• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli polecieć na wakacje, zostali na lotnisku. Samolot nie zabrał 30 pasażerów

szym
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii. 30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii.

Trwa wyjaśnianie, dlaczego około 30 pasażerów nie odleciało z gdańskiego lotniska do Burgas w Bułgarii, choć turyści dotarli na czas na odprawę bagażową. - Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - przekazała Agnieszka Michajłow z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.



Czy zdarzyło się, że musiałe(a)ś odwołać zaplanowany urlop?

O sprawie jako pierwsi poinformowali dziennikarze stacji RMF FM. Z relacji pasażerów, którą przytacza stacja, wynika, że osoby, którym nie udało się wsiąść na pokład samolotu, na lotnisku pojawiły się na ponad dwie godziny przed lotem.

Według relacji turystów, cytowanych przez rozgłośnię, trzy osoby, przy trzech bramkach obok siebie, próbowały obsłużyć kilkaset osób, które w bardzo krótkim czasie zgłosiły się na trzy różne loty tej samej linii lotniczej, co doprowadziło do opóźnień.

Pasażerowie mieli być także zapewniani, że odebrany od nich bagaż na pewno nie poleci bez właściciela, a samolot zabierze wszystkich turystów. Stało się jednak inaczej: pilot samolotu miał przekazać pasażerom że ma 1,5 godz. opóźnienia i nie wpuści więcej osób na pokład.

Radio podaje, że od tak zwanego agenta handligowego, obsługującego w Gdańsku firmę Ryanair, turyści dowiedzieć mieli się, że mogą - za darmo - przebukować swoje bilety na kolejny lot do Burgas. Samolot do Bułgarii ma odlecieć w środę, nie wiadomo jednak, czy dla wszystkich pasażerów znajdzie się miejsce.

- (...) przedstawiciel agenta (...) powiedział, że mamy przebukować bilety na środę. Natomiast nas było 30 osób, a miejsc było 26. Decydować miało pierwszeństwo, kto pierwszy, ten lepszy - opowiada niedoszły pasażer.

Przedstawiciele lotniska: takie sytuacje nie mogą się powtórzyć



O komentarz w sprawie poprosiliśmy przedstawicieli lotniska w Gdańsku.

- Ubolewamy, że część pasażerów nie odleciała z naszego lotniska do Burgas. Uważamy, że takie sytuacje nie mogą i nie powinny się powtórzyć. Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - poinformowała Agnieszka Michajłow, rzeczniczka portu lotniczego.
Potwierdza ona, że od handlingowego uzyskano informacje, że o tym, iż około 30 pasażerów nie odleciało do Burgas, zdecydowała linia lotnicza.

- I to do linii należy teraz kierować wszystkie reklamacje - podsumowuje nasza rozmówczyni.
szym

Miejsca

Opinie (417) ponad 20 zablokowanych

  • Do Bułgarii latajom prawdziwi komuniści

    Tam Todor Żiwkow wiecznie żywy

    • 17 21

  • (5)

    Udziały w lotnisku

    Gmina Miasta Gdańska
    4.213 udziałów o wartości 42.130.000 złotych
    Województwo Pomorskie
    4.116 udziałów o wartości 41.160.000 złotych
    Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"
    3.645 udziałów o wartości 36.450.000 złotych
    Gmina Miasta Gdyni
    280 udziałów o wartości 2.800.000 złotych
    Gmina Miasta Sopotu
    275 udziałów o wartości 2.750.000 złotych

    • 23 19

    • (1)

      Ten swoje hahaha

      • 3 0

      • Świetnie, ale nie na temat.

        • 5 0

    • A co to ma do rzeczy?

      • 5 0

    • Brawo!

      W teraz czytamy artykul jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze raz. To teraz pytanie: kto jest odpowiedzialny za sytuację: organizator czy lotnisko? Podpowiedź: nie lotnisko.

      • 8 0

    • ryanair

      Co ma mają udziały gmin do fakty, że z winy przewoźnika nie odlecieli pasażerowie?

      • 0 0

  • Ha ha ha bieda wakacje, bieda przewoźnik a teraz lamenty. Kto w ogole tam i po co lata ha ha ha

    • 16 45

  • A kto lata (3)

    takimi liniami? Tanie z definicji nie może byc dobre bo na wszystkim sie oszczędza. Oczywiscie drogie nie musi być dobre, ale przynajmniej jest na to szansa.

    • 34 53

    • Wszyscy latają (2)

      Regularnie latam Ryanairem i Wizzairem i nigdy nie miałem problemów. Procedury mają takie same jak LOT, a samoloty nawet nowsze. Oprócz tego, dzięki modelowi lotów bezpośrednich na mniej "zakorkowane" lotniska, nie mają opóźnień wynikających z siatki połączeń tradycyjnych przewoźników (tzw. hub-and-spoke), gdy czeka na się na pasażerów przesiadających się z innych lotów. Poza tym tradycyjni przewoźnicy też idą w kierunku tanich linii, i w klasie ekonomicznej też musisz dopłacać za bagaż. W Ryanairze może i nie dostaniesz na pokładzie darmowego wafelka "Grześki" i kubka wody mineralnej, ale czy opłaca się za to dopłacać kilkaset złotych?

      • 16 6

      • Pieknie i w temacie

        • 3 3

      • No właśnie ten rejs do Burgas miał 1:20 opóźnienia. Stąd spiętrzenie w check-inie, bo pasażerów tego rejsu nie powinno już tam być. Wina tylko i wyłącznie przewoźnika, który wiedząc że będzie kumulacja nie zapewnił wystarczającej ilości obsługi.

        • 11 1

  • wina opóźnienia lezy po stronie lotniska (17)

    a samoloty nie będą czekać w nieskończoność bo lotnisko nie zapewnia odpowiedniej ilości obsługi w stosunku do ilości pasażerów. Wczorajsze problemy z odprawą wizzair to pewnie też wina przewoźnika? Obsługa mówiła o problemach z internetem.

    • 143 68

    • Przecież obsługa odprawy bagażowej leży po stronie linii lotniczych (4)

      Ale widać Ty lotnisko widziałeś tylko na pocztówkach.

      • 63 2

      • a internet dostarcza kto?

        wizzair samolotem przywozi?

        • 4 11

      • No chyba jedank nie

        • 1 2

      • I co tyle ile linii tyle różnych obsług, a jak do kontroli bezpieczeństwa się mieszają ludzie to co wtedy? To są zewnętrzne firmy do obsługi lotniska i tyle

        • 2 1

      • To linia lotnicza zamawia ilość stanowisk do odpraw, a to kosztuje

        • 1 0

    • Wina za opoznienie jest podmiotu obsługującego linię lotnicza ktora dziala na terenie lotniska, cala filozofia.

      • 41 0

    • A zauważyłeś, że w kilku ostatnio...

      opisywanych tego typu przypadkach mowa wyłącznie o pasażerach tanich linii lotniczych? Winy spodziewałbym się raczej w ich nadmiernie odchudzonych kosztowo procedurach.

      • 33 0

    • Czytałeś artykuł? (2)

      Mieli 3 osoby na checkinie, i trzy samoloty w tym samym czasie. Obsługę checkinów zapewnia agent handlingowy przewoźnika, a nie lotnisko. Ergo wina przewoźnika lub agenta.

      • 47 0

      • (1)

        Samolot miał półtorej godz opóźnienia i jeszcze nie zdążyli się odprawić? Może ci pasażerowie wiedzieli o tym i specjalnie poźniej przjechali na lotnisko, a tu taki kocioł.

        • 0 19

        • Co to za moda na obwinianie poszkodowanych? Oby tobie się zdarzyło.

          • 19 3

    • SOL (2)

      A szef SOL-u nadal twierdzi, że ma za dużo pracowników...

      • 7 17

      • (1)

        A co ma SOL do check-inu??

        • 22 1

        • 500 plusowiec wie lepiej

          • 8 3

    • Wina

      Wina opoznienia z winy lotniska w gdansku:)? Nie znasz sytuacji to nie dyskutuj....na lotnisku rozbudowuja nowy terminal, codziennie sa problemu ma checkinach z wozkami ktore nadaja bagaz i Panie musze pidawac bagaz gabarytem a z drugiej strony chlooaki na sortoeni odbieraja bagaz recznie i nosza jak woly .... Wina lotniska jest napewno to ze ludzie czekaja na swoj bagaz baaaardzo dlugo w soboty gdzie jest bardzo duzo lotow .. zdarza sie ze 1,5-2 godz ludzoe czekaja.... I za to port lotniczy powinien beknac

      • 7 3

    • Byłem w tym czasie (1)

      Na lotnisku i ciągłe nawoływanie aby pasażerowie przyszli tam gdzie mają to chyba nie tylko wina obsługi ale ludzi też skoro nie potrafią się zmobilizować i czekać tylko łażą tam po całym lotnisku.

      • 7 4

      • Bylam świadkiem, jak Pani w sklepie wolnocłowym mówiła pasażerom robiącym zakupy...

        Że nie zdążą a oni dalej swoje

        • 7 1

    • bzdura! To przewoźnik zamawia ilość stanowisk do odprawy! Skąd wiesz, że nie sprzedali większej ilości biletów? Skąd wiesz, że nie dopuścili do lotu mniejszego samolotu! Skąd wiesz, że w danym momencie nie musieli przewieźć obsługi innych samolotów tej linii! Jaka w tym wina lotniska, że przewoźnik oszczędza ???

      • 1 0

  • (25)

    Ludzie, którzy piszecie że to jakaś wina obecnej władzy krajowej jest, puknijcie się czasem w głowę, przecież na lotnisku GDN władzę od lat mają tylko ludzie PO!

    • 330 384

    • Nie rozumiesz tego co czytasz? (11)

      Przecież jest napisane w artykule
      "....zdecydowała linia lotnicza"

      • 90 3

      • (6)

        to po co ci POprańcy tu piszą o Państwie i władzy

        • 45 79

        • Na szczęście, w tym kraju każdy może napisać (jeszcze) co chce. (5)

          Widzę że masz z tym problem.

          • 69 20

          • Wróć "swojego" kraju

            • 11 13

          • Dopóki Facebook nie zablokuje mu konta (1)

            Taka wolność słowa

            • 21 5

            • No faktycznie, fb zablokowany i koniec świata! Zdziwię cię: da się żyć bez fb.

              • 0 0

          • Poczekaj jeszcze trochę a Nie będziesz mógł Nic pisać ! PIS propaganda !!!

            • 24 25

          • Nielogicznie i bez racji

            • 0 0

      • Wiesz czemu tak zdecydowano bo samolot ma latać a nie czekać 1,5h. Lot do Burgas to jakieś 2,5h, gdzie samolot po posprzątaniu i zatankowaniu leci dalej zabierając kolejnych pasażerów. Tam będzie kolejne opóźnienie, które wygeneruje kolejne a wszystko zaczęło się od bałaganu na lotnisku w Gdańsku.

        • 8 4

      • Ruskie trolle niewiele rozumujat... (1)

        • 4 4

        • nas nie dogoniat

          • 5 4

      • i..dota pisowski to głowonóg on : ,,nie czyta ze zrozumieniem"

        • 2 2

    • pisowiec w amoku :P

      • 45 25

    • NaPiSał co wiedział.

      • 14 16

    • Po czy PiS

      Co ma piernik do wiatraka?

      • 10 4

    • no cóż na leczenie już za późno , całkowita izolacja tylko zamknięty zakład

      • 7 1

    • Dokladnie

      Sierotki maja tak zryte łby, że nawet jak który wdepnie w psią kupę to i tak wina prezesa.

      • 8 6

    • Święta prawda

      Święta prawda

      • 1 0

    • no bo gdyby rządził pis to zaden samolot by nie odleciał, bo samolotow w polsce by nie było. (2)

      • 7 1

      • Gdyby w Polsce rządziło PO (1)

        to na pewno nie byłoby LOT-u

        • 2 1

        • nie ma lotu, to nie ma strat - w budżecie państwa

          przewalenie stewardes i obsługi na samozatrudnienie nie jest restrukturyzacją - a kreatywna księgowość przynosi nieoPiSane zyski, ale tylko na papierze.

          • 1 2

    • dobrze, że nie tępe kartofle bo by z 300 osób nie odleciało zamiast 30

      • 0 2

    • Dokadnie PO

      • 2 0

    • Puknij się czasem...

      • 1 0

    • Jak nie? Za PO po przylocie lub na wylocie

      do UE nie było skanowania dokumentów, to pomysł PIS - łapią "groźnych" przestępców typu grzywna 1500 zł lub miesiąc aresztu. Pasażer ma dodatkowo 2 x 30 minut w plecy....

      • 0 0

  • Napiszcie co może zrobić pasazer (6)

    Czy może lecieć inna linia na koszt Ryanair,czy należą się odszkodowania,jak to zrobic itd. od tego są dziennikarze i portal informacyjny

    • 52 4

    • AirHelp - oni się zajmują takimi sprawami (2)

      • 12 1

      • (1)

        Ale za sutą prowizję, lepiej to załatwić samemu

        • 9 3

        • Jak wiesz jak to zrobić, są chcesz bawić się w sądowe sprawy to ok. Ja się nie znam. Skorzystałem pomocy innej firmy, wygrała, działa prowizje a ja dostałem 6 tys.

          • 6 1

    • (1)

      Nic się nie należy, bo pasażer nie stawił się na rejs.

      • 3 4

      • Nie wiadomo oni są elastyczni, jeżeli z winy lotniska może uwzględnia, uwielbiam z nimi latać, tez Norwegian

        • 0 1

    • Ryanair płaci odszkodowania ale nie z winy pasażera, ja dostałam bo musiałam zostać na pogrzeb ojca, ale jak dostałam półpaśca to już nie bo mogłam leciec. Trzeba zapytać

      • 0 1

  • Do Burgas jest chyba ponad 2500 km, toteż każdy z niezabranych pasażerów dostanie 350 Euro.. (2)

    To na początek..

    • 14 4

    • I tak to się opłacało linii, bo tutaj odszkodowanie dostanie 30 osób, a tak ryzykowali odszkodowaniem dla wszystkich pasażerów na kolejnym locie tego samolotu z Burgas.

      • 10 0

    • A ja mam bilet do Meksyku przez Frankfurt. Jak nie przyjdę i nie polecę to ile dostanę?

      • 2 3

  • Jak zwykle głowa w piasek i przerzucanie się odpowiedzialnością. Czy w "ten kraj" może być normalnie?

    Ile to już lat od tak zwanej "transformacji"? Miało być lepiej a od ponad 30 lat ciągle czegoś się nie da, bo rzekome przepisy! Przecież to nie wina ludzi tylko biurokratów, nie mających pojęcia o swojej pracy! Zero jakiejkolwiek logistyki, tym bardziej że to nie pierwszy raz!

    • 28 4

  • Na kontroli bezpieczeństwa jest cyrk - czynna jedna lub dwie bramki (8)

    a jeszcze bagaże jadą sobie wolniutko a pasażerowie stoją w tołku przed bramką
    potem jeszcze ten cholerny slalom przez dom towarowy...
    to do konia pana niepodobne

    • 51 6

    • Dzień dobry (2)

      A wiesz że podobnie lub gorzej jest na 99% lotnisk?
      Polskie lotniska są w miarę zorganizowane. Najgorszy koszmar na odprawię bezouecsneetwa widziałem w Maroku oraz Tajlandii

      • 4 7

      • Na pewno wzorcowo jest na lotnisku co je Horała buduje

        i oczywiście w Radomiu...

        • 5 2

      • Dokladnie

        W Oslo jest fajnie pod samolotem są 2 osoby co robią cały wylot i opóźnienia są ale pozwalniali ludzi jakby nie wiedzieli że ruch lotniczy wróci i co wtedy mamy odpowiedź .

        • 0 0

    • Janusz (1)

      Typowy Janusz,leciał raz i już znawca. Tak jest na cały świecie

      • 7 4

      • Bzdura

        Na normalnych lotniskach w cywilizowanych państwach tego nie ma. Gdzieś coś takiego faktycznie widziałem ale nie wiem czy to nie było na lotnisku dla dziadowskich linii.

        • 4 4

    • Ale wiesz że jako pasażer masz byc na tyle szybciej żeby ogarnąć wszystko (1)

      • 2 2

      • Możesz być i 12 godzin wcześniej, tylko co z tego, skoro i tak check-in otwierają 2h przed wylotem. No chyba, że lecisz z podręcznym i odprawisz się online.

        • 0 0

    • Za dużo tych stoisk

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane