• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy: zmieńmy trasę 154. ZTM: za dwa lata

Maciej Naskręt
12 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Mieszkańcy Oruni Górnej mają dość korków na drodze do centrum Gdańska. Proszą o zmianę trasy autobusu linii 154, by nie jechał Traktem Św. Wojciecha do centrum, lecz do pętli tramwajowej na Chełmie. ZTM przekuje, że zmiana nie ma sensu i prosi o cierpliwość do... maja 2012 r.



Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska. Według naszego czytelnika autobus linii 154 powinien jechać z Oruni Górnej do pętli na Chełmie, a nie bezpośrednio do centrum Gdańska.
Korki na ul. Małomiejskiej zobacz na mapie GdańskaTrakcie św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska tworzą się niemal codziennie. Stoją w nich nie tylko kierowcy aut, ale i pasażerowie autobusów miejskich. Sytuacja doprowadza mieszkańców południowych dzielnic Gdańska do szewskiej pasji, bo od początku roku szkolnego ich podróż do centrum miasta wydłużyła się co najmniej o 20 minut.

- Jeszcze w zeszłym roku wystarczyło wsiąść do autobusu 154 na Oruni Górniej ok. godz. 7:15 i zazwyczaj przed godz. 8 autobus był pod LOT-em. W tym roku, od września, przejazd wydłużył się co najmniej o 25 minut - opowiada Artur Głowacki, mieszkaniec z południa Gdańska.

Mieszkańcy nie domagają się niemożliwego, czyli nagłego odkorkowania Traktu św. Wojciecha. Chcą za to alternatywnego dojazdu do śródmieścia, przez pętlę tramwajową na Chełmie.

Który dojazd do centrum z Orunii Górnej jest lepszy?

- Do centrum i tak jeździ autobus 254, więc linia 154 mogłaby kursować przez ul. Łódzką zobacz na mapie Gdańskaul. Wilanowską zobacz na mapie Gdańska, do pętli tramwajowej na Chełmie. Rozwiązanie znacznie ułatwiłoby nam życie, mimo przesiadek do tramwaju w drodze do centrum. Czasowo uzyskamy wtedy nawet 10 minut - sugeruje Artur Głowacki.

Co o pomyśle sądzą w Zarządzie Transportu Miejskiego, który organizuje przewozy na terenie Gdańska? - Analizowaliśmy już takie rozwiązanie. Problem polega na tym, że na ul. Łódzkiej i w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej, Witosa, Wilanowska zobacz na mapie Gdańska tworzą się rano gigantyczne zatory drogowe - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor gdańskiego ZTM.

Jego zdaniem taka zmiana nie ma sensu, bo na nowej trasie pasażerowie też by stali w korku, tyle że zamiast na Trakcie Św. Wojciecha, to na ul. Łódzkiej i Wilanowskiej.

Według ZTM Orunia Górna zostanie połączona z pętla tramwajowa, gdy taka powstanie na skrzyżowaniu Nowej Łódzkiej i Świętokrzyskiej, która ma powstać do maja 2012 r. - Autobus jadący z Oruni Górnej jedynie na krótkim odcinku będzie stał w korku [na ul. Platynowej zobacz na mapie Gdańskaul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska przyp. red.] dzięki czemu zgodnie z rozkładem jazdy dotrze do pętli tramwajowej - mówi Jerzy Dobaczewski.

Zatem mieszkańcom Oruni Górnej i pozostałych pobliskich osiedli pozostaje stanie w korkach jeszcze przez ok. 570 dni. Tyle właśnie czasu musi upłynąć, zanim zostanie otwarta pętla "Nowa Łódzka". Uruchomienie jej, wraz linią tramwajową na Chełm i dwujezdniową drogą, zaplanowano na maj 2012 r.

Miejsca

Opinie (315) 10 zablokowanych

  • Pan Artur Głowacki ma bardzo dziwne pomysły. Proponowane przez niego rozwiązanie zmusza do skasowania dwóch, a nie jednego biletu, lub zakupienie biletu drozszego ... kiepski pomysł.

    • 1 3

  • ZTM zapomniał o świętej zasadzie: Nasz klient nasz pan. (2)

    Jeśli klienci taką chcą trasę, tak ma być.

    • 1 1

    • ZTM myśli przedewszystkim o dobru klienta a nie o jego chorych zachciankach, o! (1)

      ZTM wie, że na pętli, Chełmie do tramwajów wsiadają mieszkańcy Chełma, Siedlec, Ujeściska, Zakoniczyna i oni sami tam nie mogą się zmieścić więc mądrze nie dorzuca do tego piekła następnych klientów z Oruni żeby nie było tragedi.

      ZTM w tej stuacji nie spełniając dziwnych pomysłów wykazuje się mądrością i przenikliwością.

      P.S. Pozdrawiam ZTM, bez Was chodziłbym pieszo do pracy;-)

      • 2 2

      • Czyli ZTM chroni klientów przed nimi samymi?

        Trudno zmienić trasę trajtka. Tramwaju, jeszcze bardziej. Ale trasę autobusu, można zmienić raz dwa.

        Klienci czują potrzebę, więc musi być zaspokojona przez zleceniobiorcę. To do szpiku kości normalne.

        Skoro twierdzisz, że to taki problem, zmieniona linia mogłaby nie zatrzymywać się na przystankach w pobliżu torów tramwajowych, aż do Bramy Wyżynnej.

        • 1 0

  • SKM na Sandomierskiej

    W stron Tczewa jeżdzi już SKM. Wprawdzie po przewidywanej budowie przystanku Śródmieście długość stacji znacznie by się skróciła, ale jest tak np. między Zaspą i Żabianką.Dojechać autobusem do ul. Sandomierskiej i przesiąść się na SKM -to jest rozwiązanie. Spółdzielnia Południe już o to występowała do Urzędu Miasta, ale nic nie słychać

    • 1 0

  • A autobus na Wawelska??? (3)

    Od 2002 jestem mieszkanką Ul Wawelskiej ,po powodzi właśnie tam dostaliśmy mieszkanie po powodzi..Mam niepełnosprawne dziecko na wózku ,i ciężko zimą podchodzić pod ta górkę ,tym bardziej że ulica stała się bardzo ruchliwa .Czemu tutaj nie ma autobusu..Było by jeszcze szybciej wyjechać z górnej oruni,np.162 zamiast jechać Łódzka mógłby pojechać Wawelską i od razu wyjechać na chełmie..A tak jedzie zakorkowana Łódzką..A nie wszyscy mają samochody ,sa tez starsi ludzie którzy na pewno tez by byli zadowolenie z autobusu na tej trasie..

    • 1 6

    • (1)

      Przepraszam powtórzyłam się dwa razy pisząc powódź..ale na prawdę przydał by się autobus jadący wawelską do np.do wrzeszcza.

      • 0 2

      • Wawelska bez autobusów

        Jak można zgłaszać wogóle taki projekt?autobus pzez Wawelska? czy Pani tam widzi jaka jest góra?i tak ulica jest przeciążonaprzez mieszkancow oruni gornej co skaracaj droge....jeszcze autobusy?bez przesady..akurat na tej ulicy ma sie dwie alternatywy, schodzi sie w dól na małomiejską albo idzie na rogalinska po prostej drodze!i wystarczy!

        • 0 0

    • autobus na Wawelska?

      • 0 0

  • 1-osobowe auta (2)

    kontrargument dla pomysłodawców aby się przesiąść z auta do ZTM:
    - od roku jezdze z Orunii do Sopotu do pracy i jak widze ze za miesieczny miałbym zapłacic troche ponad 100zł i w zamian za to czekac zima na autobus (nie wiem jaka jest punktualnosc autobusów w Gdańsku) i w efekcie wsiasc do MANa jak człowiek guma- broń Boże z torbą/plecakiem to dziękuję - postoje.
    - czas przejazdu jest taki sam dla trasy, która codziennie pokonuję
    - pomysł z grupowymi przejazdami autem- idealny pomysł! podrzucę sąsiada dwa przystanki dalej aby nie zmiescił sie do autobusu juz, podrzuce drugiego do Pruszcza- co tam ze nie po drodze. Auto czteroosobowe- czwartego sasiada podrzuce na kolejke- zalicze jeszcze jeden korek.
    Takie jest zdanie kierowcy 1-osobowego auta w temacie korków...

    • 2 1

    • (1)

      Bredzisz, jak każdy samochodziarz podajesz przykłady z sufitu. "A spróbuj podrzucić jedno dziecko do przedszkola w Krakowie a drugie do Szczecina i kupić 50kg zaprawy wracając z pracy i to wszystko autobusem!"

      • 0 0

      • Pablo akurat ma dużo racji. KOMUNIKACJA W GDAŃSKU NIE TYLE JEST W OPŁAKANYM STANIE CO W OGÓLE NIE ISTNIEJE!

        • 0 0

  • Dla kogo tramwaj? (1)

    Problem dojazdu do Centrum z O. Górnej jest powszechnie znany , ale chyba tylko mieszkańcom. Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że zlikwidowano po parę kursów autobusów w ciągu godziny? Rano tłok taki, że o żadnym komforcie jazdy mowy być nie może. Już na początku trasy autobus jest PEŁEN!!! Zapraszam władze miasta i zarząd ZKM na "wycieczkę" w godzinach tzw. szczytu komunikacyjnego. I nie jest to prośba. Ciekaw jestem, ile kursów zostanie zlikwidowanych w momencie uruchomienia linii tramwajowej, aby wymusić na mieszkańcach Oruni Górnej korzystanie z tramwaju, którego przystanek będzie w takim miejscu, że nie wiadomo dla kogo on będzie, bo na pewno nie dla nas. Pętla powinna być na osiedlu, a nie gdzieś w polu.
    A tak na marginesie: czy ktoś wie jak wypadła ankieta dotycząca stopnia zadowolenia mieszkańców Południowych dzielnic z komunikacji miejskiej? ( Była rozpisana ok. pół roku temu.)

    • 1 3

    • W jakim polu??????

      Kawałeczek dosłownie, 5 min. do ronda na Platynowej, aleś dał czadu normalnie;/

      • 2 0

  • Panie Naskręt bżdź Pan Polakiem

    przymiotnik świętego nawet Wojciecha pisze się z małej litery.

    • 1 0

  • Głosój na KORYTO

    ....gdzie kandydatem na prezydenta jest Dyzma Gdański.....

    • 1 1

  • METRO W GDAŃSKU!

    BUDUJMY METRO !

    • 2 0

  • NIE GŁOSUJCIE NA PAWŁA ADAMOWICZA

    Zaniedbania w zakresie planowania urbanistycznego polegające na wydawniu pozwoleń na budowę kolejnych osiedli bez inwestycji w infrastrukturę drogową to wina władz Gdańska.
    Kiedy budowano takie osiedla jak Przymorze, Zaspa, Żabianka zaplanowano sieć dróg ,które jeszcze dziś są w stanie swobodnie przepuścić cały ruch samochodowy.
    Tam nie ma korków !!!
    Zaniechania w zakresie inwestycji drogowych, które mogłyby odebrać ruch samochodowy, oraz zaniechania w zakresie rozbudowy sieci tramwajowej- Grzech Główny P.Adamowicza .
    Tych zaniedbań nie odobi się przez wiele lat. Czy widzieliście plan zawierający kompleksowe rozwiązania urbanistyczne dla Gdańska???
    Pan Lisicki i Adamowicz wymyślili, że nie warto budować nowych dróg dla samochodów bo przybywa ich tyle i w takim tempie ,że i tak nie nadążą budować , więć namawiają nas na rowery i spacery. Proponuję żeby do swoich planów właczyli jeszcze konie. To jest panowie rozwiązanie . Konno z Oruni przez Park Oruński a dalej wałem do Ccentrum , tam na Targu Rakowym zbudujemy stajnie - parkingi.
    Na Pasie zieleni gdzie miała biec oruńska arteria komunikacyjna powstały dony komunalne więc drogi tam nie będzie- To też decyzja władz miasta w porozumieniu ze spółdzielniami, którym zależalo na nowych terenach. Robią nas w ch.... A my jeszcze na nich głosujemy. Dosyć BUDYNIU w zarządzaniu miastem !!!!

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane