• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto odpowiada za korek na Chwaszczyńskiej?

Patryk Szczerba
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami. Korki tworzą się na skrzyżowaniu przede wszystkim rano. Również w godzinach popołudniowych, zdaniem kierowców, jeździ się w tym miejscu gorzej niż przed kilkoma dniami.

Od czterech dni kierowcy jadący rano ulicą Chwaszczyńską w kierunku centrum Gdyni zmagają się z potężnymi korkami. Ich zdaniem zator związany jest z przeprogramowaniem świateł. Wśród urzędników próżno jednak szukać odpowiedzi, dlaczego ulica jest zablokowana.



Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin. Samochody stoją już od zjazdu z obwodnicy na Chwaszczyńską i dalej w kierunku Karwin.

Jak jeździ ci się po Gdyni w stosunku do zeszłego roku?

Gehenna kierowców trwa od wtorkowego poranka. Przygotowywane przez nas codzienne raporty drogowe nie pozostawiają wątpliwości: na górnym odcinku ul. Chwaszczyńskiej jeździ się źle. Choć było tam zawsze tłoczno, tak źle jak teraz nie było jeszcze nigdy. Każdego ranka ulica jest zatkana. Nic nie wskazuje na to, by sytuacja miała ulec poprawie. Kłopoty zaczynają się na zjazdach z obwodnicy Trójmiasta i na skrzyżowaniu z ul. Nowowiczlińską.

- Samochody stoją, bo nawet jak zapala się zielone światło, to stoi ruch za skrzyżowaniem z obwodnicą zobacz na mapie Gdyni. Na skrzyżowaniu 100 metrów dalej zobacz na mapie Gdyni świeci się czerwone dla tego kierunku. Jak się ktoś wepchnie na skrzyżowanie, to zatarasuje kierunek poprzeczny, ale jak się nie wepchnie, to nigdy nie ruszy, bo stojąc przed skrzyżowaniem pojazdy z kierunku poprzecznego zastawią mu cały przejazd - alarmuje pan Jakub, jeden z naszych czytelników.

Zator na skrzyżowaniach ma swoje odzwierciedlenie w jeździe na dalszym odcinku. Przejazd do ul. Sopockiej w normalnych warunkach trwa kilka minut. Obecnie zajmuje kierowcom nawet pół godziny.

Urzędnicy z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznają, że na górnym odcinku ul. Wielkopolskiej od ul. Sopockiej do Chwaszczyńskiej sygnalizacja w najbliższych dniach będzie koordynowana na nowo w związku z Tristarem. Montowane są m.in. słupy z sygnalizacją.

- Wszystko jednak pozostaje na razie bez wpływu na sygnalizację świetlną. Tristar steruje ruchem na dolnym odcinku ul. Wielkopolskiej. W kolejnych dniach chcemy podpiąć sygnalizację świetlną na kolejnych skrzyżowaniach aż do ul. Nowowiczlińskiej. Sprawdzaliśmy to miejsce i wszystko było w porządku - podkreśla Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii transportu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.

Sygnalizacją na zjazdach z obwodnicy zobacz na mapie Gdyni zawiaduje z kolei gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie udało się nam ustalić, czy następowały zmiany programu, jego przedstawiciele zapewniają natomiast, że żadnej awarii w tym miejscu nie odnotowano.

Ruch ma się w pełni unormować, gdy zacznie działać Tristar. Na razie do systemu zostały wpięte skrzyżowania w ciągu ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdańska, ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdańska, Węzła Wzgórze zobacz na mapie Gdańskaal. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. W ostatnich dniach system pilotażowo działa także na odcinku ul. Morskiej do ul. Grabowo zobacz na mapie Gdyni oraz na skrzyżowaniach ul. Morskiej z ulicami Kartuską zobacz na mapie GdyniChylońską zobacz na mapie Gdyni.

W całym Trójmieście do Tristara podpiętych będzie ponad 140 skrzyżowań. Dzięki danym zbieranym poprzez zainstalowane na nich pętle indukcyjne i stacje pomiarowe, jazda po Trójmieście ma być łatwiejsza. W Gdyni docelowo ma on sterować ruchem na 60 skrzyżowaniach, z czego na razie podpiętych jest tylko kilkanaście. Cały system ma być gotowy w połowie 2014 roku.

Miejsca

Opinie (181) 5 zablokowanych

  • Tristar na Morskiej

    Właśnie od kilku dni zastanawia mnie ta piękna fala czerwieni na Morskiej od skrzyżowania z Kartuską w kierunku Rumi. Szlag człowieka trafia, jestem 200-300 metrów od kolejnego skrzyżowania i czerwone. Miała być zielona fala a jest kangurza jazda.

    • 10 2

  • pan odpowiada, pani odpowiada....

    znaczy - społeczeństwo odpowiada.....

    • 2 0

  • (4)

    Koniecznie buspasy a frustratów w samochodach.... w sumie nie obchodzi mnie co z nimi.

    • 4 7

    • (2)

      a ten bus pas to gdzie? jak masz dwa pasy...

      • 2 3

      • między środkiem jezdni a chodnikiem (1)

        • 0 2

        • zmniejsz dawke

          • 1 0

    • zakaz jazdy dla samochodów

      rozwiąże problem

      • 0 0

  • no i kto odpowiada? bo nie doczytałem .... (1)

    • 8 0

    • kierowca, bo przeciez nie matoł z urzedu.

      • 2 0

  • (1)

    Sądzę, że powinno powstać jeszcze 150 nowych osiedli mieszkaniowych w tym rejonie to będzie się jeździć jeszcze lepiej !!!!!!!!!

    • 7 0

    • sedno

      • 1 0

  • Samochody stoją, bo nawet jak zapala się zielone światło, to stoi ruch.

    Codzienność w Gdańsku :-) na Havla, Wilanowska, AK.

    • 2 1

  • Tristar - kto beknie za ten bubel (1)

    Od czasu odpalenia Tristata - w 3City jest tragicznie. Zamiast zakupić tanie sekundniki , zainwestowali w szmelc, który się nie sprawdzi !

    • 9 2

    • POPIERAM

      Tristar w warunkach izolowanych może działa idealnie.
      Ale jezdnia to zupełnie inna bajka.

      • 0 0

  • W Gdyni docelowo ma on sterować ruchem na 60 skrzyżowaniach, z czego na razie podpiętych jest tylko kilkanaście (3)

    W Gdyni docelowo ma on sterować ruchem na 60 skrzyżowaniach, z czego na razie podpiętych jest tylko kilkanaście. Cały system ma być gotowy w połowie 2014 roku.

    I o czym my rozmawiamy? Jeszcze nawet ostatecznej kalibracji nie było...

    • 7 1

    • ale sensacja jest

      • 0 0

    • i co z tego że kalibracji nie było?Jest do d.. i tyle.

      • 0 0

    • itd

      • 0 0

  • Tristar OK ! (4)

    Bardzo odpowiada mi zielona linia wzdłuż Władysława IV i wreszcie również przez Węzeł Franciszki Cegielskiej.
    Nauczcie się Państwo malkontenci jeździć wreszcie 50 km/h !!! NAPRAWDE WARTO.

    Niestety ciągle mam do czynienia z wariatami, którzy muszą Al. Zwycięstwa od Harcerskiej do Węzła zasuwać 80km/h i więcej załączając tym samym przez Tristar czerwone światło na pierwszym skrzyżowaniu na wjeździe na Węzeł. Wtedy się na nich wkurzam, no bo po co taki osioł musi grzać, żeby za chwilę wszyscy przez niego musieli stać?
    Na Władka jadąc 50-60km/h przejeżdżam przez całą jej długość na zielonym.
    Cudowna, bardzo płynna i spokojna jazda, oczywiście dopóki znowu nie znajdzie się jakiś gamoń z ponad 70-80km/h.
    I znowu wtedy warto jechać choć w miarę przepisowo.

    • 5 5

    • ok

      • 1 0

    • Zgadzam się, też tak jeżdżę i nie niekiedy dojeżdżam z Redłowa do

      centrum bez zatrzymania.

      • 0 0

    • super działa zwłaszcza na skrzyżowaniu Warszawskiej z Witomińską i Warszawskiej ze Śląską jadąc trajtkiem mamy zapewnione kiblowanie na jednych i drugich światłach potem jeszcze węzełek wzgórze z 5 sygnalizacjami i 5 minut w plecy przesiadka na autobus mów baju baju i jest super.Cudowne są te czasy zielonego dla pieszych na 10 lutego aż 10 sekund na przejście koło batorego brawo jest cudnie

      • 0 0

    • ok

      • 0 0

  • Tristar działa prawidłowo (6)

    Tylko kierowcy - d*pki nie potrafią się pod niego podporządkować, jeźdźąc choć trochę przepisowo.
    pędzą 70, 80, 90, a potem się dziwiąże tristar wyświetla im czerwone. Nauczcie się jeździć przepisowo, to nie będziecie tu płakać.
    jesteś w mieście, zwolnij, 50km/h, i wszystko w temacie..........

    • 8 4

    • (4)

      Nie powiesz mi ze te korki to efekt tego, ze wszyscy jada 100km na godzine.

      • 1 1

      • trafiłeś w sedno sprawy (3)

        Korki na głównych arteriach, włączonych już do systemu, tworzą się dokładnie dlatego.....
        Ten system jest ściśle powiązany z dozwoloną prędkością, zaś na mniej uczęszczanych ciągach będzie powiązany z ruchem komunikacji miejskiej.
        Lecz to akurat wciąż jest jeszcze melodią przyszłości.
        Choć już niedalekiej. I czas by w końcu mieszkańcy 3city, na zapchanych drogach, przesiedli się wreszcie do komunikacji miejskiej.

        • 1 1

        • chyba cie c*j boli. jade 50 od obwodnicy w kierunku rumi i stoje na kazdych swiatlach. przy 120 bym nie stal.

          • 1 1

        • (1)

          no to właśnie widzę jak jest powiązany z komunikacją miejską.Obwodnica czerwone kcyńska czerwone zbożowa czerwone owsiana czerwone jeszcze niech ci debile włączą światełka na końcu Chylońskiej i mamy nawrót na pętlę na trzy stopy brawo tak dalej g.. wiecie zorientowani debile albo wam płacą za to co tu smarujecie

          • 1 0

          • a tam jeszcze nie ma

            • 0 0

    • Tristar sam w sobie może działa prawidłowo, ale na ulicy niekoniecznie

      Jeżeli stoję na czerwonym cztery razy dlużej niż dotychczas, to znaczy, że on nie funkcjonuje właściwie, a ten, który pisze, że jest OK, chodzi pieszo, albo go w o ż ą do urzędu.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane