• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto odpowiada za korek na Chwaszczyńskiej?

Patryk Szczerba
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami. Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami.

Od czterech dni kierowcy jadący rano ulicą Chwaszczyńską w kierunku centrum Gdyni zmagają się z potężnymi korkami. Ich zdaniem zator związany jest z przeprogramowaniem świateł. Wśród urzędników próżno jednak szukać odpowiedzi, dlaczego ulica jest zablokowana.



Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin. Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin.

Jak jeździ ci się po Gdyni w stosunku do zeszłego roku?

Gehenna kierowców trwa od wtorkowego poranka. Przygotowywane przez nas codzienne raporty drogowe nie pozostawiają wątpliwości: na górnym odcinku ul. Chwaszczyńskiej jeździ się źle. Choć było tam zawsze tłoczno, tak źle jak teraz nie było jeszcze nigdy. Każdego ranka ulica jest zatkana. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulec poprawie. Kłopoty zaczynają się na zjazdach z obwodnicy Trójmiasta i na skrzyżowaniu z ul. Nowowiczlińską.

- Samochody stoją, bo nawet jak zapala się zielone światło, to stoi ruch za skrzyżowaniem z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni. Na skrzyżowaniu 100 metrów dalej zobacz na mapie Gdyni świeci się czerwone dla tego kierunku. Jak się ktoś wepchnie na skrzyżowanie, to zatarasuje kierunek poprzeczny, ale jak się nie wepchnie, to nigdy nie ruszy, bo stojąc przed skrzyżowaniem pojazdy z kierunku poprzecznego zastawią mu cały przejazd - alarmuje pan Jakub, jeden z naszych czytelników.

Zator na skrzyżowaniach ma swoje odzwierciedlenie w jeździe na dalszym odcinku. Przejazd do ul. Sopockiej w normalnych warunkach trwa kilka minut. Obecnie zajmuje kierowcom nawet pół godziny.

Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznają, że na górnym odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. Sopockiej do Chwaszczyńskiej sygnalizacja w najbliższych dniach będzie koordynowana na nowo w związku z Tristarem. Montowane są m.in. słupy z sygnalizacją.

- Wszystko jednak pozostaje na razie bez wpływu na sygnalizację świetlną. Tristar steruje ruchem na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej. W kolejnych dniach chcemy podpiąć sygnalizację świetlną na kolejnych skrzyżowaniach aż do ul. Nowowiczlińskiej. Sprawdzaliśmy to miejsce i wszystko było w porządku - podkreśla Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacją na zjazdach z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni zawiaduje z kolei gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie udało się nam ustalić, czy następowały zmiany programu, jego przedstawiciele zapewniają natomiast, że żadnej awarii w tym miejscu nie odnotowano.

Ruch ma się w pełni unormować, gdy zacznie działać Tristar. Na razie do systemu zostały wpięte skrzyżowania w ciągu ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdańska, ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska, Węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdańskaal. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. W ostatnich dniach system pilotażowo działa także na odcinku ul. Morskiej do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni oraz na skrzyżowaniach ul. Morskiej z ulicami Kartuską zobacz na mapie GdyniChylońską zobacz na mapie Gdyni.

W całym Trójmieście do Tristara podpiętych będzie ponad 140 skrzyżowań. Dzięki danym zbieranym poprzez zainstalowane na nich pętle indukcyjne i stacje pomiarowe, jazda po Trójmieście ma być łatwiejsza. W Gdyni docelowo ma on sterować ruchem na 60 skrzyżowaniach, z czego na razie podpiętych jest tylko kilkanaście. Cały system ma być gotowy w połowie 2014 roku.

Miejsca

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • g.. daje ten wasz system jadąc trolejbusem od Owsianej do Kcyńskiej łapie na wszystkich światłach Karwiny?porażka do potęgi ten system g.. da bo tworzyli go idioci pokroju Jacka S mam prośbę dziadku Jacku S idź na emeryturę już starzy pierdziele nie mają pojęcia o współczesnym ruchu drogowym.Przez przejście dla pieszych koło Kauflandu przez Morską gdzie jest szeroko trzeba biegać a i tak połówkę jezdni przechodzi się na czerwonym.Czy ci idioci znają przeciętną prędkość chodu pieszego?Co z osobami mniej ruchliwymi które biegać nie mogą?

    • 6 5

  • 11111111199999555555555559

    uwazam ze to korokwanie ulic nie tylko w gdyni,bo ten problem narasta od kilku tygodni.. jest jakimś zabiegiem mającym na celu ugranie czegoś ..czego niech kazdy sam sobie odpowie,pytanie nie jest trudne.

    • 3 2

  • CO to tristar? (2)

    zamiast przejść dla pieszych i TRISTARU budować tunele pod drogami a nie nastawiają świateł których część jest podłączona a część nie działa np światła na OSOWEJ i przejście dla pieszych na zakręcie wraz z lewoskrętem i tylko czekać jak ktoś wjedzie w ludzi na przejściu i będzie tragedia.TRISTAR W 3MIEŚCIE NIE DZIAŁA!!!!

    • 7 1

    • ludzie to nie szczury

      budowa tuneli dla pieszych to dyskryminacja ruchu pieszych

      • 1 6

    • Zaraz sie dowiesz, ze tunele to siedlisko patoli, wtlaczanie ludzi pod ziemie jak szczury i w ogole najgorsze zło, zrodlo aids i raka na swiecie.

      • 0 0

  • Czas w końcu coś z tym zrobić

    Aut przybywa z dnia na dzień niemal każdy ma swoje auto jeździ przeważnie sam a poza tym co kawałek światła to jest problem zawsze jak jadę do pracy rano z dąbrowy zkm to stoję w korku na nowowiczlińskiej tak nie powinno być trzeba coś zmienić po co się męczyć w tych korkach? To tylko strata czasu paliwa i nie potrzebne nerwy na zielonym świetle przejedzie najwyżej 6-7 aut poprawić sygnalizację świetlną

    • 7 1

  • Kolejny przykład

    Skrzyżowanie Morska/Grabowo w godzinach szczytu. Po wprowadzeniu "usprawnień" korek czasem sięgał Dworca Głównego.

    • 8 1

  • Gdynia XXI w.

    Problem w nieudacznictwie tzw.specjalistów odpowiedzialnych za temat na szczeblu Gdyni.Niedawny skandal z Górniczą/Chwaszczyńską pokazał ich pełną niekompetencję.Bez przewietrzenia nie będzie efektów.

    • 4 1

  • paranoja

    największym skandalem jest dla mnie spowolnienie ruchu na Wita Stwosza w gdansku..wkrecenie w drogę alternatywną dla grunwaldzkiej spowaliaczy to jakis kompletny absurd///na całym swicie ta metoda jest stosowan na uliczkach osiedlowych ale w PL to metoda która jak tak dalej pójdzie będzie stosowana na autostradach..paranoja
    czy polak nie jest w stanie jeżdzić zgodnie z przepisami jak to mają w tradycji kraje zachodu?

    • 4 1

  • Automatyczna zmiane swiatel zaleznie od natezenia ruchu opracowano w USA juz w latach 50-tych (1)

    Korki tam oczywiscie tez sie zdazaja ale gdyby swiatla byly zle zsynchronizowane to mieszkanie mialby prawo zaskarzyc urzednikow o zwrot finansowy za benzyne i czas - bo tam w miastach urzednicy sa odpowiedzialni za to co robia. W Gdyni nie ma odpowiedzialnosci personalnej wiec wszyscy maja to gdzies.

    • 5 1

    • takie zmiany to metody paliatywne

      pisanie że w USA "korki się zdarzają" to skrajne niedopowiedzenie. Warto pisać, że plaga otyłości wynikająca z siedzącego trybu życia skłania decydentów z wyobraźnią do zamykania ulic w centrum Manhattanu dla ruchu samochodów i przekształcanie ich w strefy przyjazne dla ludzi

      • 2 1

  • SKRET W LEWO PRZY SHELLU NA KARWINACH NA FIKAKOWO !! (1)

    Zielona strzalka trwa tam tak krotko, ze polowa samochodow przejezdza na czerwonej - jest tak od lat i nic sie nie zmienia - tak dzialaja nasi drogowcy!!

    • 8 2

    • Zgadza sie, co jest dosc komiczne. Rany, jaki to wszystko jest burde...

      • 2 1

  • System w zamyśle miał pewnie usprawnić ruch, ale ... (1)

    projektanci nie wzięli pod uwagę tego, że w Trójmieście rządzi banda debili, którzy nawet coś takiego potrafią spaprać.

    • 5 1

    • to projektanci tego badziewia odpowiadają za jego kształt

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane