• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)

Karolina
19 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (331)
Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej. Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej.

- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na UjeściskuMapka i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.



Jak oceniasz parkowanie aut na chodniku?

Przy ulicy Bramińskiego znajdują się dwa nowe osiedla oraz powstają kolejne bloki, gdzie dodatkowo będą lokale usługowe. Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych, w efekcie niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawić samochodu, a jak przyjadą goście, to także nie mają miejsca do postawienia auta.

Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.

Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.



Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.

Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.

Stanowisko miasta ws. parkowania na ulicy Bramińskiego

Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.

W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.

W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:

  • zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
  • dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.


Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.

W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.

Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Karolina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (331) 9 zablokowanych

  • kolejna dewelopernia :/

    • 7 1

  • A co mówią przepisy?

    Ile miejsc parkingowych na jedno mieszkanie powinno być?

    • 13 1

  • (1)

    Na tych wszystkich osiedlach deweloperskich zawsze nawarstwiają się 3 stałe problemy:
    1) Słoiki muszą mieć pod blokiem 3 auta, z czego tylko jedno sprawne, a chodnik to oczywiście "parking".
    2) Brak zapewnienia dostatecznej ilości miejsc parkingowych przez patodewelopera, a te dostępne oferować w zaporowych cenach - generując tym samym zagracanie sąsiednich ulic szrotami.
    3) Im droższe i bardziej szpanerskie auto, tym większe prawdopodobieństwo parkowania przez króla życia tam gdzie można za darmo(chodzi o "elity" kredytowe z leasingami na wszystko łącznie z wycieraczka)

    • 30 3

    • Urząd miasta definiuje deweloperowi ile musi być miejsc postojowych. Nie musi więcej robić

      • 1 0

  • co za paranoja, byle by tylko utrudnić zakazami życie ludziom, niech urzędnicy pojadą do Włoch zobaczą jak tam się parkuje (5)

    po prostu jest luźniejsze podejście, większa tolerancja i brak kija w d...e, nie utrudnianie sobie nawzajem życia

    • 12 32

    • To wyprowadzić się zawsze można do Włoch (2)

      Nie wiem czy Włochy to dobre porównanie. Kto był ten wie, że tam jest w wielu miejscach survival drogowy

      • 8 4

      • podałem skrajny przykład. Zgadza sie jest survival i jakos żyją i uwierz mi, że są bardziej szczęsliwi.

        • 5 2

      • i zgadza sie takie mam plany, niedługo wyjazd do Włoch.

        • 4 1

    • To się tam wyprowadź roszczeniowy słoju. Rosja też ci się przypodoba, może nawet bardziej. Tam to dopiero jest bylejakość i wolna amerykanka w tej dziedzinie.

      • 4 4

    • IQ na poziomie donicy. Tyle w temacie.

      • 1 1

  • moze pani pokaze miejsca parkingowe za szlabanami!,i bedziemy mieli komplet!,parkingi i hale garazowe puste a parkujecie na pobliskiej ul.Dabka!!!

    • 11 5

  • parkowanie na chodniku powinno zostać zdelegalizowane

    pora skończyć z tą patologią rodem ze wschodu. W których cywilizowanych krajach można parkować na chodniku?

    • 19 9

  • przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji...

    ...staramy się zmniejszyć obowiązek zapewnienia przez deweloperów miejsc parkingowych z 1,2 na mieszkanie na jeszcze mniejszy wskaźnik.

    • 10 5

  • Pani Karolino, w Gdańsku jest zarejestrowanych niemal 350 tys. aut osobowych. (3)

    • 7 9

    • dolicz wioski oscienne po N.karczme i Skarszewy!!

      • 2 1

    • (1)

      w tym 30 tys maluchów i 15 tys dużych fiatów

      • 3 0

      • Jeszcze nie dawno,w CEPiK na moim koncie

        Widniał duży fiat,którego sprzedałem w 1999 r.

        • 0 0

  • parkowanie na jezdni niebiezpieczne

    to zapraszam urzednikow na Słabego !! na całej długości stoja auta , ciężko się wyminąć wjechac na parking !

    • 7 1

  • (4)

    A co to takie za szlabanem jest z kostki? Pani Karolina chyba nie zauważyła że za szlabanem są regularne przystosowane miejsca parkingowe nikomu nie zawadzające

    • 19 3

    • (3)

      Tylko takie miejsce trzeba kupić albo płacić za wynajem

      • 8 1

      • (2)

        widziały gały co ,,kupowały",kredyt gratis jeszcze trzy miejsca parkingowe darmo,jedno do mieszkania mało!!!!!,a teraz ,,miasto daj,Dulkiewicz winna"!

        • 2 1

        • (1)

          A może zero miejsc parkingowych?

          • 0 2

          • tu jest praktycznie tyle miejsc parkingowych za szlabanami co mieszkan!,ale trzeba jak za swoje zaplacic!!,i wtedy bedzie sie nalezalo!!

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane