• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała rewolucja na PKM. Pociągi przez Kokoszki i do Gdańska Głównego

Michał Brancewicz
28 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (263)
Na początku lutego odbył się pierwszy specjalny przejazd bajpasem kartuskim. Powyżej pociągu widoczne są tory PKM prowadzące w kierunku lotniska. Na początku lutego odbył się pierwszy specjalny przejazd bajpasem kartuskim. Powyżej pociągu widoczne są tory PKM prowadzące w kierunku lotniska.

Od 11 marca 6 par pociągów kursować będzie z Gdańska Wrzeszcza do Kartuz przez bajpas kartuskiMapka. Z tego dwa będą wyruszać i kończyć bieg na stacji Gdańsk Główny. Po "starej trasie" przez lotniskoMapka do Kartuz jeździć będzie 17 par pociągów.



Którą trasą PKM będziesz częściej jeździł?

W niedzielę, 10 marca 2024 r., nastąpi tradycyjna korekta rocznego rozkładu kolejowego. O ile w poprzednich latach zdarzało się, że zmiany były zaledwie kosmetyczne, o tyle teraz pasażerów korzystających z oferty PKM czeka mini rewolucja.

Po raz pierwszy pociągi pojadą wyremontowanym i częściowo odbudowanym, jednotorowym bajpasem kartuskim. Powstał on, by pełnić funkcję objazdu podczas rozbudowy i elektryfikacji linii 201 Gdynia-Kościerzyna, która na razie jeszcze nie ruszyła.

Rozbudowa linii kolejowej na Kaszuby za 1,5 mld zł Rozbudowa linii kolejowej na Kaszuby za 1,5 mld zł

Dwa pociągi dziennie do Gdańska Głównego



Każdego dnia 6 składów wyruszy ze stacji we Wrzeszczu, by za przystankiem PKM Kiełpinek wjechać na 1,5 km odcinek linii, odbudowany przez spółkę PKM, a później pojechać 15 km odcinkiem linii wyremontowanej przez PKP PLK.

Pociągi zatrzymają się na przystankach Gdańsk Kokoszki, Leźno, Stara Piła, Otomino i Żukowo Zachodnie. Od posterunku w Glinczu pojadą już starą trasą, pokonywaną dotąd przez PKM-ki jadące z Wrzeszcza przez lotnisko do Kartuz.

Na trasie bajpasu kartuskiego powstał m.in. przystanek Gdańsk Kokoszki. Na trasie bajpasu kartuskiego powstał m.in. przystanek Gdańsk Kokoszki.
Nowością będzie to, że dwa pociągi wyruszać i kończyć bieg w Gdańsku Głównym, a nie, jak dotąd, we Wrzeszczu.

Pociągi na bajpasie kartuskim:

  • Odjazdy ze stacji Gdańsk Główny - 7:39, 16:31.
  • Odjazdy ze stacji Gdańsk Wrzeszcz - 7:51, 10:32, 13:32, 16:37, 19:10, 22:26.
  • Odjazdy ze stacji Kokoszki w kierunku Gdańska - 6:50 (Gdańsk Główny), 9:27 (Wrzeszcz), 12:20 (Wrzeszcz), 15:20 (Gdańsk Główny), 18:35 (wrzeszcz), 21:49 (Wrzeszcz).

Po bajpasie szybciej niż przez lotnisko



Nie jest wykluczone, że połączenie przez bajpas będzie chętniej wybierane przez pasażerów. Czas przejazdu będzie bowiem o 6 do 8 minut krótszy niż przez lotnisko.

Od 11 marca, na "starą trasę" przez port lotniczy w dzień powszedni wyjedzie też par PKM-ek. Do tego dojdą kursy z Wrzeszcza do Gdyni przez Osową.

Opinie (263) 10 zablokowanych

  • Niesamowite (1)

    2 pociągi dziennie z lotniska do centrum miasta. XXI wiek w Gdańsku. Gratuluję

    • 31 4

    • To i tak więcej niż z Orly do centrum Paryża

      • 7 0

  • Już na prawdę głupszych godzin odjazdu się nie udało wymyślić. Myślałem że będę jeździć do pracy pociągiem, ale nadal pozostaje tylko samochód.

    • 25 3

  • Rozkład prawie tak gęsty jak dla PKM w Gdyni...

    Wszystko fajnie, tylko mało

    • 9 2

  • Opinia wyróżniona

    Pomorze to największe centusie w Polsce? (25)

    Mam ponad 75 lat, mieszkam w Warszawie i wszystkimi pociągami podmiejskimi typu SKM czy WKD oraz metrem jeżdżę tu za darmo. Niestety w gdańskim PKM-ie najadłem się wstydu bo wsiadłem, zająłem miejsce i rozpocząłem podróż w stronę Wieżycy aż tu nagle pojawił się konduktor, czy kontroler i kazał okazać bilet, którego nie miałem. Nawet nie pomyślałem, że w tym wieku muszę płacić tym bardziej, że nawet po Londynie od lat jeżdżę już za darmo. Dlaczego na Pomorzu władze trzymają starszych ludzi w domach?

    • 76 44

    • Bo tu od lat rządzi Platforma Obiboków... (8)

      • 25 30

      • Głęboko się mylisz pisowski trollu. (7)

        PKP to spółka państwowa opanowana przez pis a ostatnie 8 lat Pomorzem rządził mało udany wojewoda z pisu. Władze Gdańska nie mają więc na PKP żadnego wpływu. Koronny przykład obstrukcji PKP , to zlikwidowanie linii SKM z Gdańska do Nowego Portu i brak chęci jej przywrócenie pomimo, że tam na trasie powstaje wielkie osiedle mieszkaniowe.

        • 31 11

        • jesteś głęboko sfrormatowany, na skraju efektu "prania mózgu" (1)

          Zgodnie z rzymską sentencją, "ten jest winien, kto ma korzyść"

          Za (lokalną) komunikację zbiorową, w szczególności kolejową, odpowiada na terenie województwa jego samorząd.
          On ją organizuje i finansuje.

          Linia SKM do Nowego Portu jest rażącym przykładem efektu tej "odpowiedzialności", bo została ona zamknięta ponieważ miasto Gdańsk nie jest zainteresowane finansowaniem jest funkcjonowania. Gdańsk woli finansować swoich tramwajarzy niż obcych kolejarzy. Przejęcie terenów jest tylko przyjemnym dodatkiem.

          Funkcjonowanie SKM jest organizowane przez samorząd województwa. Gdyby zajmowały się tym miasta, dawno stały by na miejscu tej linii kolejne centra biurowe.

          Przyjaźń marszałka z SKM należy do tych bardzo szorstkich. Od lat trwają starania do zaduszenia tego przewoźnika, nazywanego monopolistą. Problem w tym, że monopol jest również po stronie klienta, bo SKM ma go jednego...

          Współpraca województwa z podmiotami ogólnokrajowymi również zależy od samorządu, bo są oni naszymi "wybrańcami" i przedstawicielami. Jak działają, widać po inwestycjach kolejowych w kraju. Dzieje się nawet na Podhalu. Na Pomorzu jedyne oznaki życia to okolice portów.

          • 5 5

          • Pociągi do N. Portu jeździły puste lub prawie puste, tam są tramwaje i autobusy.

            • 0 0

        • Oczywiście, anty pisowski trollu, przed pisem nikt nie rządził, nieprawdaż? Zapewne dlatego nie można było wcześniej tego unormować:)

          • 5 7

        • PKP nie ma. Jest pełno spółek. O którą ci chodzi? pkp tlk zajmuje się torowiskiem. (2)

          IC to InterCity. Ekspresy itp. PolRegio ro regionalne.

          • 2 2

          • Zapomniałeś o tym , że jaszcze są pkp od peronów, pkp od szlabanów, pkp od semaforów, pkp od podkładów . Tyle porobiło się spółeczek i prezesików .

            • 6 0

          • Polregio jest całkowicie poza PKP

            Bliżej tej firmie do samorządów niż kolejarzy.

            • 1 2

        • Nowa Letnica wykluczona komunikacyjnie!

          Pis naobiecywał,a reaktywacji kolejki SKM brak,chociaż Nowa Letnica to olbrzymia dzielnica .

          • 0 0

    • I kto tu jest niby centusiem? (5)

      Skoro kupno biletu ze zniżką seniorską jest takim wielkim problemem.

      • 24 5

      • Włącz myślenie chociaż to może za trudne. (3)

        To nie parę groszy za bilet a zespół czynności towarzyszących zakupowi powoduje kłopot.

        • 5 14

        • Rzeczywiście (2)

          To zbyt trudne, w końcu kupno w telefonie to jakieś pół minuty, w automacie minuta, a u konduktora z 2. Jeśli kogoś to przerasta, to chyba nie potrafi funkcjonować w społeczeństwie

          • 6 7

          • Ciesz się, że ty wszystko potrafisz... (1)

            ...jeszcze.

            • 5 5

            • Jeszcze jeszcze

              A jak już nie będę w stanie spytać się 2 osoby jak kupić bilet, to raczej też nie będę umiał dostać się na ten dworzec.

              • 5 0

      • jest problemem

        bo w pomorskiej rzeczywistości ten ulgowy bilet może być droższy od "normalnego".

        Taka pomorska "specyfika", ujemne ulgi...

        • 3 8

    • Ja kiedyś pojechalam SKM na ulgowym (1)

      Bo jestem niepelnosprawna. Dostalam mandat.

      • 8 7

      • Bez legity to prawidłowo

        • 5 0

    • Ile smoków jechało tym pociągiem?

      • 13 5

    • Pomorze to największe centusie w Polsce? Odp: NIE (4)

      PKM to jest do Lotniska. Trasa Kościerzyna Gdynia to normalne PolRegio. Nie słyszałem o zniżkach na Polregio dla emerytów.

      • 6 5

      • PKM to linia kolejowa

        Polregio to przewoźnik na PKM i większości linii pkp plk na Pomorzu.

        • 3 2

      • znizki są ale nie dla emerytów a dla wszystkich osób po 60 roku życia (1)

        W Polregio to 25%
        Za to na EIP - 30%

        Problem w tym, że cena biletu z tymi zniżkami jest wyższa (!!!) niż normalnego w "taryfie pomorskiej".
        W której zniżki dla seniorów nie ma.
        W ten sposób seniorzy kupując w Trójmieście bilet "dla seniora" dokładają do interesu.

        • 2 2

        • Jest zniżka dla emeryta, nie bajerujcie.

          • 0 0

      • Stuknij się z tymi podziałami. Pasażera G to obchodzi jaka lewa spółeczka za jaki odcinek odpowiada. Wsiadam i jadę. I tyle! Nauczcie się tego betony

        • 1 0

    • w Warszawie jest 50% zniżki! (1)

      Tu nawet dorośli niepełnosprawni ze stopniem umiarkowanym nie mają ulg na komunikację po Gdańsku.

      • 1 0

      • No i słusznie

        Jak ktoś jest bardzo chory, to ma I grupę i jeździ za darmo.

        • 0 0

  • Kpina (10)

    Jak miasto chce zachęcić mieszkańców aby przesiedli się do komunikacji? Mnie na pewno nie zachęci, 6 pociągami z Kokoszek, jak nie zdążę na 6.50 to na następny mam czekać do 9,27? Pociągi powinny jeździć regularnie co 15 minut tylko wtedy to ma sens.

    • 131 8

    • Jak nie zdążysz na samolot to też nie polecisz (1)

      To wstań z łóżka 10 min wcześniej i zdążysz gamoniu

      • 14 25

      • Autobus miejski też porównujesz do samolotu?

        Komunikacja wewnątrz aglomeracyjna ma inne zadania i funkcje niż połączenia lotnicze. Ma zapewnić sprawne i szybkie poruszanie się wewnątrz aglomeracji. Autor postu ma rację że powinna być regularna i przewidywalna.

        Dziś mamy połączenia nieregularne, czasem co kilka godzin, a do tego nigdy nie wiesz gdzie dojedziesz, czasem do Wrzeszcza, czasem do Głównego, raz przez lotnisko, raz nie.

        To nie stanowi alternatywy dla samochodu, wręcz przeciwnie, zachęca do posiadania takowego.

        • 23 1

    • Jak nie zdążysz to znaczy, że za późno wyszedłeś z domu, nie powtarzaj tego błędu następnego dnia

      Ale tu jest inny problem. Godziny odjazdu są tak przypadkowe, że nie można będzie dojeżdżać tą linią do pracy. Jeśli ktoś ma np pracę zmianową 6-14, 14-22 to albo nie dojdzie do pracy, albo będzie miał problem z powrotem, np czekanie 2 h na pociąg. To jest bardzo słabe. Bo dla kogo ta kolej jeśli nie dla ludzi?

      • 26 5

    • oczywiście że tak oni nie potrafią ogarnąć tego co jest a się podniecają nowymi liniami jak PKM będzie dalej jeżdzić raz na godzinę to powodzenia tępaki

      • 15 3

    • Na początek choćby regularnie co godzinę, przynajmniej w szczycie (7-9 i 15-17), żeby ludzie dotarli do pracy i mogli wrócić do domu. A tak dalej opcja auto + korek + przepełniony i spóźniony autobus krajoznawczy.

      • 7 0

    • podziękuj pkp plk która już miała kończyć elektryfikację linii do Kościerzyny i Kartuz a jej jeszcze nawet nie zaczęła (2)

      samorząd nie ma obecnie taboru aby jeździć częściej bo zakup pociągów spalinowych nie był i nie jest planowany - obecnie kupowane są elektryczne bo takie mają docelowo jeździć do Kartuz

      • 7 2

      • podziękuj (samo)zarządowi województwa, że tak chodzi przy interesie powierzonego województwa (1)

        W Polsce na kolei dzieje się bardzo dużo, tylko jakoś północ kraju nie jest w te zmiany zaangażowane.

        Może jednak coś niewłaściwie działa w obszarze współpracy z ogólnokrajowymi podmiotami i w reprezentacji pomorskich interesów na scenie państwa.

        Mam wątpliwości, czy osoba odpowiedzialna za tę działkę na stanowisku wicemarszałka a jednocześnie angażująca się w lokalne biznesy turystyczne i medyczne, pełni właściwie swoją misję i obowiązki. Bo jest tajemnicą poliszynela, że planowana przebudowa linii 201 nie budzi entuzjazmu miejscowości przy niej leżących.

        • 1 5

        • Kaszuby wszystkich mają w 4L, więc nie dziwota

          • 0 0

    • Zaraz Unia nas zachęci od 2026 podatek od spalinowych aut (1)

      A za rok od rejestracji!

      • 5 0

      • Podatek taki że odechce się ludziom corocznego płacenia za diesla lub benzyniaka z 2011 czy jeszcze wcześniejszego roku.

        • 0 0

  • Przydałoby się jeszcze (2)

    spytać władze Miasta, czy na bajpasie też obowiązuje gdański miesięczny

    • 13 0

    • Może prościej - zapytaj konduktora. (1)

      • 2 2

      • A co ma do tego konduktor?

        Których zresztą nie ma w pociągach Polregio

        • 2 4

  • Przez most w Rutkach?
    Dla samego widoku się przejadę.

    • 13 3

  • Opinia wyróżniona

    Dlaczego nikt nie myśli o odtworzeniu linii z Gdańska do Starogardu przez Skarszewy? (43)

    Takie połączenie jest niezbędne ponieważ tysiące ludzi z tamtych okolic dojeżdża do Gdańska do pracy. Osobiście też wolał bym siedzieć godzinę w pociągu i czytać książkę niż się męczyć w samochodzie na zatłoczonej drodze. W PKP o tym jakoś nikt jak widać nie myśli ale czy tam by się nie przydał zastrzyk z młodych, myślących kadr?

    • 281 14

    • tru

      • 2 0

    • to nie PKP ma myśleć

      Za komunikację zbiorową odpowiada samorząd województwa.
      Samorząd ją organizuje i finansuje.

      Przewoźnik wozi. Tak, jak ma zapłacone.
      Jak nie ma zapłacone, to nie wozi, patrz linia do Nowego Portu.
      Nigdzie na świecie komunikacja zbiorowa nie jest działalnością, która finansuje się samodzielnie. Zawsze jest to złożony biznes z rachunkiem ciągnionym.

      • 18 2

    • (10)

      bo nie jest sztuką wywalić miliardy żeby wozić powietrze.

      Nie ma jak zamieszkać pośrodku lasu i dziwić się, że nie ma stacji kolejowej pod domem a po jednego pasażera nie podjeżdża 130 ton składu.

      Natomiast z wykluczeniem komunikacyjnym należy walczyć, ale rozwiązaniem dla Skarszew jest busik na pociąg w Starogardzie a nie budowa toru. Busik może być raz na godzinę, a pociąg w najlepszym razie jak na tym łaczniku, jeden o 6, następny o 9.

      • 4 24

      • Polecam obejrzeć na jutubie filmik: (VHS ) SP42-242 Ostatni pociąg. Tczew - Skarszewy D29-233.

        Jak widać, powietrza pociągi nie woziły.

        • 20 1

      • (3)

        Od 2035 roku w państwach członkowskich Unii Europejskiej (także w Polsce) nie będzie można zarejestrować samochodów spalinowych.

        Obecnie produkowane samochody spalinowe nie są już budowane tak by jeździć 20 lat i śmigać po 350 tys km.

        Zwykłego Kowalskiego z małego miasteczka czy wsi nie będzie stać na elektryka.

        • 9 7

        • (1)

          Rząd zachęci do pozbywania się starych samochodów z silnikami spalinowymi.

          Zatwierdzony przez rząd Morawieckiego dokument Krajowy Plan Odbudowy idzie szerzej.
          A mowa tam o wprowadzeniu podatku od posiadania samochodu spalinowego.
          Potwierdza to zapis:

          - Planuje się, że podatek od posiadania pojazdu zostanie wprowadzony do końca II kwartału 2026 r. Działanie to ma na celu zmniejszenie ilości najbardziej emisyjnych pojazdów i promocje niskoemisyjnych środków transportu - czytamy.

          Nowy resort klimatu i środowiska przyznaje, że wysokość stawki mogłaby zależeć od poziomu emisji CO2, jak i normy Euro - im samochód bardziej trujący (starszy, z większym silnikiem), tym większa opłata. Przy naliczaniu ważna może stać się również masa auta, przez co ministerstwo przykręciłoby śrubę głównie właścicielom ciężkich SUV-ów.

          Jak rząd będzie kazał Kowalskiemu płacić corocznie podatek np. 5000 złotych za posiadanie Passata 1.9 TDI spełniającego jedynie normę Euro 4 to Kowalski z ulgą pozbędzie się samochodu.

          • 5 2

          • Powiedz to w USA, Chinach czy w Indiach

            Skoro tak to dlaczego np. taki Aston Martin, BMW czy inni produkują samochody 5 litrowe V8?

            • 0 0

        • Jeszcze to zmienią, spokojnie nie panikuj i kup sobie furmankę.

          • 0 0

      • Klasyczny przypadek wygaszania popytu.

        Rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania.
        Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów.
        W rezultacie przesiadali się do autobusów lub samochodów.

        Potem PKP stwierdzała, że linia nierentowna, pociągi wożą powietrze i całkowicie zawieszano połączenia. Następnie likwidowano linię kolejową.

        Na tych z zawieszonym ruchem, złomiarze ukradli szyny - przykład linii 229 Pruszcz Gdański - Łeba. Na odcinku Kartuzy - Lębork, między Lęborkiem, a Rozłazinem spore ubytki w torowisku.

        • 27 1

      • nigdzie w świecie transport publiczny nie jest "samofinansujący" (1)

        Jest, po prostu, kosztem życia a w szczególności kosztem prowadzenia działalności gospodarcze.
        Pomysły naiwnych (cynicznych?) liberałów kończą zawsze w ten sam sposób - katastrofą.
        Jak w Polsce czy Wielkiej Brytanii...

        "Busik" do Skarszew może by i rozwiązał problem Skarszewom, ale ta linia łączyła wiele innych małych miejscowości i, co ważniejsze, omijała zatykającą się magistralę kolejową i węzeł w Tczewie. Pomijam już fakt, że przez Starogard droga jest dłuższa, a skomunikowanie z Tczewem też pozostawia wiele do życzenia...

        "Busik" nie musi być pojazdem drogowym, aby zobaczyć jak "busiki" czyli pracowite motoraczki robią robotę zapraszam do Czech. Dla rodzimych "demiurgów" komunikacji jest to, po prostu, niepojęte, jak wygodnie i efektywnie może być zorganizowana komunikacja publiczna...

        Skomunikowana z "pendolino"...

        • 12 1

        • Jakich "wiele" miejsciwości?

          Żelisławki - mają autobus do Pszczółek, przez środek wsi a nie zafupie jak kolej.

          Sobowidz- znów z centrum - ma PKSy i do Pszczółek, i do Gdańska.

          Gołębiewko - ma autobusy do Gdańska. Skarszewy też.

          To po ch tu jeszcze pociąg z Tczewa?

          • 1 6

      • Busikiem to możesz sobie jeździć po Helu.

        • 0 0

      • Busikami, to górale wożą turystów w Tatrach

        • 0 0

    • (4)

      Nie ma szans.

      Dawne i zlikwidowane linie kolejowe w tamtych rejonach zostały przecięte przez autostradę A1.

      Przez Skarszewy przebiegała linia Pszczółki - Kościerzyna oraz linia Skarszewy - Skórcz przez Starogard Gdański.

      Jak to napisano na Wolnej Drodze:

      "Ze sprawnego systemu komunikacji (jak na tak oddalone miasto od miasta wojewódzkiego) zdegradowano Skarszewy do roli typowego miasteczka, które nie ma szans na rozwój.

      Likwidacja kolei w tamtych latach przekładała się bezpośrednio na wyludnianie miasteczek (odcinanie codziennego dojazdu do pracy i do domu). Nie każdy w tamtych latach mógł sobie pozwolić na dobry samochód, który pokonałby dziennie ponad 80 kilometrów drogi.

      Od wielu lat można się doszukać podobnych przypadków w Polsce - miasta liczące po kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców zaczęły dość mocno się wyludniać, a w niektórych przekładało się to na utratę nawet 20% całkowitej liczby ludności.

      Ciężko doszukać się logiki w postępującej likwidacji sieci kolejowej w tym województwie. Linia 233 była jedną z tych bardziej obłożonych ruchem pasażerskim. Mimo tego została zaorana finalnie w 2008 roku. Dla porównania - linię kolejową 218 na odcinku Szlachta - Skórcz - Smętowo rozebrano fizycznie w 2018 roku, a odcinek Starogard - Skórcz w 2015 roku.

      Skarszewy znajdują się tylko 20 km od miejscowości Pszczółki, skąd do Gdańska dojedziemy koleją w mniej niż pół godziny, ludzi w samym miasteczku jest 8 tysięcy, a okoliczne wsie liczą nawet do 2 tysięcy mieszkańców.

      Rok likwidacji przewozów pasażerskich - 2000. Było to problematyczne - ostatnim pociągom towarzyszył radiowóz policyjny, aby chronić pociąg przed niezadowolonymi pasażerami. W słynnym filmie na youtube "Ostatni pociąg Skarszewy - Tczew widać ogromne potoki pasażerskie na peronie małego przystanku Żelisławki.

      Najgorszym aspektem likwidacji linii 233 jest odłączenie Kościerzyny od Tczewa."

      • 24 4

      • ale potem miasto S z dumą zbudowało na torowisku dróżkę rowerową (1)

        - zamiast zachować i czekać choćby do następnego pokolenia na odbudowę - jak kolej kokoszkowską

        • 15 2

        • Przynajmniej do czegoś służy

          Lepiej tak, niż zabudować jak wiele ze starych szlaków kolejowych

          • 2 2

      • zawsze łatwiej zepsuć niż naprawić (1)

        Do realizacji dowolnej głupoty zawsze znajdzie się zdeterminowane grono osób, chcących zachować status quo.

        Finansowanie transportu publicznego wrzucono (młodym) samorządom obsadzonych kadrami z odzysku (komuna, bo skąd?).
        Kolej nie chciała jeździć za darmo, samorządy nie chciały wchodzić w koszty.
        Jaskrawy przykład to linia do Nowego Portu.
        Efekt był do przewidzenia, szczególnie w Pomorskim, kolebce gospodarczych libertynów wierzących w "niewidzialną rękę rynku". Tylko nikt się nie zająknął, że to ręka z brzytwą...

        I tak jest do dzisiaj, bo ta sama ekipa zamykała linie a potem organizowała PKM, na fali kasy płynącej w czasach karnawału Euro. Zbudowanie wiaduktów na autostradzie było niewielkim problemem, ważne jest to mieć świadomość istnienia takiej potrzeby. Ale to były czasy "skóra, fura i komóra" a rozsądnych ludzi wyśmiewano...

        Obecnie nic się nie zmieniło...

        • 8 2

        • Nowa Letnica to nowa dzielnica Gdańska,i jeszcze w budowie

          Do Nowego Portu też tory zwinęli,a przydała by się reaktywacja kolejki SKM z Gdańska Gł. przez Nową Letnicę do Brzeźna.Zabytkowy przystanek kolejowy w NP pod nazwą Gdańsk Brzeźno niszczeje nadal.W peron wrosło nawet drzewo!!!

          • 10 1

    • "by się nie przydał zastrzyk z młodych, myślących kadr?"

      ha ha ha , kogo,? , myślących kadr "? , a skąd je wezmiesz te myślące młode kadry ? , masz na myśli kadry po "gimbie" czy po "ogólniaku" ? , szkoły kierunkowe kształcące specjalistów w określonych dziedzinach - zawodach zostały polikwidowane. A nawet jeżeli masz kwalifikacje to i tak ubiegną cię ci co mają znajomości lub są z nadania partyjnego a nie mają kwalifikacji

      • 17 5

    • ...i już nikt nie pomyśli. (2)

      Linia Pszczółki-Skarszewy-Kościerzyna została dawno temu rozebrana a fragment od Pszczółek do Sobowidza to teraz droga rowerowa , podobnie z odcinkiem Skarszewy -Starogard Gdański . Nie da się już nic "odtworzyć" nawet gdyby były owe "myślące , młode kadry".

      • 15 6

      • Wszystko można jak się chce

        I ma za co. Pieniędzy na kolej jest tyle, że PKP remontuje kilka razy te same trasy i dworce byleby tylko coś wydać. To, że linia jest rozebrana to żaden problem a nawet ułatwienie. PKM powstała w śladzie linii nieczynnej od końca drugiej wojny światowej. Gdzie praktycznie zbudowano ją od zera. Więc się da. Jakoś na Dolnym Śląsku odbudowują linie nieczynne od dziesięcioleci.

        • 20 2

      • Nie da się?

        Co ty pleciesz. Wszystko się da a w tym konkretnym przypadku tym bardziej.

        • 2 1

    • W Skarszewach nie ma już torów.

      Drogi na Kociewiu są, może miejscami słabe ale są. Korki są na wjeździe do Trójmiasta. Czyli ludzie ze Skarszew niej jadą do Pruszcza i tam wsiadają do elektrycznego. Ewentualnie w Pszczółkach.

      • 6 7

    • PKM do Starogardu (3)

      Jak zrobisz odbicie z głównej trasy w Pszczółkach na Skarszewy. Znowu ludzie będą awanturować się że muszą czekać 10 min. na przejście maszynisty z jednego końca pociągu na drugi. Gdyby nawet nie cofać pociągu do starego mostu tylko wybudować nowy to jakiś Kowalski znowu by gadał że on nie chce pociągu mieć pod oknem Że pociąg tak ale niech jedzie obok sąsiada a nie obok mnie

      • 9 4

      • Nie zrobisz "odbicia" bo raz - już tam nie ma torów. Dwa - linię przecina autostrada A1 między Pszczółkami, a Żelisławkami. (1)

        Wejdź na stronę bazakolejowa.
        Na górnym pasku kliknij w "mapa".
        Po pojawieniu się mapy, na mapie w prawym górnym rogu kliknij na ikonkę warstw i zaznacz: OpenStreetMap, mapa interaktywna, RailMap podkład, openmailwaymap podkład, Mapa prędkości podkład, linie nieukończone.

        Dodatkowo klikając na linii wyskoczy ci opis, historia, stacje, przystaniki, zdjęcia, itd.

        Miłego przeglądania nieczynnych oraz zlikwidowanych linii kolejowych, jak i tych czynnych.

        • 17 2

        • Nie trzeba wchodzić na mapę

          skoro zna się te tereny i jeździło się tą linią do Skarszew przez lata. Natomiast w czasach, kiedy buduje się trasy pod Alpami nawet nie wypada robić z przecinających się komunikacyjnych ciągów problemu. Od tego są fachowcy. A kolej się odradza bo w wersji zelektryfikowanej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu.

          • 2 0

      • Przecież to są tylko organizacyjne szczegóły do natychmiastowego ogarnięcia.

        A Kowalskiemu można zafundować żaluzje.

        • 1 1

    • A co do tego ma PKP???!? (3)

      Ty wiesz o czym piszesz????

      • 6 17

      • a no tak, "niedasie" i wara coś z tym zrobić, dobrze jest jak jest (1)

        • 6 4

        • Jeszcze raz

          Co do tego ma PKP???

          • 3 5

      • Odwrócę pytanie. A co z tobą?

        Nie ogarniasz, że najważniejsze jest wykupienie terenu pod szlak a taki teren był własnością właśnie PKP i raczej go nie sprzedali bo jest tam za Pszczółkami kawałek rowerówki a później chaszcze.

        • 1 0

    • Tam są takie kadry, które w latach świetnosci linii (3)

      SLD wydało wyrok na te linie nakazując "wygaszanie" połączeń. Teraz spadkobiercy SLD zwani Nowa Lewica by chcieli kolej naprawiać...

      Nie wierzę w reaktywację tej linii nikt nie wyda miliarda złotych, żeby w zasadzie od zera kolej budować...

      • 17 3

      • Info z portalu nakolei:

        W 30 lat zlikwidowano w Polsce 3733 km szlaków kolejowych.

        Najczęściej wspomina się o tzw. "ostrym cięciu", które dotyczyło wydarzenia z 2000 roku, kiedy to jeszcze Polskie Koleje Państwowe z dnia na dzień zawiesiły kursowanie pociągów na 1028 kilometrach sieci kolejowej.

        Niechlubnym rekordzistą w kwestii zlikwidowanych linii kolejowych jest rząd Leszka Millera, który w latach 2001-2004 zlikwidował 1582,5 km linii kolejowych.

        • 28 0

      • Koalicjant Tuska

        Nie PO to wtedy niszczyli, żeby teraz odbudować.

        • 7 11

      • Nowa Lewica to ludzie młodzi niemający nic wspólnego z PZPR i widać to po ich działaniach.

        Stara zaś linia ma najważniejszy atut, czyli wytyczony szlak będący własnością PKP.

        • 1 1

    • Takiej linii NIGDY nie było (3)

      Tylko oddzielne odcinki Tczew - Pszczółki - Skarszewy - Kościerzyna i Skarszewy - Starogard.
      Z Gdańska do Starogardu masz za to pierwsze w historii połączenie z pominięciem Tczewa

      • 13 3

      • Taka linia była przez całe lata. (2)

        Z kilkuminutową przesiadką w Pszczółkach. Teraz wystarczyłoby przed Pszczółkami poprowadzić skrętem w prawo nieduży odcinek do starego traktu i linia bezpośrednia Z Gdańska do Starogardu albo i dalej byłaby do odtworzenia. Czy to zbyt wielkie obciążenia dla PKP i miasta, które znane jest z wyrzucania pieniędzy na przeprowadzenie przejść naziemnych na już istniejących przejściach w tunelach?

        • 5 2

        • skarszewy starogard (1)

          Cześć gruntów przekazana przez pkp na ścieżke rowerową w starym śladzie linii kolejowej. Raczej cięzko bedzie to ruszyc.

          • 1 1

          • Na szczęście przekazana a nie sprzedana, więc może da się to odwrócić.

            • 1 0

    • Odp.

      Kolej Polska to jak nasza poczta, strasznie nie lubi zmian.

      • 17 1

    • wasate Janusze z PKP nie ogarniaja tematu

      zobacz co postrawili we Wrzeszczu -blaszany barak na 10 stacji w Polskce pod wzgledem liczby pasazerow.Kasa idzie na Warszawe ,Lodz itd.

      • 5 3

    • (1)

      Pamiętaj, że Polska za Balcerowicza sporo rzeczy sprywatyzowała a to co nie zostało sprywatyzowane, nie przynosiło wartości dodanej... Czyli nitka 233 jest zbędna a PKP w tamtym czasie zdecydowanie lepiej wiedziało, że trzeba to rozebrać. Spójrz na PKM'kę do Kartuz, niby jest zrobiona, jeździ nią setki jak nie tysiące ludzi(jeśli się zmieszczą w małym składzie) dziennie ale jest zrobiona źle, bo wkrótce zostanie zlikwidowana przez niskie ceny biletów oraz coraz droższe ceny prądu, bo zielony ład unii europejskiej nas rozpierdala od środka.

      • 1 5

      • Dlaczego mówisz o cenie biletów i prądu skoro tam jeżdżą składy spalinowe?

        • 2 0

  • Uwielbiam takie głupoty (2)

    6-8 minut krutsza trasa, ale tylko 8 połączeń dziennie? To ja mam jakiś wybór?
    Wybiorę ten pociąg, który przyjedzie, dla takiej "oszczędności" nie będę się ustawiał pod konkretnych kilka składów w ciągu dnia...

    • 20 0

    • ''Krutsza'' to najmniejszy problem. Gorzej gdyby była krótsza. (1)

      • 6 1

      • Masz rację

        Autor komentarza popełnił błąd ortograficzny, jednak sens jego wypowiedzi jest jak najbardziej logiczny.

        • 1 4

  • Lotnisko-Gdansk Glowny (6)

    Moze mi ktos wyjasnic dlaczego taka wies jak Gdansk nie moze miec bezposredniego polaczenia lotniska z centrum Gdanska?? Tylko konieczna jest ptzesiadka we wrzeszczu. Niepijete jak dla mnie.

    • 21 5

    • Bo platforma obywatelska. (2)

      Oni się w suvach urodzili.

      • 10 4

      • (1)

        Porodów w aucie jest stosunkowo mało, a suvy rozpowszechniły się dopiero w latach 90. Zatem większość prominentnych polityków nie mogła się urodzić w suvie.

        • 2 0

        • mylisz fakty...

          ...z wyobrażeniami...

          • 2 1

    • Nowy Port

      A zapowiedzi były,że z Gdańska PKM będzie startować.Po co mi najpierw tłuc się tramwajem 5 do Wrzeszcza,żeby pojechać kolejką PKM np.do Matarni na cmentarz.

      • 1 0

    • Bo to wies każdy stary mieszkaniec o tym wie

      • 0 0

    • Dlatego, że między Wrzeszczem a Gdańskiem jest wąskie gardło

      I niska przepustowość tego odcinka.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane