• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli polecieć na wakacje, zostali na lotnisku. Samolot nie zabrał 30 pasażerów

szym
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii. 30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii.

Trwa wyjaśnianie, dlaczego około 30 pasażerów nie odleciało z gdańskiego lotniska do Burgas w Bułgarii, choć turyści dotarli na czas na odprawę bagażową. - Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - przekazała Agnieszka Michajłow z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.



Czy zdarzyło się, że musiałe(a)ś odwołać zaplanowany urlop?

O sprawie jako pierwsi poinformowali dziennikarze stacji RMF FM. Z relacji pasażerów, którą przytacza stacja, wynika, że osoby, którym nie udało się wsiąść na pokład samolotu, na lotnisku pojawiły się na ponad dwie godziny przed lotem.

Według relacji turystów, cytowanych przez rozgłośnię, trzy osoby, przy trzech bramkach obok siebie, próbowały obsłużyć kilkaset osób, które w bardzo krótkim czasie zgłosiły się na trzy różne loty tej samej linii lotniczej, co doprowadziło do opóźnień.

Pasażerowie mieli być także zapewniani, że odebrany od nich bagaż na pewno nie poleci bez właściciela, a samolot zabierze wszystkich turystów. Stało się jednak inaczej: pilot samolotu miał przekazać pasażerom że ma 1,5 godz. opóźnienia i nie wpuści więcej osób na pokład.

Radio podaje, że od tak zwanego agenta handligowego, obsługującego w Gdańsku firmę Ryanair, turyści dowiedzieć mieli się, że mogą - za darmo - przebukować swoje bilety na kolejny lot do Burgas. Samolot do Bułgarii ma odlecieć w środę, nie wiadomo jednak, czy dla wszystkich pasażerów znajdzie się miejsce.

- (...) przedstawiciel agenta (...) powiedział, że mamy przebukować bilety na środę. Natomiast nas było 30 osób, a miejsc było 26. Decydować miało pierwszeństwo, kto pierwszy, ten lepszy - opowiada niedoszły pasażer.

Przedstawiciele lotniska: takie sytuacje nie mogą się powtórzyć



O komentarz w sprawie poprosiliśmy przedstawicieli lotniska w Gdańsku.

- Ubolewamy, że część pasażerów nie odleciała z naszego lotniska do Burgas. Uważamy, że takie sytuacje nie mogą i nie powinny się powtórzyć. Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - poinformowała Agnieszka Michajłow, rzeczniczka portu lotniczego.
Potwierdza ona, że od handlingowego uzyskano informacje, że o tym, iż około 30 pasażerów nie odleciało do Burgas, zdecydowała linia lotnicza.

- I to do linii należy teraz kierować wszystkie reklamacje - podsumowuje nasza rozmówczyni.
szym

Miejsca

Opinie (417) ponad 20 zablokowanych

  • Władze portu jak Piłat (5)

    Od wszystkiego umywają ręce i uważają, że wszystko jest w porządku. TyPOwe.

    • 23 18

    • (4)

      A ty napewno wiesz o czym PiSszesz?

      • 9 2

      • A ty już pewnie (3)

        PObiegałeś z Donkiem po plaży i teraz gwałtowny dopływ tlenu i jodu do takich pytań zadawania cię skłania?

        • 2 10

        • (2)

          Biegałem z twoją starą ;)

          • 4 2

          • A ja jechłem w (1)

            tym czasie z tfojom mamą.

            • 0 2

            • Źle trafiłeś Matki już dawno nie mam, ale co ty możesz o tym wiedzieć.

              • 0 0

  • tanie wakacje, tanie linie, tani urlop...

    macie jak chcieliście, wszystko tanie :-) hehe

    • 5 15

  • co za jaja (3)

    jak to w ogole jest mozliwe?

    • 17 0

    • (1)

      Oczywiscie, malo wiecie o takich sytuacjach

      • 0 1

      • czemu odpowiadasz w liczbie mnogiej ?

        x ) , to jak malo wie to mu wytlumacz a nie nawijasz makaron bez puenty.

        • 1 2

    • Możliwe bo byłam tam i Nie poleciałam

      • 1 0

  • Za odszkodowania polecą na kilka takich wakacji (6)

    Proponowanie przebookowania to jakiś żart. Ludzie mają poplanowane urlopy, porezerwowane hotele itd itp.
    Za odprawę bagażową odpowiada linia lotnicza, za zatory na bramkach lotnisko. Pytanie czy noe zdążyli tylko z powodu odprawy bagażowej.

    • 69 24

    • Odszkodowanie (4)

      Wątpię aby udało się uzyskać jakiekolwiek odszkodowanie w przeciągu 10 lat.

      • 14 5

      • (1)

        Bardzo łatwo i szybko można uzyskać odszkodowanie w takim przypadku. Trzeba tylko wiedzieć jak.

        Ostatnio odszkodowanie wypłacił mi KLM.

        • 10 1

        • w takim Emirate to się nawet nie musisz upominać

          ale w Ryanair bym się nie zdziwił jakby samolot wylądował nagle w jakimś kurniku górnym i kapitan samolotu przeszedł z koszykiem - "proszę państwa - mamy taką małą zbiórka na paliwo - ... bo nie dolecimy do celu"

          • 23 0

      • Ja czekałem 3 lara. Tyle trwały sprawy w sądzie. Nie poddawajcie się. Będą Was zniechęcać ale wasze prawo.

        • 18 0

      • Nie ma lepszej inwestycji niż odsetki ustawowe

        • 3 0

    • no ciekawe gdzie polecisz za 300 euro chyba palcem po mapie

      • 5 2

  • Ten samolot to uciekł czy go porwali???? (4)

    Pani rzecznik może mówić co chce, ale samolot z bagażem a bez pasażera nie ma prawa wylecieć.

    • 34 0

    • overbooking, pewnie ze ma "prawo" (3)

      trzeba czytac regulaminy
      wake up :)

      • 1 10

      • (2)

        Ale tu chodzi o przepisy antyterrorystyczne - bagaż nie ma prawa lecieć bez pasażera, bo nie wiadomo czy czasem w bagażu nie ma wybuchowej niespodzianki. Za podjęcie lotu w tej sytuacji powinien być prokurator (a i ULC też powinien coś zrobić z tematem).

        • 12 0

        • (1)

          Nie ma prawa jeśli pasażer wie, że bagaż leci a on nie, albo gdy pasażer nie zgłosi się w gejcie. Na nieświadomce nie złamano tu żadnej procedury.

          • 1 6

          • Złamano, skoro bagaż przyjęto na pokład, a pasażera nie.

            • 9 0

  • (1)

    Przypominam, że w takim przypadku należy się odszkodowanie.

    Zgodnie z Regulacją WE 261/2004, pasażer lotniczy jest uprawniony do rekompensaty lub zwrot za opóźniony lot, odwołanie i odmowę wejścia na pokład z powodu nadmiernej sprzedaży biletów.

    Lot do 1500 km, więc 250 euro odszkodowania się należy. Bez łaski muszą zapłacić.

    • 16 3

    • Overbooking na 30 osób hahahaha

      • 2 1

  • A co wy....

    tacy nie kumaci ? lotnisko ma grube,grube zobowiązania finansowe ,nowy terminal, infrastruktura to nie są drobne i teraz uwaga tłumaczę ,model biznesowy i co za tym idzie planowany zysk nie obejmował tak drastycznego spadku dochodów w wyniku pandemii i dalej, ratując d**e poleciało mnóstwo szeregowych pracowników ,niestety bez nich lotnisko nie działa, większość ma już inną robotę i prdlą znowu niepewność zatrudnienia , wszystko to sprawia że na bramkach siedzą ludzie z łapanki i desperaci w rezultacie mamy co mamy , mam nadzieje że pomogłem ;)

    • 25 6

  • Terminal lotniczy gdansk- porażka. (7)

    Dnia 02.08.2021r. mieliśmy lot o 20.50 do Liverpool . O godz. 19 z minutami otworzono 2 / słownie dwa / okienka do odprawy!!!! Ponad 15 innych okienek było zamkniętych . Pasażerów od groma , a ludzie stojący w kolejce , przez 50 minut przesunęli się z miejsca 2 metry!! Spędzają ludzi 3 godziny przed odlotem a oni tłoczą się, bez masek i nikt nie przestrzega reżimu sanitarnego! Tak wygląda terminal Wałęsy!

    • 32 15

    • przypomnij sobie ile było otwartych punktów odprawy na dany rejs przed pandemia?

      • 3 0

    • Za liczbę otwartych okienek do odprawy nie odpowiada lotnisko, pretensje możesz mieć do linii lotniczej.

      • 12 2

    • Faktycznie były słyszalne ogłoszenia "uwaga uwaga wzywa się wszystkich pracowników obsługi pasażerskiej oraz lotniska o stawienie się w punkcie odprawy bagażu w celu otwarcia wszystkich pozostałych odpraw ponieważ stawił się jaśnie wielmożny i odlatuje do Liverpoolu"

      • 7 11

    • (1)

      Pierwszy raz leciałeś? Za obsługę - check-in, bagaż, boarding odpowiada przewoźnik, a dokładnie jego agent handlingowy. Możesz mieć pretensje tylko do wizzaira.

      • 15 1

      • dobrze cisnąć internetowych troli i jaśnie państwo.

        • 5 1

    • Tak wygląda praktycznie każde lotnisko obecnie

      A napewno ich większość.. Jedni poprostu maja więcej szczęścia w obsłudze inni mniej.. Po pandemii zwalniano pracowników na całym świecie, bo nie wiem czy wiesz ale prawie nic nie latało.. Jest deficyt wyszkolonych ludzi, ludzie nie dają fizycznie juz rady, a tu ktoś pisze o uśmiechu i powolności.. firmy maja problem z odbudowa tego co było niezależnie od tego jaki agent obsluguje, bo państwo mało komu pomagało, covid ogłaszało, ludzie nie mieli pracy, ludzi zwalniano, ot co!

      • 9 0

    • I że ludzie bez masek się tłoczą to też wina lotniska?

      Dobre :D

      • 1 0

  • A bagaze POlecialy i czekaja na odbior w Bulgarii

    • 9 6

  • I dlatego lata się liniami lotniczymi. (2)

    Nie jakimś lotniczym boltem z większą ilością biletów niż miejsc.

    • 7 11

    • (1)

      Akurat z mojego doświadczenia to właśnie "drogi linie lotnicze" przodują w overbookingu. Dla "tanich linii lotniczych" to żaden interes, sprzedać miejsce tanio, a potem płacić rekompensaty. Mnie w całym życiu jedynie Lufthansa nie wpuściła do samolotu.

      • 3 1

      • To co robi Lufthansa od roku - to przechodzi ludzkie pojecie.

        Dwa razy zmieniali mi godzine wylotu z Gdanska do Frankfurtu a za trzecim razem przelozyli mi lot na popoludnie... a z Frankfurtu do NY mialam odlot o 11:00. Tak traktuje Lufthansa swoich pasazerow, nie licza sie z tym ze bilety sa laczone - bo przesiadka. Robia to co im pasuje.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane