- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (254 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (157 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (102 opinie)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
La Dolce Vita nad Motławą?
Gdańsk. Tu się żyje - to hasło nowej miejskiej kampanii reklamowej. Jej cel: zwabić nad Motławę młodych, przedsiębiorczych, pełnych życia i energii nowych mieszkańców.
Młodzi ludzie z różnych grup społecznych idą przed siebie brzegiem morza. Kierują się w stronę widocznego nieopodal miasta. Przed nimi panorama Gdańska - jakby znana, ale jednak podrasowana - z dodatkowym wieżowcem i dźwigiem budowlanym. Wszystko to w rytm energicznej muzyki.
To scena z nakręconego za 120 tys. zł na plaży w Brzeźnie reklamówki promującej Gdańsk. Jest ona częscią kampanii reklamowej miasta, która ruszyła w poniedziałek i potrwa do 18 maja. Gdańsk jawi się w niej jako dynamiczne miasto dla dynamicznych ludzi. To przesłanie ma trafić do osób w wieku 16-35 lat, czyli takich, które chcą studiować, szukają pracy i miejsca, w którym mogliby zamieszkać.
"Gdańsk. Tu się żyje" różni się więc od poprzedniej kampanii "Odważ się i zobacz to sam", która była skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii i skupiła się na ukazaniu w niekonwencjonalny sposób walorów turystycznych miasta.
- Tym razem położyliśmy nacisk na przyszłość, na duże możliwości samorealizacji młodych ludzi w naszym mieście - wyjaśnia Anna Zbierska z Referatu Promocji gdańskiego magistratu.
- Owszem, zależy nam również na turystach, ale takich, którzy nie przyjadą do nas tylko na długi majowy weekend - wyjaśnia prezydent Paweł Adamowicz.
Takie cele kampanii nawiązują do raportu "Diagnoza Społeczna 2007" sporządzonego przez socjologów, oraz Internetowego Badania Wynagrodzeń za rok ubiegły. Według tego pierwszego dokumentu Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski, wg. drugiego zestawienia - trójmiejskie zarobki ustępują tylko tym warszawskim i krakowskim.
Kampanię "Gdańsk. Tu się żyje" przygotowała gdańska agencja Mediafocus, która stworzyła już m.in reklamę "Proste rozwiązania" dla Banku Nordea.
- Chcieliśmy odejść od pokazywania pejzaży, robienia zdjęć na Starym Mieście - to wszyscy znamy i możemy zobaczyć na pocztówkach. Zamiast tego chcieliśmy oddać atmosferę miasta znanego z niekonwencjonalnego podejścia do różnych spraw, w którym wieje wiatr energii i wolności - tłumaczy Tomasz Zdybel z Mediafocus.
Ponieważ reklamy mają trafić do ludzi młodych, zostaną pokazane w miejscach, w których mogą liczyć na duży odbiór. Billboardy zawisną w największych polskich miastach (Warszawa, Łódź, Katowice, Wrocław, Poznań, Kraków). W internecie na witrynach Grupy Pracuj (edulandia.pl, pracuj.pl), stronie sciaga.pl przeprowadzona zostanie kampania banerowa. Dodatkowo raport specjalny o Gdańsku pojawi się w portalu Onet.pl.
Gdańsk będzie się promował w tygodnikach opinii (Newsweek, Przekrój, Polityka, Forum), ale przede wszystkim w telewizji. - W stacjach TVN i TVN24 odbędzie się ponad 70 emisji półminutowego spotu - informuje Anna Zbierska.
Wyświetlanie filmiku rozpocznie się w środę. Będzie go można m.in zobaczyć w różnych porach dnia, także przed głównym wydaniem "Faktów". Za jednorazową emisję spotu w porze największej oglądalności miasto płaci 45 tys. zł.
Koszt całej kampanii reklamowej to 1,1 mln zł.
Opinie (151) 3 zablokowane
-
2008-04-15 10:28
a może taki tytuł:
Platformers - w gadńsku jest ich moc!
- 0 0
-
2008-04-15 10:30
(2)
"-generalnie gdansk jest nastawiony na starych turystów z niemiec niz młodzież z Polski czy swiata,"
Gdansk sie na to nawet nie nastawial- SAMO WYSZLO.
Miasto nie ma w tym kierunku zadnej wizji.- 0 0
-
2008-04-15 10:36
(1)
miasto nie ma żadanej wizji w żadnym kierunku.
niestety.- 0 0
-
2008-04-15 10:44
bo ja wiem? mnie sie wydaje, ze miasto widzi wyłącznie same wizje, od wizji zaczyna i na wizjach kończy
- 0 0
-
2008-04-15 10:32
psy obszczekują i szarpią za nogawki
karawana jedzie dalej
Dobrze, ze Gdańsk stawia na promocję. Taka inwestycja procentuje!!!- 0 0
-
2008-04-15 10:32
do 'pana Józka' - a gdzie ma chdzić w TV Trwam? (2)
akurat wybór stacji jest sensowny, bo z założenia te 'wykształciuchy' mają więcej pieniędzy i większy potencjał
no chyba, że zależy nam na tabunach moherów bez grosza...???- 0 0
-
2008-04-15 11:17
gdy piszesz te głupoty (1)
to ręce opadają.Popatrz sobie sierotko w rankingi oglądalności POszczególnych stacji i wtedy "wyskakuj z Rydzykiem".Chyba cię zabolało "szklarzu kontaktowy "ale póki co TVPI - III ma najwyższa oglądalność.
- 0 0
-
2008-04-16 10:35
jak zwykle nic nie zrozumiałeś... ale cóż mohery
są jak pancerne bataliony - nic do nich nie dociera
- 0 0
-
2008-04-15 10:35
" W stacjach TVN i TVN24 odbędzie się ponad 70 emisji półminutowego spotu - " brawo zarobia równiez przyjacielskie stacje.
w jakich godzinach? miedzy tą badziewką szkłem kontaktowym a jeszcze głupszym tańcem z hgw kim. czy między jednym kretynskim serialem a drugim?
a moze pomiędzy transmisja "na żywo"z kolejnej ludzkiej tragedii?
młodzież to oglada?
młodziez to kupi?- 0 0
-
2008-04-15 10:45
i to są własnie te momenty, kiedy się kolejny raz cieszę, że nie mam telewizji:)
- 0 0
-
2008-04-15 11:01
A WALTER I CALA EKIPA POPAPRANCOW OW SIE CIESZY
paokemony wybraly nam radnych i ludzi do parlamentu i teraz maja to w dupie
- 0 0
-
2008-04-15 11:06
"- Tym razem położyliśmy nacisk na przyszłość, na duże możliwości samorealizacji młodych ludzi w naszym mieście - wyjaśnia Anna Zbierska"
I gdzie te tysiace przybylych do Gdanska mlodych ludzi ma sie osiedlac? W Gdansku Poludnie, zeby z zacietoscia 4 Dywizji Pancernej gen.Guderiana, przebijac sie remontowanym od roku 200 m odcinkiem Swietokrzyskiej? A moze na Osowej, zeby stac godzine w korku na Spacerowej przy wirtualnym skrzyzowaniu im. Adamowicza (kolo TESCO)? Czy moze w drapaczu chmur na Morenie z 1800 mieszkan i 20 miejscami parkingowymi?
Jakis czas temu na POrtalu ukazal sie artykul o niepelnosprawnych dzieciach, ktore nie moga dojezdzac na terapie, poniewaz miasta nie stac na jednego busa.
Zamiast prezesa Waltera mozna bylo uszczesliwic kilka osob, ktorych zycie i tak mocno kopie w tylek. Ale te kilka niepelnosprawnych dzieciakow to przeciez zaden target dla PO.- 0 0
-
2008-04-15 11:09
1,1 miliona... same billboardy to lekko licząc 300 tysięcy, do tego kreacja i spoty w prime timie w TVN... jak dla mnie to ten budżet jest bardzo mocno zanizony
- 0 0
-
2008-04-15 11:13
tu sie zyje? (2)
No i fajnie. My tu zyjemy i wiemy jaka jest prawda. Moze tak zachecic mlodych, zanim sie tutaj rozgoszcza, do pochodzenia po okolicznych podworkach, wieczorem po ulicach...nie koniecznie tych zapomnianych przez Boga dzielnic, ktorych jest strasznie duzo. Niech zobacza centrum, wieczne parkany, brudne, metalowe, wielkie. Niech popatrza pod nogi, gdzie same kipy, reklamowki bankowe i szklo!!! Moze nastepna reklamowka, za JESZCZE WIEKSZE PIENIADZE bedzie wlasnie o tym? Ze zero bezpieczenstwa,ze brud, ze niszy sie Gdansk kolejnymi budynkami z "przyszlosci", zapominajac jak wazna jest tradycja, dawna swietnosc i wyglad miasta.A moze nas, tych co w Gdansku musza mieszkac z roznych powodow, zaczac wysylac na jakas odosobniona gore, bysmy tam zywota dopelnili i nie przeszkadzali soba, w tak swietlistych planach?
- 0 0
-
2008-04-15 11:21
Mietek Blues Band
Podobno odbył się pozegnalny koncert w/w zespołu
który wyjeżdza na stałe do Irlandii ( niechcąc czekać jak takowa u nas powstanie..) eh ....- 0 0
-
2008-04-15 11:21
Mietek Blues Band
Podobno odbył się pozegnalny koncert w/w zespołu
który wyjeżdza na stałe do Irlandii ( niechcąc czekać jak takowa u nas powstanie..) eh ....- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.