- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Mieszkańcy osiedla skarżą się na wysoki pobór prądu
Mieszkańcy osiedla Lawendowe Wzgórza skarżą się na nagły wzrost odczytów poboru prądu. W jednym z mieszkań licznik pokazał za styczeń zużycie w wysokości 500 kWh, chociaż normalnie było na poziomie 150 kWh miesięcznie. Energa przekonuje, że urządzenia działają sprawnie, a rachunki nie odbiegają od normy.
Od kilku tygodni na forum osiedla Lawendowe Wzgórza wśród mieszkańców toczy się dyskusja na temat zawyżonych rachunków za prąd, głównie w styczniu. Poniżej prezentujemy tylko kilka z kilkudziesięciu wpisów na ten temat.
Dwie osoby z tego osiedla napisały również do redakcji Trojmiasto.pl.
Stany licznika pana Łukasza:
- 230 kWh za 47 dni (maj - lipiec) = 4,89 kWh/dzień
- 343 za 67 (lipiec - wrzesień) = 5,11
- 402 za 54 (wrzesień - listopad) = 7,44
- 488 za 63 (listopad 2020 - styczeń 2021) = 7,74
Jak informują przedstawiciele Energi, licznik we wskazanym miejscu zamontowany został w grudniu 2019 roku, jako fabrycznie nowe urządzenie w nowym lokalu mieszkalnym i od tamtego czasu nie był wymieniany.
Mniejsze zużycie niż dla przeciętnej trzyosobowej rodziny
- Analiza zużycia energii elektrycznej wykazuje tendencję wzrostową od momentu montażu licznika. W skali roku zużycie jest jednak niższe niż przeciętne zużycie, przyjmując, że jest to około 2500 kWh dla trzyosobowego gospodarstwa domowego, korzystającego z kuchni gazowej i bez ogrzewania elektrycznego. Obecnie, w ujęciu dobowym, nie odbiega ono znacząco od przeciętnego zużycia dla gospodarstwa domowego - mówi Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Grupy Energa.
Inni mieszkańcy osiedla skarżyli się na jeszcze wyższe wzrosty.
- U nas w mieszkaniu zużycie prądu plasuje się na poziomie 150 kWh za miesiąc, a za styczeń licznik pokazuje zużycie w wysokości 500 kWh - mówi pani Anna.
W tym przypadku Energa tłumaczy, że różnica wzięła się z szacunkowego rachunku za grudzień.
- Większy rachunek za styczeń wystawiony na podstawie odczytu rzeczywistego wynika z tego, że grudniowy rachunek wystawiony został na podstawie szacunku, który był zaniżony w stosunku do faktycznego zużycia - tłumaczy Katarzyna Dziadul z biura prasowego Grupy Energa. - Szacowanie przeprowadzane jest w przypadkach, w których inkasent z przyczyn od siebie niezależnych nie może pozyskać odczytu z licznika, np. w przypadku problemu z wejściem na klatkę schodową. Zazwyczaj przyczyną wzrostu zużycia energii elektrycznej mogą być nie tylko wahania sezonowe, ale też zmiana stylu życia, częstsze przebywanie w domu, zakup dodatkowego sprzętu AGD.
Sprawdzenie licznika może kosztować 150 zł
Czytelnicy zaznaczają, że w listopadzie i grudniu pobór był normalny, dopiero w styczniu okazał się dwa lub trzy razy większy, a w lutym znowu spadał do standardowego poziomu.
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania układu pomiarowego, istnieje możliwość przeprowadzenia badania na życzenie odbiorcy - dodaje Krzysztof Kopeć.
Skorzystanie z tej opcji może mieć jednak pewne konsekwencje.
- Jeśli przy przeglądzie wyjdzie, że licznik jest sprawny, to dodatkowo zleceniodawca zostanie naliczony za usługę 150 zł - zaznacza pani Anna.
Tak wygląda montaż nowych liczników na Przymorzu
Na profilu FB Dawne Przymorze pojawił się z kolei wpis o "fachowym" zamontowaniu przez pracowników Energi nowych liczników w bloku przy ul. Śląskiej 76
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2021-03-29 11:14
Miałem taką akcję 2 lata temu, nagle zamiast 60-65 zl dostałem fakturę na 670.
Złożyłem reklamację to upierali się żebym najpierw zapłacił a oni "rozpatrzą". Stwierdziłem że nie zapłacę i spotkamy się w sądzie. Musiałem napisać jeszcze parę szyderczych maili i wreszcie doszli do wniosku że to wina "firmy zewnętrznej" która odczytuje liczniki. Po 4 miesiącach dostałem "fakturę korygujacą" na minus 660 zł. A potem właściwą na 64 zł. I wtedy zapłaciłem.
- 10 2
-
2021-03-29 11:19
(2)
Zamontujcie w mieszkaniach sobie podliczniki jest to wydatek ale będziecie mieli pewność że nie zrobią was w ciuła to jedyne rozwiązanie .
Z tym sprawdzaniem czy licznik jest sprawny to jakaś fikcja bo kto sprawdzać będzie ten licznik ?? wiadomo że Energa i co myślicie że przyznają się do błędu ??- 16 1
-
2021-03-29 13:40
(1)
a uznają wskazania podlicznika czy powiedzą ze to ich licznik główny podaje prawidłowo?
- 1 1
-
2021-03-29 14:04
Rzecz w tym, ze w razie sporu masz swoj licznik, ktorego wlasnie Energa czy inna mafia sprawdzac ani w ogole dotykac nie bedzie.
- 4 0
-
2021-03-29 11:24
Ta energa za dużo sobie pozwala...
... kombinują, oszukują coraz częściej, zawyżają pobór nagminnie a potem udawadniaj żeś nie wielbłąd!!!
- 12 0
-
2021-03-29 11:26
Jakis czas temu byla zmiana ...
eboka, oraz ta firma ma tendencje do zmian oprogramowania. Nie chce sugerowac ze robimy zrzutke bezposrednio bo posrednio raczej napewno tylko z puli inwestycji. Pamietam jak zmieniali system i z jednego wyszlo ze mam miec prad budowlany a do innego systemu to nie weszlo a za kazdym telefonem ekipa miala byc o 8 rano nastepnego dnia i tak przez prawie 2 tyg. Rozwiazaniem jest miec dojscie do kogos kto tam pracuje bo tylko tak mozna poruszyc sprawy.
- 7 1
-
2021-03-29 11:26
zawyżanie żużycia energii (1)
sytuację taka samą jak na osiedlu Lawendowe Wzgórza odnotowaliśmy na osiedlu Zaspa-Młyniec
- 10 1
-
2021-03-29 13:05
Ja na Żabiance też.
Faktury w okolicach 200zl przez całego covidiana i nagle niespodzianka 700zl :)
- 2 0
-
2021-03-29 11:27
Wstawcie sobie miniaturowy licznik energii czynnej
przed punktem rozdziału obwodu na gniazdka i oświetlenie i będziecie znali swoje rzeczywiste pobory. Przy ewidentnych różnicach zgłaszacie problem do dostawcy energii.
PS
Cena 1 kWh to zaledwie połowa kosztów, reszta jest zwykłym naciąganiem klienta. Wystarczy popatrzeć na pozycje w rachunku- 10 1
-
2021-03-29 11:28
Energa manipuluje odczytami (2)
Energa zanizyla (szacowane) zuzycie za koniec 2020 - zeby moc naliczyc jak najwiecej kWh od 1 stycznia - juz po nowej, wyzszej stawce. U mnie przerzucili co najmniej 50% zuzycia na rok 2021.
- 11 1
-
2021-03-29 11:33
Hohoho (1)
A wcześniej w fabryce liczników producent mógł je ustawić stacjonarnie na zawyżanie!
- 1 0
-
2021-03-30 02:40
wlasnie tak zrobil a wynika to z rodzaju czujnika, wiec moze doedukuj sie z tematu
- 0 0
-
2021-03-29 11:30
A jak myślicie dlaczego wam wymienili liczniki na cyfrowe ( zdalnie można zmienić odczyty). Już im za mało- para podatków.
- 13 0
-
2021-03-29 11:38
Hehe. (1)
Nie mamy Pana płaszcza i co pan nam zrobisz .Płać i płacz.
- 9 0
-
2021-03-29 11:39
Płaszcz i płać :D
- 0 0
-
2021-03-29 11:49
Czy Pan Łukasz i Pani Anna... (3)
... wpadli na to że w styczniu się żarówkę w pokoju zapala o 16.00 a w czerwcu o 21.00?
- 6 13
-
2021-03-29 11:59
Poważnie?
- 6 0
-
2021-03-29 12:24
oni zapalili ją w styczniu o 16:00, a zgaszą w czerwcu o 21:00 (1)
stąd takie rachunki. Żarówka pewnie sodowa.
- 1 1
-
2021-03-29 12:49
na pewno sodowa
a soda z głowy rzecznika, co to mu do niej uderzyła
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.