• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieli polecieć na wakacje, zostali na lotnisku. Samolot nie zabrał 30 pasażerów

szym
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii. 30 turystów nie odleciało z Gdańska do Burgas w Bułgarii.

Trwa wyjaśnianie, dlaczego około 30 pasażerów nie odleciało z gdańskiego lotniska do Burgas w Bułgarii, choć turyści dotarli na czas na odprawę bagażową. - Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - przekazała Agnieszka Michajłow z Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.



Czy zdarzyło się, że musiałe(a)ś odwołać zaplanowany urlop?

O sprawie jako pierwsi poinformowali dziennikarze stacji RMF FM. Z relacji pasażerów, którą przytacza stacja, wynika, że osoby, którym nie udało się wsiąść na pokład samolotu, na lotnisku pojawiły się na ponad dwie godziny przed lotem.

Według relacji turystów, cytowanych przez rozgłośnię, trzy osoby, przy trzech bramkach obok siebie, próbowały obsłużyć kilkaset osób, które w bardzo krótkim czasie zgłosiły się na trzy różne loty tej samej linii lotniczej, co doprowadziło do opóźnień.

Pasażerowie mieli być także zapewniani, że odebrany od nich bagaż na pewno nie poleci bez właściciela, a samolot zabierze wszystkich turystów. Stało się jednak inaczej: pilot samolotu miał przekazać pasażerom że ma 1,5 godz. opóźnienia i nie wpuści więcej osób na pokład.

Radio podaje, że od tak zwanego agenta handligowego, obsługującego w Gdańsku firmę Ryanair, turyści dowiedzieć mieli się, że mogą - za darmo - przebukować swoje bilety na kolejny lot do Burgas. Samolot do Bułgarii ma odlecieć w środę, nie wiadomo jednak, czy dla wszystkich pasażerów znajdzie się miejsce.

- (...) przedstawiciel agenta (...) powiedział, że mamy przebukować bilety na środę. Natomiast nas było 30 osób, a miejsc było 26. Decydować miało pierwszeństwo, kto pierwszy, ten lepszy - opowiada niedoszły pasażer.

Przedstawiciele lotniska: takie sytuacje nie mogą się powtórzyć



O komentarz w sprawie poprosiliśmy przedstawicieli lotniska w Gdańsku.

- Ubolewamy, że część pasażerów nie odleciała z naszego lotniska do Burgas. Uważamy, że takie sytuacje nie mogą i nie powinny się powtórzyć. Rozmawiamy o tym z agentem handlingowym, działającym na zlecenie Ryanaira - poinformowała Agnieszka Michajłow, rzeczniczka portu lotniczego.
Potwierdza ona, że od handlingowego uzyskano informacje, że o tym, iż około 30 pasażerów nie odleciało do Burgas, zdecydowała linia lotnicza.

- I to do linii należy teraz kierować wszystkie reklamacje - podsumowuje nasza rozmówczyni.
szym

Miejsca

Opinie (417) ponad 20 zablokowanych

  • Gdańsk

    Bajzel w Gdańsku to normalka.

    • 8 9

  • Dużo by pisać.

    Coś wam odpiszę - obsługa lotniska,odprawy są obsługiwane przez zbyt małą liczebnie obsługę.Zaś rejsy samolotów są strasznie wyżyłowane czasowo między kolejnymi lotami.Wszystko jest nastawione na maksymalne zyski.To paranoja.A efekt końcowy - e jakoś to będzie ...

    • 9 1

  • gdyby wprowadzić cos takiego jak rezerwacja przelot i dopiero kasa to by zabierali wszystkich, ale kasiorke maja od razu nie ch sie martwią inni

    • 7 1

  • Powrót z Grecji

    Niedawno wracaliśmy z Grecji. Podobna sytuacja. Na lotnisko przywiózł nas autokar 2,5 godz przed odlotem, a tam bałagan jakich mało. Trzy okienka i prawie równoczesne odloty na Poznań Wrocław i Warszawę. Czyli kilkaset osób do odprawy. I jeszcze Bardzo niekompetentna blondynka z TUI która pasażerów odlatujący jako pierwszych wysłala na koniec. 25 minut przed odlotem, gdybyśmy się nie upomnieli to byśmy zostali na lotnisku. Pani obsługująca odprawę chciała jakiś formularz od nas który do niczego nikomu nie był potrzeby. Zero wiedzy co jest wymagane w naszym kraju.ogólnie załamka. W samolocie była połowa pasażerów i nie jestem przekonana czy to tak miało być. Po takim stresie, a dodam ze lecieliśmy z dziećmi, które bylo trzeba wcześnie rano zerwać z łóżek byłam wykończona.

    • 2 1

  • (2)

    Gdańskie lotnisko jak i miasto to jeden wielki syf

    • 8 12

    • Jakieś konkrety dzbanie ?

      • 1 0

    • napisał pewnie bywalec z GKA lub GKS a może GWE .... na zakupy Gdańsk ok , do lekarza Gdańsk też ok - tylko zapychacie kolejki cebularze, a poza tym to feee i peło... heheheh

      • 1 0

  • A dlaczego nie krzyczycie na rząd jak wpływa Wam na konto 500+?szybkobiegniecie do żabki po piwsko i zrobić nowy tatuaż ,wam już rozumy wyruszyły się

    • 5 6

  • Buta i arogancja. Smród papierosów to lotnisko zapewne wszystkim, nawet dzieciom. (1)

    • 7 2

    • A teraz po polsku?

      • 2 0

  • Jest powiedziane ze trzeba być 2 godziny przed odlotem, co powinno być w bagażu na pokład a co w walizce do łuku, ludzie sami sobie robicie problemy, nasze lotnisko to najładniejsze lotnisko w Polsce. Może za długo trzymaja na tych schodach, ale na innych lotniskach jest koszmar. Najlepiej było jak loty krajowe i zagraniczne były osobno!!! A tak to się bajzel zrobił. Wiadomo ze jak ktoś po kraju się kręci nie ma tyle bagażu i szybciej idzie odprawa. I jest bezpieczniej niż w takim tłumie. Po kraju nie powinno być paszportów covidowych, chyba ze ktoś z zagranicy.

    • 5 1

  • Miałam to samo w czwartek

    Leciałam w czwartek i taka sama była sytuacja. Lot był na 6:15 a 3 kolejki ludzi i jeden Pan odprawiający który nie ogarniał. Dodam, ze na lotnisku byłam 2 h przed. Ledwo co zdążyliśmy na lot. Panowała taka dezorganizacja przy odprawie ze szkoda gadać. Ja leciałam akurat Wizzair ale z tego co widzę to jest problem notoryczny. Współczuje.

    • 6 1

  • Jgf

    Wlasnie napisałem że to standard na Gdańskim lotnisku i nie tylko to była podobno niedozwoloną opinia i jej nie puscili

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane