• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

La Dolce Vita nad Motławą?

Jacek Stańczyk
14 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:17 (14 kwietnia 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta. Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta.

Gdańsk. Tu się żyje - to hasło nowej miejskiej kampanii reklamowej. Jej cel: zwabić nad Motławę młodych, przedsiębiorczych, pełnych życia i energii nowych mieszkańców.



Młodzi ludzie z różnych grup społecznych idą przed siebie brzegiem morza. Kierują się w stronę widocznego nieopodal miasta. Przed nimi panorama Gdańska - jakby znana, ale jednak podrasowana - z dodatkowym wieżowcem i dźwigiem budowlanym. Wszystko to w rytm energicznej muzyki.

To scena z nakręconego za 120 tys. zł na plaży w Brzeźnie reklamówki promującej Gdańsk. Jest ona częscią kampanii reklamowej miasta, która ruszyła w poniedziałek i potrwa do 18 maja. Gdańsk jawi się w niej jako dynamiczne miasto dla dynamicznych ludzi. To przesłanie ma trafić do osób w wieku 16-35 lat, czyli takich, które chcą studiować, szukają pracy i miejsca, w którym mogliby zamieszkać.

"Gdańsk. Tu się żyje" różni się więc od poprzedniej kampanii "Odważ się i zobacz to sam", która była skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii i skupiła się na ukazaniu w niekonwencjonalny sposób walorów turystycznych miasta.

- Tym razem położyliśmy nacisk na przyszłość, na duże możliwości samorealizacji młodych ludzi w naszym mieście - wyjaśnia Anna Zbierska z Referatu Promocji gdańskiego magistratu.

Nowa kampania wizerunkowa miasta:

Miejskie władze kuszą przybyszów rozwijającą się aglomeracją, w której funkcjonuje wiele firm z kapitałem zagranicznym, istnieje bogata oferta uczelni wyższych i są duże perspektywy na przyszłość (Euro 2012, starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r). Oprócz tego do przyjazdu młodych Polaków nad Motławę ma zachęcać położenie miasta: nad morzem, w okolicy parku krajobrazowego, w pobliżu Skandynawii.

- Owszem, zależy nam również na turystach, ale takich, którzy nie przyjadą do nas tylko na długi majowy weekend - wyjaśnia prezydent Paweł Adamowicz.

Takie cele kampanii nawiązują do raportu "Diagnoza Społeczna 2007" sporządzonego przez socjologów, oraz Internetowego Badania Wynagrodzeń za rok ubiegły. Według tego pierwszego dokumentu Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski, wg. drugiego zestawienia - trójmiejskie zarobki ustępują tylko tym warszawskim i krakowskim.

Kampanię "Gdańsk. Tu się żyje" przygotowała gdańska agencja Mediafocus, która stworzyła już m.in reklamę "Proste rozwiązania" dla Banku Nordea.

- Chcieliśmy odejść od pokazywania pejzaży, robienia zdjęć na Starym Mieście - to wszyscy znamy i możemy zobaczyć na pocztówkach. Zamiast tego chcieliśmy oddać atmosferę miasta znanego z niekonwencjonalnego podejścia do różnych spraw, w którym wieje wiatr energii i wolności - tłumaczy Tomasz Zdybel z Mediafocus.

Ponieważ reklamy mają trafić do ludzi młodych, zostaną pokazane w miejscach, w których mogą liczyć na duży odbiór. Billboardy zawisną w największych polskich miastach (Warszawa, Łódź, Katowice, Wrocław, Poznań, Kraków). W internecie na witrynach Grupy Pracuj (edulandia.pl, pracuj.pl), stronie sciaga.pl przeprowadzona zostanie kampania banerowa. Dodatkowo raport specjalny o Gdańsku pojawi się w portalu Onet.pl.

Gdańsk będzie się promował w tygodnikach opinii (Newsweek, Przekrój, Polityka, Forum), ale przede wszystkim w telewizji. - W stacjach TVN i TVN24 odbędzie się ponad 70 emisji półminutowego spotu - informuje Anna Zbierska.

Wyświetlanie filmiku rozpocznie się w środę. Będzie go można m.in zobaczyć w różnych porach dnia, także przed głównym wydaniem "Faktów". Za jednorazową emisję spotu w porze największej oglądalności miasto płaci 45 tys. zł.

Koszt całej kampanii reklamowej to 1,1 mln zł.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • Klip dynamiczny, a jednocześnie intrygujący (1)

    Jako reklama się sprawdzi
    Żal tylko czytać tych żałosnych komentarzy notorycznych malkontentów, ludzie czy wam ktoś płaci za męczenie się z życiem w gdańsku?
    Popytajcie ludzi z innych miast jeszcze wam dopłacą za zamianę

    • 0 0

    • z jakich miast?z Bydgoszczy? z Kozich Dupek ? bo juz do Wrocławia czy Krakowa to Gdańskowi daleko, nawet juz Toruń jest fajniejszy.
      urzedasy miejscy, oprócz wywalania kolejnej kasy na sredniejjakości klipy reklamowe, niech sie lepiej zajma rzeczywistym rozwojem miasta.ja bardzo lubie gdańsk i dlatego wkurza mnie to co sie dzieje, a raczej to co sie nie dzieje. od kilku juz lat.

      • 0 0

  • zdjęcie do prasy (tu pokazane) OK, ale filmik...

    bo ja wiem, takie potwierdzanie faktu jakby - jesteśmy nad morzem, nazywamy się Gdańsk, itd...

    przypomina mi się równie mało skuteczna reklama Gdyni sprzed lat, w Warszawie - na tramwajach pojawił się napis Gdynia miasto biznesu, czy coś w tym rodzaju...

    • 0 0

  • he he,

    dokładnie, kitesurferka mogla by być lepsza, taka lalunia co połowa dla niej przyjedzie:) sory, ale tak sie robi reklamy, teraz:)

    • 0 0

  • p.s.

    a dolce vita to jest na chlebnickiej w ogóle:)

    taki tytuł, że jeszcze klienic pomyślą, że im lokal przenieśli;)

    • 0 0

  • Gdańsk - tu nic się nie dzieje

    na koncert trzeba jechać do gdyni, na impreze do sopotu.
    gdańsk to tylko staroświecki jarmark i koncerty organowe. to miasto nie oferuje nic dla ludzi młodych

    • 0 0

  • teraz ludziom młodym zaoferowało własnie reklamę.
    głownie reklame.

    • 0 0

  • jeżeli ta reklama..

    idzie tylko w TVN i WSI 24 to jest ona ukierunkowana na widza tych stacji - wykształciucha i wiernego "szklarza kontaktowego". To ich inteligencja ma wzmocnić POtencjał intelektualny naszego miasta. Co do kosztów - najprostsza i najlepsza metoda wyciągnięcia gminnego lub państwowego grosza i transferu tegoż do kieszeni prywatnej.Równie dobrze ten filmik mógłby kosztować np. 3 banieczki ? I co z tego ?

    • 0 0

  • Gadacie głupoty (1)

    Faktycznie jeżeli chodzi o życie nocne oraz koncerty to Gdańsk nie może pochwalić się niczym ciekwaym - bo nie oszukujmy się, ale w sobotę wieczorem Gdańsk to porażka i faktycznie lepiej pojechać do Gdyni bądź też Sopotu.
    No ale reklamam jest jak najbardziej trafna, tlyko jej wykonanie pozostawia wiele do życzenia.
    Gdańsk, Trójmiasto i okolice to faktycznie tereny dla ludzi młodych i aktywnych, i mało kto to zauważa. Powinniśmy to docenić bo z pewnością wyróżniamy się w Polsce i życie jest tutajtaj jakieś przyjemniejsze, a mam na myśli: plaże miejskie, gdzie można pójść na spacer lub wieczorne spotkanie ze znajomymi (nie chodzi o kąpiele), wzgórza morenowe - miejsce na spacery, przechadzki i niepowtarzalne przejażdżki rowerowe, dość dużo tras rowerowych, zatokę i sporty wodne z tym związane, niedaleko od trójmiasta są przecież przepiękne Kaszuby itp. itd.
    Stąd jeżeli chodzi o aktywność fizyczną, która kojarzy się z młodymi to faktycznie moim zdaniem nasza aglomeracja wyróżnia się na tle pozostałych.
    Pozdrowienia

    • 0 0

    • plaże miejskie i wzgórza morenowe, Bałtyk a za nim Szwecja to dzieki owocnej pracy magistratu

      • 0 0

  • gdansk ma mało do zaoferowania młodym
    - koncerty muzyczne żadne, chyba ze dinozaury muzyczne albo "artyści"typu doda, rodowicz czy lady pank.
    -zero imprez plenerowych dla młodych,
    -mało fajnych knajpek na zabawe wieczorowa porą,
    -zero infrastruktury sportowej-basen ,aguapark czy boiska do kosza streetballowego to marzenie scietej głowy,nawet plaze nic nie proponuja w sezonie,oprócz ryby i browara
    -mała gastronomia lezy, albo syf totalny, nie kazdego stac na jadanie w restauracyjach,
    -generalnie gdansk jest nastawiony na starych turystów z niemiec niz młodzież z Polski czy swiata,
    -brak tanich hosteli,
    -tym którzy chceliby tu zamieszkac co rusz mąci sie głowę Nowym prężnym inwestorem który juz juz wkracza na rynek,
    -ceny domów horrendalne, miasto nastawione na dewelopera a nie mieszkańca.
    -żłobki czy przedszkola? coraz mniej.
    mam wymieniac dalej?
    bezpieczenstwo w nocy-zadne, policji nie uwidzisz.
    -

    • 0 0

  • (2)

    A właśnie, Drodzy Przyjeżdzający, młodzi i aktywni, weźcie ze soba babcię, swoją lub cudzą, bo przedszkoli coraz mniej. Małymi literkami mozna przeczytać, że fundusze na ochronę środowiska sa niewykorzystywane, ochrony też brak. Wzamian mozecie cieszyc się od rana do wieczora wizją EURO.

    • 0 0

    • e. (1)

      mozesz juz skończyć?
      a w ogólę to kto cię słucha babcia głucha, czy dziadek bez ucha?

      • 0 0

      • e.

        mozesz juz skończyć?
        a w ogólę to kto cię słucha babcia głucha, czy dziadek bez ucha?

        Gdańsk OK
        odpowiedz 2008-04-15 10:29:240000-00-00 00:00:00

        Widzę, ze ty mnie słuchasz bardzo uwaznie, tak trzymaj:)
        Jestem trochę zajęta, ale nie martw się, jeszcze wróce.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane