach ul. Morskiej z ulicami Kartuską zobacz na mapie GdyniChylońską zobacz na mapie Gdyni.

W całym Trójmieście do Tristara podpiętych będzie ponad 140 skrzyżowań. Dzięki danym zbieranym poprzez zainstalowane na nich pętle indukcyjne i stacje pomiarowe, jazda po Trójmieście ma być łatwiejsza. W Gdyni docelowo ma on sterować ruchem na 60 skrzyżowaniach, z czego na razie podpiętych jest tylko kilkanaście. Cały system ma być gotowy w połowie 2014 roku.

Miejsca

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • W Gdyni osoby odpowiedzialne za sygnalizację świetlną to d*** wołowe.

    Potrafią tylko wszystko zepsuć.

    • 7 4

  • Doktor

    Doktor J. Oskarbski z Politechniki - i wszystko jasne

    • 6 2

  • władek (1)

    A na Władysława IV z 10 Lutego na lewoskręcie dzięki Tristarowi tworzą się zatory, jakich nigdy wcześniej nie było. Bywa, że korek ciągnie się aż do Żwirki i Wigury.

    • 7 1

    • na bank jakis specjalista z politechniki gdanskiej, jest za to odpowiedzialny.

      • 1 1

  • (2)

    Jeżeli to prawda że Tristar już działa na Morskiej do u. Grabowo oraz Śląska i Węzeł Wzgórze,to od razu mogę śmiało powiedzieć WIEDZIAŁEM ŻE TRISTAR TO KASA WYRZUCONA W BŁOTO,jeśli tak ma wyglądać sterowanie ruchem na Węźle Wzgórze,gdzie jadący ul. Piłsudskiego do Śląskiej skutecznie blokują wjazd na skrzyżowanie z ul.Władysława IV bo po ruszeniu spod UM stają na czerwonym świetle przed Śląską,gdzie u.Morska do skrzyżowania właśnie z ul. Grabowo w stronę Rumi po godz.15 to jeden wielki zator,to ja dziękuję za takier sterowanie. Panowie urzędasy,system to nie wszystko,trzeba jeszcze trochę wyobraźni i pomyślunku,by coś wykonać porządnie.

    • 14 2

    • no właśnie kiedyś nie było tego syfu na Morskiej.Był jakieś 5-6 lat temu ale ostatnio jakoś dawało radę teraz jeden korek od dworca do Grabówka poodwracali durnie kolejność lewoskrętów przy Warszawskiej lewoskręt rusza razem z potokiem aut jadących do Rumi a przy szkole morskiej jest na odwrót tzn lewoskręt na Grabowo zapala się tuż przed końcem zielonego w stronę Rumi i to kilkusekundowe opóźnienie powoduje korki.Po prostu przy szkole morskiej nowy strumień pojazdów napotyka na auta które nie zdążyły wcześniej pojechać dalej bo zatrzymały je światła i korek się wydłuża wydłuża wydłuża.Podobno ten system miał ułatwiać ruch pojazdom komunikacji miejskiej efekt jest taki że wszystko jedzie do Cisowej spóźnione 10 czy 15 minut

      • 1 2

    • to samo jest rano i sie k*rwa zastanawialem z jakiego powodu?
      zator powstaje od estakady do grabowo. mimo ze stojac za estakada, widze zielone swiatlo przy kalksztajnow i mireckiego to stoje.
      trzeba sprawdzic czy ten caly tristar to nie jest zaklad pracy chronionej i nie siedza tam jakies niedorozwoje.

      • 0 0

  • Macie swój Tristar. (1)

    A jak pisałem, że powstaje on TYLKO dla 100 nowych fotoradarów i odcinkowego pomiaru prędkości, to dostałem stado minusów.

    • 11 3

    • o jakich radarach piszecie ? czy tistar będzie jednocześnie systemem radarowym ?

      • 0 0

  • Estakada

    podobnie jest na estakadzie Kwiatkowskiego, po południu są znacznie większe korki niż wcześniej, ciężko wjechać na ul. Unruga :( zjazdy są zapchane, gorzej się jeździ po Gdyni od jakiegoś czasu,

    • 4 0

  • no a nic nie stoi ile kasy z tych 120 banie wywalonych na Gów.o dający "Tristar" poszło na 'prowizje dla decydentów ...

    czy ktoś to sprawdzał i kontrolował ?...

    • 5 2

  • Eee tam w d*p.e z korkami !- szkoła filmowa będzie wGdyni ,to sie liczy ! no i V kadencja !

    • 9 0

  • W zeszłym tygodniu robili na Chwaszczyńskiej badania natężenia ruchu, a i tak we wtorek był korek w stronę Gdyni od Polifarbu jak nie dłuższy. Teraz jest już lepiej na tym odcinku, co nie zmienia faktu, że ktoś za to odpowiedzialny niezbyt dobrze zna się na swojej robocie.

    • 5 0

  • (1)

    to dr Oskarbski pracuje w urzędzię czy na Politechnice ? jak on to łączy

    • 4 1

    • Doktorantów i adiunktów posyła w zastępstwie na zajęcia, jak większość profesurów z polibudy.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane