• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

La Dolce Vita nad Motławą?

Jacek Stańczyk
14 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:17 (14 kwietnia 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta. Dynamiczny Gdańsk dla dynamicznych osób - to przesłanie nowej kampanii reklamowej miasta.

Gdańsk. Tu się żyje - to hasło nowej miejskiej kampanii reklamowej. Jej cel: zwabić nad Motławę młodych, przedsiębiorczych, pełnych życia i energii nowych mieszkańców.



Młodzi ludzie z różnych grup społecznych idą przed siebie brzegiem morza. Kierują się w stronę widocznego nieopodal miasta. Przed nimi panorama Gdańska - jakby znana, ale jednak podrasowana - z dodatkowym wieżowcem i dźwigiem budowlanym. Wszystko to w rytm energicznej muzyki.

To scena z nakręconego za 120 tys. zł na plaży w Brzeźnie reklamówki promującej Gdańsk. Jest ona częscią kampanii reklamowej miasta, która ruszyła w poniedziałek i potrwa do 18 maja. Gdańsk jawi się w niej jako dynamiczne miasto dla dynamicznych ludzi. To przesłanie ma trafić do osób w wieku 16-35 lat, czyli takich, które chcą studiować, szukają pracy i miejsca, w którym mogliby zamieszkać.

"Gdańsk. Tu się żyje" różni się więc od poprzedniej kampanii "Odważ się i zobacz to sam", która była skierowana do turystów z Wielkiej Brytanii i skupiła się na ukazaniu w niekonwencjonalny sposób walorów turystycznych miasta.

- Tym razem położyliśmy nacisk na przyszłość, na duże możliwości samorealizacji młodych ludzi w naszym mieście - wyjaśnia Anna Zbierska z Referatu Promocji gdańskiego magistratu.

Nowa kampania wizerunkowa miasta:

Miejskie władze kuszą przybyszów rozwijającą się aglomeracją, w której funkcjonuje wiele firm z kapitałem zagranicznym, istnieje bogata oferta uczelni wyższych i są duże perspektywy na przyszłość (Euro 2012, starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r). Oprócz tego do przyjazdu młodych Polaków nad Motławę ma zachęcać położenie miasta: nad morzem, w okolicy parku krajobrazowego, w pobliżu Skandynawii.

- Owszem, zależy nam również na turystach, ale takich, którzy nie przyjadą do nas tylko na długi majowy weekend - wyjaśnia prezydent Paweł Adamowicz.

Takie cele kampanii nawiązują do raportu "Diagnoza Społeczna 2007" sporządzonego przez socjologów, oraz Internetowego Badania Wynagrodzeń za rok ubiegły. Według tego pierwszego dokumentu Gdańsk oferuje najwyższą jakość życia wśród dziesięciu największych miast Polski, wg. drugiego zestawienia - trójmiejskie zarobki ustępują tylko tym warszawskim i krakowskim.

Kampanię "Gdańsk. Tu się żyje" przygotowała gdańska agencja Mediafocus, która stworzyła już m.in reklamę "Proste rozwiązania" dla Banku Nordea.

- Chcieliśmy odejść od pokazywania pejzaży, robienia zdjęć na Starym Mieście - to wszyscy znamy i możemy zobaczyć na pocztówkach. Zamiast tego chcieliśmy oddać atmosferę miasta znanego z niekonwencjonalnego podejścia do różnych spraw, w którym wieje wiatr energii i wolności - tłumaczy Tomasz Zdybel z Mediafocus.

Ponieważ reklamy mają trafić do ludzi młodych, zostaną pokazane w miejscach, w których mogą liczyć na duży odbiór. Billboardy zawisną w największych polskich miastach (Warszawa, Łódź, Katowice, Wrocław, Poznań, Kraków). W internecie na witrynach Grupy Pracuj (edulandia.pl, pracuj.pl), stronie sciaga.pl przeprowadzona zostanie kampania banerowa. Dodatkowo raport specjalny o Gdańsku pojawi się w portalu Onet.pl.

Gdańsk będzie się promował w tygodnikach opinii (Newsweek, Przekrój, Polityka, Forum), ale przede wszystkim w telewizji. - W stacjach TVN i TVN24 odbędzie się ponad 70 emisji półminutowego spotu - informuje Anna Zbierska.

Wyświetlanie filmiku rozpocznie się w środę. Będzie go można m.in zobaczyć w różnych porach dnia, także przed głównym wydaniem "Faktów". Za jednorazową emisję spotu w porze największej oglądalności miasto płaci 45 tys. zł.

Koszt całej kampanii reklamowej to 1,1 mln zł.

Opinie (151) 3 zablokowane

  • a czemu nie pokazali ze nie ma w gdansku drog, komunikacja jest straszna tych zaniedbanych dzielnic jak, orunia,swiety wojciech,olszynka itd itd.



    niech pokaza prawdzwe realja z zycia w tym z****nym miescie.. klne i zadnemu nie polecam.. niestety, ale wole powiedziec komus prawde o mieszkaniu w gdansku

    • 0 0

  • (4)

    Jak się czyta niektóre komentarze to ogarnia jedynie śmiech... skoro tak źle się tu żyje to w czym problem... na prawdę jest wiele innych miast w Polsce że o Europie nie wspomnę. Bardziej niż ta kampania, zniechęca wieczne stękanie. Ja kocham to miasto, razem z jego brudnymi chodnikami, korkami i wszystkimi wadami. Bo kocha sie nie za zalety ale pomimo wad... i jeśli kiedykolwiek przyjdzie mi opuścić Gdańsk... to zawsze będę czuł że to moje miasto i moje miejsce. A teraz stękajcie dalej ;-)
    Miłego dnia

    • 0 0

    • (1)

      Ja też kocham to miasto i właśnie dlatego jestem niezadowolony z tego co się dzieje (czytaj niewiele). Gdyby Gdańsk i trójmiasto były mi obojętne, to nie zawracałbym sobie głowy panem Adamowiczem i innymi..

      W Twoim myśleniu jest błąd: nie zależy Ci na Gdańsku i jego przyszłości.

      pozdrawiam

      • 0 0

      • Nie tyle jest błąd w moim rozumowaniu.. raczej błędnie odczytałeś intencje mojej wypowiedzi. To miałabyć przeciw waga dla tych wszystkich pokrzywdzonych ludzi, których chyba tu przymusowo przesiedlili. Jasne... nie wszystko jest super, sam jednym tchem mógłbym napisać swoją "księgę skarg i zażaleń" co bym zmienił/poprawił, ale... to nie zmienia mojego podejścia do Gdańska. Dla mnie to miasto, to coś więcej niż chodniki, śmietniki i korki.. i w tym aspekcie pisałem o mojej miłości do tego miasta. Jak czytam wypowiedź, jak to się żyje cyt."w tym z****nym mieście" to.... Oczywistą sprawą jest to, że skoro jest problem, to nalezy o nim mówić a nie zamiatać pod dywan. Ale czytając wypowiedzi niektórych, można dojść do wniosku że tutaj wrony zawracają... litości. Pozdrawiam

        • 0 0

    • Pamiętam czasy, kiedy z dumą oprowadzałam gosci z Warszawy i z innych miast po GDAŃSKU.

      Teraz, owszem, są rzeczy, które od tamtych czasów zmieniły się na korzyść, ale zwiększył się dystans między miastami. I niestety, wyglada na to, że Gdańsk zostaje w tyle.

      • 0 0

    • kochać-jak to łatwo powiedziec.
      miłośc twórcza polega nie na przyklepywaniu w czambuł, tylko na krytykowaniu rzeczy złych. krytyka powinien przejąc sie włodarz miasta.
      kolejna akcja reklamowa nic nie zmieni, bo i ludzie nie kupuja już kota w worku. dla urzedu , mam wrazenie czas się zatrzymał. dobry manager nie tylko promuje i zachęca, ale konsekwentnie dazy żeby ta promocja miała odbicie w rzeczywistości.
      w kazdym innym przypadku jest to BLAGA.
      prędzej czy później wyjdzie na jaw.

      • 0 0

  • Przykro

    mi to napisac ale Gdansk na dzien dziejszy jest kula u nogi woj. pomorskiego. Na szczescie tylko opoznia, a nie blokuje ale to meczace.

    • 0 0

  • L'Amara Vita

    No chyba nie za bardzo wierzę, że tu zostanę po studiach...

    Co do filmiku:
    eee... słabiutko, i ta ściema z widoczkami znad morza, nie wiadomo po co, nawet nie widać co jest co...
    ale taką ściemę z panoramą robili nawet w XVI wieku. W XVII-wiecznej panoramie miasta od południa pokazywano morze, którego przecież nie widać stamtąd. Ale tak działają spece od marketingu...od wieków.

    • 0 0

  • kolejny jumski klub dla starych puszczy?

    bourze.wazne ze forse zostawiajom.

    • 0 0

  • Do wszystkich płaczków (1)

    Jeden dzień i 3 świetne wiadomości dla Gdańska: inwestycja/centrala-światowe centrum finansowe szwedzkiego koncernu Arla,otwarcie parku biznesowego Arkońska Park i Centrum Biotechnologii,beczeć dalej,chociaż wiadomo,że to w większości prowokatorzy z bezinwestycyjnej wioski rybackiej

    • 0 0

    • chcemy

      centrum chcemy - to faktycznie świetna wiadomość...

      zapomniałeś o czwartej: odzyskiwanie domów przez
      niemców

      • 0 0

  • super reklamówka

    bardzo fajna kampania, w końcu to Gdańsk:-)

    • 0 0

  • met

    "jeden dzień i 3 świetne wiadomości dla Gdańska: inwestycja/centrala-światowe centrum finansowe szwedzkiego koncernu Arla,otwarcie parku biznesowego Arkońska Park i Centrum Biotechnologii,"
    -takich swietnych info mielismy juz wiecej,
    i wyspa Spichrzów miała byc zagospodarowana, i jezeli wierzyc INFOS juz powinna tetnic zyciem, bo i projektów jak psów, głownie czytamy o projektach, zycie jak widac weryfikuje projekty.
    -centrum biznesowe ? a jaki to prestiż i łacha?
    zaroblili(jak zwykle deweloperzy) miasto nie potrafi z tego wyciagnąć dobrych wniosków dla miasta: deweloper buduje SWOJA sprawe, wiadomo,ze z racji wiekszego centrum będzie trzeba tam zmodernizowac drogi i dojazdy dla klientów i pracowników, co miasto robi zeby umowy podpisywane zakladaly nie tylko zysk dewelopera i strate dla miasta(drogi sa gminy czyli zwiekszony ruch spowoduje większe zużycie dróg,brak alternatywy)???
    budować tak, sprzedAWac tak, rozwijac tak, ale póki co deweloperzy inwestuja i wyciagaja swoje zyski, miasto sprzedaje i w zaden sposób nie zmiejsza kosztów.
    -I co to jeszcze centrum biotechnologii?
    a przeczytaj uwaznie czym jest to warunkowane, czy powstanie czy nie.

    • 0 0

  • REKLAMA (3)

    staram sie jak moge,
    chociaż na reklame spojrzec pozytywnie
    ale REKLAMA JEST NUDNA!!!

    • 0 0

    • (2)

      odwaz się zobacz to sam było prawdziwsze i dowcipne

      • 0 0

      • prawdziwsze i dowcipne powiadasz? (1)

        Ale też skrytykowałeś, czyli ..
        dzień bez ujadania i płaczu to dzień stracony

        • 0 0

        • do tylko Gdańsk

          a ty kto, modelka?

          • 0 0

  • 120tyś. zł ?!

    to musi być przekręt :/ no sorry, 30 sekund pokazują grupkę ludzi na plaży.. ani to kreatywne, ani ciekawie zrealizowane.. za 12tyś. to bym zrozumiał, ale nie 120tyś.. żałosne, ale to w końcu Gdańsk

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane