- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Kupiłem bilet w automacie SKM, ale mogę dostać mandat
- Podczas próby zakupu biletu w automacie na przystanku w Redłowie otrzymałem 20 groszy reszty, ale nie dostałem biletu. Gdy zadzwoniłem do SKM, usłyszałem że jeśli wsiądę do pociągu bez biletu, to tylko na własną odpowiedzialność - pisze nasz czytelnik, pan Jakub.
W ostatnią sobotę ok. godziny 11 na stacji SKM Gdynia Redłowo próbowałem zakupić bilet w automacie. Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu.
Zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na automacie zadzwoniłem pod numer zamieszczony na nim. Zgłosił się pan Tomasz - dyspozytor, który przyjął moją reklamację, jednak poinformował mnie, że SKM nie posiada odpowiedniej procedury na wypadek, gdy ktoś zgłasza reklamację i nie ma pieniędzy na ponowne wykupienie biletu, tak jak to było w moim przypadku. Zaproponowałem, że wsiądę do kolejki bez biletu i w razie ukarania mnie, prześlę mandat do SKM, jako załącznik do mojej reklamacji, ale pracownik SKM stwierdził, że takiej procedury nie ma i jest to raczej działanie na moją odpowiedzialność.
Zastanawia mnie fakt, że automaty, które są właśnie po to, aby sprzedawać bilety przede wszystkim wtedy, kiedy kasy biletowe są zamknięte, czyli w weekendy, w nocy itp., potrafią zawodzić. Powinny być przecież, tak jak wszystkie bankomaty, dozorowane i diagnozowane on-line, po to, aby w przypadku takiej usterki jak ta, która mnie spotkała, operator mógł zdalnie wyłączyć automat.
Jak widać na zdjęciu, które wykonałem po rozmowie z dyspozytorem SKM, tak się nie dzieje, bo kolejny klient naciął się wrzucając pieniądze i nie otrzymując swojego biletu. Gdyby nie fakt, że nie miałem przy sobie pieniędzy na kolejny bilet, pewnie i ja bym nie zadzwonił do SKM, tylko machnął ręką. W końcu komu chce się dla 3,80 zł dzwonić i użerać.
Moja sytuacja pokazała, że automaty do sprzedaży biletów wymagają dopracowania. Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje automat, po to by stwierdzić, czy działał i działa on poprawnie w okresie, kiedy kasa była/będzie zamknięta?
Incydentalnie zdarzają się przypadki, że automat pobierze od pasażera pieniądze i nie wyda biletu. W takiej sytuacji można bez obaw wsiąść do pociągu z przodu, przez pierwsze drzwi licząc od czoła pociągu i zgłosić się do kierownika pociągu. Jeśli zostanie on poinformowany o takim fakcie, wystawi wezwanie do zapłaty na kwotę równą zakupionemu w automacie biletowi. Wezwanie to trzeba opłacić w ciągu 2 dni np. przelewem lub w wyznaczonych kasach - z zastrzeżeniem, że niedotrzymanie tego terminu skutkuje doliczeniem opłaty dodatkowej, tak jak przy przejeździe bez ważnego biletu - a do nas zgłosić się z reklamacją dotyczącą wadliwego działania automatu. Oczywiście jeśli będzie zasadna, będzie ona uznana.
Trudno mi powiedzieć dlaczego dyspozytor nie poinformował naszego klienta o takiej możliwości. Na pewno zwrócimy baczną uwagę, by w takich przypadkach przekazywać pasażerom możliwie jak najbardziej precyzyjną informację.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie (241) 9 zablokowanych
-
2013-02-06 02:52
cała skam zawodzi
panie cała skm na kazdym kroku nas zawozi zreszta jak cała polska i cały rząd zyjemy w krajun skurywsynów co tu wiecej mowic
- 4 0
-
2013-02-06 04:04
w ten sposób serwis sobie dorabia on-line i dba o to aby jego kasowniki przymosiły określony dochód
- 5 0
-
2013-02-06 05:14
Najlepszy jest w tym wszystkim Pan Dyrektor Głuszec.
Rzecz idzie o cztery złote, a procedura jakby mało używanego Maybacha ktoś chciał do salonu zwrócić. To dobitnie pokazuje, że czas na gruntowne zmiany na kolei. Także w SKM-ce, które niestety ocieka polską, lepką kolejowatością. Po prostu obrzydzenie bierze. Automat ma prawo się zepsuć, ale za komuny to przynajmniej kilka stało obok siebie, i któryś w końcu działał. A jeśli SKM-ka jest za biedna na nowoczesność, to niech kanar sprzedaje bilety.
- 8 2
-
2013-02-06 06:51
Ignorant? (1)
Widac, ze pan Jakub jest technicznym ignorantem, pewnie 'urodzony humanista' :-)
Aware sie zdażają na całym świecie, i na całym świecie jest przewidziany czas na reakcję serwisu. Tu nie ma co dziwić, czy 'zastanawiać', ani rozkminiać spusku w SKM. Zgłosić awarię i tyle.
Ps. A monitoring online oczywiście jest.- 2 9
-
2013-02-06 06:59
Tu nie chodzi o awarię a o to, że automat ma wydawać bilety, a nie wpieprzać kasę
i nie może być tak, że jak zeżre kasę, to i tak trzeba wydać kolejną na bilet. No, wybacz - jak tego nie rozumiesz, to wolę już chyba "technicznych ignorantów" jak p. Jakub, niż takie "yntelygenty z bożej łaski" jak ty.
- 7 1
-
2013-02-06 06:56
Po chooy takie niesprawne automaty? Mi kiedyś na Żabiance taki zeżarł 5 zł (2)
niby mało, ale jak się zarabia 1100 netto, to to jest odczuwalna strata.
- 17 0
-
2013-02-06 10:53
:) (1)
to do roboty na 3 etaty pasożycie - pewnie studencina, albo inna łajza
- 0 6
-
2013-02-06 14:18
Nie, idioto
schorowany, starszy inwalida. To po pierwsze. A po drugie - NA TOBIE NIE PASOŻYTUJĘ, WIĘC DZIÓB W KUBEŁ. Takie teskty do swojej matki, albo koleżków pod budą z piwem. I wiesz co? Życzę ci takiego stanu w jakim jestem, wtedy zmądrzejesz i nauczysz się szacunku dla rozmówców w internecie.
- 5 0
-
2013-02-06 06:59
Dlatego ja kupuje bilety w kasie (2)
Jak mi zeżre te 4 zł na bilet to pół biedy (chyba że to było ostatnie 4 zł w kieszeni i nie mam za co jechać) ale jak bym tak chciał kupić miesięczny za 102 zł i by mi nie doładowało karty?
- 4 0
-
2013-02-06 07:02
A co na przystanku, gdzie kasy nie ma? (1)
Nie zawsze da się wszystko przewidzieć.
- 2 0
-
2013-02-06 15:44
Ok, jeżeli nie ma kasy albo jest niedziela to można kupić jednorazowy w automacie
ale nigdy miesięcznego
- 1 0
-
2013-02-06 08:00
"Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje (1)
NIE. Miałem takie zdarzenie - automat na Żabiance pożarł pieniądze i nie wydał ani biletu, ani pieniędzy z powrotem. Pańcia w kasie (to był czas, gdy kasa na Żabiance jeszcze istniała w tunelu, bo teraz przystanek jest od kilku miesięcy rozwalony i postawili jakąś tancbudę, o której prawie nikt nie wie, bo oczywiście oznakować drogę do prowizorycznej kasy to za duże wymagania) stwierdziła, że to nie jej sprawa, a na moje stwierdzenie, że co za problem, żeby powiadomiła serwis SKM o sytuacji, skoro jest pracownikiem kolei odparła, że to nie jej sprawa i mam sobie dzwonić na własną rękę, a wszystkie telefony są naklejone na ów automat.
Podsumowanie: Paniusie w kasach SKM (przynajmniej niektóre) mają w głębokiej doopie automaty, a w jeszcze głębszej szacunek do klienta, dzięki któremu mają zatrudnienie.- 10 1
-
2013-02-06 08:13
Te młode pindzie w Gdańsku Głównym
wcale nie są lepsze.
- 2 0
-
2013-02-06 08:01
nie prawda !
- 1 0
-
2013-02-06 08:05
nie prawda !
Mialem taka sama sytuacje niedawno w Gdansku Glownym! Nie otrzymalem biletu po czym wsiadlem do skm-ki zglosilem fakt kierownikowi skladu i uslyszalem ze go to nie interesuje !!! SZOK !!
- 5 1
-
2013-02-06 08:22
502 tory a biletu nie umieją sprzedać!
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.