- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (54 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (176 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
Mieszkańcy osiedla skarżą się na wysoki pobór prądu
Mieszkańcy osiedla Lawendowe Wzgórza skarżą się na nagły wzrost odczytów poboru prądu. W jednym z mieszkań licznik pokazał za styczeń zużycie w wysokości 500 kWh, chociaż normalnie było na poziomie 150 kWh miesięcznie. Energa przekonuje, że urządzenia działają sprawnie, a rachunki nie odbiegają od normy.
Od kilku tygodni na forum osiedla Lawendowe Wzgórza wśród mieszkańców toczy się dyskusja na temat zawyżonych rachunków za prąd, głównie w styczniu. Poniżej prezentujemy tylko kilka z kilkudziesięciu wpisów na ten temat.
Dwie osoby z tego osiedla napisały również do redakcji Trojmiasto.pl.
Stany licznika pana Łukasza:
- 230 kWh za 47 dni (maj - lipiec) = 4,89 kWh/dzień
- 343 za 67 (lipiec - wrzesień) = 5,11
- 402 za 54 (wrzesień - listopad) = 7,44
- 488 za 63 (listopad 2020 - styczeń 2021) = 7,74
Jak informują przedstawiciele Energi, licznik we wskazanym miejscu zamontowany został w grudniu 2019 roku, jako fabrycznie nowe urządzenie w nowym lokalu mieszkalnym i od tamtego czasu nie był wymieniany.
Mniejsze zużycie niż dla przeciętnej trzyosobowej rodziny
- Analiza zużycia energii elektrycznej wykazuje tendencję wzrostową od momentu montażu licznika. W skali roku zużycie jest jednak niższe niż przeciętne zużycie, przyjmując, że jest to około 2500 kWh dla trzyosobowego gospodarstwa domowego, korzystającego z kuchni gazowej i bez ogrzewania elektrycznego. Obecnie, w ujęciu dobowym, nie odbiega ono znacząco od przeciętnego zużycia dla gospodarstwa domowego - mówi Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Grupy Energa.
Inni mieszkańcy osiedla skarżyli się na jeszcze wyższe wzrosty.
- U nas w mieszkaniu zużycie prądu plasuje się na poziomie 150 kWh za miesiąc, a za styczeń licznik pokazuje zużycie w wysokości 500 kWh - mówi pani Anna.
W tym przypadku Energa tłumaczy, że różnica wzięła się z szacunkowego rachunku za grudzień.
- Większy rachunek za styczeń wystawiony na podstawie odczytu rzeczywistego wynika z tego, że grudniowy rachunek wystawiony został na podstawie szacunku, który był zaniżony w stosunku do faktycznego zużycia - tłumaczy Katarzyna Dziadul z biura prasowego Grupy Energa. - Szacowanie przeprowadzane jest w przypadkach, w których inkasent z przyczyn od siebie niezależnych nie może pozyskać odczytu z licznika, np. w przypadku problemu z wejściem na klatkę schodową. Zazwyczaj przyczyną wzrostu zużycia energii elektrycznej mogą być nie tylko wahania sezonowe, ale też zmiana stylu życia, częstsze przebywanie w domu, zakup dodatkowego sprzętu AGD.
Sprawdzenie licznika może kosztować 150 zł
Czytelnicy zaznaczają, że w listopadzie i grudniu pobór był normalny, dopiero w styczniu okazał się dwa lub trzy razy większy, a w lutym znowu spadał do standardowego poziomu.
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania układu pomiarowego, istnieje możliwość przeprowadzenia badania na życzenie odbiorcy - dodaje Krzysztof Kopeć.
Skorzystanie z tej opcji może mieć jednak pewne konsekwencje.
- Jeśli przy przeglądzie wyjdzie, że licznik jest sprawny, to dodatkowo zleceniodawca zostanie naliczony za usługę 150 zł - zaznacza pani Anna.
Tak wygląda montaż nowych liczników na Przymorzu
Na profilu FB Dawne Przymorze pojawił się z kolei wpis o "fachowym" zamontowaniu przez pracowników Energi nowych liczników w bloku przy ul. Śląskiej 76
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-29 13:08
Do boju Kacpeł
Płażyński, teraz masz szansę się wykazać
- 4 9
-
2021-03-29 13:11
Nie wpuszczają inkasentów
Nie wpuszczajcie inkasentów to dalej będziecie mieli bałagan po drugi zaniżanie odczytu przy podawaniu samemu musi kiedyś wyjść większość dzisiejszych liczników jest zdalnego odczytu, a jak chcecie być na bieżąco to przejść na rozliczenie rzeczywiste i po problemie pod warunkiem że nie będziecie kłamać-zaniżać odczytu, ewentualnie można założyć licznik a'la prepayd czyli jak w telefonie na kartę ile wykupisz tyle masz. Tych nowych liczników nie da się oszukać tak jak to robiliście ze szklakami.
- 5 3
-
2021-03-29 13:11
Ktoś musi opłacić odprawy i nagrody prezesów
W ciągu zagarnięcia kraju przez 5 lat przez Pis energa ma 8 prezesa - wszyscy z kilkuset tysiącami odprawy , no i wielu "pracowników specjalistów" ze stajni Obajtka - znajomi i przyjaciele królika.
A braciszek tegoż Obajtka - Nadleśniczy Lasów Trójmiejskich z radością wycina NASZE trójmiejskie płuca....może mieszkańcy się obudzą z przyzwolenia na tę gospodarkę rabunkową- 7 5
-
2021-03-29 13:12
A-z
Prognozować to wy se możecie pogodę a nie prąd,
- 4 0
-
2021-03-29 13:13
Kazdy ms prawo zlecic
Ekspertyze licznika. Jak wykaze nieprawidlowosci koszt ekspertyzy pokrywa energa obrot tfu sp z oo
- 5 1
-
2021-03-29 13:13
energa ach to ty
u mnie było to samo - z monopolistą nie wygrasz ... a te nienormatywne liczniki co się w żadnej szafce nie mieszczą to jest po prostu kryminał ... kto taki przetarg puścił ...
- 8 0
-
2021-03-29 13:15
Do prokuratury
Jak bym proponował aby prokuratura się temu przyjrzała!! Bo tu jest coś bardzo nie jasne!!
- 13 0
-
2021-03-29 13:16
Te nowe liczniki błędnie mierzą pobór prądu, oczywiście nie niekorzyść konsumenta
A odpowiedzią zakadów energetycznych i producentów, ze liczniki mierzą zgodnie z dyrekrywami Uni Europerjskiej i machają certyfikatami. No niestety. Wejscie na drogę sądową to jedyna sprawa. Przyjdzie biegły, sprawdzi, udowdni, że rzeczywiście licznik przekłamuje, i tyle. Zwrócą 150 zł po 3 latach procesu i nic poza tym się nie zmieni. Gdyby jakiś sąd dowalił kare więznienia jakiemuś prezesowi za wyłudzenia, to może coś by się zmieniło, no ale niestety tak to w polsce nie działa.
- 17 0
-
2021-03-29 13:18
Pisałem o tym prawie rok temu
ale mądrzy mieszkancy mojej dzielnicy dzielnie płacą co im listonosz przynosi.
prosze:
https://forum.trojmiasto.pl/Rachunki-za-prad-t954551,5,41.html- 5 0
-
2021-03-29 13:20
Proponuję przejść na rozliczenie rzeczywiste.... (1)
Sam wpisujesz stany itd. Faktury przychodzą kiedy chcesz.
- 7 1
-
2021-03-29 14:05
Sam wpisujesz stany z licznika, ktora wyswietla zawyzone odczyty. Brawo, to rozwiaze problem permanentnie.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.