• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kupiłem bilet w automacie SKM, ale mogę dostać mandat

Jakub
5 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

- Podczas próby zakupu biletu w automacie na przystanku w Redłowie otrzymałem 20 groszy reszty, ale nie dostałem biletu. Gdy zadzwoniłem do SKM, usłyszałem że jeśli wsiądę do pociągu bez biletu, to tylko na własną odpowiedzialność - pisze nasz czytelnik, pan Jakub.



Próby zakupu biletów w automatach nie zawsze kończą się udanie. Próby zakupu biletów w automatach nie zawsze kończą się udanie.
W ostatnią sobotę ok. godziny 11 na stacji SKM Gdynia Redłowo zobacz na mapie Gdyni próbowałem zakupić bilet w automacie. Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu.

Zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na automacie zadzwoniłem pod numer zamieszczony na nim. Zgłosił się pan Tomasz - dyspozytor, który przyjął moją reklamację, jednak poinformował mnie, że SKM nie posiada odpowiedniej procedury na wypadek, gdy ktoś zgłasza reklamację i nie ma pieniędzy na ponowne wykupienie biletu, tak jak to było w moim przypadku. Zaproponowałem, że wsiądę do kolejki bez biletu i w razie ukarania mnie, prześlę mandat do SKM, jako załącznik do mojej reklamacji, ale pracownik SKM stwierdził, że takiej procedury nie ma i jest to raczej działanie na moją odpowiedzialność.

Zastanawia mnie fakt, że automaty, które są właśnie po to, aby sprzedawać bilety przede wszystkim wtedy, kiedy kasy biletowe są zamknięte, czyli w weekendy, w nocy itp., potrafią zawodzić. Powinny być przecież, tak jak wszystkie bankomaty, dozorowane i diagnozowane on-line, po to, aby w przypadku takiej usterki jak ta, która mnie spotkała, operator mógł zdalnie wyłączyć automat.

Jak widać na zdjęciu, które wykonałem po rozmowie z dyspozytorem SKM, tak się nie dzieje, bo kolejny klient naciął się wrzucając pieniądze i nie otrzymując swojego biletu. Gdyby nie fakt, że nie miałem przy sobie pieniędzy na kolejny bilet, pewnie i ja bym nie zadzwonił do SKM, tylko machnął ręką. W końcu komu chce się dla 3,80 zł dzwonić i użerać.

Moja sytuacja pokazała, że automaty do sprzedaży biletów wymagają dopracowania. Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje automat, po to by stwierdzić, czy działał i działa on poprawnie w okresie, kiedy kasa była/będzie zamknięta?

Odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM

Incydentalnie zdarzają się przypadki, że automat pobierze od pasażera pieniądze i nie wyda biletu. W takiej sytuacji można bez obaw wsiąść do pociągu z przodu, przez pierwsze drzwi licząc od czoła pociągu i zgłosić się do kierownika pociągu. Jeśli zostanie on poinformowany o takim fakcie, wystawi wezwanie do zapłaty na kwotę równą zakupionemu w automacie biletowi. Wezwanie to trzeba opłacić w ciągu 2 dni np. przelewem lub w wyznaczonych kasach - z zastrzeżeniem, że niedotrzymanie tego terminu skutkuje doliczeniem opłaty dodatkowej, tak jak przy przejeździe bez ważnego biletu - a do nas zgłosić się z reklamacją dotyczącą wadliwego działania automatu. Oczywiście jeśli będzie zasadna, będzie ona uznana.

Trudno mi powiedzieć dlaczego dyspozytor nie poinformował naszego klienta o takiej możliwości. Na pewno zwrócimy baczną uwagę, by w takich przypadkach przekazywać pasażerom możliwie jak najbardziej precyzyjną informację.
Jakub

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (241) 9 zablokowanych

  • cała skam zawodzi

    panie cała skm na kazdym kroku nas zawozi zreszta jak cała polska i cały rząd zyjemy w krajun skurywsynów co tu wiecej mowic

    • 4 0

  • w ten sposób serwis sobie dorabia on-line i dba o to aby jego kasowniki przymosiły określony dochód

    • 5 0

  • Najlepszy jest w tym wszystkim Pan Dyrektor Głuszec.

    Rzecz idzie o cztery złote, a procedura jakby mało używanego Maybacha ktoś chciał do salonu zwrócić. To dobitnie pokazuje, że czas na gruntowne zmiany na kolei. Także w SKM-ce, które niestety ocieka polską, lepką kolejowatością. Po prostu obrzydzenie bierze. Automat ma prawo się zepsuć, ale za komuny to przynajmniej kilka stało obok siebie, i któryś w końcu działał. A jeśli SKM-ka jest za biedna na nowoczesność, to niech kanar sprzedaje bilety.

    • 8 2

  • Ignorant? (1)

    Widac, ze pan Jakub jest technicznym ignorantem, pewnie 'urodzony humanista' :-)
    Aware sie zdażają na całym świecie, i na całym świecie jest przewidziany czas na reakcję serwisu. Tu nie ma co dziwić, czy 'zastanawiać', ani rozkminiać spusku w SKM. Zgłosić awarię i tyle.
    Ps. A monitoring online oczywiście jest.

    • 2 9

    • Tu nie chodzi o awarię a o to, że automat ma wydawać bilety, a nie wpieprzać kasę

      i nie może być tak, że jak zeżre kasę, to i tak trzeba wydać kolejną na bilet. No, wybacz - jak tego nie rozumiesz, to wolę już chyba "technicznych ignorantów" jak p. Jakub, niż takie "yntelygenty z bożej łaski" jak ty.

      • 7 1

  • Po chooy takie niesprawne automaty? Mi kiedyś na Żabiance taki zeżarł 5 zł (2)

    niby mało, ale jak się zarabia 1100 netto, to to jest odczuwalna strata.

    • 17 0

    • :) (1)

      to do roboty na 3 etaty pasożycie - pewnie studencina, albo inna łajza

      • 0 6

      • Nie, idioto

        schorowany, starszy inwalida. To po pierwsze. A po drugie - NA TOBIE NIE PASOŻYTUJĘ, WIĘC DZIÓB W KUBEŁ. Takie teskty do swojej matki, albo koleżków pod budą z piwem. I wiesz co? Życzę ci takiego stanu w jakim jestem, wtedy zmądrzejesz i nauczysz się szacunku dla rozmówców w internecie.

        • 5 0

  • Dlatego ja kupuje bilety w kasie (2)

    Jak mi zeżre te 4 zł na bilet to pół biedy (chyba że to było ostatnie 4 zł w kieszeni i nie mam za co jechać) ale jak bym tak chciał kupić miesięczny za 102 zł i by mi nie doładowało karty?

    • 4 0

    • A co na przystanku, gdzie kasy nie ma? (1)

      Nie zawsze da się wszystko przewidzieć.

      • 2 0

      • Ok, jeżeli nie ma kasy albo jest niedziela to można kupić jednorazowy w automacie

        ale nigdy miesięcznego

        • 1 0

  • "Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje (1)

    NIE. Miałem takie zdarzenie - automat na Żabiance pożarł pieniądze i nie wydał ani biletu, ani pieniędzy z powrotem. Pańcia w kasie (to był czas, gdy kasa na Żabiance jeszcze istniała w tunelu, bo teraz przystanek jest od kilku miesięcy rozwalony i postawili jakąś tancbudę, o której prawie nikt nie wie, bo oczywiście oznakować drogę do prowizorycznej kasy to za duże wymagania) stwierdziła, że to nie jej sprawa, a na moje stwierdzenie, że co za problem, żeby powiadomiła serwis SKM o sytuacji, skoro jest pracownikiem kolei odparła, że to nie jej sprawa i mam sobie dzwonić na własną rękę, a wszystkie telefony są naklejone na ów automat.

    Podsumowanie: Paniusie w kasach SKM (przynajmniej niektóre) mają w głębokiej doopie automaty, a w jeszcze głębszej szacunek do klienta, dzięki któremu mają zatrudnienie.

    • 10 1

    • Te młode pindzie w Gdańsku Głównym

      wcale nie są lepsze.

      • 2 0

  • nie prawda !

    • 1 0

  • nie prawda !

    Mialem taka sama sytuacje niedawno w Gdansku Glownym! Nie otrzymalem biletu po czym wsiadlem do skm-ki zglosilem fakt kierownikowi skladu i uslyszalem ze go to nie interesuje !!! SZOK !!

    • 5 1

  • 502 tory a biletu nie umieją sprzedać!

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane