• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)

Karolina
19 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (331)
Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej. Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej.

- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na UjeściskuMapka i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.



Jak oceniasz parkowanie aut na chodniku?

Przy ulicy Bramińskiego znajdują się dwa nowe osiedla oraz powstają kolejne bloki, gdzie dodatkowo będą lokale usługowe. Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych, w efekcie niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawić samochodu, a jak przyjadą goście, to także nie mają miejsca do postawienia auta.

Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.

Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.



Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.

Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.

Stanowisko miasta ws. parkowania na ulicy Bramińskiego

Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.

W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.

W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:

  • zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
  • dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.


Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.

W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.

Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Karolina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (331) 9 zablokowanych

  • (3)

    Urzędnicy boją się o bezpieczeństwo na lokalnej dróżce między blokami a nie boją się o bezpieczeństwo przy parku Oruńskim gdzie samochody blokują skutecznie ul. Raduńską i Nowiny i gdzie jest znacznie większy ruch pieszy i samochodowy, że o rowerach nie wspomnę.

    • 10 4

    • A to akurat patologiczny przypadek (2)

      Bo tych aut nie powinno tam być. I dziw bierze, że tam znak zakazu wciąż się nie pojawił

      • 5 0

      • (1)

        Jezeli nie ma tam kolizji, ani innych incydentów, to po co utrudniać życie mieszkańcom?

        • 0 1

        • To może stawiajmy też auta w taki sposób przy Niepołomickiej?

          Podobny poziom ruchu, w niektórych miejscach nawet szerszy chodnik niż na Nowiny, przy okazji idealny sposób na uspokojenie ruchu, a ile mieszkańców na tym skorzysta mogąc tak stawać! (Ironia na podstawie argumentów osób na Nowiny)

          • 0 2

  • Ulica ani chodnik nie służą innym celom niż parkowanie.

    Nie masz miejsca parkingowego to nie wjeżdżaj na osiedle.

    • 10 6

  • Tak macie jakie wybraliscie władze na kolejne 5 lat (2)

    Ola i jej środowisko przecież nie kryją sie z tym, że ich jednym z celów jest obrzydzenie posiadania i używania samochodów. Zatem podległe im jednostki robią co mogą żeby to zrealizować, nie bez przyczyny nawet jadąc w nocy przez Gdańsk głównymi ulicami zaliczasz czerwoną falę

    • 17 4

    • Ja jadąc z Gdyni do Gdańska głównego w nocy zatrzymam się na światłach może 5 razy, biorąc pod uwagę ilość sygnalizatorów na tej trasie, to uważam, że jest zielona fala.

      • 0 1

    • Kolejny pieniacz.

      • 0 0

  • Miejsca faktycznie W OPÓR!

    • 1 3

  • cywilizujmy się, w większości krajów zakazuje się w ogóle parkowania na chodnikach, u nas ciągle prl.

    • 8 5

  • to deweloper nie poinformował (1)

    mieszkańców że miejsc parkingowych będzie dla tej liczby mieszkańców za mało ?? dziwne ...... przy tych cenach za 1 m2. No tak ale u dewelopera wszystkie bloki są zbudowane 5 min od centrum, w pobliżu szkoły, przychodni, niedaleko przystanku i stacji SKM, w sąsiedztwie parku krajobrazowego, bardzo blisko obiektów sportowych i 2 min od centrum handlowego.

    • 12 1

    • za mało ?

      developer przyjął założenia i o wszystkim informuje, a ty zawierając umowę godzisz się na to ....
      dodatkowo InPRO przewidzialo parking dla gości za szlabanem ....

      • 2 3

  • Chodnik jest od chodzenia a nie od parkowania samochodów.

    • 14 5

  • No cóż, deweloper mógl zrobić zatokę parkowania na całą długość ulicy (2)

    a tak to dał tylko na pół a dalej jest tylko bezużyteczny trawnik gdzie tylko psy sr*ją. Nic z tym sie nie da zrobić a urzędnik nie pozwoli bo nie

    • 8 8

    • O wymogu powierzchni biologicznie czynnej to

      na pewno nie słyszałeś...

      • 0 1

    • A czy Ty nie możesz czegoś robić dla swoich klientów lub szefa za darmo?

      Skoro uważasz, że deweloper mógł tak zrobić to Ty też możesz.

      • 0 0

  • Parking równoległy na jezdni to dobre rozwiązanie

    Raz po jednej, raz po drugiej stronie. Uspokaja ruch tam gdzie powinien być uspokojony. Parkowanie na chodniku kojarzy mi się z jakimś takim chamstwem, nawet nie drogowym tylko po prostu. Przedmioty odkłada się na swoje miejsce, a samochody parkuje na parkingach a nie byle gdzie (i mówię to jako kierowca, daleko mi do aktywistów- wojowników)

    • 12 3

  • Śnieżna

    mała uliczka, duży problem z ciężarówkami i pozostałymi. Rozjeżdżone chodniki, dziury, przepust mostowy z mikro chodnikiem zniszczonym po ostatnim wypadku. Ktoś zainteresuje się tym zdewastowanym odcinkiem chodnika? może port gdański, może firma Speed i pozostałe transportowe. Może cztery litery ruszy ZDiZ. Może portal Trójmiasto zahaczy o ten kawałek miasta i pokaże zrujnowany odcinek ulicy.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane