• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Liczne awarie nowych biletomatów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
9 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mennica Polska, właściciel i operator nowych biletomatów przyznaje, że skala zgłaszanych awarii i reklamacji jest w Gdańsku wyższa, niż w innych miastach w kraju. Mennica Polska, właściciel i operator nowych biletomatów przyznaje, że skala zgłaszanych awarii i reklamacji jest w Gdańsku wyższa, niż w innych miastach w kraju.

Zapchane podajniki, wygaszone ekrany, pobieranie opłat bez doładowania lub brak możliwości naładowania karty miejskiej - tak, według naszych czytelników, wygląda w ostatnich dniach działanie wielu nowych biletomatów Mennicy Polskiej w Gdańsku. ZTM potwierdza większą liczbę składanych reklamacji i wszystkie skargi przekazuje do właściciela i operatora urządzeń.



Miałe(a)ś ostatnio problem z doładowaniem blietu?

Czytelnicy Trojmiasto.pl od kilku dni zasypują nas informacjami o większej niż zwykle liczbie awarii nowych biletomatów. Pierwsze sygnały o tym, że urządzenia nie działają tak, jak powinny, otrzymaliśmy w połowie grudnia. Jednak o ile pierwsze zgłoszenia można było traktować jako pojedynczą awarię, o tyle później liczba skarg i reklamacji znacznie wzrosła.

Awarie w różnych częściach Gdańska



- Biletomat na ul. Gościnnej nie przyjmuje gotówki ani nie można doładować karty miejskiej - napisał jeden z czytelników.
- Nie działają biletomaty na Chełmie. Problem trwa od kilku dni. Czy ktoś nad tym pracuje? W tramwaju i autobusie kolejka do zakupu biletu - dodał następny.
W sumie, w ostatnich dniach otrzymaliśmy kilkanaście podobnych zgłoszeń. Poza Orunią i Chełmem reklamacje dotyczyły biletomatów na pętli Łostowice i Siedlce, przy Forum Gdańsk i Dworcu Głównym.

22:09 8 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 7 STYCZNIA 20 18:39)

Problemy z nowymi biletomatami (159 opinii)

Dzień dobry, nowe biletomaty nie przyjmują płatności gotówka. Zostało to zauważone nie tylko przeze mnie ale przez innych oczekujących na tramwaj. Nie jest to kwestia jednego biletomatu, ponieważ zostało to zweryfikowane w kilku miejscach. Czy zostanie to naprawione? Zgłosiłam to kiedyś motorniczego, powiedział abym skontaktowała się z ztm i tyle
Dzień dobry, nowe biletomaty nie przyjmują płatności gotówka. Zostało to zauważone nie tylko przeze mnie ale przez innych oczekujących na tramwaj. Nie jest to kwestia jednego biletomatu, ponieważ zostało to zweryfikowane w kilku miejscach. Czy zostanie to naprawione? Zgłosiłam to kiedyś motorniczego, powiedział abym skontaktowała się z ztm i tyle Zobacz więcej


Zapchane czytniki banknotów



O przyczynę awarii na tak dużą skalę zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego. Ten nasze pytania przekazał do Mennicy Polskiej, właściciela i operatora urządzeń. Jak czytamy w odpowiedzi, problemem najczęściej okazują się zapchane czytniki banknotów.

- W ostatnim czasie zauważamy w Gdańsku potrzebę większej liczby interwencji w związku z zapchanymi czytnikami banknotów w automatach biletowych. Tego typu sytuacje mogą być np. wynikiem zablokowania się banknotu w czytniku, bo ten pierwszy był zniszczony lub pognieciony. Wówczas dochodzi do zakleszczenia się banknotu i zablokowania urządzenia. Niemniej, możemy mieć również do czynienia z celowym działaniem człowieka, bo skala interwencji w Gdańsku jest wyższa niż w innych miastach. W ostatnich kilku dniach musieliśmy zdemontować trzy automaty, które zostały zniszczone - mówi Kamila Bidzińska, rzecznik prasowy spółki Mennica Polska, właściciela i operatora biletomatów.

Transakcja doładowania karty nie dochodzi do końca



Jednak, zdaniem naszych czytelników, problemów jest więcej i nie dotyczą wyłącznie zapychania się podajników banknotów.

- W ogóle nie da się doładować karty w nowym biletomacie. Transakcja jest cały czas w toku i nie dochodzi do końca - informuje pan Michał.
- Jest problem z płatnościami zarówno kartą, jak i gotówką albo blokuje się ekran i pojawia się informacja o braku wydruku. Trzeci raz w ciągu dnia odbijam się od ściany - napisał kolejny czytelnik.
Na ekranie biletomatu przy Dworcu Głównym w Gdańsku można obecnie zobaczyć jedynie odbicie remontowanego budynku dworca. O tym, że biletomat nie działa, świadczy też pulsująca pomarańczowym kolorem dioda. Na ekranie biletomatu przy Dworcu Głównym w Gdańsku można obecnie zobaczyć jedynie odbicie remontowanego budynku dworca. O tym, że biletomat nie działa, świadczy też pulsująca pomarańczowym kolorem dioda.
Problem dostrzega też ZTM. Jak mówi nam Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, w ciągu ostatnich kilku tygodni do urzędników odpowiedzialnych za transport publiczny i sprzedaż biletów wpłynęło więcej reklamacji niż zazwyczaj.

- W ciągu ostatniego tygodnia wpłynęło ok. 10-15 reklamacji, ale to jest szacunkowa liczba. Obowiązkiem Mennicy Polskiej, jako właściciela i operatora urządzeń, jest jak najszybsza ich naprawa oraz rozpatrywanie reklamacji klientów. Przypadki uszkodzonych biletomatów mieszkańcy mogą zgłaszać również nam. My takie informacje natychmiast przekazujemy Mennicy Polskiej. Im prędzej do niej trafi zgłoszenie awarii, tym szybciej urządzenie zostanie naprawione - podkreśla Gołąb.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z biletomatów



Jak dodaje, dane za ostatnie lata wskazują znaczny wzrost liczby transakcji dokonywanych w biletomatach.

W 2016 r. z tych urządzeń przy zakupie biletów i doładowaniu kart skorzystało 33,6 proc. pasażerów, a w 2017 r. już 37,2 proc. Dane za 2018 rok to 43,5 proc. Dane cząstkowe, między styczniem a majem 2019 r. pokazują 57,7 proc.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Wyłączyć jak mevo! I dać premie urzędnikom oczywiście.

    • 3 0

  • Oj na olimpijskiej ten pseudo nowy automat codziennie się psuje. Porażka
    Te stare to są super jeszcze nie było sytuacji by z nim był problem .Ale Gdańsk chciał być nowoczesny i ta ich nowość wychodzi bokami. Ale spoko wazne deweloperka chodzi bez problemu .
    5
    Tak samo kto wyraził zgodę by budowano bloki koło lasu na morenie??? Ktoś za ten przekręt powinien odpowiedzieć. Teraz morena to jeden wielki syf .

    • 4 0

  • (3)

    Czytam te komentaże z wielkim oburzeniem, jako były urzendnik. To nie wina urzędników, że czasami popołnio jakiś błąd.

    • 0 5

    • No tak urzędnicy zawsze są nie winni

      • 1 0

    • Dobrze, ze już były

      Jeśli to w związku z emeryturą to widzę ortografia również poszła na wczasy exurzendniku

      • 3 0

    • Pajacu z po

      • 0 1

  • To już wiadomo czemu.

    Celowo nie działają, bo od kwietnia u kierowcy/ motorniczego sprzedaż biletów po 12 złotych. Ktoś raz na ruski rok będzie chciał pojechać ztm no i kupi karnet tylko po to żeby jeden bilet skasować

    • 1 0

  • I tak kupicie

    U motorniczego na przystanku pod dworcem jak zawsze.

    • 1 0

  • Do likwidacji

    Ogólnie to powinna być tylko możliwość płatności zbliżeniowej i tyle. Prostsze, tańsze i bardziej niezawodne by były. W niektorych 110 są takie fajne tylko na karte. A ogólnie to po to internet wymyślono by nie stać przy automatach. Od lat nie mogę zrozumieć po co ludzie w automatach karty doładowują lub gotówką płacą...

    • 1 3

  • Automat do biletow

    Kto zmienił automat na Stogach. Nie można doładować biletu!

    • 2 0

  • To nie wina nowych biletomatów (1)

    Skoro stare tez maja takie problemy nie można kupić biletu za gotówkę (monety), kartą czy karta przez czytnik bezdotykowy czyli wszystkie możliwe formy płatności. Do tego na moim osiedlu od czasu do czasu biletomat wydaje piskliwy dźwięk choć działa

    • 1 1

    • nie ma juz starych

      • 0 0

  • Skoro w całym mieście jest podobnie to nie jest to przypadek.

    To jest zamierzone działanie. Łatwiej jest nakładać mandaty na pasażerów bez biletów niż utrzymywać tyle biletomatów w ciągłej gotowości.

    • 4 0

  • biletomat

    W święta miałam gości i chciałam kupić bilety , no i problem, na Hucisku na Morenie i przy Dworcu nie można było kupić w biletomacie biletów .

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane