• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mała uliczka, duży problem (z parkowaniem)

Karolina
19 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (331)
Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej. Pani Karolina uważa, że szerokość ul. Bramińskiego pozwala na bezpieczne parkowanie na niej samochodów. Miejscy urzędniczy uważają inaczej.

- Wielokrotnie prosiłam o wyznaczenie miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Bramińskiego na UjeściskuMapka i wielokrotnie urzędnicy odpisywali, że nie zamierzają ich wyznaczyć. Nie rozumiem takiego oporu - przyznaje pani Karolina. Urzędnicy przekonują, że parkowanie na jezdni byłoby niebezpieczne.



Jak oceniasz parkowanie aut na chodniku?

Przy ulicy Bramińskiego znajdują się dwa nowe osiedla oraz powstają kolejne bloki, gdzie dodatkowo będą lokale usługowe. Deweloperzy niestety nie pomyśleli o większej liczbie miejsc parkingowych, w efekcie niektórzy mieszkańcy nie mają gdzie postawić samochodu, a jak przyjadą goście, to także nie mają miejsca do postawienia auta.

Miasto zaczęło wzdłuż ulicy stawiać znaki zakazu parkowania i nawet ekipy remontowe, które nie mają gdzie postawić samochodu, dostawały blokadę na koło. Ulica jest dość szeroka, bo widzę z okna wszystko, i gdy nie było znaków i ludzie stali wzdłuż ulicy, mijały się spokojnie dwa auta.

Ja proponowałam rozwiązanie wyznaczenia miejsc dwoma kołami na chodniku i dwoma na ulicy - w takim przypadku zostaje 1,5 m chodnika dla pieszych, a także swobodny przejazd. Takie rozwiązania są na nowych osiedlach np. na osiedlu Browar Gdański we Wrzeszczu.



Deweloperzy umywają ręce, bo ulicę już oddali do miasta, a my mieszkańcy mamy problem.

Nie widzę sensownych argumentów przeciwko legalnemu parkowaniu ze strony miasta, a miejsca są naprawdę potrzebne, bo to osiedle ma być wygodne dla mieszkańców, a nie dla urzędników.

Stanowisko miasta ws. parkowania na ulicy Bramińskiego

Sprawa parkowania pojazdów w ciągu ulicy Bramińskiego była kilkukrotnie omawiana podczas obrad Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu, w skład której wchodzą m.in. przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej, Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zespołu ds. Zarządzania Ruchem Urzędu Miejskiego w Gdańsku i Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W wyniku ustaleń komisji, ze względów bezpieczeństwa ruchu drogowego zamontowane zostało oznakowanie pionowe B-36 "zakaz zatrzymywania się", przede wszystkim ze względu na ograniczoną widoczność na wzniesieniu i poziomy łuk drogi. Postój pojazdów w ww. warunkach powodował brak możliwości bezpiecznego wymijania się pojazdów.

W związku z powyższym, obecnie nie przewiduje się zmian w kwestii umożliwienia parkowania we wskazanym fragmencie ulicy Bramińskiego.

W przypadku postoju na ulicy Bramińskiego sytuację reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z którą m.in.:

  • zatrzymanie i postój pojazdu są dozwolone tylko w miejscu i w warunkach, w których jest on z dostatecznej odległości widoczny dla innych kierujących i nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub jego utrudnienia;
  • dopuszcza się zatrzymanie lub postój pojazdu na chodniku, po warunkiem, że szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m.


Zdajemy sobie sprawę z występującego deficytu miejsc postojowych w ciągu ulicy Bramińskiego, jednakże bezpieczeństwo ruchu drogowego (zwłaszcza pieszych) i możliwość swobodnego korzystania z chodnika jest dla nas zadaniem priorytetowym. Zwracamy również uwagę, że przy obecnym wysokim wskaźniku motoryzacji w Gdańsku problem z dostępnością miejsc parkingowych występuje w większości dzielnic miasta.

W sprawie wyznaczenia miejsc do parkowania pojazdów częściowo na jezdni, a częściowo na chodniku informujemy, że staramy się unikać tego sposobu wyznaczania stanowisk postojowych.

Do powyższego nawiązuje przyjęty priorytet dla pieszych, zgodnie z którym chodniki powinny zapewniać wygodną i komfortową przestrzeń dla pieszych (uprzywilejowanie pieszych użytkowników dróg i wyżej wspomniane zapewnienie im swobodnego ruchu po chodniku).
Karolina

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (331) 9 zablokowanych

  • (4)

    Ulica tylko wewnątrz osiedlowa, szeroka - żadnego tranzytu, 30km/h i rzeczywiście wygląda to na złośliwość miasta. Chodniki są szerokie i nikt po nich nie chodzi, każdy idzie koło budynku.
    W najgorszym wypadku zrobić jednokierunkową a na drugim pasie miejsca postojowe.

    • 15 29

    • (1)

      Tak, ślępą uliczkę zrobić jednokierunkową. Brawo

      • 10 1

      • a na googlach jest wkoło osiedla

        • 1 1

    • Ta ulica będzie kiedy dochodziła do Nowej Unruga dlatego taka organizacja

      I jak nikt nie chodzi akurat takie zdj sporo ludzi się przemieszcza

      • 0 1

    • Pomyśl, to nic nie kosztuje.

      • 1 0

  • (27)

    Pani Karolina następnym razem przy kupnie mieszkania powinna wziąć pod uwagę nie tylko cenę i metraż, ale także możliwość zakupu takiej liczby miejsc postojowych, która pozwoli jej na zaparkowanie wszystkich posiadanych aut. Państwo nie jest od zapewniania wszystkim miejsc parkingowych z pieniędzy podatników.

    • 276 60

    • (3)

      Pani Karolina pewnie myślała że będzie cwana i będzie parkować na chodniku przy drodze. Widocznie było wcześniej parkowanie w ten sposób - na każdym zakazie jest parkowanie aż do pierwszej kontroli i mandatów.

      • 56 10

      • Skoro właśnie budują tam bloki

        Było tam zapewne wcześniej klepisko, a teraz problem, bo darmowe miejsce zniknęło

        • 25 4

      • miejsca dla gości (1)

        zdjęcie w artykule jest z InPRO, które przewidziało miejsca parkingowe "dla gości", ale co z tego jak są ciągle zajęte przez mieszkańców ....

        • 28 4

        • Kto by się spodziewał...

          • 29 0

    • I to jest mega trafna odpowiedź

      która powinna zamknąć wszelkie głupkowate dywagacje na ten temat.

      • 28 4

    • Wczoraj przeszedlem sie takim patopotworku "Szumilas" tzw. dewelopera Robyg (3)

      Ani jednego ogolnostepnego miejsca parkingowego. Badzcie konsekwentni. Nie korzystajcie z okolicznej infrastruktury. Kiscie sie w swoim sosie w szumie w obwodnicy.

      • 38 1

      • Dokładnie (2)

        Jeszcze dodatkowo te osiedla to wielkie fortecy i nawet nie przejdziesz przez nie spacerem tylko musisz na około obchodzić. To jeśli tak to niech tym bardziej trzymają swoje wszystkie graty u siebie

        • 30 3

        • te osiedla to wielkie fortecy (1)

          Nie wszystkie. Też mieszkam na osiedlu zbudowanym przez R i żadnych zasieków nie ma. Cały teren jest dostępny. Miejsc ogólnie dostępnych oczywiście nie ma, ale przecież nawet jakby były, to nie czekałyby puste na osoby odwiedzające, tylko w mig zostałyby zagospodarowane przez lokatorów mających więcej niż jeden pojazd.

          • 10 1

          • Fortece.

            • 2 0

    • Hehe (4)

      Chcę zobaczyć jak kupujesz 4 miejsca parkingowe bo 2x w roku odwiedzają cię goście na święta albo urodziny.
      Albo troll, albo nieświadomy nastolatek.

      • 17 29

      • (2)

        A gdzie stoi napisane, że Twoi ew. goście muszą zaparkować pod samą klatką?

        • 17 4

        • Ja na takie imprezy jadę taksówką (1)

          • 8 1

          • Lub do lokalu. Jak go stać na nowe M5 to na lokal na imprezkę tym bardziej. Chyba że rodzice kupili to "M" a mieszkaniec goły jak nagi w pokrzywach.

            • 2 3

      • Jak Ty

        • 1 0

    • akurat tu miejsc parkingowych jest nadmiar!,ale za szlabanem,platnych!

      • 17 4

    • (1)

      Ty chyba jesteś niepoważny, ile tych miejsc ma kupić? Pretensje do tych co wydali taką zgodę na budowę mieszkań bez odpowiedniej ilości ogólnie dostępnych miejsc.

      • 14 13

      • Ilość miejsc na pewno spełnia normę, inaczej dev nie dostałby zgody na budowę. Problem zapewne dotyczy posiadaczy więcej niż jednego auta. I jeszcze jedno - dev nie ma obowiązku budowania miejsc ogólnie dostępnych dla każdego. Kupisz to parkujesz.

        • 21 4

    • (4)

      Niestety nie wszystkie mieszkania mają możliwość wykupu !!!

      • 8 23

      • To nie kupuj takiego mieszkania (1)

        • 33 4

        • 90% tam mieszkających lub nowych nabytków nie wykupiła sobie miejsc a teraz płacz. Jak służbowy pojazd stoi na wykupionym miejscu a własne gdzie popadnie czyli utrudnia życie innym.

          • 5 1

      • To wtedy nie kupujesz mieszkania w takim miejscu tylko w innym. Co to za argument? I żeby nie było, też jestem zmotoryzowany, ale gdy 2 lata temu kupowałem nowe mieszkanie od deva, to brałem pod uwagę jedynie oferty z możliwością zakupu indywidualnego miejsca postojowego.

        • 28 2

      • Bzdury piszesz, każdy ma możliwość wykupu miejsca parkingowego. Tylko brak chęci bo po co bulić 8-10 koła jak pani Karolinka chce teraz stać pod oknem za friko

        • 10 2

    • (2)

      jakbyś czytal ze zrozumienim to zrozumialbyś ,że chodzi o brak miejsc również np. dla ekipy remontowej, kuriera, gości, itp. To jest problem w takich miejscach. i wielu innych osób sporadycznie odwiedzających tego typu osiedla.

      • 14 24

      • odnoszę nieodparte wrażenie, że skoro do nowo wybudowanego mieszkania przyjeżdżają budowlańcy, żeby je wykończyć, to właściciel jeszcze w nim nie mieszka, wobec czego jego wykupione (obowiązek w budynkach po południowej stronie ulicy, nie wiem jak po północnej, jak stówa w bigosie) miejsce jest wolne; ta ulica jest stroma i kręta, parkowanie na niej utrudnia przejazd

        • 11 3

      • A Ty jakbyś był mądrzejszy to nie pisały byś takich głupot. Przejdź się po osiedlu a potem napisz to samo jeszcze raz ale po przemyśleniu. Popatrz na sąsiadów ile mają samochodów na stanie i wąchnij freda

        • 4 1

    • Tak jest, słuszna uwaga. Rodzina 4-osobowa w tym 3 auta własne plus służbówka

      • 5 2

    • Brawo!

      Wreszcie sensowna odpowiedź. Mnie dziwi i smuci, że w ogóle pojawiają się na portalu Trójmiasto artykuły bez weryfikacji.

      • 3 0

  • Chodnik

    Widać nawet na zdjęciu jak bus zaparkowany na chodniku zostawia miejsce dla pieszych haha. Szkoda czasu na takie dyskusje

    • 14 5

  • zetnijcie w nocy znaki zakazu (2)

    • 10 18

    • Nie popieram ale rozumiem!

      • 4 3

    • Natychmiast oslupkujcie tę ulicę!

      • 2 2

  • opcja w ankiecie - to niedopuszczalne, auta niszczą chodniki, bo te nie są dostosowane do postoju ciężkich pojazdów (1)

    ciężkie pojazdy, powyżej 2,5t mają zakaz zatrzymywania się na chodnikach, więc ta odpowiedź jest bzdurna bo ten problem jest już rozwiązany prawnie

    • 17 16

    • tak tak, no w ogóle nie widzę aut o dmc > 2.5t na chodniku

      • 4 1

  • (4)

    Nie kupili miejsc parkingowych, a teraz płaczą żeby miasto im miejsca wyznaczyło. Trzeba było myśleć gdzie się mieszkanie kupuje

    • 65 13

    • Dokładnie, typowe roszczeniowe słoiki

      • 9 1

    • (2)

      No tak, bo do nikogo nie przyjeżdża nikt w odwiedziny? Nie wyprawia się urodzin, świąt, innych spotkań. Nie wynajmuje się np stolarza który przyjeżdża samochodem, pani do sprzątania, nie zamawia się przesyłek z którymi kurier gdzieś zostawia samochód, nie zamawia się taksówki która gdzieś czeka na pasażerów... Dla każdego z nich trzeba przecież wykupić prywatne miejsce postojowe i za każdym razem udostępniać. Bo jeżeli nie, to którykolwiek z nich musi zaparkować jakieś 3 km dalej na starszym osiedlu z ogólnodostępnymi parkingami. Co z kolei powoduje protesty mieszkańców owego. Może to niech miasto myśli o infrastrukturze zanim wyda pozwolenia na budowy osiedli? Jakoś kilkadziesiąt lat temu nie było z tym problemu i nawet pomiędzy 50-60 letnimi blokami jest miejsce zarówno na parking jaki na zieleń, usługi itd. Krytykowanie ludzi za to że chcą normalnie żyć jest absurdalne.

      • 5 14

      • Jak masz miejsca prywatne, to pytasz na grupce osiedlowej czy ktoś pożyczy i zawsze jakieś jest wolne, jeśli masz gości. Problemem są tacy, co żałowali kilku tysięcy na miejsce i żałują kilku stówek na wynajem miejsca. Chcieliby mieć za darmo, kosztem innych użytkowników dróg.

        Sytuacja jest patologiczna - moim zdaniem miejsca naziemne powinny być ogólnodostępne z uwzględnieniem identyfikatorów. Bo często jest tak, że cały parking pusty, a drogi pożarowe zastawione bo deweloper chciał dodatkowo zarobić.

        • 8 3

      • Ale przecież napisał mieszkaniec komentarz wyżej że miejsca dla wizytorów są tylko oczywiście cały czas zajęte przez mieszkańców

        • 10 0

  • Czy Pani Karolina może mi wyznaczyć miejsce na mój stół bilardowy? (1)

    Bo kupiłem ostatnio, ale nie mieści mi się w granicach mojej nieruchomości. Powinienem móc go gdzieś postawić, przecież płacę podatki.

    • 43 9

    • Dawaj śmiało na korytarz w klatce schodowej. Nie takie rzeczy tam się pojawiają...

      • 7 0

  • Droga pożarowa

    Dodatkowo ulica Bramińskiego stanowi drogę pożarową dla budynków inwestora Inpro!

    • 15 6

  • Klasyka gatunku patodeweloperki i patomiasta (2)

    Miasto wydaje pozwolenie na budowę 10 bloków na polu rolnika, gdzie jeszcze kilka lat temu krowy się pasły (kto pamięta krowy i traktory na myśliwskiej?) dew buduje a miasto z kasy podatników za darmochę ma zrobić full infrastrukturę z drogami szkołami i najlepiej tramwajem i skmka. Jak jeszcze dojdzie do tego marże jakie patodewy biorą i kredyt 0 to ja proponuję od razu im darowiznę dać 100 milionów tytułem dochodów pro forma byleby nie budowali więcej tego szajsu

    • 27 6

    • Piszesz głupoty (1)

      Budowa infrastruktury, szkół itd. to nie jest zadanie deva, tylko ustawowe tzw. zadania własne każdej gminy.

      • 2 5

      • A gdzie jest napisane że to obowiązek dewa

        • 2 1

  • Pani Karolino proszę jeździć 118.

    Parkowanie na ulicach i chodnikach powinno być zakazane.

    • 38 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane