• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto odpowiada za korek na Chwaszczyńskiej?

Patryk Szczerba
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami. Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami.

Od czterech dni kierowcy jadący rano ulicą Chwaszczyńską w kierunku centrum Gdyni zmagają się z potężnymi korkami. Ich zdaniem zator związany jest z przeprogramowaniem świateł. Wśród urzędników próżno jednak szukać odpowiedzi, dlaczego ulica jest zablokowana.



Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin. Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin.

Jak jeździ ci się po Gdyni w stosunku do zeszłego roku?

Gehenna kierowców trwa od wtorkowego poranka. Przygotowywane przez nas codzienne raporty drogowe nie pozostawiają wątpliwości: na górnym odcinku ul. Chwaszczyńskiej jeździ się źle. Choć było tam zawsze tłoczno, tak źle jak teraz nie było jeszcze nigdy. Każdego ranka ulica jest zatkana. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulec poprawie. Kłopoty zaczynają się na zjazdach z obwodnicy Trójmiasta i na skrzyżowaniu z ul. Nowowiczlińską.

- Samochody stoją, bo nawet jak zapala się zielone światło, to stoi ruch za skrzyżowaniem z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni. Na skrzyżowaniu 100 metrów dalej zobacz na mapie Gdyni świeci się czerwone dla tego kierunku. Jak się ktoś wepchnie na skrzyżowanie, to zatarasuje kierunek poprzeczny, ale jak się nie wepchnie, to nigdy nie ruszy, bo stojąc przed skrzyżowaniem pojazdy z kierunku poprzecznego zastawią mu cały przejazd - alarmuje pan Jakub, jeden z naszych czytelników.

Zator na skrzyżowaniach ma swoje odzwierciedlenie w jeździe na dalszym odcinku. Przejazd do ul. Sopockiej w normalnych warunkach trwa kilka minut. Obecnie zajmuje kierowcom nawet pół godziny.

Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznają, że na górnym odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. Sopockiej do Chwaszczyńskiej sygnalizacja w najbliższych dniach będzie koordynowana na nowo w związku z Tristarem. Montowane są m.in. słupy z sygnalizacją.

- Wszystko jednak pozostaje na razie bez wpływu na sygnalizację świetlną. Tristar steruje ruchem na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej. W kolejnych dniach chcemy podpiąć sygnalizację świetlną na kolejnych skrzyżowaniach aż do ul. Nowowiczlińskiej. Sprawdzaliśmy to miejsce i wszystko było w porządku - podkreśla Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacją na zjazdach z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni zawiaduje z kolei gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie udało się nam ustalić, czy następowały zmiany programu, jego przedstawiciele zapewniają natomiast, że żadnej awarii w tym miejscu nie odnotowano.

Ruch ma się w pełni unormować, gdy zacznie działać Tristar. Na razie do systemu zostały wpięte skrzyżowania w ciągu ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdańska, ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska, Węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdańskaal. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. W ostatnich dniach system pilotażowo działa także na odcinku ul. Morskiej do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni oraz na skrzyżowaniach ul. Morskiej z ulicami Kartuską zobacz na mapie GdyniChylońską zobacz na mapie Gdyni.

W całym Trójmieście do Tristara podpiętych będzie ponad 140 skrzyżowań. Dzięki danym zbieranym poprzez zainstalowane na nich pętle indukcyjne i stacje pomiarowe, jazda po Trójmieście ma być łatwiejsza. W Gdyni docelowo ma on sterować ruchem na 60 skrzyżowaniach, z czego na razie podpiętych jest tylko kilkanaście. Cały system ma być gotowy w połowie 2014 roku.

Miejsca

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • wina (1)

    to wina Tuska

    • 2 1

    • Niestety, to jest możliwe

      • 0 0

  • ... (1)

    a co znaczy "nie udało się ustalić". Proste zamknięte pytanie. Urząd odpowie albo odmówi odpowiedzi.
    Dlaczego w tym kraju nic się nie da, nikt nic nie może a w ogóle to "nie wpłynęło do nas oficjalne pismo w tej sprawie. Naród dyletantów i partaczy.

    • 3 0

    • O TYM SAMYM POMYŚLAŁAM!!!

      po przeczytaniu tekstu, jak to nie udało się ustalić!!!!

      • 0 0

  • Standardowa sytuacja-faktycznie nie jest dobrze ale staramy się i za kilka dni będzie. A to obok, to nie ja. To kolega.
    Dzieci w szkole też się tak tłumaczą...
    Najpierw postawiliście 3 światła na 300 metrach a teraz to będziecie 3 tygodnie zgrywać !!!

    • 2 0

  • Stępa znaczy kłopot

    Oskarbski to znajomek Stępy z PG. Obaj panowie z jakąś tam wiedzą książkową. Kompletnie bez praktyki w realnym swiecie inwestycji. Obawiam się ze nigdy nie byli na budowie. Śpiochy !!!

    • 2 0

  • Stępa znaczy będą kłopoty

    Ten juz leciwy pan nie ogarnia tematu. Bez doswiadczenia w realnych inwestycjach, dosc kiepsko notowany w srod studentow PG. I jak ma byc dobrze. Przy okazji arogant

    • 1 0

  • A juz wiadomo kiedy zamontują te radary ? (1)

    • 1 0

    • jakie radary ?

      • 0 0

  • Po co w nocy światła? (2)

    A ja się zastanawiam po jaką cholerę pali się większość świateł w godzinach nocnych, kiedy ruch jest mały i ryzyko wypadku przy przecinaniu głównej ulicy jest znikome? Jeżeli ma to zapobiec ewentualnemu wypadkowi, bo może ktoś wymusi pierwszeństwo, akurat gdy główną ulicą inny pojazd będzie jechał, to proponuję od razu zakazać jazdy samochodów po mieście, bo tak będzie najbezpieczniej dla każdego. Czy nie mogą sobie mrugać pomarańczowe światła przez noc jak to kiedyś bywało? Mówię o Gdyni, na przykład właśnie o Chwaszczyńskiej. Nie wiem do końca jak jest w Gdańsku. A na marginesie - czasem mam wrażenie, że te ograniczenia i "udogodnienia" są tworzone dla statystycznie jednej na kilka(naście) tysięcy jednostek, która mogłaby spowodować wypadek przez swój błąd czy brak uwagi. Ale czy tego typu podejście do bezpieczeństwa przez zapobieganie np. w postaci stawiania nowych świateł na każdym skrzyżowaniu nie powoduje, że na co dzień wszyscy cierpimy i tracimy czas w korkach? Czy w wielu przypadkach nie jest to przesadna przezorność? Ja to tak odbieram niestety.

    • 4 1

    • Nie facet - jak ludzie zaczną jeździć z przepisową prędkością to tak. (1)

      • 0 0

      • dziwne jak w Cisowej nie było zamontowanych świateł na kilku skrzyżowaniach nawet kiedy ulica Morska miała zrobione 2 pasy to jakoś wypadków nie było i nawet pieszych przepuszczali na pasach.To mit że światłami na każdym kroku można poprawiać bezpieczeństwo

        • 0 0

  • piewsze światła na Morskiej (od Śląskiej)

    stoi się długo, wczoraj przejeżdzając tą trasą myslałan ze nastąpiła awaria!!!! samochód przede mną przejechał na czerwonym świetle bo tak samo pewnie pomyślał.

    • 1 0

  • zmiana światel. (1)

    Widocznie gdzieś w bocznej drodze Gryfa Pomorskiego musi mieszkać jakiś urzędas i dla niego zmienili światła i wyremontowali asfalt. A ty prosty człowieczku się męcz i stój w korkach. A dlaczego tak uważam? Bo tamtędy dziennie jeżdżę około 5 razy. Od strony Centrum światła do skrętu na Gryfa zostały przedłużone a od strony obwodowej się stoi mimo, że nikt np: nie skręca.

    • 2 1

    • tak Ja tam mieszkam

      Muka

      • 0 0

  • tylko bezkolizyjne zjazdy z obwodnicy rozwiązałyby problem (1)

    • 2 0

    • zjadą a co potem??

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane