- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-14 22:44
Juz dawno miałem taki pomysł.
Skąd ta cena 2mld? Może 2mln. To powinno być zrobione przed otwarciem tunelu.
- 4 7
-
2018-05-14 22:47
(1)
co to da?
- 5 1
-
2018-05-15 07:34
Nic. tylko piesi bedą mieli gorzej
- 3 1
-
2018-05-14 22:57
Tunel budowac
- 5 2
-
2018-05-14 22:58
problemem tam jest TRISTAR
który nie potrafi kierować płynnością ruchu. Samochody jadą stadami i na każdych światłach staja. Za komuny już były wskaźniki z jaką prędkością jechać by na zielone trafić. Mozna by tym ruch uspokoić. Chyba lepiej wolniej pojechać i nie marnować paliwa na bezsensowne ruszanie. Ale nasze mądre głowy myślące inaczej kombinują by jak najwięcej samochodów stawało bo to ruch uspokaja. Sprawni inaczej niech się w sejmie dołączą po 500+
- 11 3
-
2018-05-14 23:03
nic to nie zmieni
- 5 1
-
2018-05-14 23:04
Gdańsk nie leży nad morzem
I nigdy leżał nie będzie z tego co mi wiadomo
- 4 15
-
2018-05-14 23:21
po 2 pasy??
A co z zielonym bulwarem? kiedyś chcieli robić całą drogę w przekroju 2x2, potem zielony bulwar żeby cebulakom się przypodobać a teraz po 2 pasy?
- 5 4
-
2018-05-14 23:27
O Boże ! Nareszcie !!!!
- 3 11
-
2018-05-15 00:14
(1)
Konsekwentne forsowanie "zielonej" autostrady składającej dostęp Przymorza do Parku na ołtarzu nadrzędnej, św. przepustowości dla mieszkańców dzielnic i gmin ościennych. Tam ładnie się mieszka i w ciszy, mając wygodny dojazd przez całe hałaśliwe, nasze miasto. Mam znajomą, która mieszka niedaleko i dojeżdża do Malborka. Codziennie. I z powrotem. Przecież jest wygodny dojazd.
- 10 8
-
2018-05-15 06:49
Boże jakie prześladowania
Przymorze w ogóle nie będzie mieć dostępu do parku, na każdym przejściu dla pieszych będzie stał strażnik z kałachem i strzelał do mieszkańców.
- 3 1
-
2018-05-15 00:38
Znikną tam korki to pojawią się na następnym ze skrzyżowań.
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.