• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli polecieć na wakacje, zostali na lotnisku. Samolot nie zabrał 30 pasażerów

szym
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii. 30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii.

Trwa wyjaśnianie, dlaczego około 30 pasażerów nie odleciało z gdańskiego lotniska do Burgas w Bułgarii, choć turyści dotarli na czas na odprawę bagażową. - Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - przekazała Agnieszka Michajłow z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.



Czy zdarzyło się, że musiałe(a)ś odwołać zaplanowany urlop?

O sprawie jako pierwsi poinformowali dziennikarze stacji RMF FM. Z relacji pasażerów, którą przytacza stacja, wynika, że osoby, którym nie udało się wsiąść na pokład samolotu, na lotnisku pojawiły się na ponad dwie godziny przed lotem.

Według relacji turystów, cytowanych przez rozgłośnię, trzy osoby, przy trzech bramkach obok siebie, próbowały obsłużyć kilkaset osób, które w bardzo krótkim czasie zgłosiły się na trzy różne loty tej samej linii lotniczej, co doprowadziło do opóźnień.

Pasażerowie mieli być także zapewniani, że odebrany od nich bagaż na pewno nie poleci bez właściciela, a samolot zabierze wszystkich turystów. Stało się jednak inaczej: pilot samolotu miał przekazać pasażerom że ma 1,5 godz. opóźnienia i nie wpuści więcej osób na pokład.

Radio podaje, że od tak zwanego agenta handligowego, obsługującego w Gdańsku firmę Ryanair, turyści dowiedzieć mieli się, że mogą - za darmo - przebukować swoje bilety na kolejny lot do Burgas. Samolot do Bułgarii ma odlecieć w środę, nie wiadomo jednak, czy dla wszystkich pasażerów znajdzie się miejsce.

- (...) przedstawiciel agenta (...) powiedział, że mamy przebukować bilety na środę. Natomiast nas było 30 osób, a miejsc było 26. Decydować miało pierwszeństwo, kto pierwszy, ten lepszy - opowiada niedoszły pasażer.

Przedstawiciele lotniska: takie sytuacje nie mogą się powtórzyć



O komentarz w sprawie poprosiliśmy przedstawicieli lotniska w Gdańsku.

- Ubolewamy, że część pasażerów nie odleciała z naszego lotniska do Burgas. Uważamy, że takie sytuacje nie mogą i nie powinny się powtórzyć. Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - poinformowała Agnieszka Michajłow, rzeczniczka portu lotniczego.
Potwierdza ona, że od handlingowego uzyskano informacje, że o tym, iż około 30 pasażerów nie odleciało do Burgas, zdecydowała linia lotnicza.

- I to do linii należy teraz kierować wszystkie reklamacje - podsumowuje nasza rozmówczyni.
szym

Miejsca

Opinie (417) ponad 20 zablokowanych

  • Może czas by lotnisko nie dawało zgody na start w takich przypadkach (3)

    • 15 6

    • (2)

      Nie ma fizycznie takiego prawa by lotnisko zakazało aby samolot nie wystartował w takim przypadku.

      • 6 0

      • (1)

        a właśnie powinno być

        • 1 2

        • Odpowiedz mi proszę na jakiej podstawie? Czy zdajesz sobie jaki zapanowal by chaos w powietrzu jak by na każdym rejsie oczekiwano na spóźnionych pasażerów, którzy zamiast udać sie odrazu do bramki udali sie do McDonalda, zresztą tak było na tym rejsie.

          • 3 0

  • Narracja w tvpis:

    Wrócił Tusk, Gdańsk nie szanuje Polaków, patriotów...

    • 8 12

  • taka obsługa (13)

    Niestety od lat obsługa wchodzących pasażerów jest powolna leniwa i opieszała, dodatkowo układ z bardzo krótkimi blatami na bagaż ( dużo gorzej zrobiona niż na wszystkich lotniskach ) jest problemem , dodatkowo za mało otwartych bramek . Nikt z obsługi nie tylko sie nie spieszy , ale wręcz odwrotnie - jako tłumaczenie mają bezpieczeństwo.
    Dodatkowo wielu pasażerów nie umie się do odprawy przygotować.

    • 130 29

    • Mają wywalane za takie pieniądze pracować (6)

      • 16 9

      • (5)

        to trzeba się zwolnić a nie szkodzić ludziom

        • 30 8

        • Haha (3)

          Jak się zwolnią to kto cię obsłuży? Myślisz, że są miliony chętnych do pracy 7 dni w tyg.,świątek, piątek czy niedziela, w stresie, z durnymi ludźmi za 2000 netto? Puknij się człowieku

          • 24 16

          • dopóki będą chętni, to takie będą stawki (2)

            czemu ludzie nie rozumieją podstawowych praw rynku? co robi to nasze szkolnictwo?

            • 20 1

            • Tak jasne

              Takich masz chętnych, że ten nadmiar wszędzie widać - na check in, na płycie, w sortowni - uświadomię cię, wszędzie brakuje ludzi a ci co są, robią za kilku. Ta garstka doświadczonych uzupełniana jest na sezon zleceniowcami, którzy pracują tak a nie inaczej, po sezonie już ich nie będzie.

              • 8 1

            • wprowadza obowiązkową religię i cnoty niewieście do szkół, nie czytasz ?

              • 3 5

        • A myślisz, że są inni chętni...

          • 0 0

    • dziwne (3)

      parę razy z Gdańska latałam i nigdy nie miałam problemu z obsługą, zawsze wszystko szło sprawnie

      • 18 11

      • Też mi się nie zdarzyło abym miała jakikolwiek problem (1)

        • 2 3

        • jak masz wielkie bufory (bleee) i trafiasz na facetów to może i tak.

          • 1 8

      • No tak, skoro

        Ty nie miałaś problemów, to jest dziwne, że ktoś inny miał...

        • 1 0

    • tak im płaci PiS... dobrze zarabiają tylko w zarządzie ludzie z rodziny na swoim... (1)

      • 2 5

      • Jaki patron

        takie lotnisko

        • 3 2

  • Coś się w tej historii nie klei (32)

    Trzy okienka check-in nie były w stanie odprawić pasażerów trzech samolotów startujących o podobnych godzinach, mimo że pasażerowie stawili się na czas. Ale pomimo opóźnienia startu o 1,5 godziny nie poleciało (nie zdążono odprawić) aż 30 osób, ale wszyscy tylko z tego jednego lotu, do Burgas. No coś nie teges...

    • 272 7

    • Sklep wolnocłowy ich wciągnął (2)

      • 10 20

      • Raczej bardziej korona-paranoja sanitarna. (1)

        To co się dzieje teraz na lotniskach to obłęd.

        • 39 17

        • "znafca" się odezwał.

          Przed wylotem nie ma kontroli covidowej ...

          • 7 13

    • Może Burgas musiało najszybciej odlecieć, a pozostałe 2 samoloty po nim?

      • 20 0

    • Niedoszły pasażer (26)

      Akurat jestem turystą poszkodowanym w tym rejsie. Byly 3 kolejki Dublin Malta i Burgas. Malta miala leciec o 18 my o 18 10. Kolejki sie skrzyzowaly bo otworzono trzecią bramkę i nasza była w środku. Dramat. Co ciekawe pilot Wizzair grzecznie czekal na wszystkich a my boegnąc po odprawie celnej gdzie wszyscy nas zapewniali ze nie ma opcji aby na nas nie zaczekali-zobaczylismy srodkowy palec pilota Raynaira. Obsluga przy odprawoe bagazowej jakies 3 mlode kobiety totalny nieogar. Ponad 2h czekania w kolejce, trauma dzieciakow. Moj 8letni syn wpadl w histerie widzac tonwszystko i nasze krzyki oraz placz co niektorych. Przebookowalismy na jutro na 5 40 ale pamięć i straty moralne (najmniel boli kasa) zostaja. Mialy byc super wakacje a jest lęk czy i tym razem wszystko się uda. Po jednym okienku na lot przy takiej liczbie osób to jakieś nieporozumienie. Ryanair odwalił kolejny po Katowicach numer. Tam dwa tyg temu nie wzieli 48 osob. Teraz slyszalem ze z Majorki terz ludzi nie zabrali. Urzad Lotnictwa Cywilnego powinien im cofnąć koncesję

      • 79 11

      • Proszę nie pisać o odprawie celnej, bo Bułgaria jest w UE, więc takiej odprawy nie było. Była odprawa bezpieczeństwa, ale tej ni (10)

        Urząd Celny to urząd państwowy, a kontrolę bezpieczeństwa przeprowadza firma lotniska, które jest spółką z o. o.

        • 28 6

        • Niedoszły pasażer (5)

          Fakt. Przepraszam za nieścisłość niemniej to co tam się działo byłoby świetnym materiałem na reportaż o festiwalu ignorancji i niekompetencji, a wreszcie daramatu niedoszłych pasażerów.

          • 33 6

          • Bo to lotnisko jest nieogarnięte. Silą się na rekordy a jest chaos i co jaki czas obsługa chce pokazać swoją wyższość nad pasażerami i dają kary lub usuwają z lotniska. Po za tym oferta przewoźników jest biedna (mało przewoźników) podobno przez dość wysokie opłaty.

            • 15 10

          • chce dzban opalić się? to nad zatokie, albo do solarium - taniej, bez stresu. Zdjećia można w PL na insta i fb zrobić (3)

            • 4 23

            • cenne rady (1)

              mogę sobie wydrukować?

              • 5 0

              • wydrukowac i zalaminowac hehe

                • 0 0

            • opalanie na solarium

              jest silnie rakotwórcze

              • 1 0

        • x

          lecąc do bułgari trzeba przejsc odprawe paszportowa (dowod osobisty tez) bo niestety bułgaria jeszcze jest poza strefa schengen

          • 20 1

        • (2)

          Od kiedy Bułgaria jest w UE zejdź na ziemię powinieneś być politykiem

          • 2 3

          • ty zejdź na ziemię.

            • 1 0

          • bułgaria jest w europie i w UE natomiast nie należy do państw członkowskich schengen. tyle w temacie głąby

            • 4 0

      • Tak (4)

        Faktycznie, 3 stanowiska odprawy na 3 rejsy to zdecydowanie za mało. Powinno być po 3 na każdy a takie minimum to po 2 na każdy rejs co dało minimum 6 stanowisk aby to mogło się udać. Nie obwiniajcie pracowników w check in bo to nie ich wina. To agent handlingowy powinien zapewnić odpowiednią ilość osób. Nie jest tajemnicą, że personelu jest za mało bo przez covid dużo osób zwolniono, część sama odeszła bo poobcinano pensje do minimum, etaty też obcinano. Została garstka doświadczonych, na sezon zatrudniono na zlecenie ludzi z łapanki i tak to właśnie wygląda.

        • 18 1

        • (3)

          Nie wiem, kto jest winien, nie wiem co zaszlo. Ale żeby z około 200-250 osób pomimo przedłużenia odprawy o 1,5 godziny nadal zostało 30 osób (i to wyłącznie z tego jednego rejsu - z innych nie), to jest co najmniej dziwne. Nadal uważam, że nie wiemy wszystkiego o tej sytuacji.

          • 18 3

          • Nie mieli zaświadczenia od Proboszcza, że jadą z małżonką poślubioną w Konkordatowym...

            • 9 6

          • no niby wizzair poczekał na wszystkich (1)

            • 4 0

            • Ja mam na myśli tylko te trzy loty Ryanair'a obsługiwane przez ich agentów w trzech okienkach w check-in - Burgas, Malta i Dublin

              • 0 0

      • Och jak mi ciebie nie szkoda.... siedzi się na pupie, korzysta z uroków lokalnie, jest virus, dzbany w ryjanie, dzbany Janusze (2)

        Nie wozić do-opy po świecie, jak jest niepewność, umrze jak nie zrobi fotek na insta i fejbuka w hotelu w Turcji, Grecji, Bułgarii, we Włoszech (gdzie notabene się wszystko jara)?

        • 7 20

        • Nie robię fotek na pokaz

          nie mam insta i klonów.
          Po roku pracy + opieka nad małymi dziećmi chciałbym gdzieś odpocząć psychicznie.
          Bez internetowych ekspertów od wszystkiego;)
          Na Polskę mnie nie stać.

          • 6 2

        • a mi jest Ciebie szkoda :]

          • 0 1

      • ryanair

        Wina leży wyłącznie po stronie przewoźnika. To Ryanair zgłasza potrzebę/zamawia odpowiednią ilość okienek do obsługi odpraw, a tego nie zrobił. Jedno okienko w godzinę nie odprawi prawie 200osób. Powszechnie tez wiadomo, że linie lotnicze sprzedają więcej biletów na danych lot niż jest miejsc. Często również zamieniają samoloty. Osobiście miałam taką sytuację, gdy przewoźnik poprosił o dobrowolna rezygnację z lotu (w zamian za odszkodowanie), bo miał dwie załogi do przewiezienia na konkretne lotnisko! Miejsca zagwarantowane mieli podróżni, którzy kupując bilet dokonali wyboru miejsca (za opłatą)

        • 4 0

      • Trzeba było nie zabierać się z małymi dziećmi, stres byłby z tysiąc razy mniejszy (4)

        Z powodu pandemii miałam takie cyrki z lotem powrotnym do domu przy kończącej się wizie na drugim końcu świata, że ta sytuacja z Ryanairem brzmi jak pikuś, robisz z tego wielki dramat tylko dlatego, że dziecko histeryzowało. Ech ci rodzice i ich wrzeszczące święte krowy

        • 2 6

        • Podejrzewam że głównym dramatem jest utrata połowy tygodnia urlopu (1)

          na który się z reguły leci raz w roku.
          No i jakbyś miała małe dzieci rozumiałabyś że nie tak łatwo zabrać się na tydzień bez dzieci :)

          • 7 0

          • odpowiadajac na posta @Podróżniczka tym samym karmisz troll'a z gimbazy, on/ona jeszcze dzieci nie ma bo sama jest dzieckiem ;)

            • 1 0

        • Jakoś nie odczytalem wypowiedzi tego pana jako ,,robienia dramatu",

          Za to Pani wypowiedź jest w tonie ,, o jej, ja mam zawsze gorzej".

          • 3 0

        • Czego się czepiasz damo z gilem w nosie znalazła się pani oblatywaczka świata współczuję rodzinie

          • 2 1

      • Jeśli po czymś takim

        ludzie wpadają w panikę, płaczą, dostają histerii i krzyczą w niebogłosy to ja nie mam pytań. XD Na świecie są wojny, pożary, powodzie, a tu panika bo samolot poleciał bez pasażerów. Współczuję, ale bez przesady, opis historii normalnie jakbyście zostali przetrzymywani jako zakładnicy przez terrorystów.

        • 2 2

    • Bo na okienku bylo po 1 osobie

      • 1 0

  • przebudzenie potrzebne

    nie przebukowanie Jaką gwarncje ma pasażer że w innym terminie nie wydarzy sie to samo? żadną Tam trzeba nie terminy a kadre wymienić skoro sobie nie radzą zostawiając ludzi na lodzie

    • 8 1

  • Wstydu nie macie!

    W wylocie taka wydolność, że nie można wylecieć, w przylocie taka wydolność, że bagażu nie można odebrać, a wzdłuż całego terminala palarnia tak, że wszyscy muszą wdychać dym i oddech palaczy.

    • 14 1

  • Jak kupuje się wódę w sklepie zamiast biec do kontroli paszportowej bo jest ostatnie wezwanie... (1)

    To tak to się kończy. Stiwerdzenie"bez nas nie poleci" jest bardzo mylne!

    • 13 9

    • Nie raz słyszałem takie stwierdzenia.

      • 4 0

  • Wiadomo (2)

    Trzeba zmienić patrona

    • 8 10

    • co ma patron do wydarzenia, myślisz że jak by lotnisko nazywało się twoim imieniem to by do tego nie doszło?

      • 6 0

    • najlepiej na Lecha i Jarosława K.

      • 3 3

  • Szczęśliwcy, w Burgas czekałaby ich tylko tandeta i złodzieje bagaży

    Lepiej zostać w domu niż tracić nerwy w Bułgarii

    • 5 4

  • Te linie to najgorszy syf!

    Unikać taniego sh*tu!

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane