• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto odpowiada za korek na Chwaszczyńskiej?

Patryk Szczerba
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami. Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami.

Od czterech dni kierowcy jadący rano ulicą Chwaszczyńską w kierunku centrum Gdyni zmagają się z potężnymi korkami. Ich zdaniem zator związany jest z przeprogramowaniem świateł. Wśród urzędników próżno jednak szukać odpowiedzi, dlaczego ulica jest zablokowana.



Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin. Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin.

Jak jeździ ci się po Gdyni w stosunku do zeszłego roku?

Gehenna kierowców trwa od wtorkowego poranka. Przygotowywane przez nas codzienne raporty drogowe nie pozostawiają wątpliwości: na górnym odcinku ul. Chwaszczyńskiej jeździ się źle. Choć było tam zawsze tłoczno, tak źle jak teraz nie było jeszcze nigdy. Każdego ranka ulica jest zatkana. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulec poprawie. Kłopoty zaczynają się na zjazdach z obwodnicy Trójmiasta i na skrzyżowaniu z ul. Nowowiczlińską.

- Samochody stoją, bo nawet jak zapala się zielone światło, to stoi ruch za skrzyżowaniem z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni. Na skrzyżowaniu 100 metrów dalej zobacz na mapie Gdyni świeci się czerwone dla tego kierunku. Jak się ktoś wepchnie na skrzyżowanie, to zatarasuje kierunek poprzeczny, ale jak się nie wepchnie, to nigdy nie ruszy, bo stojąc przed skrzyżowaniem pojazdy z kierunku poprzecznego zastawią mu cały przejazd - alarmuje pan Jakub, jeden z naszych czytelników.

Zator na skrzyżowaniach ma swoje odzwierciedlenie w jeździe na dalszym odcinku. Przejazd do ul. Sopockiej w normalnych warunkach trwa kilka minut. Obecnie zajmuje kierowcom nawet pół godziny.

Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznają, że na górnym odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. Sopockiej do Chwaszczyńskiej sygnalizacja w najbliższych dniach będzie koordynowana na nowo w związku z Tristarem. Montowane są m.in. słupy z sygnalizacją.

- Wszystko jednak pozostaje na razie bez wpływu na sygnalizację świetlną. Tristar steruje ruchem na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej. W kolejnych dniach chcemy podpiąć sygnalizację świetlną na kolejnych skrzyżowaniach aż do ul. Nowowiczlińskiej. Sprawdzaliśmy to miejsce i wszystko było w porządku - podkreśla Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacją na zjazdach z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni zawiaduje z kolei gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie udało się nam ustalić, czy następowały zmiany programu, jego przedstawiciele zapewniają natomiast, że żadnej awarii w tym miejscu nie odnotowano.

Ruch ma się w pełni unormować, gdy zacznie działać Tristar. Na razie do systemu zostały wpięte skrzyżowania w ciągu ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdańska, ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska, Węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdańskaal. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. W ostatnich dniach system pilotażowo działa także na odcinku ul. Morskiej do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni oraz na skrzyżowaniach ul. Morskiej z ulicami Kartuską zobacz na mapie GdyniChylońską zobacz na mapie Gdyni.

W całym Trójmieście do Tristara podpiętych będzie ponad 140 skrzyżowań. Dzięki danym zbieranym poprzez zainstalowane na nich pętle indukcyjne i stacje pomiarowe, jazda po Trójmieście ma być łatwiejsza. W Gdyni docelowo ma on sterować ruchem na 60 skrzyżowaniach, z czego na razie podpiętych jest tylko kilkanaście. Cały system ma być gotowy w połowie 2014 roku.

Miejsca

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • Grunwaldzka/Pomorska/Opacka (2)

    Zajmijcie się skrzyżowaniem w Gdańsku Grunwaldzka/Pomorska/Opacka po wymianie sygnalizatorów i dodaniu kolejnych tworzą się tam korki przy skrętach

    • 3 1

    • Ciekawe kto i za co dał minus wcześniej?

      Naprawdę dochodzę do wniosku,, że urzędnicy dodają oceny i komentarze. Mój przedpiśca napisał to co ja pisałem nie raz. Coraz więcej jest zmian, które blokują skorzyżowanie. Grunwaldzka/Pomorska, Kołobrzeska/Grunwaldzka, a kuriozum to Wita Stwosza/Bażyńskiego. Naprawdę jestem bardzo ciekaw, kto personalnie odpowiada za wysepki na Wita Stwosza i za programowanie świateł. W sumie to trzeba mieć talent, żeby tak zablokować ruch na skrzyżowaniu. Autor tego knota!!!

      • 2 1

    • ???

      • 0 0

  • a widzieliście ILE DODATKOWYCH ŚWIATEŁ POSTAWILI przy Fikakowie itp? (3)

    To dopiero będzie korek!
    współczuję mieszkającym na Dąbrowie.

    • 7 2

    • a minus to za co? nie widziałeś nowych świateł czy masz w d.. mieszkańców Dąbrowy?

      • 2 1

    • (1)

      Światła przy Fikakowie podobno mają zniknąć - byly włączone tylko w czasie remontu Gryfa Pom.

      • 3 0

      • na Myśliwskiej, w ślepej uliczce tuż przed przystankiem są bez sensu, a je postawili.

        i o te dodatkowe chodzi też

        • 0 1

  • oj tam! grunt, że "ustalone 10%" od kwoty przetargu wziął, kto miał wziąć w łapę

    a potem- olać. nowe wybory- nikt nie rozliczy

    • 3 0

  • jezdziłem i obserwowałem londynskie ulice (4)

    dlaczego w takiej gigantycznej aglomeracji jak Londyn ,gdzie wiekszośc ulic jest bardzo wąskich ,gdzie struktura ulic z braku mozliwości- jest od dziesiatek lat nie zmieniana ,nie ma prawie korków???

    • 4 1

    • moze dlatego bo godzina parkowania kosztuje 5 Funtów (1)

      • 3 1

      • 5phund??nie widzę związku-ulice sa pełne aut i wszystkie jakoś jadą..ruch jest bardzo płynny a kierowcy jada przepisowo ,np.kazdy jedzie od swiateł do swiateł tym samym tempem w polsce znajdzie sie zawsze jeden idiota-frustrat który zaburza kopozycje płynnosci ruchu na fotokomórkach szybka jazdą ,która nic nie usprawnia dla niego i dla innych

        • 2 1

    • i płaci się za wjazd do centrum miasta

      żeby uchwycić logikę trzeba pomyśleć, z czym ciężko u większości tu piszących...

      • 0 0

    • moze dlatego ze maja metro:)))

      • 0 0

  • Trzeba podziekować pseudoinstruktorom nauki jazdy! Na ulicach pojawia się olbrzymia ilość "świeżych" kierowców, których nikt nie uczył dynamicznej jazdy. Nikt nie uczy szybkiego i sprawnego ruszania spod świateł! Nie mówie o ruszaniu z piskiem opon, ale żólte światło służy do przygotowania się do jazdy, tj. np. wrzucenie pierwszego biegu... a u nas... zapala się żółte (panie kończą się malować, panowie golić, niektórzy kończą pisanie smsa) zapala się zielone (szukamy dźwigni zmiany biegów), lecą kolejne sekundy zielonego (świeżaki przypominają sobie kurs - "trochę gazu, lekko puszczam sprzęgło" hurra ruszyłem(am)!!)Przejeżdża pięć samochodów - zapala się żółte. Ci którym się spieszy lecą do "jasnoczerwonego"... I tym sposobem sygnalizacja świetlna blokuje wiele ulic w mieście...
    Zupełenie inną sprawą jest Tristar... krótko mówiąc GUANiany system za olbrzymie- nasze pieniądze. Ktoś z Gdyni w ciągu ostatniego pół roku trafił na tzw. "zieloną falę" ?? Zapewniam że NIKT!!

    • 10 2

  • Nauczmy się jeździć w kilka osób jednym autem! (2)

    Spójrzcie ile osób jedzie codziennie rano w korku samotnie... I po co to?

    • 5 8

    • wszystko fajnie jak się jeździ w to samo miejsce, na tę samą godzinę i o tej same godzinie wraca

      • 7 0

    • Ciekawe jak to zrobić, w sytuacji kiedy członkowie rodziny pracują w różnych oddalonych od siebie miejscach, na różne godziny, a współpracownicy mieszkają w różnych miejscach Trójmiasta. Mamy robić taksówki z prywatnych samochodów i jeździć w kółko, żeby każdego przywieźć i odwieźć?? Bez sensu.

      • 4 1

  • KORKI = KOSZMAR

    "Sygnalizacją na zjazdach z obwodnicy zawiaduje z kolei gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad". ZDiZ swoje, a GDDKiA swoje - to nigdy dobrze nie będzie
    bez korków swoją codzienną trasę pokonam w 25 minut, ostatnio jeżdżę 95 minut

    • 3 1

  • Co to za pierdoły???

    Że niby Tristar unormuje sytuację??? Dziękuję bardzo... Jeśli to unormowanie ma wyglądać tak jak na wskazanym w tekście Węźle Wzgórze to życzę powodzenia i gratuluję dobrego samopoczucia. Nie wiem oczywiście kiedy ten Węzeł został podpięty do Tristara, ale ostatnio pokonać to skrzyżowanie na mniej niż 4 zmiany świateł graniczy z cudem :-/ Był czas i to całkiem niedawno, że światła były tam zestrojone całkiem nieźle i jechało się przyzwoicie. A teraz??? Paranoja... Już kilka razy zauważyłem, że wbijając się od strony Urzędu Miasta w Drogę Gdyńską (w stronę Sopotu) kierowcy jak kołki stoją na czerwonym, podczas gdy od strony Gdyni nic nie jedzie (bo na wcześniejszym skrzyżowaniu mają też czerwone), a od strony Sopotu stoją 2 góra 3 auta też zresztą na czerwonym :-// A w tym czasie mogłoby pojechać ładnych kilka, kilkanaście aut. Jeśli Tristar tak ma upłynniać ruch to miej nas Panie w swojej opiece :-///

    • 5 0

  • Morska na odcinku Cisowa

    Od niedawna uruchomili sygnalizację na remontowanym odcinku Morskiej w Cisowie.
    Światła pewnie jeszcze nie wpięte do Tristara.
    Codziennie o 15:10 przejeżdżam i już wiem że na każdych światłach będę musiał się zatrzymać - tak to świetnie funkcjonuje.

    • 0 2

  • Ten cały tristar to przepłacona inwestycja

    W Trójmieście konieczna jest przebudowa skrzyżowań które umożliwią płynny ruch. Ogromna ilość skrzyżowań nie posiada pasów do krętu w lewo lub w prawo a często jeżeli juz są to mieszczą sie na nich 2-3 auta. Z tristarem szału nie będzie, podstawa to przebudowanie skrzyżowań a tristar to będzie tylko maszynka do łupienia kierowców - około 60 fotoradarów na skrzyżowaniach

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane