• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

La Dolce Vita nad Motławą?

Jacek Stańczyk
14 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:17 (14 kwietnia 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta. Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta.

Gdańsk. Tu się żyje - to hasło nowej miejskiej kampanii reklamowej. Jej cel: zwabić nad Motławę młodych, przedsiębiorczych, pełnych życia i energii nowych mieszkańców.



Młodzi ludzie z różnych grup społecznych idą przed siebie brzegiem morza. Kierują się w stronę widocznego nieopodal miasta. Przed nimi panorama Gdańska - jakby znana, ale jednak podrasowana - z dodatkowym wieżowcem i dźwigiem budowlanym. Wszystko to w rytm energicznej muzyki.

To scena z nakręconego za 120 tys. zł na plaży w Brzeźnie reklamówki promującej Gdańsk. Jest ona częscią kampanii reklamowej miasta, która ruszyła w poniedziałek i potrwa do 18 maja. Gdańsk jawi się w niej jako dynamiczne miasto dla dynamicznych ludzi. To przesłanie ma trafić do osób w wieku 16-35 lat, czyli takich, które chcą studiować, szukają pracy i miejsca, w którym mogliby zamieszkać.

"Gdańsk. Tu się żyje" różni się więc od poprzedniej kampanii "Odważ się i zobacz to sam", która była skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii i skupiła się na ukazaniu w niekonwencjonalny sposób walorów turystycznych miasta.

- Tym razem położyliśmy nacisk na przyszłość, na duże możliwości samorealizacji młodych ludzi w naszym mieście - wyjaśnia Anna Zbierska z Referatu Promocji gdańskiego magistratu.

Nowa kampania wizerunkowa miasta:

Miejskie władze kuszą przybyszów rozwijającą się aglomeracją, w której funkcjonuje wiele firm z kapitałem zagranicznym, istnieje bogata oferta uczelni wyższych i są duże perspektywy na przyszłość (Euro 2012, starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r). Oprócz tego do przyjazdu młodych Polaków nad Motławę ma zachęcać położenie miasta: nad morzem, w okolicy parku krajobrazowego, w pobliżu Skandynawii.

- Owszem, zależy nam również na turystach, ale takich, którzy nie przyjadą do nas tylko na długi majowy weekend - wyjaśnia prezydent Paweł Adamowicz.

Takie cele kampanii nawiązują do raportu "Diagnoza Społeczna 2007" sporządzonego przez socjologów, oraz Internetowego Badania Wynagrodzeń za rok ubiegły. Według tego pierwszego dokumentu Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski, wg. drugiego zestawienia - trójmiejskie zarobki ustępują tylko tym warszawskim i krakowskim.

Kampanię "Gdańsk. Tu się żyje" przygotowała gdańska agencja Mediafocus, która stworzyła już m.in reklamę "Proste rozwiązania" dla Banku Nordea.

- Chcieliśmy odejść od pokazywania pejzaży, robienia zdjęć na Starym Mieście - to wszyscy znamy i możemy zobaczyć na pocztówkach. Zamiast tego chcieliśmy oddać atmosferę miasta znanego z niekonwencjonalnego podejścia do różnych spraw, w którym wieje wiatr energii i wolności - tłumaczy Tomasz Zdybel z Mediafocus.

Ponieważ reklamy mają trafić do ludzi młodych, zostaną pokazane w miejscach, w których mogą liczyć na duży odbiór. Billboardy zawisną w największych polskich miastach (Warszawa, Łódź, Katowice, Wrocław, Poznań, Kraków). W internecie na witrynach Grupy Pracuj (edulandia.pl, pracuj.pl), stronie sciaga.pl przeprowadzona zostanie kampania banerowa. Dodatkowo raport specjalny o Gdańsku pojawi się w portalu Onet.pl.

Gdańsk będzie się promował w tygodnikach opinii (Newsweek, Przekrój, Polityka, Forum), ale przede wszystkim w telewizji. - W stacjach TVN i TVN24 odbędzie się ponad 70 emisji półminutowego spotu - informuje Anna Zbierska.

Wyświetlanie filmiku rozpocznie się w środę. Będzie go można m.in zobaczyć w różnych porach dnia, także przed głównym wydaniem "Faktów". Za jednorazową emisję spotu w porze największej oglądalności miasto płaci 45 tys. zł.

Koszt całej kampanii reklamowej to 1,1 mln zł.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • pimposh (3)

    ..., będziemy zawsze waszą stolicą bo was zawistne plemie wójta Radkego nawet na planszy prognozy pogody nie ma !!!
    Czy wam sie to podoba czy nie malkontenci... to badania potwierdzają teze o ,ktorej wszyscy normalni wiedzą, ze sposród 10 największych miast w tym kraju tu zyje sie najlepej !!!

    • 0 0

    • tak (2)

      szczegolnie na oruni, przerobce i nowym porcie w falowcach.

      • 0 0

      • a co moze twoj meksyk, cisowa sa lepsze? (1)

        koles jestes smieszny, poznaj najpierw swoje podworko a poki co to zamilcz.

        • 0 0

        • Wzajemnie

          jw

          • 0 0

  • powinno byc

    wolne miasto gdansk, dynamiczna gdynia. byloby bardziej zgodnie z prawda.

    • 0 0

  • pimpoosh

    Idź już spać bo trujesz ze zmęczenia
    ...

    • 0 0

  • Słaba reklamówka....

    Mogłaby się ukazywać w telewizjach regionalnych, ale nie w pasmie ogolnopolskim. Reklamy Jogobelli są lepsze... Szkoda, że nie ujęto flagowego hasła Gdańska - "morze możliwości". Stwarzałoby to wrażenie konsekwentnej i długoterminowej polityki promocyjnej miasta.

    • 0 0

  • 120 tys za 30 sek filmu hehehe :) super o... Gdansk

    ale tak to jest jak kasa niczyja.... mozna wydawac nawet 1 mn zl za 30 sek hehehe ktos zarobił ładnie

    • 0 0

  • heheheheh

    niezle g... typografia na bilbordach wola o pomste do nieba, a panorama gdanska i na bilboardzie i w reklamowce to jakis zart. doskonale sie ubawilem to ogladajac, szkoda, ze za 1,2 mln. pozdro dla kretynow, ktorzy to wymyslili

    • 0 0

  • co to za wyspa na bilboardzie????

    po lewej na bilboardzie jest wyspa? to hel tak mocno przywialo do gdanska, czy to juz skandynawia wita? hehehehe

    • 0 0

  • (1)

    Kawałek plaży z prawdziwego zdarzenia od mola na Zaspie do Jelitkowa a dalej co? o****ne budy w Brzeźnie, kawałek plaży z kamieniami na Westerplatte i Stogi czyli Orunia z plażą a i zapomniałbym o Wyspie Sobieszewskiej rezerwacie z hałdą fosforu niczym k2 ot i może możliwości dobry marketing nawet z gówna zrobi stolicę.

    • 0 0

    • Zaspa

      Zaspa nie ma dostępu do morza. Molo jest na granicy Brzeźna i Przymorza, choć formalnie zaliczono je do Brzeźna.

      • 0 0

  • tak naprawde to pewnie tylko faktura na 120 tys... a reszta pod stolikiem... Gdansk: tu...reka reke myje...

    • 0 0

  • (3)

    Mija czwarty m-c jak wróciłem po 2,5 roku z Anglii i....... ciągle szukam pracy.Zastanawiam się co dalej robić,wracać do angoli? Tak naprawdę to bym nie chciał ale jestem młody i jakoś trzeba się ustawić w życiu!!! I po co było wydawać pieniądze na reklamę skoro ......

    • 0 0

    • To kiepsko szukasz

      Zabawne jest jak ludzie tak narzekają, ale naprawdę nie jest problemem znalezienie pracy w Trójmieście jeżeli coś się potrafi. Chociaż niech to będzie najniższa stawka 8zł/h, ale zawsze - chociaż ostatnio to można znaleźć bez problemu pracę za 10zł/h. A jeżeli ma się dwie lewe ręce, którym nie chce się pracować to faktycznie jest to problem

      • 0 0

    • to wracaj do Anglii

      • 0 0

    • Zrób kurs spawacza w Stoczni Gdańsk

      Z nadgodzinami wyciągniesz na rękę z 7,8 tysi

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane