• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami

Patryk Szczerba
10 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł. Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł.

Projekt kładki, która ma połączyć nad torami Karwiny z Małym KackiemMapka jest gotowy, ale inwestycja od blisko roku czeka na początek realizacji. Władze Gdyni, które same zaproponowały to rozwiązanie, tłumaczą teraz, że kładka powstanie, jeśli miasto otrzyma dofinansowanie z zewnątrz.



Gdynia powinna czekać z budową kładki na dofinansowanie?

Przypomnijmy: propozycja połączenia Karwin z Małym Kackiem między ul. Strzelców i BuraczanąMapka wyszła od władz Gdyni. W maju 2018 roku ogłosili zamiar budowy wiaduktu nad torami.

Tyle że spotkali się z protestem mieszkańców.
Mieszkańcy, społecznicy i radni dzielnicy tłumaczyli, że nie chcą dodatkowego ruchu samochodów i wystarczy im kładka pieszo-rowerowa.

Kładka zamiast wiaduktu. Zmiany po spotkaniu z mieszkańcami



Było nawet spotkanie z mieszkańcami, w którym uczestniczył prezydent Wojciech Szczurek. Ostatecznie zrezygnowano z pomysłu budowy wiaduktu, obiecując, że zgodnie z wolą mieszkańców powstanie kładka pieszo-rowerowa. Jesienią 2019 roku wyłoniono projektanta.

W lipcu 2021 roku pokazaliśmy, jak będzie wyglądać przyszła kładka. Konstrukcja łącząca Karwiny i Mały Kack ma powstać nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Projektanci założyli, że będzie to łukowa, stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.

Projekt jest, przetarg miał zostać ogłoszony



Sęk w tym, że według zapowiedzi z 2019 roku kładka powinna być już gotowa. Władze miasta zapowiadały od dawna, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.

Po blisko roku zapytaliśmy urzędników o to, co dalej z inwestycją. Okazuje się, że przetarg nie został wciąż ogłoszony i nie wiadomo, kiedy to się stanie.

Gdyni nie stać na samodzielne sfinansowanie inwestycji szacowanej na 10 mln zł.

Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł. Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł.

Kładka powstanie, jeśli będzie dofinansowana z zewnątrz



- W obecnych czasach takie inwestycje będziemy zgłaszać do dofinansowania i dopiero po jego otrzymaniu będziemy je realizować. Czekamy na kolejne konkursy i będziemy składać wnioski - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodatkowo nie wiadomo, czy z powodu planów PKP PLK nie trzeba będzie jeszcze raz zaprosić do współpracy projektantów.

- Ze względu na zmianę planów PKP PLK S.A. w zakresie budowy dodatkowego (czwartego) toru na linii kolejowej 201, trwają analizy, które odpowiedzą na pytanie, czy projekt jest możliwy do realizacji, czy trzeba wykonać nowy zamienny projekt - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (212) 5 zablokowanych

  • Kladka będzie

    Wystarczy nie wydawać miliony złotych na nikomu niepotrzebny parking podziemny

    • 11 3

  • a 60Mpln na park(ing)

    jest.

    • 11 0

  • Kładka dla pieszych o szerokości 6,5m ?? (5)

    i za 10 mln? Nich poprosza zaprzyjaźnioną firmę od konstrukcji spawanych a zbudują im ja z resztek po cenie złomu . Szerokośc sugeruje że po ukończeniu budowy i ucichnięciu wżawy udostepni sie ją dla aut osobowych.

    • 17 1

    • Też mam takie podejrzenia

      Pierwsze co pomyślałem jak zobaczyłem jaką ona ma mieć szerokość.

      • 4 1

    • Napisać "wżawa" i jeszcze otrzymywać

      łapki w górę. Kto tu pisze? Kto tu komentuje? Kto wstawia łapki?

      • 0 0

    • W sytuacji awaryjnej (2)

      ma tam przejechać karetka, straż albo policja. No i koniec spisku...

      • 0 5

      • oraz mieszkanka (1)

        magistratu.

        • 4 0

        • przypadkiem mieszkająca

          w pobliżu.

          • 0 0

  • A no tak miasto nie ma ale na parking płatny koło urzędu do budowy za 60 milionów to ma

    • 13 0

  • Ta władza ma się dobrze od 25 lat i pomimo różnych wpisów i opinii każde wybory wygrywa absolutną większością. W przyszłym roku ponownie wygra Szczurek.

    • 7 0

  • Tylko dla pieszych - bez sensu. (1)

    Jeśli już budować wiadukt, to lepiej zbudować drogę dla wszystkich. Kierowcy też są obywatelami tego kraju. Koszt kładki tylko dla pieszych nie jest dużo mniejszy niż wiaduktu dla wszystkich.

    • 5 6

    • natychmiast wytworzy sie bypass skrzyżowania z Sopocką

      i cały ruch "na wprost" pójdzie przxez osiedla...

      • 3 2

  • (1)

    Ale to miasto to taki Ekwador

    • 6 0

    • Biorąc pod uwagę stan dróg

      To raczej Ługanda

      • 1 0

  • Gdynia XXI wiek

    Normalnie komedianci

    • 6 0

  • od czego jest zawartość

    magistratu?!

    • 2 0

  • Kladka

    Pieniądze z kładki poszły na kopaczy z arki

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane