- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (480 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (315 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (195 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (32 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (68 opinii)
Mieszkańcy bronią decyzji o postawieniu ogrodzenia na drodze do przystanku
Mieszkańcy osiedla Jabłoniowy Sad przy ul. Warszawskiej w Gdańsku bronią decyzji o postawieniu ogrodzenia, którym zamknięto możliwość dojścia do przystanku na wysokości ul. Częstochowskiej.
- Nie zamknęliśmy naszego osiedla. Jest ono całkowicie dostępne i otwarte od strony głównego oraz jedynego wjazdu bezpośrednio z ul. Warszawskiej - podkreślają.
Chodzi o ogrodzenie z bramką zamykaną na klucz, które wyrosło w ostatnich dniach przed osiedlem Jabłoniowy Sad, od strony ul. Częstochowskiej. Jest tam zejście z przystanku tramwajowego, a ogrodzenie postawiono po to, by piesi nie chodzili przez prywatny teren osiedla na tramwaj.
Nie jest to oczywiście jedyny przystanek w okolicy - w pobliżu jest też chociażby przystanek Piotrkowska.
Przez osiedle Jabłoniowy Sad skrót do przystanku Częstochowska mieliby jednak mieszkańcy sporego osiedla zlokalizowanego naprzeciwko - Słoneczne Wzgórza. I to oni są najbardziej niezadowoleni z decyzji sąsiadów. Ale swojego niezadowolenia z powodu powstałego ogrodzenia nie kryją też mieszkańcy ul. Częstochowskiej.
Pod tekstem o tej sprawie opublikowanym w ostatni piątek zamieszczono ponad 800 komentarzy, a głos w ankiecie oddało ponad 4 tys. osób.
Zapytaliśmy, jak nasi czytelnicy oceniają decyzję o ogrodzeniu osiedla i zamknięciu przejścia na przystanek. Głosy rozłożyły się niemal po równo. 49 proc. głosujących opowiedziało się za, 51 proc. przeciwko tej decyzji.
Mieszkańcy osiedla Jabłoniowy Sad zabierają głos ws. ogrodzenia
Z naszą redakcją skontaktowała się mieszkanka osiedla Jabłoniowy Sad, by szerzej przedstawić argumenty jego mieszkańców. Publikujemy je poniżej w formie, w jakiej je otrzymaliśmy:
"Opisana w artykule droga między domami szeregowymi jest wewnętrzną drogą dojazdową będącą we współwłasności wszystkich mieszkańców osiedla Jabłoniowy Sad. Powtórzę: prywatną drogą wewnętrzną. Droga ma szerokość 5 m, bez możliwości wydzielenia chodnika czy montażu niezależnego oświetlenia ulicznego. Nie muszę chyba tłumaczyć, co dzieje się w sytuacji uszczerbku na zdrowiu po niefortunnym upadku na źle odśnieżonej drodze prywatnej bądź potrąceniu przechodnia, dziecka przez wyjeżdżające z podjazdu auto?
![Czy można grodzić osiedla? Wpływ uchwały krajobrazowej na przestrzeń miasta](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3382/150x100/3382713__kr.webp)
Droga ta jest ślepa, kończy się praktycznie równo z granicą naszych działek. Przez mniej więcej dwa lata trwania budowy linii tramwajowej "Nowa Warszawska" istniało w tym miejscu ogrodzenie budowlane uniemożliwiające w sposób oczywisty przejście.
"Nie zamknęliśmy naszego osiedla"
Nie ogrodziliśmy, nie zamknęliśmy naszego osiedla. Mimo że Uchwała Krajobrazowa dotyczy budynków wielorodzinnych i pod nią nasze nieruchomości nie podlegają, osiedle nasze jest całkowicie dostępne i otwarte od strony głównego i jedynego wjazdu bezpośrednio z ulicy Warszawskiej.
Osiedle naszych domów powstawało w latach 2011-2018, projektowanie linii tramwajowej wraz z infrastrukturą rozpoczęło się w latach 2017-2018. Na Interaktywnym Planie Gdańska wyraźnie widać, że dostęp z ulicy Warszawskiej do ciągu pieszego prowadzącego do przywołanego w artykule przystanku prowadzi przez działkę nr 74/59 będącej własnością miasta bądź powiatu. W Miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gdańska z 2002 r. widać, że ciąg pieszo-jezdny obejmujący miedzy innymi przywoływany przystanek przewidziany jest właśnie na działce nr 74/59 i biegnie do ulicy Warszawskiej wzdłuż granicy naszych posesji".
Urzędnicy szukają rozwiązania problemu
Na obu końcach przystanku Częstochowska miasto wykonało zejścia i chodniki, które łączą się w jeden - prowadzący właśnie na osiedle Jabłoniowy Sad. Jak to możliwe?
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska informuje, że dokumentacja projektowa dla Nowej Warszawskiej powstawała w latach 2017-2020. W ramach budowy nowej linii przygotowywana była także infrastruktura towarzysząca, która ma ułatwić mieszkańcom okolicznych osiedli dostęp do przystanków.
![Nowa Warszawska: tramwaje pojadą 4 marca](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3358/150x100/3358730__c_539_430_679_474__kr.webp)
- Pragniemy podkreślić, że od czasu uzgodnienia dokumentacji obszar w pobliżu trasy uległ znacznemu przeobrażeniu i tym samym powstała konieczność przeanalizowania możliwości budowy dodatkowych dojść i ścieżek dla pieszych. Dążymy do tego, by jak najszybciej znaleźć rozwiązanie, które pozwoli mieszkańcom dotrzeć w komfortowych warunkach do przystanku przy Częstochowskiej - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Miejsca
Opinie (525) ponad 10 zablokowanych
-
2023-02-27 12:57
Postawić płot przed furtką i też niech idą na tramwaj na około :)
- 33 11
-
2023-02-27 12:58
Opinia wyróżniona
Argumentacja mieszkańców domków (22)
jest zrozumiała. Jeśli ktoś tu zawinił to DRMG. Jak zwykle zresztą.
- 465 56
-
2023-02-27 13:33
To się nazywa egoizm. moje i tylko moje (13)
- 18 64
-
2023-02-27 13:39
Na złość tym z naprzeciwka...
- 12 30
-
2023-02-27 13:39
Rozumiem ich (4)
Moje rachunki za odśnieżanie. Mój wkład finansowy w postawienie oświetlenia i chodnika dla potoku przechodniów. Mój spokój że nikt nie poślizgnie się i będzie mnie sądził przez lata.
- 45 5
-
2023-02-27 14:05
Ja też płace i nie mam nic ogrodzone (2)
mało tego. przychodzą do mnie tacy cwaniacy z ogrodzonych osiedli i mi się wypróżniają psami na trawnik.
niech sobie walą na swoim jak tacy mądrzy.- 20 12
-
2023-02-27 14:19
przedmiotowe podejście do braci mniejszych, feee
wypróżniać to się można tylną częścią ciała pszepani
- 2 9
-
2023-02-27 14:33
To było trzeba wybrać takie ogrodzone
Jeśli teraz to przedmiot zazdrości
- 7 6
-
2023-02-27 15:42
Czyli nie odśnieżysz pod swoim domem na złość innym
To takie polskie...
A dostęp na osiedle i tak jest i i tak ktoś może przyjść i się poślizgnąć.- 5 11
-
2023-02-27 13:43
Nie! Egoizm to żądać dostępu (4)
do czyjejś własności "ot bo tak mi się podoba". Może na ochotnika zgłosisz się w zimę do odśnieżania chodnika? Albo np. do zamiatania, aby dołożyć coś od siebie?
- 42 11
-
2023-02-27 14:48
Rozumiem że Ci mieszkańcy przez żadne osiedla (3)
Nie przechodzą? Idą zawsze po wytyczonych ścieżkach, które nie prowadzą na działki innych inwestycji, które nie mają płotów? Ciekawe
- 10 10
-
2023-02-27 15:18
(2)
Tu chodzi o cos innego, u nich nie ma warunków do zapewnienia tranzytu pieszych, zobacz na zdjecia to tylko waska uliczka bez chodnika
- 15 6
-
2023-02-27 15:42
To teren prywatny, peisi mogą chodzić gdzie chcą (1)
Prawo drogowe nie obowiązuje na terenie prywatnym.
- 4 9
-
2023-02-27 18:14
I właśnie dlatego zamknęli, żeby jakiś ci*l pod samochód nie wpadł, spiesząc się na tramwaj.
- 11 4
-
2023-02-27 14:01
(1)
A ty egoisto wpusczasz kloszardow na swoje podworko? Aaa, nie masz? To wpuszczasz ich do domu? A moze mieszkasz z mamusia? A mamusia wpuszcza panow z ulicy? Czy jest egoistka i nie obsluguje kazdego kto chce?
- 20 15
-
2023-02-27 14:41
No tak, bo na sasiednim osiedlu mieszkaja kloszardzi, ktorzy codziennie jada tramwajem do pracy.
- 10 7
-
2023-02-27 14:13
Pewnie, czy tam jest ktoś, może dyrektor który panuje panuje nad tym? (1)
j/w
- 0 2
-
2023-02-27 14:24
Tak , oczywiście, że jest
- 0 0
-
2023-02-27 14:33
To nie są domki. To zabudowa wielorodzinna. (3)
I w tym całe sedno. Nie mogą się odgrodzić ;)
- 6 20
-
2023-02-27 15:36
(1)
Polecam czytanie ze zrozumieniem
- 13 1
-
2023-02-27 16:20
To za trudne.
- 12 0
-
2023-02-27 16:18
O tym na szczęście decydują przepisy budowlane a nie wpis randoma w sieci.
- 13 0
-
2023-02-27 19:19
Zgadza sie (1)
Do tego, jak wynika z załączonej mapki, znikomy byłby to skrót - dojście z obu stron osiedla jest nieznacznie dłuższe
- 6 1
-
2023-02-27 20:22
Ale poski Sebix z polską Karyną
umierają na zawał, jak muszą przejść 30 metrów z parkingu do sklepu (i dlatego zapewne parkują jak najbliżej wejść, najlepiej na miejscach do tego nie przeznaczonych). W związku z tym nadłożenie 100 metrów może stać się dla nich barierą nie do pokonania. Dodatkowa minuta marszu może przecież zabić szybciej, niż Ebola.
- 9 2
-
2023-02-27 12:58
Polak na zagrodzie równy Wojewodzie
minęło 300 lat a w mentalności nic się nie zmieniło
- 23 14
-
2023-02-27 12:58
efekt totalnej prywatyzacji (2)
Sprywatyzować wszystko co się da., nawet ulice. Tego są efekty.
- 28 10
-
2023-02-27 13:35
tam nie było ulicy (1)
to właściuciele prywatnego gruntu wybudowali sobie ulicę!
- 12 1
-
2023-02-28 23:13
utwardzili teren
utwardzili teren
- 0 0
-
2023-02-27 13:01
Nie maja swiadomosci nowoczesnego pasażera :)
- 9 1
-
2023-02-27 13:02
Pretensje powinny być do urzędników miejskich (1)
Miasto robi co może aby obowiązek budowy dróg osiedlowych przerzucić na deweloperów, w efekcie czego kosztami ich utrzymania obarczone są wspólnoty mieszkaniowe, to później są takie efekty.
- 66 8
-
2023-02-27 18:26
drogi osiedlowe buduje deweloper na działkach należących do wspólnot
czyli na terenie prywatnym, potem jeżeli droga jest o odpowiednim standardzie czasem jest możliwość oddania jej miastu,
- 1 0
-
2023-02-27 13:02
Owca (3)
Tam jeszcze panna wam wybuduje bazę autobusowo tramwajową tylko teraz trzeba być cicho bo nie długo wybory
- 18 4
-
2023-02-27 13:52
będą chociaż mieli od 4 rano doznania słuchowe. ale to tak za jakieś 20 lat (1)
- 1 1
-
2023-02-27 14:37
Uwierz mi, znacznie wcześniej
- 1 1
-
2023-03-02 18:35
Baza autobusowa po warszawskiej i tym rondku :) kosmos pani prezedętko, kiedy feta???
- 0 0
-
2023-02-27 13:04
moge ich zrozumiec, zawsze sie znajdzie jakis piechur aktywista-donosiciel, ktoremu sie cos na osiedlu nie spodoba
dla niektorych dzien bez donosu dniem straconym
- 29 9
-
2023-02-27 13:04
najlepiej zlikwidować ten przystanek. i tak są zbyt blisko siebie :) (1)
- 37 3
-
2023-02-27 13:58
Tak byłoby najlepiej..
Ustawa o transporcie publicznym definiuje jednak maksymalną odległość międzyprzystrankową. Od pętli do Piotrkowskiej jest na tyle daleko (więcej niż 400m), że wcisnęli ten przystanek, żeby nikt sie nie czepiał
- 2 1
-
2023-02-27 13:04
Dodać 5 cm od furtki równoległy płot na terenie miejskim (4)
I zobaczymy komu szybciej zmięknie rura
- 45 25
-
2023-02-27 14:33
Ale mądry komentarz...idac twoim tokiem nie myślenia, niech miasto tobie ogrodzi domek czy tam gdzie se mieszkasz...
- 5 6
-
2023-02-27 14:52
(1)
5 cm dalej teren nadal jest prywatny. Warto sprawdzić mapy zanim coś się napisze.
- 4 1
-
2023-02-27 15:01
Postawić panel akustyczny, bez możliwości przejścia.
Wszystko dla dobra mieszkańców tegoż jabłoniowego przylądka. Niech się nigdzie z niego nie ruszają
- 4 6
-
2023-02-27 15:42
O ekran by się przydał bo przecież do bastepnego przystanku nie jest tak daleko żeby nie dojsc
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.