• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami

Patryk Szczerba
10 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł. Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł.

Projekt kładki, która ma połączyć nad torami Karwiny z Małym KackiemMapka jest gotowy, ale inwestycja od blisko roku czeka na początek realizacji. Władze Gdyni, które same zaproponowały to rozwiązanie, tłumaczą teraz, że kładka powstanie, jeśli miasto otrzyma dofinansowanie z zewnątrz.



Gdynia powinna czekać z budową kładki na dofinansowanie?

Przypomnijmy: propozycja połączenia Karwin z Małym Kackiem między ul. Strzelców i BuraczanąMapka wyszła od władz Gdyni. W maju 2018 roku ogłosili zamiar budowy wiaduktu nad torami.

Tyle że spotkali się z protestem mieszkańców.
Mieszkańcy, społecznicy i radni dzielnicy tłumaczyli, że nie chcą dodatkowego ruchu samochodów i wystarczy im kładka pieszo-rowerowa.

Kładka zamiast wiaduktu. Zmiany po spotkaniu z mieszkańcami



Było nawet spotkanie z mieszkańcami, w którym uczestniczył prezydent Wojciech Szczurek. Ostatecznie zrezygnowano z pomysłu budowy wiaduktu, obiecując, że zgodnie z wolą mieszkańców powstanie kładka pieszo-rowerowa. Jesienią 2019 roku wyłoniono projektanta.

W lipcu 2021 roku pokazaliśmy, jak będzie wyglądać przyszła kładka. Konstrukcja łącząca Karwiny i Mały Kack ma powstać nad torami i będzie miała 72 metry długości i 6,6 metrów szerokości. Projektanci założyli, że będzie to łukowa, stalowa konstrukcja z podwieszonym pomostem z betonu, z którego będą zbudowane także podpory.

Projekt jest, przetarg miał zostać ogłoszony



Sęk w tym, że według zapowiedzi z 2019 roku kładka powinna być już gotowa. Władze miasta zapowiadały od dawna, że trwa przygotowanie przetargu budowlanego.

Po blisko roku zapytaliśmy urzędników o to, co dalej z inwestycją. Okazuje się, że przetarg nie został wciąż ogłoszony i nie wiadomo, kiedy to się stanie.

Gdyni nie stać na samodzielne sfinansowanie inwestycji szacowanej na 10 mln zł.

Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł. Kładka między Karwinami i Małym Kackiem ma kosztować 10 mln zł.

Kładka powstanie, jeśli będzie dofinansowana z zewnątrz



- W obecnych czasach takie inwestycje będziemy zgłaszać do dofinansowania i dopiero po jego otrzymaniu będziemy je realizować. Czekamy na kolejne konkursy i będziemy składać wnioski - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Dodatkowo nie wiadomo, czy z powodu planów PKP PLK nie trzeba będzie jeszcze raz zaprosić do współpracy projektantów.

- Ze względu na zmianę planów PKP PLK S.A. w zakresie budowy dodatkowego (czwartego) toru na linii kolejowej 201, trwają analizy, które odpowiedzą na pytanie, czy projekt jest możliwy do realizacji, czy trzeba wykonać nowy zamienny projekt - wyjaśnia Łucyk.

Miejsca

Opinie (212) 5 zablokowanych

  • Bardzo dobrze

    Brawo bardzo dobra informacja dla mieszkańców Karwin 1

    • 7 1

  • Śmiech na sali!!

    Pamiętacie ile lat robili plany, przetargi i remont uszkodzonego wiaduktu na Źródle Marii???!!
    A pamiętacie jak się rzucali do PKP w sprawie przebudowy wiaduktu na Wielkopolskiej/Sopockiej/Strzelców?
    Geniusze to mało powiedziane.
    No to teraz se poczekamy dalej (mają wprawę to będą tak wymyślać co się tylko da jeszcze z kolejne 5-6 lat, a potem się okaże że trzeba koniecznie zmienić plany, bo nowe uwarunkowania, plan zagospodarowania itp. itp. itp.)
    Grunt to odpowiednio przeciągnąć albo wycenić.
    Śmiech na sali i żenada (o wstydzie nie wspominam, bo Ci pseudogospodarze go już dawno nie mają)
    I jeszcze jedno: cena z kosmosu i nikomu taki bajer a'la New Jork niepotrzebny (wystarczy znacznie skromniejsza, a praktyczna) za wyjątkiem ich samych, bo im będzie droższa, tym więcej z tego najpewniej wyciągną dla siebie (proste jak drut)
    Kiedy w końcu dojrzejemy że czas tą ekipę w Gdyni już dawno pogonić
    Ps-tak wiem że fajnych zastępców jak na lekarstwo, ale oni właśnie na tym bazują, a potem się świetnie bawią kolejną kadencję i śmieją tak na prawdę z nas wszystkich

    • 6 1

  • Żenada

    Ale finansować ten prywatny klubik-Arka Gdynia- na to was stać...
    Żenada.

    • 5 4

  • Nie muszą robić kładki

    Chcieli wiadukt, ale nie wyszło więc kładki też nie będzie.

    • 4 0

  • Fajnie ze Szczurek chcial zrobic w konia karwiniarzy budujac kladke spokojnie mieszczaca dwa samochody.

    Szkoda tylko,ze nie ma kasy na dokonczenie inwestycji.Wiadukt samochodowy i tak powstanie na Buraczanej.Wczesniej,czy pozniej.

    • 3 4

  • Szczurek (1)

    drodzy gdynianie, przestańcie glosowac na szczurka to może coś sie zmieni w tym mieście. Ja mam wrażenie, że włodarze trójmiasta mają w d*pie mieszkańców i ich doją na rzecz turystów.

    • 7 2

    • Możesz mieć racje. Przestaniemy na niego głosować i zmieni się zdecydowanie, ale wątpie, żeby na lepsze. Ale napewno na Wasze

      • 0 0

  • Kasa jest

    Rok w rok 5 mln na promocje Arki jest a inwestycje w infrastrukturę odłożone ... dziwna polityka

    • 5 3

  • dopóki kolej nie określi ile chce torów nie powinno się kładki budować (1)

    niech zbudują kładkę, a potem okaże się, że PKP chce 4 tory zamiast 3. Co wtedy? dopóki kolej nie określi ile chce torów nie powinno się kładki budować.

    • 0 0

    • W tym miejscu nie ma to żadnego znaczenia -popatrz na nasypy i ilość miejsca. PKP spokojnie da radę!

      • 1 0

  • Gdyby nie kłótnie pisu z Unią i słuchanie Ziobry już dawno byłyby pieniądze i kładka również, możecie dziękować Ziobrze, Kaczyńskiemu

    • 1 3

  • kładki nie będzie bez dofinansowania

    dofinansowania nie będzie bez wkładu własnego,
    wkładu własnego nie będzie bez dochodów,
    dochodów nie będzie bez np. podmiotów gospodarczych płacących podatki
    bez podatków nie będzie kredytu...
    a kredytu nie będzie, bo poziom zadłużenia jest w stanie alarmowym...

    Ale emerytura już blisko, niech się następcy martwią...

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane