- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-14 21:34
(8)
Może jeszcze 7 pasów? Jak w USA czy Rosji? Co tak skromnie, do morza daleko, zmieści się. Może lepiej będzie utrudniać ruch samochodowy, żeby mniej osób decydowało się przemieszczać w ten sposób, a poprawić komunikację zbiorową? Jeśli już co dodatkowego, to bus pas. I ścieżka rowerowa. Bo ta nędzna namiastka wzdłuż Czarnego Dworu jest niemal nieprzejezdna.
- 34 18
-
2018-05-14 21:42
(7)
Zeby Twoja KOMUNIKACJA mogla i miała po czym jeździć to z akcyzy z paliw musi być kasa. Proste jak konstrukcja cepa. Daj ludziom wygodnie jezdzi, samochodów przybywa bo mamy gospodarkę rozwijająca się. Jesli mam wybór 50 min stać a autobusie i bujać się jak na statku w zaduchu, smrodzie, nie wiedząc czy zdążę na przesiadke, to wole moje auto. A jak dolicze 2 miesięcznie metropolitalne za 500 zł to stawiam na wygode. Diesla 3.0 nie mam. Przestancie zmuszac ludzi i wmawiac ze rozwój komunikacji coś da. Nie da sie stworzyc tylu linii i w takim takcie kursowania. Jest nas za dużo w blokowiskach i biurowcach a dodatkowo wszystie duze miejsca pracy skumulowane są w jednym pasie drogowym.
- 11 13
-
2018-05-14 22:03
(6)
Za tę komunikację powinni płacić jej użytkownicy. Z biletów kasa, a nie z akcyzy. Samochody też nie są darmo- koszt zakupu pojazdu, naprawy, oc, ac, paliwo itp, więc tę kasę, albo jej część można spokojnie przeznaczyć na bilety.
- 1 9
-
2018-05-14 22:07
(5)
A autobus to jezdzi po ulicach które sie budują z biletów? Zrozumiałeś wogole???????????
- 2 1
-
2018-05-14 22:10
(4)
Autobusy nie potrzebują kilkupasmowych ulic, a w jeden pojazd można upchnąć około 100 kierowców.
- 8 2
-
2018-05-14 22:16
(3)
Potrzebują buspasow i ulic a je buduje sie tez z podatku akcyzowego. Jak krowie na rowie trzeba....
- 2 6
-
2018-05-14 22:36
(1)
Z PITow mieszkańców nie z żadnej akcyY jak juz.
- 2 4
-
2018-05-15 05:26
Z pitow to sobie placicie 500 plus i premie dla pisiorow.
- 2 1
-
2018-05-14 22:44
No i gdzie są te buspasy?
- 2 0
-
2018-05-14 21:35
zielony taliban do ataku ! (1)
Przecież zwiększą się korki gdzie indziej, lepiej wozić towary pociągami i rowerami a generalnie to za wszystko płacą mieszkańcy a kierowcy to za nic nie płacą !
- 9 26
-
2018-05-15 12:21
za korzystanie z przewymiarowanej infrastruktury nie płacą kierowcy
tylko wszyscy mieszkańcy.
Dlaczego kierowcy nie płacą za parkowanie na chodnikach ?- 0 2
-
2018-05-14 21:39
(1)
Jassssne
przeniosą korek 300m dalej- 29 5
-
2018-05-14 21:44
Ale kłócą się specjalisci od transportu jak by o A45 chodziło conajmniej. :-)
- 5 4
-
2018-05-14 21:45
"To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu" (1)
tunel miałbyć obwodnicą centrum, a nie całego Gdańska i dojazdem do Sopotu ( kosztem przymorzan)
- 24 7
-
2018-05-14 22:30
Tranzytowi NIE!!!
- 6 3
-
2018-05-14 21:49
Banda idi0t0w (1)
Z Kotłowskim na czele.
Po co za krzyżówką w stronę stadionu z 2 pasów robi się jeden by za chwilę znowu dwa przy krzyżówce z Hallera.- 27 5
-
2018-05-15 14:08
bo uznali ze tak jest taniej. a to ze troche bez sęsu, widać im to nie przeszkadza. \
Ale miejsce istotnie powstanie niebezpieczne, jeszcze jak ci autobus przed nosem nagle stanie.- 1 1
-
2018-05-14 21:51
NIE dla tranzytu w Pasie Nadmorskim !!!! (3)
Przymorze vetuje!
- 53 14
-
2018-05-14 22:04
Po fakcie, tranzyt już jest i trzeba go wymodelowac. Spóźnienie o jakies 7 lat. Buy buy falowczaki.
- 7 8
-
2018-05-14 22:05
ty jesteś Przymorze ?
pisz za siebie
- 6 7
-
2018-05-15 07:39
W końcu i tak doczekamy się obiecanej drogi zielonej. Przez pieniaczy jest opóźnienie ale mamy kompromis, ma być przy parku estakada, rowerzysta i pieszy przejdzie pod.
- 1 2
-
2018-05-14 21:52
Wygląda ci*lowo.
kto zjedzie z pasa przed skrzyżowaniem musi na niego wrócić za skrzyżowaniem.....
- 15 3
-
2018-05-14 21:53
budować i nie oglądać się na jakichś pisowców i zielonych (2)
- 10 28
-
2018-05-14 23:06
No akurat pisuary i "zieloni" to (1)
dwa światy o 180 stopni zlokalizowane. Tym pierwszym hitler i bóg jest bogiem.
- 3 2
-
2018-05-15 12:22
dla wielu pisowców ( i nie tylko) bogiem jest samochód
- 1 0
-
2018-05-14 21:57
"Chcemy wykorzystać rowy odwadniające"
Aha, czyli je zaasfaltować?..niepomni na przedwczorajsze skutki ulewy...
Co na to branża odwodnieniowa? Melioranci dajcie wreszcie silniejszy głos bo będzie armaggedon- 27 7
-
2018-05-14 22:00
Kotlowski wlaczyl myslenie?
Przeciez zarzadzajacy okolomiejskimi spolkami nie sa od myslenia tylko od robienia "dobrze" Adamowiczowi ?!
- 17 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.