- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (413 opinii)
- 2 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (55 opinii)
- 3 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (393 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (49 opinii)
- 6 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)
- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na Ujeścisku i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.
Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.
Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.
Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.
Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.
Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.
W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.
W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:
- zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
- dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.
Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.
W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.
Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (331) 9 zablokowanych
-
2024-04-19 12:53
(3)
Urzędnicy boją się o bezpieczeństwo na lokalnej dróżce między blokami a nie boją się o bezpieczeństwo przy parku Oruńskim gdzie samochody blokują skutecznie ul. Raduńską i Nowiny i gdzie jest znacznie większy ruch pieszy i samochodowy, że o rowerach nie wspomnę.
- 10 4
-
2024-04-19 12:59
A to akurat patologiczny przypadek (2)
Bo tych aut nie powinno tam być. I dziw bierze, że tam znak zakazu wciąż się nie pojawił
- 5 0
-
2024-04-19 19:40
(1)
Jezeli nie ma tam kolizji, ani innych incydentów, to po co utrudniać życie mieszkańcom?
- 0 1
-
2024-04-20 08:19
To może stawiajmy też auta w taki sposób przy Niepołomickiej?
Podobny poziom ruchu, w niektórych miejscach nawet szerszy chodnik niż na Nowiny, przy okazji idealny sposób na uspokojenie ruchu, a ile mieszkańców na tym skorzysta mogąc tak stawać! (Ironia na podstawie argumentów osób na Nowiny)
- 0 2
-
2024-04-19 12:54
Ulica ani chodnik nie służą innym celom niż parkowanie.
Nie masz miejsca parkingowego to nie wjeżdżaj na osiedle.
- 10 6
-
2024-04-19 12:57
Tak macie jakie wybraliscie władze na kolejne 5 lat (2)
Ola i jej środowisko przecież nie kryją sie z tym, że ich jednym z celów jest obrzydzenie posiadania i używania samochodów. Zatem podległe im jednostki robią co mogą żeby to zrealizować, nie bez przyczyny nawet jadąc w nocy przez Gdańsk głównymi ulicami zaliczasz czerwoną falę
- 17 4
-
2024-04-19 19:42
Ja jadąc z Gdyni do Gdańska głównego w nocy zatrzymam się na światłach może 5 razy, biorąc pod uwagę ilość sygnalizatorów na tej trasie, to uważam, że jest zielona fala.
- 0 1
-
2024-04-19 21:08
Kolejny pieniacz.
- 0 0
-
2024-04-19 12:57
Miejsca faktycznie W OPÓR!
- 1 3
-
2024-04-19 12:58
cywilizujmy się, w większości krajów zakazuje się w ogóle parkowania na chodnikach, u nas ciągle prl.
- 8 5
-
2024-04-19 13:02
to deweloper nie poinformował (1)
mieszkańców że miejsc parkingowych będzie dla tej liczby mieszkańców za mało ?? dziwne ...... przy tych cenach za 1 m2. No tak ale u dewelopera wszystkie bloki są zbudowane 5 min od centrum, w pobliżu szkoły, przychodni, niedaleko przystanku i stacji SKM, w sąsiedztwie parku krajobrazowego, bardzo blisko obiektów sportowych i 2 min od centrum handlowego.
- 12 1
-
2024-04-19 13:20
za mało ?
developer przyjął założenia i o wszystkim informuje, a ty zawierając umowę godzisz się na to ....
dodatkowo InPRO przewidzialo parking dla gości za szlabanem ....- 2 3
-
2024-04-19 13:03
Chodnik jest od chodzenia a nie od parkowania samochodów.
- 14 5
-
2024-04-19 13:12
No cóż, deweloper mógl zrobić zatokę parkowania na całą długość ulicy (2)
a tak to dał tylko na pół a dalej jest tylko bezużyteczny trawnik gdzie tylko psy sr*ją. Nic z tym sie nie da zrobić a urzędnik nie pozwoli bo nie
- 8 8
-
2024-04-21 22:39
O wymogu powierzchni biologicznie czynnej to
na pewno nie słyszałeś...
- 0 1
-
2024-04-26 16:16
A czy Ty nie możesz czegoś robić dla swoich klientów lub szefa za darmo?
Skoro uważasz, że deweloper mógł tak zrobić to Ty też możesz.
- 0 0
-
2024-04-19 13:13
Parking równoległy na jezdni to dobre rozwiązanie
Raz po jednej, raz po drugiej stronie. Uspokaja ruch tam gdzie powinien być uspokojony. Parkowanie na chodniku kojarzy mi się z jakimś takim chamstwem, nawet nie drogowym tylko po prostu. Przedmioty odkłada się na swoje miejsce, a samochody parkuje na parkingach a nie byle gdzie (i mówię to jako kierowca, daleko mi do aktywistów- wojowników)
- 12 3
-
2024-04-19 13:20
Śnieżna
mała uliczka, duży problem z ciężarówkami i pozostałymi. Rozjeżdżone chodniki, dziury, przepust mostowy z mikro chodnikiem zniszczonym po ostatnim wypadku. Ktoś zainteresuje się tym zdewastowanym odcinkiem chodnika? może port gdański, może firma Speed i pozostałe transportowe. Może cztery litery ruszy ZDiZ. Może portal Trójmiasto zahaczy o ten kawałek miasta i pokaże zrujnowany odcinek ulicy.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.