• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko: nowy terminal, stare problemy

Łukasz, czytelnik trojmiasto.pl
10 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowy terminal T2 budzi wiele emocji. Pasażerom podoba się sam obiekt, gorzej z obsługą. Nowy terminal T2 budzi wiele emocji. Pasażerom podoba się sam obiekt, gorzej z obsługą.

Z nowego terminalu T2 na trójmiejskim lotnisku pasażerowie mogą korzystać od 6 kwietnia. Jednym z pierwszych był nasz czytelnik - pan Łukasz, który podzielił się z nami kilkoma spostrzeżeniami na temat nowej inwestycji. Mimo pozytywnego wrażenia, nie zabrakło sporej łyżki dziegciu.



Czy kiedykolwiek spotkałeś/łaś się ze złą obsługą na trójmiejskim lotnisku?

Bardzo dużo podróżuję i na trójmiejskim lotnisku bywam często. Kilka dni temu miałem przyjemność korzystać z nowo oddanego terminalu T2. Ogólne wrażenie jest bardzo dobre - terminal jest ładny i wreszcie odnosi się wrażenie, że coś zmieniło się na lepsze. Obsługa lotniska przy check-in'ach jest dobrze zorganizowana, pracownicy znają swoją pracę, a językiem angielskim posługują się na odpowiednim poziomie.

Zobacz zdjęcia terminalu T2.

Bardzo dobre wrażenie zrobiły też na mnie maszyny do obsługi kontroli bezpieczeństwa - wreszcie porządne rozwiązania godne porządnego lotniska! Chociaż brakuje dodatkowych stołów, na których można by po kontroli ubrać się i spakować wszystkie skontrolowane rzeczy...

Po przekroczeniu kontroli bezpieczeństwa zwróciłem jeszcze uwagę na to, że wreszcie da się coś zjeść i wypić na lotnisku i cena jest w miarę przystępna. I mamy też ładne lotniskowe toalety. Do tego atmosfera na bramkach wyjściowych jest bardzo przyjazna.

Niestety całość wrażenia bardzo pogarsza kilka dość istotnych elementów. Jest to z pewnością dojazd i oznaczenia drogi, a raczej ich brak - zgodnie ze starą narodową zasadą "postawmy dom a drogi zrobi się później". Oznakowania na nowym terminalu są beznadziejne.

Najgorzej jednak wypada obsługa kontroli bezpieczeństwa - jak zwykle w tym miejscu znajdzie się najwięcej do dodania. Wielokrotnie pisano już na łamach portalu o złych praktykach stosowanych przez kontrolę graniczną. I to niestety nie zmienia się od lat. Odnoszę wrażenie, że właściwie jeszcze się pogorszyło.

Straż Graniczna kulturą zachowania obniża ogólne wrażenie bardzo mocno. Znajomość języka angielskiego wśród funkcjonariuszy jest na poziomie znikomym, natomiast kultura i sposób traktowania - zwłaszcza rodaków - to już kompletna porażka.

Oficjalne otwarcie nowego terminala.

Zwracanie uwagi osobom podróżującym powinno zostać zmienione, bo to po prostu obciach i żenada. Panowie i Panie z SG stosują utarczki słowne, zwracają uwagę pasażerom w sposób urągający godności i sprawiają wrażenie, że ta część pracy to dla nich ogromny problem.

Nie podoba mi się też popędzanie pasażerów ubierających się po kontroli. Jak zwykle funkcjonariusze SG zachowywali się jakby kierowali stadem bydła, a nie pilnowali bezpieczeństwa. Obsługa nie może ograniczać się do pretensjonalnego zwracania uwagi i komentowania oraz popędzania pasażerów. Jeśli pasażerowie są kontrolowani i zmuszani do ściągania różnych elementów odzieży, w tym butów, to powinno im się zapewnić czas na doprowadzenie się do porządku oraz zapewnić miejsce do tego - czyli krzesła oraz rzetelną informację o tym, gdzie znajdują się foliowe kapcie - i to bez zbędnych komentarzy.

Owiane złą sławą jest też wnikliwe sprawdzanie dokumentów przez pracowników SG na granicy Schengen. Myślę, że nie tędy droga. Już wszem i wobec wiadomo, że aparat inwigilacyjny w kraju przekracza wszelkie normy, więc próbowanie wprowadzania takich elementów zachowania jedynie pogarsza odbiór wśród naszych sąsiadów. Odnoszę wrażenie, że niedługo wprowadzi się dodatkowo kontrolę imigracyjną.

Mam też zastrzeżenia do bramek wyjściowych, które są nieczytelnie oznakowane - numery widoczne są tylko od frontu, co wprowadza w błąd zwłaszcza obcokrajowców. Dodatkowo informacja o zmianie bramki wyjściowej podana została bardzo nieczytelnie, prawie w ogóle nie słychać było zapowiedzi i informacji od pracowników lotniska. Na domiar złego, brak czytelnych terminali informacyjnych - istniejące są bardzo małe i dość rzadkie.

Podsumowując - podróżującym życzę udanych lotów, a pracownikom (zwłaszcza niektórym) więcej ogłady.
Łukasz, czytelnik trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (475) ponad 10 zablokowanych

  • żenada

    MOŻE LOTNISKO JEST ŁADNE, ALE TO NIE WSZYSTKO. BRAK ZORGANIZOWANIA PRACOWNIKÓW, JAK MOŻNA OTWIERAĆ DWA PRZEJŚCIA DO ODPRAWY GDY SAMOLOT MA ODLOT ZA 20 MINUT, A KOLEJKA DO SAMYCH DRZWI. BYŁAM 1,5 GODZINY WCZESNIEJ NA LOTNISKU I MAŁO CO NIE ZDĄŻYŁAM WEJŚĆ DO SAMOLOTU. PRZEZ ICH SUPER ORGANIZACJĘ DO TEGO OKAZAŁO SIĘ GDY DOLECIAŁAM DO CELU , ŻE NIE MA MOICH BAGAŻY I JESZCZE INNYCH 10 OSOBOM BRAKOWAŁO BAGAZY DO TEJ PORY ICH JESZCZE NIE OTRZYMAŁAM. OGÓLNIE OKAZAŁO SIE , ZE WOGÓLE NIE WYLECIAŁY Z GDAŃSKA MOZE DZISIAJ JE OTRZYMAM. SUPER ORGANIZACJA BRAWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    POZDRAWIAM

    • 2 1

  • KULTURA I INTELIGENCJA ?

    TO WRĘCZ NIEMOZLIWE NA LOTNISKU IM. ........LECHA WAŁĘSY !!!
    PRZYKŁAD IDZIE OD....PATRONA :)

    • 4 3

  • Warto chyba sprostować ten artykuł...Straż Graniczna nie ma w tym momencie nic wspólnego z kontrolą bezpieczeństwa. W chwili obecnej robi to Służba Ochrony Lotniska i rzeczywiście są dziwni...choć nie wszyscy. Pracuję w Strefie Wolnocłowej i codziennie przechodzę kontrolę kilka razy bo każde moje wyjście ze strefy sie z tym wiąże-więc drogi Panie Łukaszu-należa się przeprosiny dla naszych pograniczników, którzy są naprawdę w porządku

    • 4 0

  • Otwarcie?

    Podpis pod filmikiem "otwarcie terminala". A może po polsku? Terminalu!

    • 1 0

  • Awarie

    w poniedziałek uległy awarii tasmy przy odprawie bagażu....pasażerowie musili sami je przenosić w wyznaczone miejsce....wrażenie słabe jak na nowy budynek z nowym technologiami

    • 3 1

  • służba graniczna :( (1)

    TREP POZOSTANIE ....TREPEM :( TYLE W TEMACIE !

    • 2 1

    • A ty pozostaniesz debilem

      • 0 1

  • Taxi

    Nic nie przebije szczerbatego taksówkarza czerwonej toyoty rok ok. 1995 !!! Tylko naiwnośc mojej zony spowodowała, że upolował nas zwykły prostak i prawie siłą zapakował do tego pojazdu ... kasując podwojną stawkę bez reszty - nie ma drobnych (!) i oczywiście bez paragonu !! Dlaczego wciąż trzeba się irytować tą bandą złodzieji ?!? Jak to jest mozliwe, że dysponujący narzędziem pracy za kilka tysięcy zł ?! może bezkarnie funkcjonować i to w takim miejscu jak lotnisko - bardzo obawiam się co to będzie w czerwcu - oj wstydu sie nie uniknie

    • 1 0

  • nie jest super!

    ladne opakowanie, lecz widoczny brak wyobrazni. Straznicy- skandaliczni, niemniej trzeba pamietac, ze za swoje praktyki otrzymali znaczce nagrody. Niemniej jesli jest zwyczaj- powszechnie znany, lecz skandaliczny- puszczania klietow w skarpetkach mozna wylozyc ten fragment przejscia jakims dywanem, zapewnic ochrone na stopy, miejsce do sciagniecia butow. Tutaj doskonale wiemy z jaka materia mamy do czynienia i nie ma co liczyc na poprawe. Natomiast nalezy w tej sytuacji zapewnic pasazerom nie tylko komfort, lecz zachowanie niekrepujacych okolicznosci. Rzecz, z ktora mozna walczyc to poziom jezyka polskiego, ktorym straznicy sie posluguja- Niech Pan sciagnie/ otworzy... a mogloby byc bez "Pana" lecz z "prosze" i nawet jesli tylko uprzejmosc udana robi duzo lepsze wrazenie.
    Niemniejstanowiska do "przeswietlaniu" bagazu totalnie nieudane. Poczawszy od zbyt krotkiej tasmy "przed", by mogla przygotowac sie kolejna osoba do dziwacznego pochlaniacza plastykowych skrzynek, ktora raczyla dzialac jedynie pod obecnosc straznika, ktory ustawial je w okreslonej pozycji- co zapewne nie powinno byc jego jedynym zajeciem. Brak oznakowanie przejscia do bramek (gatów) na domiar wszystkiego szklana skrzydlata paskuda wolnosci.
    Szkoda!!!
    Pomijam fakt, ze liczba- zawrotna nawet w porownaniu z poprzednim terminalem- stanowisk odprawy nie zmieni uciazliwosci oczekiwania jesli beda odprawiac dwa loty na dwoch stanowiskach- lecz pewnie to jest zalezne od lini lotniczych i ich obslugi.
    Niemniej calosciowo z lekkim rozczarowaniem- a moglo byc tak pieknie...

    • 2 0

  • borys

    Co za klops pisał ten artykul ? Kompletnie mi sie nie podoba i nie oddaje rzeczywiscosci

    • 2 1

  • co do kultury SG to zgadzam sie w 100% podobnie zachowują sie tez w grecji.powinni brac przykład z irlandii i z anglii tam kulturka

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane