- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (95 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (402 opinie)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (174 opinie)
- 4 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (204 opinie)
- 5 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (186 opinii)
- 6 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (120 opinii)
Mercedesy albo Solarisy dla Gdańska
ZKM Gdańsk wybiera nowe przegubowce: albo kupi Mercedesy po 1,068 mln za sztukę, albo Solarisy po 1,149 mln. W sumie będzie osiem nowych pojazdów.
W gdańskim ZKM-ie otwarto właśnie koperty z ofertami w przetargu na osiem nowych, niskopodłogowych przegubowców. O kontrakt z największym gdańskim przewoźnikiem walczą dwie firmy: Evobus Polska i Solaris Bus & Coach.
Pierwsza z nich zaoferowała Mercedesy 628 Conecto G, z których każdy kosztuje 1 mln 68 tys. zł, a całość 8 mln 547 tys. zł. Z kolei Solaris proponuje model Urbino 18 (w Gdańsku jeździ ich już ponad 40 sztuk) po 1 mln 149 tys. zł za sztukę, a wszystkie za 9 mln 196 tys. zł.
Autobusy Urbino 18 są nieco większe od Mercedesów. W przygotowanej dla Gdańska ofercie mieszczą 158 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. W zaoferowanym ZKM-owi modelu Conecto G zmieści się 145 osób, w tym 43 na miejscach siedzących.
Niższa cena nie oznacza automatycznego zwycięstwa Mercedesa, ponieważ na ostateczną ocenę wpływ mają tez parametry techniczne autobusów.
- Kryteria oceny oferty, to 60 proc. cena i 40 proc. dane techniczne. Jednym z warunków było wyposażenie pojazdów w silniki spełniające normy EEV, czyli najwyższe możliwe normy czystości spalin i hałasu - informuje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy ZKM Gdańsk.
Przypomnijmy, że niebawem do Gdańska przyjedzie 14 Mercedesów, w tym cztery przegubowe Conecto G, które ZKM zamówił po przetargu rozstrzygniętym w październiku. Wtedy Mercedes pokonał Solarisa i Solbusa.
Opinie (199) ponad 20 zablokowanych
-
2011-01-20 13:00
bierzcie Solarisy (mimo ich ułomności) (2)
"Mercedes-Benz O 345 znany także jako Conecto, tą nazwę zyskał jednak dopiero w 2002 roku. Jest to średniopodłogowy autobus stworzony dla miast i linii podmiejskich. Ze względu na wysokość podłogi we wnętrzu jest jeden stopień wejściowy. Od początku rodzina Conecto jest produkowana w fabryce Mercedes-Benz w Turcji. Jest to rodzina autobusów stworzona głównie z przeznaczeniem dla Turcji oraz państw Europy Wschodniej."
Szkoda, że za takie pieniądze jakie dostaje ZKM kupuje się zwykły szmelc za grosze.- 21 13
-
2011-01-20 14:56
Piszesz o innym autobusie (1)
Te będą wszystkie niskopodłogowe.
Szkoda, że pomimo posiadania najmłodszego taboru autobusowego w Polsce i kupowania wciąż nowych autobusów znajdą się takie narzekacze...- 4 0
-
2011-01-20 15:11
Co nie zmienia faktu, iż niskopodłogowy Conecto też jest made in Turkey ;)
Wiek pojazdów to nie wszystko, trzeba jeszcze tym sprawnie zarządzać. A tu Gdansk musi jeszcze duuuuuużo się uczyć. Fajnie się czeka na nowy autobus, gdzie Nadzór Ruchu nie ma pojęcia o opóźnieniach, co? Gdyby tylko ZKM płacił normalne kary a nie do 5% dochodów.- 1 0
-
2011-01-20 13:04
IMO Solarisy lepsze
Oprócz faktycznej przewagi mają jeszcze jedną: konstrukcja jest bardziej odporna na gdańskich mechaników.
- 23 7
-
2011-01-20 13:06
MINI ANKIETA: solaris - głosujcie na tak, mercedes - głosujcie na nie
- 62 19
-
2011-01-20 13:07
Jaco
Przy bezsensownym założeniu że będzie cały czas wypchany ludźmi:-)
- 0 0
-
2011-01-20 13:10
wspierajmy naszą gospodarkę (6)
kupmy Solarisy
- 35 7
-
2011-01-20 13:17
wspierając kupiliśy PESY, a to słabe tramwaje (5)
głośne silniki (nawet bardzo), marny design, duża szpara pomiędzy peronem a podłogą. A za 1 mln na sztuce więcej można było kupić markowy tram, a nie męczyć się z prototypem polskiej pszenno-buraczanej myśli technicznej
- 5 13
-
2011-01-20 16:47
(4)
Głośne są tylko falowniki które nie produkuje Pesa a inna firma - Medcom
- 2 0
-
2011-01-20 17:32
A co to zmienia? PESA firmuje całość! (2)
- 1 1
-
2011-01-20 20:25
wyprowadź się do niemiec to bedziesz miał ciszę (1)
- 0 0
-
2011-01-20 22:13
masz fobię?
to się leczy...
- 0 0
-
2011-01-20 20:25
falownik nie wydaje odgłosu ryczącego silnika jak w starym warszawskim 'cyklopie'
a sprawa pisków to już inna bajka...
- 0 0
-
2011-01-20 13:12
nowe
nie wazne jakie i tak kierowcy nie beda otwierali pierwszych drzwi bo im zimno
- 10 9
-
2011-01-20 13:23
Ikarusy
Wybierzcie Ikarusy albo najlepiej cofnijmy sie do ogórków
- 10 6
-
2011-01-20 13:27
Solarisy Urbino 2 jeżdżą po Frankfurcie nad Menem-obok Mercedesów. Ale to nie są przegubowce.
- 6 3
-
2011-01-20 13:28
mercedes szkoda ze nie mercedes
tylko Turecki szajs nic nie warte ale co mnie to obchodzi bedzie co robić
- 7 7
-
2011-01-20 13:30
Oby nie mercedesy bo będziemy mieli szroty po roku!!! (2)
Za solarisami przemawia to że są polskie a wiec łatwiej je serwisować mają tańsze podzespoły są wygodniejsze pojemniejsze i mają otwierane okna w przeciwienstwie do mercedesów w których w wypadku awarii klimatyzacji latem mozna sie usmarzyć i zemdleć
Do tego jakość wykonania mercedesów pozostawia wieeeeleee do życzenia
twarda tapicerka która nie nadaje sie do autobusów bo natychmiast jest bródna i oblepiona oraz brak jakichkolwiek udogodnień dla pasażerów uchwytów zle rozmieszczone poręcze to wszystko przemawia na korzyść solarisa
Solarisa wybieraja szwedzi niemcy czesi austriacy więc to pokazuje co jest lepsze i tańsze w eksploatacji!
a do tego solarisy mają trwalsze i tańsze w serwisowanieu przeniesienie napędu no i jakość wykonania solarisa jest o 100% lepsza od mercedesa- 18 8
-
2011-01-20 13:39
Beton do Merca (1)
Jak już wcześniej ktoś od was napisał "W Gdansku walcza z nimi juz kilka lat . Takiego syfu to swiat nie widzial ." więc gdańs niech bierze merce, to dopiero shit...
Tylko My Gdynianie jesteśmy godni wożenia swoich tyłeczków w wygodnym Solarisie i aby czasem nie było nam nudno to oprócz ekranów z reklamami i wiadomościami zamontowali nam WI-FI na pokładzie i teraz mogę swoim SmartPhonem śmigać po necie i być on-line na F.C.K :)
Kocham Gdynię :D- 2 7
-
2011-01-20 13:52
hahahaha
niezła prowokacja...
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.