• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)

Karolina
19 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (331)
Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej. Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej.

- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na UjeściskuMapka i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.



Jak oceniasz parkowanie aut na chodniku?

Przy ulicy Bramińskiego znajdują się dwa nowe osiedla oraz powstają kolejne bloki, gdzie dodatkowo będą lokale usługowe. Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych, w efekcie niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawić samochodu, a jak przyjadą goście, to także nie mają miejsca do postawienia auta.

Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.

Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.



Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.

Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.

Stanowisko miasta ws. parkowania na ulicy Bramińskiego

Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.

W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.

W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:

  • zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
  • dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.


Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.

W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.

Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Karolina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (331) 9 zablokowanych

  • Pani Karolino słaby deweloper. Za mało posmarowane do miasta więc nie ma specjalnych ulg dla was mieszkańców.

    • 9 0

  • Parkowanie

    Osoby zwoływane do wyrażania opinii są niekompetentne. Więcej życzliwości i zdrowego rozsądku ,logiki.

    • 0 11

  • Pani Karolina może sobie uważać.

    Tymczasem fakty są takie - chodniki mają dokładnie 220cm szerokości a ulica 550cm. Zwężenie chodnika do 150cm pozwala za zaparkowanie 70cm szerokości samochodu na ulicy oraz mniej więcej 130cm szerokości samochodu na ulicy (przeciętny samochód z lusterkami ma współcześnie prawie 2m szerokości). Tak więc z 5,5m szerokości ulicy zajmujemy 2x130cm, ulicy zostaje 290cm szerokości ulicy i ulica staje się całkowicie nieprzejezdna i "pseudo" jednokierunkowa.

    • 14 7

  • Jak parkowanie w tym miejscu to tylko na jezdni

    Zmieszczą się, a to jest zapewne i tak strefa 30, więc jak kierowcy będą musieli od czasu do czasu poczekać aż się wyminą to nic się nie stanie. Kołą precz od chodnika!

    • 3 6

  • Koń by sie uśmiał (1)

    Deweloper zapomnial OMG. Po prostu wasz prrzydent/ka ma Was w duuu.. ie. Nie ma zgody na budowę bez miejsc parkingowych. Byl przepis 1.3 miejsca na lokal ale usmiechnieci juz go uwalili

    • 8 5

    • Każdy kto chce mieć więcej niż jeden samochód, trzeba sobie kilka ekstra miejsc wykupić.

      • 1 0

  • Kierowca

    A na hallera jakoś na ulicy zrobili miejsca postojowe .. urzędnicy do zwolnienia brak mi słów

    • 3 7

  • Ulica

    owszem jest dość szeroka, ale dla pojazdów osobowych a nie dla np.śmieciarki...

    • 5 2

  • Developerka (2)

    Przypominam że włodarze miasta podpisują plany zabudowy, a m2 mieszkania ~15tys obecnie większe zyski przynosi niż miejsc postojowych więc na mieszkanie z reguły po opłaceniu przysługuje 1 miejsce parkingowe, brak miejsc dla gości i większej liczby aut na mieszkanie

    • 17 6

    • Włodarze czyli rada miasta

      Po ko ! Mówimy po imieniu. To dzięki platformie i prezydentce tak jest.

      • 3 6

    • to urząd Miejski robi miejscowe plany

      i tam jest napisane że na 1 mieszkanie ma być konkretna ilość miejsc postojowych
      oczywiście nie ma info że mają być ogólnodostępne , wiec deweloper robi miejsca po minimalu i wszystkie są na sprzedaż, a zarabia na m2 a nie na wygodzie mieszkańców

      • 5 1

  • a ci goście przepraszam (5)

    nie znają instytucji taksówki?

    • 9 3

    • (2)

      a taksówka gdzie ma stanąć Scherlocku? Na zakazie?

      • 2 5

      • (1)

        nie staje, toczy się z prędkością 0km/h

        • 5 0

        • jak nie staje to trzeba do seksuologa

          • 0 0

    • Z krakowa? (1)

      • 1 4

      • autem?

        • 4 1

  • Urzednik to pan

    Byla szansa to zmienic. To macie.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane