• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

La Dolce Vita nad Motławą?

Jacek Stańczyk
14 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:17 (14 kwietnia 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta. Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta.

Gdańsk. Tu się żyje - to hasło nowej miejskiej kampanii reklamowej. Jej cel: zwabić nad Motławę młodych, przedsiębiorczych, pełnych życia i energii nowych mieszkańców.



Młodzi ludzie z różnych grup społecznych idą przed siebie brzegiem morza. Kierują się w stronę widocznego nieopodal miasta. Przed nimi panorama Gdańska - jakby znana, ale jednak podrasowana - z dodatkowym wieżowcem i dźwigiem budowlanym. Wszystko to w rytm energicznej muzyki.

To scena z nakręconego za 120 tys. zł na plaży w Brzeźnie reklamówki promującej Gdańsk. Jest ona częscią kampanii reklamowej miasta, która ruszyła w poniedziałek i potrwa do 18 maja. Gdańsk jawi się w niej jako dynamiczne miasto dla dynamicznych ludzi. To przesłanie ma trafić do osób w wieku 16-35 lat, czyli takich, które chcą studiować, szukają pracy i miejsca, w którym mogliby zamieszkać.

"Gdańsk. Tu się żyje" różni się więc od poprzedniej kampanii "Odważ się i zobacz to sam", która była skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii i skupiła się na ukazaniu w niekonwencjonalny sposób walorów turystycznych miasta.

- Tym razem położyliśmy nacisk na przyszłość, na duże możliwości samorealizacji młodych ludzi w naszym mieście - wyjaśnia Anna Zbierska z Referatu Promocji gdańskiego magistratu.

Nowa kampania wizerunkowa miasta:

Miejskie władze kuszą przybyszów rozwijającą się aglomeracją, w której funkcjonuje wiele firm z kapitałem zagranicznym, istnieje bogata oferta uczelni wyższych i są duże perspektywy na przyszłość (Euro 2012, starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r). Oprócz tego do przyjazdu młodych Polaków nad Motławę ma zachęcać położenie miasta: nad morzem, w okolicy parku krajobrazowego, w pobliżu Skandynawii.

- Owszem, zależy nam również na turystach, ale takich, którzy nie przyjadą do nas tylko na długi majowy weekend - wyjaśnia prezydent Paweł Adamowicz.

Takie cele kampanii nawiązują do raportu "Diagnoza Społeczna 2007" sporządzonego przez socjologów, oraz Internetowego Badania Wynagrodzeń za rok ubiegły. Według tego pierwszego dokumentu Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski, wg. drugiego zestawienia - trójmiejskie zarobki ustępują tylko tym warszawskim i krakowskim.

Kampanię "Gdańsk. Tu się żyje" przygotowała gdańska agencja Mediafocus, która stworzyła już m.in reklamę "Proste rozwiązania" dla Banku Nordea.

- Chcieliśmy odejść od pokazywania pejzaży, robienia zdjęć na Starym Mieście - to wszyscy znamy i możemy zobaczyć na pocztówkach. Zamiast tego chcieliśmy oddać atmosferę miasta znanego z niekonwencjonalnego podejścia do różnych spraw, w którym wieje wiatr energii i wolności - tłumaczy Tomasz Zdybel z Mediafocus.

Ponieważ reklamy mają trafić do ludzi młodych, zostaną pokazane w miejscach, w których mogą liczyć na duży odbiór. Billboardy zawisną w największych polskich miastach (Warszawa, Łódź, Katowice, Wrocław, Poznań, Kraków). W internecie na witrynach Grupy Pracuj (edulandia.pl, pracuj.pl), stronie sciaga.pl przeprowadzona zostanie kampania banerowa. Dodatkowo raport specjalny o Gdańsku pojawi się w portalu Onet.pl.

Gdańsk będzie się promował w tygodnikach opinii (Newsweek, Przekrój, Polityka, Forum), ale przede wszystkim w telewizji. - W stacjach TVN i TVN24 odbędzie się ponad 70 emisji półminutowego spotu - informuje Anna Zbierska.

Wyświetlanie filmiku rozpocznie się w środę. Będzie go można m.in zobaczyć w różnych porach dnia, także przed głównym wydaniem "Faktów". Za jednorazową emisję spotu w porze największej oglądalności miasto płaci 45 tys. zł.

Koszt całej kampanii reklamowej to 1,1 mln zł.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • huehue

    Krystian z neo rządzi ;)

    • 0 0

  • super korki na południu (7)

    Osiedlający się trafią na super korki na południu Gdańska i wiejską infrastrukturę...Brak dróg, brak basenów, brak szkół na nowych osielach i jeden wielki BRAK... Wspaniale się żyje... Kpina

    • 0 0

    • Brak szkół ..

      Podobno nowe szkoły w Gdańsku nie sa potrzebne bo nie zmienia się ilośc miszkańców..
      Nikt nie zauważa,że niektóre dzielnice sie powiekszają np Osowa ,Gdańsk Południe itp gdzie nie ma ulic i pewnie niebędzie bo mamy budować stadion na jedna imprezę za kilkaset milionów ..

      • 0 0

    • to trzeba bylo pomylec jak kupowales mieszkanie! (5)

      Jak sie chce mieszkac tanio i daje sie deweloperom zarobic kupujac mieszkania nawet w najbardziej dziadkowskich rejonach to tak sie potem ma. Czlowiek myslacy dolozy do raty wiecej i bedzie mieszkal blisko centrum. Jak slysze tych malkontentow z Poludnia to mnie smiech ogarnia, kupili mieszkania za pol ceny a zadaja oblsugi jak w centrum. Ja wiedzialem za co place kupujac mieszkanie blisko wrzeszcza, teraz nie narzekam, wszedzie mam blisko. A korki sa w kazdych duzych miastach i walka z tym jak z wiatrakami. Wole mieszkac w centrum w mniejszym mieszkaniu i jezdzic rowerem niz na pustkowiu na Poludniu, gdzie nei ma gdzie na spacer pojsc i tluc sie trzeba do domu badziewnymi drogami.

      • 0 0

      • (4)

        Jak się buduje nowe osiedle, to i droge do niego. Tak jest przynajmniej w normalnych miastach.

        Ciekawe, gdzie jest Twoje mieszkanie "blisko Wrzeszcza". Bo ja mieszkam we Wrzeszczu i dojazdy pochłaniają dużą część życia.

        • 0 0

        • Buhahaha, a kto ci ma te drogi budowac? (3)

          Deweloper??!! On ma w d.... Zgarnie szmal za mieszkania i juz go nie ma. A miasto nie musi do każdej wsi na południu porządnej drogi robić, bo to się mu nie opłaca. Osły kupują na zad*piach i potem narzekają....Ehhh Ci ludzie...Tylko roszczeniowe postawy, niech mi zbudują drogę bo ja tu bede mieszkał....Nizły joke, buhahaha

          • 0 0

          • najlepiej (2)

            jasne, miastu sie opłaca, żeby mieszkancy mieszkali wszyscy stłoczeni w śródmieściu, w 40-piętrowcach

            • 0 0

            • z ekonomicznego punktu widzenia (1)

              to właśnie najbardziej opłaca się miastu. Nie trzeba rozbudowywać infrstruktury itd. Miastem należy zarządzać jak firmą, a firmy muszą na siebie zarobić i musi im się opłacać. Zatem lepsze 40 piętrowce w centrum niż wioski na Południu.

              • 0 0

              • liczba mmieszkanców spada, biznes sie wyprowadza - to się dopiero opłaca miastu

                • 0 0

  • może zleciłby urząd reklame najlepszemu PiaRowcowi Kurskiemu (2)

    Bo on najlepiej wie jak nawet niepowodzenie przekuć na produkt politycznego marketingu. Tacy wiedzą jak o odpowiedni wizerunek połączony nawet ze złą reputacją tworzy PR. Gdy słyszę o budowie la dolce vita miasta gdańska, automatycznie nasuwa mi się skojarzenie z takim brandingiem dotyczącym produktów komercyjnych. Choć doskonale wiemy, że istnieją cechy wspólne obydwu procesów, to zdecydowanie przeważają różnice jednak decydenci gdańscy tego nie zauważają.

    Jak mam rozumieć jest to pewne oczekiwanie na faktyczne rozpoczęcie także samorządowej kampanii wyborczej - bo notowania i osiągnięcia są mniejsze niż skromne, a rozpocząć pierwszy szturm kiedyś trzeba ponieważ musżą wygrać bitwie o umysły, a przede wszystkim o dusze wyborców - dlatego tyle krzyży. Emisje spotów w telewizjach ogólnopolskich oraz coraz bardziej widoczny do znudzenia outdoor to moim zdaniem forpoczta właściwych, choć zwróciłbym bardziej uwagę na środowiska uniwersyteckie, bo w lokalnej takiej kampanii nie ma Gdańsk szans w porównaniu z Gdynią. Tam są odpowiednie działania i tworzą dla nich odpowiednią atmosferę(zobaczcie jakich artystów i muzyków sie dla młodzieży przyciąga), chcąc wyprzedzić konkurentów, zanim jeszcze zacznie się właściwy wyścig. Warto przyjrzeć się, jak to robią lepsi od Gdańska.

    jano
    - Jak reklamować turystykę o 1000-letnie historii i ostatniej martyrologii i jednocześnie mają na względzie "nowe" miasto wysoko zaawansowanych technologii? W mieście, gdzie znajduje się tyle czasami kiczowatych podróbek architektonicznych i gdzie jest "luksusowa", ale cięgle zasikana przez psy i ustawicznie zaśmiecana plaża, brak oprzyrządowania do czyszczenia jej ze szkodliwych glonów, brak właściwych ośrodków SPA? Maleńkich z tzw. duchem kawiarenek i knajpek konkurencyjnych do sopockich. Odpowiedniej rangi turnieje tenisowych, choć dostatnio siatkówki plażowej trochę było kilka - choćby Pomeranka, ale i innych atrakcji typu sportów plażowych ”Beach - Clash”czy ciekawych event'ów.
    No można tyle propozycji wymyślać, wypisać, stworzyć doskonałą reklamę, ale gdy przyjdzie nam z kolej zderzyć się z gdańskim urzędnikiem to już całkowita porażka i wymagane leczenie odstresowujące:((

    • 0 0

    • i jeszcze jedno (1)

      Muszę wyjaśnić PAŃSTWU, ze w tym filmie reklamowym jest nadinterpretacja. Mimo, że b.kosztowna reklama jak to zawsze robią w Gdańsku, aby "pozyskać ludzi młodych i zdolnych":))
      A do tego uważam, trochę zmanipulowana jak sama "Diagnoza Społeczna 2007", bo w treści jest napisane, że pod względem jakości życia Gdynia wyprzedza Warszawę i Gdańsk. Właśnie otwieram pierwszą tabelą w tym materiale i jest bowiem etykieta wartości poszczególnych miast. Natomiast w tabeli "jakość życia" wśród kilkudziesięciu innych w ogóle nie ma. W wywiadzie TV, który oglądałem prof. mówił właśnie o Gdyni - więc pewnie znowu wkradł sie czeski błąd przy przepisywaniu zwłaszcza ludzie z centrum polski, którzy mylą Gdynię z Gdańskiem.

      • 0 0

      • bo ta diagnoza pewnie napisana jest tak żeby nic z niej nie wynikało oprócz morza interpretacji:D

        • 0 0

  • folwark zwierzęcy albo auta to też reklama Gdańska?

    • 0 0

  • czytam i oczy przecieram... (2)

    ...przyznam, że cała akcja to wielka kpina. Czemu służyć ma taka "biedna" kampania za tak ogromne sumy? Jako mieszkaniec jednej z malowniczych dzielnic Gdańska zastanawiam się, o co w tym wszystkim chodzi, a jak nie wiadomo o co to pewnie o kasę? Ta reklama to stek bzdur prosto w twarz. Dlaczego na zaspie przedłużenie ul.Jana Pawła to nadal betonkowe profile? To zmowa zakładów naprawczych, którzy podpłacili władze miasta? Pewnie nie, ale faktem jest, że tam się jeździ jak na wojennej ścieżce po wybuchu min. Kocham 3miasto, bo tutaj są moi przyjaciele, rodzina i morze. Lubię ten trochę powolny wioskowy klimat, ale... ta cała reszta...

    • 0 0

    • bieda kampania (1)

      to była prowadzona przez Gdynię pod hasłem GDY INWESTUJESZ... .Pamiętacie? Może chociaż jeden wymierny przykład sukcesu szczurowatych, chociaż jedna nazwa firmy którą szczurek ściągnął do Gdyni?
      Akurat w sukces tego klipu nie wątpię, uwazam, ze Gdańsk właściwie wydaje nasze pieniądze.

      • 0 0

      • Edmundowicz

        producent by Edmundowicz:))
        Każda sroczka....:)))

        • 0 0

  • (1)

    hehe na tej reklamówce wygląda tak jakby oni wszyscy uciekali z gdyni do gdańska.

    trochę amatorszczyzna, ale i tak lepszy kierunek niż "odważ się zobaczyć", czyli straszenie potencjalnych inwestorów ;)

    ech szkoda tylko, że całe trójmiasto nie ma wspólnej kampanii promocyjnej... czy w ogóle taka kiedyś powstanie ?!?
    chyba nie doczekam tych czasów.. heh

    • 0 0

    • wszyscy uciekali z gdyni do gdańska

      to na przekór, bo w życiu akurat jest inaczej, ale to tylko źle zrobiony film. Dobrze, ze tym razem nie straszy:)))

      • 0 0

  • litosci

    To miasto narysowane z tylu, doklejone do stokowego zdjecia jest tragiczne.. a co do spotu...tragiczniej..poprzednie reklamy byly lepsze..te to amatorszczyzna wyskoich lotów

    • 0 0

  • Żeby jeszcze więcej krzyży było, zamiast tych ludzi biegnących plażą powinni tamtędy maszerować rycerze Zakonu Szpitala Najświętszej Marii Panny, czyli Krzyżacy.

    Niestety uważam, że największym nieszczęściem tego miasta jest prezydent Adamowicz. Pod jego rządami wszystko zdycha

    • 0 0

  • sami mieszkańcy owpowidają za.... (3)

    to że Gdańsk jest od prawie 10 lat prowincjonalnym miastem. Sami glosowaliśmy na Adamowicza ktory wygrał dużą przewagą głosów. Chcieliście - to macie.

    • 0 0

    • ty chyba prowincjonalnego miasta nie widziałeś na oczy

      wsiądź w SKM i karnij się pół godziny jazdy na płn
      Gdańsk jest coraz piękniejszy

      • 0 0

    • niestety masz rację. ja głosowałem raz na Adamowicza. czuję się totalnie zawiedziony i zrobiony w bambucho

      • 0 0

    • ucieczka lemingów z ... Sopotu?

      Postaci w tym filmie - jak zombi, nienaturalni, niespontanmiczni - niedobrani do takiego promocyjnego filmiku.Wgapiajacy sie w kamere - sztuczni.
      Sprawiaja wrażenie uciekajacych lemingów - skąd? My trójmieszczanie wiemy, ze obok jest Sopot... Czyżby Adamowicz partyjnemu druhowi taki figiel chciał uczynić? Czy to niezreczność autorów - kreatorów? A ten klakson -dlaczego słychac go na plaży?!!
      Mój kolega skwitował to tak : to pewnie sygnałówka do ucieczki - z Sopotu na Westerplatte... Ech, ci młodzi... hehehehe.

      • 0 0

  • co to za życie?

    Tu się żyje... Ale co to za życie?!! Wystarczy przeczytać to forum...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane