- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (234 opinie)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (153 opinie)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (319 opinii)
- 4 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (55 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (866 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (178 opinii)
Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników
Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.
Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.
To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.
- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł
Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.
Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:
- zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
- zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
- niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł
Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.
- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.
Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych
Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.
Kiedy pojawią się nowe rowery?
W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.
Opinie (311) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-26 22:24
I biznes się kręci
Na tym to polega
- 3 1
-
2019-06-26 22:54
(1)
Ile pieniędzy z kar odzyskano??? Chcemy to wiedzieć!
- 6 3
-
2019-06-26 23:27
Chcieć możecie, ale nie macie żadnego prawa aby domagać się takich danych.
- 1 2
-
2019-06-26 23:06
przepraszam ale liczenie pozostawienia poza stacja jako kary, to chyba jedno wielkie nieporozumienie (1)
gdyby operator uważał to za karę, to cały system nie opierałby się na takiej możliwości - konkretnie istniałyby stacje dokujące
więc proszę nie mieszać, to jest usługa, płatna ale nie kara- 5 2
-
2019-06-27 10:21
dokładnie to nie kara, ale płatna opcja - następnym razem napiszecie, ze abonament jest karą
- 1 0
-
2019-06-26 23:10
czy portal mógłby poruszyć także sprawę braku rowerów? (1)
wystarczy sprawdzać mapki na stronie mevo - w Gdyni dla przykładu - w centrum - jest zwykle zero dostępnych rowerów
chyba nie tak miał funkcjonować ten system- 8 2
-
2019-06-27 10:20
i to w zasadzie o dowolnej godzinie
także te dziwne pojawianie sie kilkunastu rowerów, zwykle w miejscach kompletnie niedostepnych, o czymś swiadczy
- 0 0
-
2019-06-26 23:18
Można komuś zrobić psikus za 500zł (2)
Wystarczy przyuważyć nielubianego kolegę jak grzecznie i zgodnie z regulaminem odstawia rower Mevo na stacji.
Za 5 min podchodzimy i linką za 5zł z Allegro przypinamy rower i wyrzucamy kluczyk.
A potem nielubiany kolega dostaje 500zł za przypięcie roweru ;)- 12 5
-
2019-06-27 02:32
A całość filmuje monitoring i w łeb bierze twój głupi pomysł.
- 2 1
-
2019-06-28 06:22
U korposzczurow tak się dzieje. Musza zawsze robić selfie po oddaniu.
- 0 0
-
2019-06-26 23:47
Narzekamy .... (3)
Narzekamy na Mevo od początku uruchomienia. Sam di nich należałem , ale po dzisiejszym dniu to co zobaczyłem w warszawie , twierdze , że u nas jest bardzo dobrze i idzie w dobrym kierunku. W warszawie może i stoją rowery i jest ich dużo ale żeby wypożyczyć sprawny rower graniczy z cudem . Rowery są w opłakanym stanie , albo urwana kierownica , zerwany łańcuch , zniszczona korba , a po przebijane opony to standard . Dbajmy o nasze rowery , żeby nie wyglądało tak jak w stolicy. Dodam że nasza aplikacja również , dużo lepsza. A co do kar to słusznie nałożone , po to jest regulamin by go przestrzegać . To się rozpisałem
- 6 4
-
2019-06-27 01:24
w kazdym chińskim miescie jest po kilka(nascie) systemow rowerow publicznych, konkurujacych ze soba. wiekszosc nie ma zadnych stacji, rowery mozna parkowac byle gdzie, jak u nas hulajnogi i trafikary. troche to wyglada chaotycznie, ale za to nie ma zadnego problemu z dostepnoscia
u nas Mevo nie ma konkurencji, a tylko konkurujace systemy trzymaja jakosć. Chinczycy juz wkroczyli do Europy ze swoimi systemami, chyba najblizej sa w Berlinie.
nas omijają, bośmy gołodupcy.- 2 0
-
2019-06-27 01:34
Poczekaj 2 lata...
Nie ma opcji żeby "użytkownicy dbali o rowery", bo zawsze znajdzie się bydło dla którego czyjeś=niemoje.
Żeby coś było sprawne kluczem jest serwis, a nie dbanie.- 1 0
-
2019-06-27 03:24
Dbaj o skm i zkm i co z tego system niewydolny się nieutrzyma
A Ty dbaj i nabijaj kabze nextbike
- 0 0
-
2019-06-26 23:53
To Mevo to tylko zasmieca miasto (1)
- 11 2
-
2019-06-27 09:51
a samochody? One ci nie zaśmiecają? 10x więcej miejsca taki jeden zajmuje i jest ich kilkaset razy więcej niż tych mevo
- 0 0
-
2019-06-27 02:17
I jeszcze mandaty za jazdę po chodnikach i rozpychanie się miedzy pieszymi - oczywiście chodzi (2)
o sytuację, gdzie ruch rowerowy nie jest dopuszczony na chodniku.
- 5 1
-
2019-06-27 09:53
Pod warunkiem że najpierw policja się weźmie za kierowców wyprzedzających bez odstępu
- 3 1
-
2019-06-27 10:14
zasadniczo nigdy nie jest oprócz paru przypadków
- 0 0
-
2019-06-27 03:41
"Rowery na wynajem w kraju kwitnącej cebuli odc. 2137"...
wystompili
- 3 2
-
2019-06-27 05:35
Odpuściłem sobie mevo
Chcę gdzieś dojechać, tak 4km, patrzę na mapkę, a tam mnóstwo zer i jedna granatowa szóstka. Przybliżam i szóstka eksploduje na pięć zer i jedną jedynkę 2 km ode mnie. No to mam iść 2km z buta, żeby pojechać 2km (szczęśliwie jedynka jest w dobrym kierunku) i tam dowiedzieć się, że ten samotny rower już wzięty?
Taki scenariusz w różnych wariantach, ze stałym czynnikiem "mnóstwo zer" powtórzył się kilka razy.
Zwiedzałem sporo Londyn, od atrakcji do atrakcji poruszałem się borisami za 2 funty dziennie, bez rejestracji. I tam to działa, choć rowery ciężkie.- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.