• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli polecieć na wakacje, zostali na lotnisku. Samolot nie zabrał 30 pasażerów

szym
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii. 30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii.

Trwa wyjaśnianie, dlaczego około 30 pasażerów nie odleciało z gdańskiego lotniska do Burgas w Bułgarii, choć turyści dotarli na czas na odprawę bagażową. - Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - przekazała Agnieszka Michajłow z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.



Czy zdarzyło się, że musiałe(a)ś odwołać zaplanowany urlop?

O sprawie jako pierwsi poinformowali dziennikarze stacji RMF FM. Z relacji pasażerów, którą przytacza stacja, wynika, że osoby, którym nie udało się wsiąść na pokład samolotu, na lotnisku pojawiły się na ponad dwie godziny przed lotem.

Według relacji turystów, cytowanych przez rozgłośnię, trzy osoby, przy trzech bramkach obok siebie, próbowały obsłużyć kilkaset osób, które w bardzo krótkim czasie zgłosiły się na trzy różne loty tej samej linii lotniczej, co doprowadziło do opóźnień.

Pasażerowie mieli być także zapewniani, że odebrany od nich bagaż na pewno nie poleci bez właściciela, a samolot zabierze wszystkich turystów. Stało się jednak inaczej: pilot samolotu miał przekazać pasażerom że ma 1,5 godz. opóźnienia i nie wpuści więcej osób na pokład.

Radio podaje, że od tak zwanego agenta handligowego, obsługującego w Gdańsku firmę Ryanair, turyści dowiedzieć mieli się, że mogą - za darmo - przebukować swoje bilety na kolejny lot do Burgas. Samolot do Bułgarii ma odlecieć w środę, nie wiadomo jednak, czy dla wszystkich pasażerów znajdzie się miejsce.

- (...) przedstawiciel agenta (...) powiedział, że mamy przebukować bilety na środę. Natomiast nas było 30 osób, a miejsc było 26. Decydować miało pierwszeństwo, kto pierwszy, ten lepszy - opowiada niedoszły pasażer.

Przedstawiciele lotniska: takie sytuacje nie mogą się powtórzyć



O komentarz w sprawie poprosiliśmy przedstawicieli lotniska w Gdańsku.

- Ubolewamy, że część pasażerów nie odleciała z naszego lotniska do Burgas. Uważamy, że takie sytuacje nie mogą i nie powinny się powtórzyć. Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - poinformowała Agnieszka Michajłow, rzeczniczka portu lotniczego.
Potwierdza ona, że od handlingowego uzyskano informacje, że o tym, iż około 30 pasażerów nie odleciało do Burgas, zdecydowała linia lotnicza.

- I to do linii należy teraz kierować wszystkie reklamacje - podsumowuje nasza rozmówczyni.
szym

Miejsca

Opinie (417) ponad 20 zablokowanych

  • Jaki patron, takie lotnisko! (1)

    • 6 14

    • Nudny jesteś!

      • 3 4

  • Ryanair robi co chce (1)

    Ryanair robi co chce. Nie od dziś, i nie pierwszy raz. To kapitan decyduje o zapełnieniu samolotu, a jego rozkazy wykonywane są przez pracownice. W moim przypadku musiałem albo wnieść dodatkową opłatę za bagaż podręczny albo.nie polecieć. Wiadomo co wybrałem. Napisałem pismo odwoławcze ina tym się skończyło.

    • 6 3

    • Powiadasz ze kapitan ma czas na to co sie dzieje w bramce przed wejsciem do samolotu?

      • 4 0

  • gdańskie lotnisko to najgorsze lotnisko...

    ... Omijać z daleka!!!

    • 6 10

  • Odmowa wejścia na pokład - boarding deneing (1)

    To spotykana praktyka. Często linie lotnicze sprzedają większą liczbę biletów niż majà miejsc w samolocie. Wtedy często proponują pieniądze i hotel tym którzy wyrażą chęć pozostania (to rodzaj licytacji). Na pewno należy wziąć potwierdzenie odmowy i jak operator i przewoźnik nie dopilnują i nie zaproponują wszystkim co zostają na lodzie czegoś w zamian, to można ich zaskarżyć w ULC i puścić z torbami. Nie odpuszczajcie tego!

    • 8 0

    • Juz nie jeden próbował puścić ta linię z torbami, nadal latają a ULC ma mało do gadania w tym konkretnym przypadku.

      • 1 0

  • Trzeba było kupić bilety na biznes klasę - tam nie ma kolejek.

    • 4 3

  • Z Hiszpani tez nie zabrali 30pasazerow do Polski moze te tanie bilety sa wkalkulowane w tych 30pasazerow

    • 6 0

  • Pilot

    To teraz niech pilot zapłaci za stracony pobyt w Bułgarii, opłacenie hotelu i reszte

    • 4 2

  • O podobnych przypadkach z WizzAir nie słyszałem. (2)

    Może szef Irlandczyk przyjedzie i osobiście powie ... Pocałujcie mnie w ...

    • 10 0

    • (1)

      Leciałam w czwartek Wizzair i taka sama tragedia była. Jeden chłopak odprawiał kolejkę aż do drzwi. O 6:15 wylot a my o 6 byliśmy na kontroli. Wszyscy biegli przez te stoiska straszne to było, a byłam na lotnisku 2 h przed czasem.

      • 2 1

      • 15minut do wylotu i poleciałaś. O to chodzi

        • 0 1

  • Ryanair to zawsze był dziadowski przewoźnik

    Ten sam numer ostatnio wywinęli pasażerom wracajacym z Majorki do Krakowa. Zawsze unikalam Ryanaira, ale kilka razy nie miałam wyboru i jeśli porównywać wszystkie tanie linie do PKSu to Ryanair to furmanka. Opóźnienia, godzinne stanie samolotu na płycie w oczekiwaniu na nie wiadomo na co, zero informacji, guzdranie się personelu na lotnisku, pozamykane toalety w samolotach itd.

    • 13 0

  • Kilka tygodni temu byla analogiczna sytuacja na innym lotnisku

    Lot też Ryanerem

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane