• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kupiłem bilet w automacie SKM, ale mogę dostać mandat

Jakub
5 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

- Podczas próby zakupu biletu w automacie na przystanku w Redłowie otrzymałem 20 groszy reszty, ale nie dostałem biletu. Gdy zadzwoniłem do SKM, usłyszałem że jeśli wsiądę do pociągu bez biletu, to tylko na własną odpowiedzialność - pisze nasz czytelnik, pan Jakub.



Próby zakupu biletów w automatach nie zawsze kończą się udanie. Próby zakupu biletów w automatach nie zawsze kończą się udanie.
W ostatnią sobotę ok. godziny 11 na stacji SKM Gdynia Redłowo zobacz na mapie Gdyni próbowałem zakupić bilet w automacie. Po uiszczeniu 4 zł, automat wydał mi 20 groszy reszty, natomiast zapomniał wydać mi biletu.

Zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na automacie zadzwoniłem pod numer zamieszczony na nim. Zgłosił się pan Tomasz - dyspozytor, który przyjął moją reklamację, jednak poinformował mnie, że SKM nie posiada odpowiedniej procedury na wypadek, gdy ktoś zgłasza reklamację i nie ma pieniędzy na ponowne wykupienie biletu, tak jak to było w moim przypadku. Zaproponowałem, że wsiądę do kolejki bez biletu i w razie ukarania mnie, prześlę mandat do SKM, jako załącznik do mojej reklamacji, ale pracownik SKM stwierdził, że takiej procedury nie ma i jest to raczej działanie na moją odpowiedzialność.

Zastanawia mnie fakt, że automaty, które są właśnie po to, aby sprzedawać bilety przede wszystkim wtedy, kiedy kasy biletowe są zamknięte, czyli w weekendy, w nocy itp., potrafią zawodzić. Powinny być przecież, tak jak wszystkie bankomaty, dozorowane i diagnozowane on-line, po to, aby w przypadku takiej usterki jak ta, która mnie spotkała, operator mógł zdalnie wyłączyć automat.

Jak widać na zdjęciu, które wykonałem po rozmowie z dyspozytorem SKM, tak się nie dzieje, bo kolejny klient naciął się wrzucając pieniądze i nie otrzymując swojego biletu. Gdyby nie fakt, że nie miałem przy sobie pieniędzy na kolejny bilet, pewnie i ja bym nie zadzwonił do SKM, tylko machnął ręką. W końcu komu chce się dla 3,80 zł dzwonić i użerać.

Moja sytuacja pokazała, że automaty do sprzedaży biletów wymagają dopracowania. Ciekawy jestem, czy siedząca w kasie 50 m od automatu pracowniczka SKM, na początek i na koniec dnia swojej pracy testuje automat, po to by stwierdzić, czy działał i działa on poprawnie w okresie, kiedy kasa była/będzie zamknięta?

Odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM

Incydentalnie zdarzają się przypadki, że automat pobierze od pasażera pieniądze i nie wyda biletu. W takiej sytuacji można bez obaw wsiąść do pociągu z przodu, przez pierwsze drzwi licząc od czoła pociągu i zgłosić się do kierownika pociągu. Jeśli zostanie on poinformowany o takim fakcie, wystawi wezwanie do zapłaty na kwotę równą zakupionemu w automacie biletowi. Wezwanie to trzeba opłacić w ciągu 2 dni np. przelewem lub w wyznaczonych kasach - z zastrzeżeniem, że niedotrzymanie tego terminu skutkuje doliczeniem opłaty dodatkowej, tak jak przy przejeździe bez ważnego biletu - a do nas zgłosić się z reklamacją dotyczącą wadliwego działania automatu. Oczywiście jeśli będzie zasadna, będzie ona uznana.

Trudno mi powiedzieć dlaczego dyspozytor nie poinformował naszego klienta o takiej możliwości. Na pewno zwrócimy baczną uwagę, by w takich przypadkach przekazywać pasażerom możliwie jak najbardziej precyzyjną informację.
Jakub

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (241) 9 zablokowanych

  • pani w kasie w Redłowie nie jest pracownikiem SKM koleżko madralinski (1)

    • 2 0

    • nie jest. ale jest znacznie bardziej kumata niz te babiszony. zawsze np. ma bilety abonamentowe. i zna rozklad i regulamin. i nie ma much w nosie.

      • 0 0

  • Zapłać za bilet potem otrzymasz wezwanie do zaplaty ,zgłoś reklamacje na piśmie

    SKM łaskawie ją rozpatrzy i może będziesz mógł odebrać pieniądze w kasie lub wyślą ci przekazem na twój koszt,
    to lepiej od razu zgłaszać się do konduktora po bilet kredytowy i nie ryzykować utraty kasy w automacie.

    • 3 0

  • już nie trzeba kupować biletów z automatu (1)

    Ej niekumaci teraz jest super usługa firmy scycash jak macie zainstalowana taką aplikację w telefonie lub smartphone to można za pomocą tej aplikacji kupić sobie właśnie bilet na naszą kochaną skm. Tylko niekumaci pamiętajcie że najpierw trzeba mieć środki na koncie scycash

    • 1 3

    • Powiedz to starszej pani, która ma kłopoty ze wzrokiem i słuchem z powodu wieku

      a na telefon z bajerami z emerytury poniżej 1000 po prostu jej nie stać.

      • 3 0

  • heh

    Co się dziwić.... POLSKA....

    • 1 0

  • to jakaś horrendalna bezmyślna bzdura... dlaczego ma zapłacić pasażer?

    wezwanie do zapłaty powinna dostać firma obsługująca automaty! - Kierownik pociągu - tylko spisać dane pasażera aby uniknąć wyłudzeń, jeżeli byłoby to nieprawdziwe zgłoszenie...tyle w temacie...

    • 1 0

  • uprzejmie podziękowałbym panu dyżurnemu

    i oświadczył, że stawię się z mandatem bezpośrednio u niego... i na jego odpowiedzialność.

    • 1 0

  • hahah

    ale sie usmialam, TO TYLKO W POLSCE!!!!-co za bezczelnosc, niezla przysluge robia, ze pozwalaja zaplacic w okreslonym terminie z powodu (jak zwykle w Polce) niedopracowanych unowoczesnien. takie ułatwienia ludziom fundują (jak automat do biletow), że ludzie do tego wszystkiego dopłacaja, jak zwykle ci co nie maja kasy (bo jezdza pociagami a nie samochodami) dostaja zawsze jeszcze bardziej w d*pe, zamiast jakakolwiek pomoc i mam tu na mysli PRAWDZIWA POMOC!:)

    • 2 0

  • S..K..M (3)

    Zróbmy KONKURS na to , co tak naprawdę oznacza ten skrót SKM ,bo Szybka Kolej Miejska to jak widać nie jest to!

    • 0 0

    • SKM

      Sobie Kolego Marudź albo Szybciej Kropniesz Matole :P

      • 0 0

    • Syf kila mogila

      Juz dawno to pisalem. Pasuje jak penis do pochwy

      • 1 1

    • Sauron Król Mordoru

      • 0 0

  • kolejny inteligentny studencik!! Z pokolenia chowu bezstresowego!!

    Nikt go myślenia nie nauczył to myślał że pojedzie na gapę może się uda!!A jak co to wtedy bajeczkę opowie.
    Każdy wie ze jak kasa nie działa czy są inne problemy zawsze kupujesz bilet albo zgłaszasz wszystko maszyniście!!Ale dorosłe dziecko nie wie bo go jeszcze sznurówek nie nauczyli wiązać!!A o bankomatach tez cymbał niema zielonego pojęcia!! jeśli bankomat kasy ci nie wyda to też nic i nikt ci nie poradzi!!jedyne co usłyszysz ze masz przyjść do oddziału banku i złożyć pisemna reklamacje na która poczekasz minimum 2 tygodnie!
    Nieznajomość przepisów nie zwalnia od odpowiedzialności!!I powinni go ukarać dla przykładu!To by większość takich tumanów jak on się zmobilizowała do korzystania ze swojego mózgu!!I zamiast się żalić na portalu i pisać skargę do dziennikarzy to do PKP reklamacje składać!Ale w tej dzikiej rajskiej zielonej wyspie wszystko sie przez media załatwia!!Najlepszym przykładem jest ta idiotka co zamiast na policje napisała do portalu ze oszust jej męża na kilka tysięcy oszukał!!

    • 1 5

  • anna

    automat ma prawo zapomiec tak jest zgadzam sie parkometry samochodowe tez sie psuja i wtedy dzwonie (na kazdym parkometrze jest ne.tel )i podaje nr,parkometru i marke i nr.tablicy rejstracyjnej samochodu i chociaz nieraz polaczenie kosztuje mnie wiecej niz 5 minut parkowania to jednak jest to rozwiazanie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane